szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hétvégi Magyar Nagydíj szabadedzései pénteken kezdődnek, előtte azonban Lewis Hamilton, a McLaren világbajnok pilótája körülbuszozta a budapesti belvárost, közben pedig az esélyekről és rájuk váró feladatokról beszélt.

Lewis Hamilton, a McLaren brit pilótája már kétszer nyert a Hungaroringen (2007, 2009), és idén is bizakodva jött Budapestre, amit bizonyít, hogy még a futamgyőzelmet sem tartja kizártnak. Még akkor sem, ha saját bevallása szerint igencsak meglepődött, hogy nyerni tudott a Német Nagydíjon, hiszen a fejlesztések még előttük állnak.

Lewis Hamilton az Országházat fotózza
MTI / Földi Imre

„Komoly és szinte állandó munka folyik a gyárunkban. Elsősorban az autó egyensúlyán kell még dolgozni, de fejlődnünk kell a rajtnál és a boxkiállásoknál is – mondta Hamilton a hvg.hu-nak a csapata főszponzora, a Vodafone által szervezett városnéző túrán . – A Német Nagydíj óta még egy hét sem telt el, a két futam között ilyen rövid idő alatt pedig nem tudtunk érdemben fejleszteni.”

Hamilton szerint a rivális Red Bull Racing autói, az RB7-ek leginkább a gyors, a McLaren MP4-26-osai pedig a lassabb kanyarokban jobbak, emiatt a Hungaroring inkább nekik fekszik. „Az idei mezőnyben talán a mi autóinknak a legjobb a hűtése, de összességében elmondható, hogy megbízható a konstrukció.”

MTI / Földi Imre

A Nürburgringen aratott győzelem azért is fontos, mert a világbajnokság első felében a címvédő Red Bull Racing és német pilótája, Sebastian Vettel előnye olyan nyomasztónak tűnt, hogy sokan már előre odaadták nekik a 2011-es vb címet is. Jelenleg a listavezető Vettel 82 ponttal van a harmadik Hamilton előtt (216-134), a két csapat közötti különbség pedig 112 pont az osztrákok javára (355-243).

„Tökéletes az összmunka, hiszen nemcsak a csapat ösztönöz engem, hogy minél jobb legyek, hanem én is a csapatot – tette hozzá a 26 éves pilóta. – Az előző versenyen ezt bizonyítottuk is, és nem olyan nehéz motiváltnak maradni egy ilyen jó csapatban, még ha ekkora is a Red Bull és Vettel előnye. Van még hátra kilenc futam, ennyi idő alatt van esélyünk arra, hogy ledogozzuk a hátrányunkat.”

MTI / Földi Imre

Ez azt is jelenti, hogy egyre kisebb a valószínűsége Hamitlon távozásának a csapatból, amiről a sajtó sokat beszélt az utóbbi időben. A 2008-ban világbajnok pilóta legfőbb kritikája az eredménytelenség volt.

További Forma-1-es cikkeinket ide kattintva olvashatja!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Fotógaléria: a "régi vágású" Magyar Nagydíj képekben

A Forma-1-es Magyar Nagydíj 1986-ban debütált a Hungaroringen, a 2011-es futam pedig már a 26. lesz a - Lewis Hamilton által "régi vágásúnak" titulált - pálya történetében. Az utóbbi évek futamainak emlékezetes képei.

hvg.hu Sport

Kanyarról kanyarra: elemző grafika a Hungaroringről

Milyen sebességgel vehetők be a Hungaroring kanyarjai? Mekkora nyomás nehezedik ilyenkor a pilótákra? Mindezt megtudhatja abból a részletes grafikából, mely kanyarról kanyarra elemzi a versenypályát.

hvg.hu Gazdaság

Háború készülődik a Forma-1-ben, újraosztanák a nagy pénzt

Hétvégén rendezik meg a 26. Formula-1 Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. A jegyeladások eddig nem valami fényesek, mert Robert Kubica hiányzik az idei sorozatból, s a korábban rendszeres látogatónak számító – egyes becslések szerint 40 ezer – lengyel rajongó jelentős része emiatt nem fog megérkezni. De nem csak a magyar GP, hanem az egész Forma-1-es üzlet körül szokatlan szelek kavarognak. Makacsul tartja magát a hír, hogy új tulajdonos veszi át a száguldó cirkuszt.