Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra készülnek, amelyben egy orosz–magyar oligarcha is érdekelt. A helyiek petícióznak és tüntetni készülnek, de óriási az ellenszél. ","shortLead":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra...","id":"20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3.jpg","index":0,"item":"4c74a19e-3a82-4613-8c15-8a4957ab49ad","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","timestamp":"2025. február. 05. 15:00","title":"Sukoró kettő, NER-módra: szinte bármit építhet a tó partjára egy orosz–magyar oligarcha érdekeltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Egy kínai utazási irodánál lehet jelentkezni, ha valaki fel akarja keresni a világtól elzárkózó “remete királyságot”, melyet a diktátor hermetikusan elzárt a világtól a pandémia idején. Tavaly már megnyitották a határokat, de turistákat eddig nem fogadtak.","shortLead":"Egy kínai utazási irodánál lehet jelentkezni, ha valaki fel akarja keresni a világtól elzárkózó “remete királyságot”...","id":"20250205_Ujra-latogathatjak-a-kulfoldi-turistak-Eszak-Koreat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/688e3134-9f49-4775-b6d0-3a1d1943a6ba.jpg","index":0,"item":"6e754cf6-7af8-426b-8f1f-44277a3ad965","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Ujra-latogathatjak-a-kulfoldi-turistak-Eszak-Koreat","timestamp":"2025. február. 05. 10:43","title":"Újra látogathatják a külföldi turisták Észak-Koreát, a Kedves Vezető születésnapjára is el lehet menni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87da4d7d-23d7-4bae-93b4-9fb25060bb1d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A legkisebb állatok is kreatív módokon küzdenek meg a hideggel.","shortLead":"A legkisebb állatok is kreatív módokon küzdenek meg a hideggel.","id":"20250205_kis-allatok-pok-mokus-teknos-tel-hibernacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87da4d7d-23d7-4bae-93b4-9fb25060bb1d.jpg","index":0,"item":"db118062-7749-43b7-9d27-de1226895cfd","keywords":null,"link":"/elet/20250205_kis-allatok-pok-mokus-teknos-tel-hibernacio","timestamp":"2025. február. 05. 05:30","title":"Ezek a kis állatok igazi szuperképességgel dacolnak a téllel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd222054-7bb4-4abb-8718-ddb483869160","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"A fideszes média ma már csak a hülyéknek szól. Szabadság nélkül ennyi telik.","shortLead":"A fideszes média ma már csak a hülyéknek szól. Szabadság nélkül ennyi telik.","id":"20250206_Simicska-Orban-Fidesz-kormanymedia-propaganda-sajto-O1G-tiz-ev-mulva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd222054-7bb4-4abb-8718-ddb483869160.jpg","index":0,"item":"3b666edd-a815-42b4-99db-e0680ea324e3","keywords":null,"link":"/360/20250206_Simicska-Orban-Fidesz-kormanymedia-propaganda-sajto-O1G-tiz-ev-mulva","timestamp":"2025. február. 06. 08:42","title":"Tóta W. Árpád: O1G, tíz év múlva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eca3b4-c241-48fd-8302-9720c25472f4","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Grazer AK-nál ismét együtt dolgozhat korábbi eszéki edzőjével.","shortLead":"A Grazer AK-nál ismét együtt dolgozhat korábbi eszéki edzőjével.","id":"20250205_labdarugas-kleinheisler-laszlo-atigazolas-ausztria-grazer-ak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eca3b4-c241-48fd-8302-9720c25472f4.jpg","index":0,"item":"d60f5547-ebb0-461e-8dbe-963389201860","keywords":null,"link":"/sport/20250205_labdarugas-kleinheisler-laszlo-atigazolas-ausztria-grazer-ak","timestamp":"2025. február. 05. 12:19","title":"Kleinheisler László az osztrák Bundesligába igazolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közösségi oldal statisztikáit eddig csak egyetlen oldalon lehetett követni, nemrégiben azonban létrejött egy kifejezetten a magyar Facebook-felhasználók viselkedését vizsgáló oldal is. A Facebooker nevű oldalról megtudhatjuk, hogy a magyarok szerint melyik a legnépszerűbb márka, közéleti személyiség, vagy éppen rajzfilmfigura a közösségi oldalon.
A Webisztán blogon múlt héten jelent meg a hír, hogy az Imagefactory kommunikációs ügynökség elindította a kifejezetten magyar vonatkozású Facebook-aktivitás elemzését lehetővé tévő oldalát. A Facebooker toplistáin többek között ismert magyar márkák, sajtótermékek, ismert emberek, vagy éppenséggel teljesen absztrakt kategóriák (Köszi, nem dohányzom, A magyar lányok a legszebbek, stb.) szerepelnek.
A Facebooker statisztikái szerint a közösségi oldalon létrehozott rajongói csoportok tagjainak létszáma alapján a magyarok legkedveltebb márkája egyértelműen a Túró Rudi, amelynek több mint kétszázezren csatlakoztak virtuális klubjához. A tipikus magyar édességet az McDonald’s gyorsétterem hálózat rajongói követik 119 ezer rajongóval. Ezután a Milka csokoládé, illetve a siófoki Coke Club klubjai következnek, sorrendben 66, illetve 56 ezer lelkes támogatóval. A Nike Football Hungary csoportja az ötödik 38 ezer követővel, míg érdekességképpen a hatodik helyet szintén a Túró Rudi égisze alá tartozó Pöttyös Guru számára létrehozott saját klub szerezte meg 36 ezer rajongóval. Bár nem konkrét márkához kapcsolódik, a Facebooker a nyolcadik helyen rangsorol egy ingyen üzemanyagot ígérő nyereményjátékot, amelynek csoportjához 33 ezren csatlakoztak, szorosan a nyomában a Katy Perry énekesnő budapesti videoklip forgatását népszerűsítő klub jön 31 ezerrel. Az élboly utolsó két helyére a Nokia Magyarország (29 ezer) és a T-Mobile (26 ezer) fért be.
Miért rajongunk a márkákért?
A Social Media Examiner weboldalon október végén jelent meg az ExactTarget és a CoTweet tanulmányainak ismertetése, amely arra kereste a választ, hogy a fogyasztók hogyan és miért fejezik ki rajongásukat egy-egy termék, vagy szolgáltatás iránt.
A felmérésben résztvevők 43 százaléka csatlakozott legalább egy vállalat, vagy márkanév rajongói klubjához a közösségi oldalon. A Facebook-felhasználók 40 százaléka pedig azért csatlakozik egy-egy márka, vagy termék rajongói csoportjához, hogy kedvezményekhez jusson, illetve minél előbb értesüljön a közelgő promóciós ajánlatokról. További 39 százalék pedig az ismerősei felé szeretné kommunikálni, hogy milyen márkákat kedvel. A válaszadók 34 százaléka azért nyomja meg a Like gombot, hogy figyelemmel kísérje az adott cég tevékenységét, míg 33 százalék tájékozódik ezen a módon a közelgő új termékek bevezetéséről. A felmérésben résztvevők közül azonban csupán 17 százalék mondta, hogy nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan cég termékét válassza, amelynek rajongói klubjához csatlakozott a Facebookon is.
Korcsoportok megoszlása a Facebook felhasználók körében
Facebakers.com
A válaszadóknak csupán 23 százaléka követi az adott márkákat a Twitter mikroblogon is, és mindössze 10 százalékuk iratkozott fel a szóban forgó cégek hírleveleire.
A különböző korcsoportok tagjainak száma a közösségi oldalon
Facebakers.com
„A felhasználók arra használják a Facebookot, hogy kapcsolatban maradjanak a barátaikkal, szórakozást keressenek és a különféle márkákkal való interakción keresztül kifejezzék önmagukat ismerőseik számára – ezek a tényezők pedig rendkívül jó táptalajt jelentenek a különböző vírusmarketing-kampányoknak” - magyarázta Jeff Rohrs, az ExactTarget kutatócsoportjának vezetője. „Ha a cégek képesek megfelelő módszerekkel elérni a rajongókat, soha nem látott lehetőségük van, hogy mobilizálják a támogatóikat és rajtuk keresztül megközelítsék az ismerőseiket is.”
Rajzfilmfigura a második legnépszerűbb „arc”
A híres emberek kategóriájában nem csak élő személyek, sőt, nem csak emberek szerepelnek, hiszen a Facebookernél itt jegyzik például Overdose-t, a sikeres magyar versenylovat. Igaz, a magyar Seabiscuitnek kikiáltott négylábú csak a lista 33. helyére tudott felkapaszkodni, hatezer rajongóval. A legnépszerűbb Kiss Ádám humorista lett, 169 ezer rajongóval, őt azonban egyből egy rajzfilmfigura követi. A Magyar Népmesék című rajzfilmsorozat Kőleves című epizódjában szereplő Babi néninek ugyanis különös kis kultusza alakult ki a magyar internetezők körében, talán ez magyarázza, hogy 114 ezres klubjával még az egyik legismertebb magyarhoz, Puskás Ferenchez képest is több mint dupla annyi rajongója van, mint a legendás labdarúgónak, aki 54 ezerrel a harmadik helyre fért be a legnépszerűbb hírességek között. A lista negyedik helyén szintén egy humorista, a Showder Klubból ismert Bödőcs Tibor áll 50 ezer rajongóval, holtversenyben egy újabb rajzfilmfigurával, az ugyanennyi Facebookozót „meghódító” Mézga Aladárral.
Meglepő, de csak a hatodik hely jutott az X-Faktor tehetségkutató szívtiprójának, Király L. Norbertnek 49 ezer rajongóval. A hetedik helyen a fiatalabb korosztály egyik bálványa, Fluor Tomi áll 39 ezer rajongóval, szorosan a nyomában a VIVA zenetévé műsorvezetője Ben végzett 37 ezerrel. A halhatatlan Hofi Gézát a kilencedik helyre juttatta 43 ezer rajongója, míg a szintén a Showder Klubban feltűnt humorista, Kovács András Péter a tízedik lett 23 ezerrel.
Érdekesség, hogy a most futó Megasztár című tehetségkutató egyik ígéretes versenyzője, Kállay-Saunders András csupán 9 ezer rajongót tudott összegyűjteni, míg Radnóti Miklós költő klubjához több mint tízezren csatlakoztak. Igaz, ehhez képest a tévémaci rajongói csoportja 12 ezerrel mindkettőjüket maga mögé utasítja.
A kabaré műfajának képviselői nem véletlenül szerepelnek ilyen gyakran a hírességek listáján, a médiatermékek kategóriáját ugyanis toronymagasan a Showder Klub vezeti 193 ezer rajongóval, amely egyébként az összesítésben a második legnépszerűbb magyar vonatkozású csoport a közösségi oldalon. A második helyre a Rádió 1 került 145 ezerrel, míg a dobogó harmadik helyén a Beugró című improvizációs kabaréműsor került, amelynek rajongói feltehetően a tévéműsor mostoha sorsa miatt csatakoztak a közösségi oldalon létrehozott klubhoz (a Beugró összesen négy tévécsatornát járt meg, az m1-et, a TV2-t, a Cool TV-t, ismétléseit pedig a Comedy Central adta). A Sláger rádió felszámolása is bizonyára sok rajongót hozott Bochkor Gábor és Boros Lajos Bumeráng című műsorának, amely 85 ezer rajongót tudott Facebook-csoportjába gyűjteni. A zenetévék versenyében jelenleg a VIVA áll nyerésre, 78 ezer rajongójával ugyanis pont megelőzi az MTV Hungary-t, amelynek eddig 61 ezer embert sikerült becsalogatni a közösségi oldalon létrehozott klubjába. A hetedik helyen a RiseFM rádióadó áll 61 ezer felhasználóval, míg mindössze ezer fővel kevesebb rajongót gyűjtött össze a Játék határok nélkül című vetélkedő, amelynek az újraindításáért indított petíció részeként jött létre a közösségi oldal rajongói csoportja. A tizedik helyen az ezüstérmes Rádió 1 Disco*Shit című műsora került, ezzel a rádióadó (legalábbis részben) a közösségi marketing egyik leghatékonyabb gyakorlatát valósítja meg, amely az idei Internet Hungary szakmai konferencián a Facebakers.com alapító Jan Rezab előadásában is szóba került.
Rezab cége egyébként valamelyest más kritériumok alapján osztályozza a rajongói csoportokat, a Facebakers statisztikáiban ugyanis összeolvadnak a márkanevek és a médiatermékek népszerűségi mutatói. Ettől függetlenül itt is a Túró Rudi végzett a lista élén, az ezüstérmet a Showder Klub, míg a harmadik helyet a Rádió 1 szerezte meg. A lista negyedik helyén a már említett McDonald’s klub áll, míg az ötödik a Milka, hatodik az MTV Hungary zenetévé, a hetedik pedig a Nike Football Hungary. A legnépszerűbb márkanevek tízes felsorolásának utolsó három helyére a Nokia, meglepetésre a Critical Mass Hungary biciklis felvonulás, illetve a T-Mobile került be.
Több mint kétszázan csatlakoztak pár óra alatt ahhoz a Facebook-csoporthoz, amely tiltakozik az Alkotmánybíróság jogköreit csorbító fideszes parlamenti javaslatok ellen.
Eddig a Facebaker oldalán követhettük, hogy mely magyar médiatermékek, brandek, és általában: Facebook-oldalak a legnépszerűbbek a magyarok körében - írja a Webisztán blog szerkesztője.
Az Európai Bizottság kötelezni akarja az internetes közösségi oldalak üzemeltetőit, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen törölhessék személyes adataikat, így például fényképeiket vagy ismerőseik listáját.
Már több mint 15 ezer tagja van a Facebook közösségi oldalon létrejött, „Tiltakozzunk az MR2 megszüntetése ellen” elnevezésű csoportnak, amely a napokban indult. A szimpatizánsok tüntetést is szerveznek az adóért.
A közösségi oldalra belépve ma sokan elcsodálkozhattak, a Facebook fejlesztői ugyanis kisebb betűméretet állítottak be az ismerőseink tevékenységét megjelenítő hírfolyamhoz. Számos felhasználó azonnal tiltakozni kezdett.
A 11. alkalommal megrendezett szakmai konferencia és előadássorozat idén rendhagyó módon a Balaton északi partjáról Siófokra költözött, az előadások és kerekasztalok beszélgetései azonban a már megszokott témák - közösségi hálózatok, keresőoptimalizálás, személyiségi jogok, adatvédelem - körül forogtak. Míg az egyik teremben az internet egyénre gyakorolt hatásait fejtegették az előadók, néhány méterrel arrébb a fogyasztók behálózásának kérdéseivel foglalkoztak a meghívott vendégek. Néhány jelenlévő szakértő segítségével igyekeztünk betekintést nyerni az éppen uralkodó trendekbe, ami internetes életünk jelenét és jövőjét illeti.