Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Pirelli új abroncsot tesztel, hogy izgalmasabbá tegye az F1-et. A gyártó jelenlegi keverékét a pilóták is erősen kritizálják.
A Pirelli, a Forma-1 gumiszállítója új, lágyabb keverék bevezetését tervezi, hogy izgalmasabbá tegye a versenyeket, és alkalmazkodjon a sportág új helyszíneihez.
Számos versenyző panaszkodott a közelmúltban arra, hogy a gyártó jelenlegi öt gumiabroncsból álló választéka csak rövid ideig működik jól, vagy túl hideg, vagy túl meleg, és gyorsan kopik.
A Pirelli 18 colos abroncskínálata jelenleg öt slick keveréket tartalmaz (a legkeményebbtől a leglágyabbig: C1, C2, C3, C4 és C5), valamint intermediate és full wets keverékeket a rossz időjárásra. A keményebb abroncs lassabb, mert jobban csúszik, de tartósabb, mert kevésbé kopik.
A verseny során a kopás és a sebesség közötti egyensúly megtalálása a kulcs, a Pirelli pedig most a gumiabroncsok túlmelegedése ellen keresi a megoldást. Az utcai pályák elterjedése a kibővített naptárban szintén kihívást jelent, mivel a célzottan versenyzésre épített pályákhoz képest simább aszfaltburkolat általában lágyabb keveréket igényel.
Ez azt eredményezheti, hogy a versenyzők gyakrabban állnak ki a boxba a sebesség fenntartása érdekében, ami a versenystratégia nagyobb változatosságához vezethet.
A milánói székhelyű gyártó a franciaországi Le Castellet-i Circuit Paul Ricard pályán tesztelt a Ferrari versenyzőivel, Charles Leclerc-rel és Carlos Sainz-zal a lehetséges bevezetés előtt.
„Az ötlet egy új C6-os keverék bevezetése, egy lágyabb keveréké, mert a naptárban egyre több utcai pálya van, és egyre lágyabb keverékekre van szükségünk” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója a The Timesnak.
„A választékot a lágyabb oldalon fogjuk bővíteni, mindig a túlmelegedés megszüntetésére törekedve. Az igazi probléma az, hogy megtaláljuk a megfelelő kompromisszumot a túlmelegedés és a kopás között. A cél az, hogy az egy- és kétkiállásos stratégia keverékét ösztönözzük.”
A Pirelli a C1-C5 keverékek közül három keveréket választ minden egyes nagydíjon, figyelembe véve a pálya jellemzőit és az éghajlati viszonyokat – a legkeményebb triót választják azokra a helyszínekre, ahol a gumik általában nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, és fordítva.
A Pirelli tehát három abroncsot kínál minden egyes nagydíjra, fehér (kemény), sárga (közepes) és piros (lágy) színben, hogy a rajongók könnyen felismerhessék őket.
Emellett szerepel még a kínálatban a zöld intermediate és a kék full wet az esős időjárásra.
Elméletileg a lágy keverék kínálja a legtöbb tapadást rövid idő alatt, így ideális a kvalifikációs futamokra, míg a közepes és a kemény keverék valószínűleg kedvezőbb választás a versenytáv során.
Érdemes tudni, hogy néhány korábbi korszakkal ellentétben, amikor több gumigyártó versengett egymással, és úgynevezett “gumiháborút” hozott létre, a Pirelli most a Forma-1 egyetlen, kizárólagos beszállítója, amelynek megállapodása a 2024-es verseny végéig szól.
A Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton úgy jellemezte az idei választékot, mint a legrosszabbat, amivel valaha versenyzett.
A 2024-es szezon a jövő hétvégén a Kanadai Nagydíjjal folytatódik Montrealban.