Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg az Economist szerzője. A The New York Times tudósítója pedig arra számít, hogy megnyugszik Európában a politikai közép.","shortLead":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c.jpg","index":0,"item":"b6142fd2-7a63-48b3-b3a5-5b41ce4f991d","keywords":null,"link":"/360/20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 19. 05:45","title":"Románia elkerüli a jobbratolódást, de a bizalmi válságot nem tudja kivédeni – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Megtette hatását Orbán Viktor tihanyi beszéde: a magyarok lakta megyék egyértelműen álltak ki a magyar miniszterelnök által nem támogatott jelölt mellett az elnökválasztás második fordulójában. A magyarok mellett a fiatalok, a nők, az Ukrajnával határos körzetekben élők és a városlakók szavazták meg Nicusor Dant, a szélsőjobbos George Simion kihívóját.","shortLead":"Megtette hatását Orbán Viktor tihanyi beszéde: a magyarok lakta megyék egyértelműen álltak ki a magyar miniszterelnök...","id":"20250520_romania-valasztas-dan-simion-orban-moszkva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5.jpg","index":0,"item":"3f7b0c0f-1814-405c-84b9-0a62c102627d","keywords":null,"link":"/360/20250520_romania-valasztas-dan-simion-orban-moszkva","timestamp":"2025. május. 19. 09:01","title":"Bukarest nem Moszkva: az Európa-párti szavazók söpörték le a Fidesz által támogatott szuverenistákat Romániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ee7b16-2757-4eaa-b886-194b324075db","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sári és Dása úgy érzik, mindkettőjük hazájában ugyanazokkal a módszerekkel korlátozzák jogaikat, és nincs más választásuk, mint a költözés.","shortLead":"Sári és Dása úgy érzik, mindkettőjük hazájában ugyanazokkal a módszerekkel korlátozzák jogaikat, és nincs más...","id":"20250518_orosz-magyar-leszbikus-par-Moszkva-Budapest-LMBTQ-jogok-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ee7b16-2757-4eaa-b886-194b324075db.jpg","index":0,"item":"1f6c64e9-320d-43b8-aedd-78a3e58dd48a","keywords":null,"link":"/elet/20250518_orosz-magyar-leszbikus-par-Moszkva-Budapest-LMBTQ-jogok-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 10:45","title":"Moszkvából Budapestre menekült öt éve egy leszbikus pár, de itt is fogy körülöttük a levegő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","shortLead":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","id":"20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba.jpg","index":0,"item":"07d03494-eb54-4dfa-bfc6-563ddd498357","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","timestamp":"2025. május. 18. 15:02","title":"Kovács Gergely felírta a fideszes plakátokra, hogy „Árad a Tisza”, rögtön el is vitték azokat az önkormányzat telephelyéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A pletykák szerint az Apple már teszteli az összecsukható iPhone azon változatát, amelyben egy kijelző alá rejtett szelfikamera dolgozik.","shortLead":"A pletykák szerint az Apple már teszteli az összecsukható iPhone azon változatát, amelyben egy kijelző alá rejtett...","id":"20250519_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-kijelzo-ala-rejtett-szelfikamera","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef.jpg","index":0,"item":"0b9a02ac-3217-412f-bd1e-2e955c182f69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-kijelzo-ala-rejtett-szelfikamera","timestamp":"2025. május. 19. 16:03","title":"Trükkös szelfikamerát kaphat az első hajlítható kijelzős iPhone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének győztese áll. A vasárnapi második fordulóban is neki áll a zászló.","shortLead":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének...","id":"20250518_hvg-kontur-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"82bb707a-9111-42a4-9769-97c3206293cc","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-kontur-george-simion","timestamp":"2025. május. 18. 08:30","title":"Az erőszakos és törleszkedő, akiben a fociultrák sem bíztak: ki az a George Simion, akit Orbán a magyargyűlölet mellett is támogat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter a dráguló gyógyszerek miatt egyeztetett.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter a dráguló gyógyszerek miatt egyeztetett.","id":"20250519_Nagy-Marton-gyogyszerek-patikak-arresstop-teaser-MAGYOSZ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"3a85ac1d-0030-407b-ae66-5387d36f2864","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Nagy-Marton-gyogyszerek-patikak-arresstop-teaser-MAGYOSZ","timestamp":"2025. május. 19. 14:42","title":"Nagy Márton posztja alapján nagyon úgy néz ki, hogy a patikákba is beszökhet az árrésstop","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon egy élvonalbeli tudományos kutatásokat művelő új generáció.","shortLead":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon...","id":"20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e.jpg","index":0,"item":"52b8ad77-e1e6-4236-a65a-5daab57b8475","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","timestamp":"2025. május. 19. 15:13","title":"A felsőoktatás és a tudományos élet illiberális átalakítása ellen tiltakoztak a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közösségi oldal statisztikáit eddig csak egyetlen oldalon lehetett követni, nemrégiben azonban létrejött egy kifejezetten a magyar Facebook-felhasználók viselkedését vizsgáló oldal is. A Facebooker nevű oldalról megtudhatjuk, hogy a magyarok szerint melyik a legnépszerűbb márka, közéleti személyiség, vagy éppen rajzfilmfigura a közösségi oldalon.
A Webisztán blogon múlt héten jelent meg a hír, hogy az Imagefactory kommunikációs ügynökség elindította a kifejezetten magyar vonatkozású Facebook-aktivitás elemzését lehetővé tévő oldalát. A Facebooker toplistáin többek között ismert magyar márkák, sajtótermékek, ismert emberek, vagy éppenséggel teljesen absztrakt kategóriák (Köszi, nem dohányzom, A magyar lányok a legszebbek, stb.) szerepelnek.
A Facebooker statisztikái szerint a közösségi oldalon létrehozott rajongói csoportok tagjainak létszáma alapján a magyarok legkedveltebb márkája egyértelműen a Túró Rudi, amelynek több mint kétszázezren csatlakoztak virtuális klubjához. A tipikus magyar édességet az McDonald’s gyorsétterem hálózat rajongói követik 119 ezer rajongóval. Ezután a Milka csokoládé, illetve a siófoki Coke Club klubjai következnek, sorrendben 66, illetve 56 ezer lelkes támogatóval. A Nike Football Hungary csoportja az ötödik 38 ezer követővel, míg érdekességképpen a hatodik helyet szintén a Túró Rudi égisze alá tartozó Pöttyös Guru számára létrehozott saját klub szerezte meg 36 ezer rajongóval. Bár nem konkrét márkához kapcsolódik, a Facebooker a nyolcadik helyen rangsorol egy ingyen üzemanyagot ígérő nyereményjátékot, amelynek csoportjához 33 ezren csatlakoztak, szorosan a nyomában a Katy Perry énekesnő budapesti videoklip forgatását népszerűsítő klub jön 31 ezerrel. Az élboly utolsó két helyére a Nokia Magyarország (29 ezer) és a T-Mobile (26 ezer) fért be.
Miért rajongunk a márkákért?
A Social Media Examiner weboldalon október végén jelent meg az ExactTarget és a CoTweet tanulmányainak ismertetése, amely arra kereste a választ, hogy a fogyasztók hogyan és miért fejezik ki rajongásukat egy-egy termék, vagy szolgáltatás iránt.
A felmérésben résztvevők 43 százaléka csatlakozott legalább egy vállalat, vagy márkanév rajongói klubjához a közösségi oldalon. A Facebook-felhasználók 40 százaléka pedig azért csatlakozik egy-egy márka, vagy termék rajongói csoportjához, hogy kedvezményekhez jusson, illetve minél előbb értesüljön a közelgő promóciós ajánlatokról. További 39 százalék pedig az ismerősei felé szeretné kommunikálni, hogy milyen márkákat kedvel. A válaszadók 34 százaléka azért nyomja meg a Like gombot, hogy figyelemmel kísérje az adott cég tevékenységét, míg 33 százalék tájékozódik ezen a módon a közelgő új termékek bevezetéséről. A felmérésben résztvevők közül azonban csupán 17 százalék mondta, hogy nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan cég termékét válassza, amelynek rajongói klubjához csatlakozott a Facebookon is.
Korcsoportok megoszlása a Facebook felhasználók körében
Facebakers.com
A válaszadóknak csupán 23 százaléka követi az adott márkákat a Twitter mikroblogon is, és mindössze 10 százalékuk iratkozott fel a szóban forgó cégek hírleveleire.
A különböző korcsoportok tagjainak száma a közösségi oldalon
Facebakers.com
„A felhasználók arra használják a Facebookot, hogy kapcsolatban maradjanak a barátaikkal, szórakozást keressenek és a különféle márkákkal való interakción keresztül kifejezzék önmagukat ismerőseik számára – ezek a tényezők pedig rendkívül jó táptalajt jelentenek a különböző vírusmarketing-kampányoknak” - magyarázta Jeff Rohrs, az ExactTarget kutatócsoportjának vezetője. „Ha a cégek képesek megfelelő módszerekkel elérni a rajongókat, soha nem látott lehetőségük van, hogy mobilizálják a támogatóikat és rajtuk keresztül megközelítsék az ismerőseiket is.”
Rajzfilmfigura a második legnépszerűbb „arc”
A híres emberek kategóriájában nem csak élő személyek, sőt, nem csak emberek szerepelnek, hiszen a Facebookernél itt jegyzik például Overdose-t, a sikeres magyar versenylovat. Igaz, a magyar Seabiscuitnek kikiáltott négylábú csak a lista 33. helyére tudott felkapaszkodni, hatezer rajongóval. A legnépszerűbb Kiss Ádám humorista lett, 169 ezer rajongóval, őt azonban egyből egy rajzfilmfigura követi. A Magyar Népmesék című rajzfilmsorozat Kőleves című epizódjában szereplő Babi néninek ugyanis különös kis kultusza alakult ki a magyar internetezők körében, talán ez magyarázza, hogy 114 ezres klubjával még az egyik legismertebb magyarhoz, Puskás Ferenchez képest is több mint dupla annyi rajongója van, mint a legendás labdarúgónak, aki 54 ezerrel a harmadik helyre fért be a legnépszerűbb hírességek között. A lista negyedik helyén szintén egy humorista, a Showder Klubból ismert Bödőcs Tibor áll 50 ezer rajongóval, holtversenyben egy újabb rajzfilmfigurával, az ugyanennyi Facebookozót „meghódító” Mézga Aladárral.
Meglepő, de csak a hatodik hely jutott az X-Faktor tehetségkutató szívtiprójának, Király L. Norbertnek 49 ezer rajongóval. A hetedik helyen a fiatalabb korosztály egyik bálványa, Fluor Tomi áll 39 ezer rajongóval, szorosan a nyomában a VIVA zenetévé műsorvezetője Ben végzett 37 ezerrel. A halhatatlan Hofi Gézát a kilencedik helyre juttatta 43 ezer rajongója, míg a szintén a Showder Klubban feltűnt humorista, Kovács András Péter a tízedik lett 23 ezerrel.
Érdekesség, hogy a most futó Megasztár című tehetségkutató egyik ígéretes versenyzője, Kállay-Saunders András csupán 9 ezer rajongót tudott összegyűjteni, míg Radnóti Miklós költő klubjához több mint tízezren csatlakoztak. Igaz, ehhez képest a tévémaci rajongói csoportja 12 ezerrel mindkettőjüket maga mögé utasítja.
A kabaré műfajának képviselői nem véletlenül szerepelnek ilyen gyakran a hírességek listáján, a médiatermékek kategóriáját ugyanis toronymagasan a Showder Klub vezeti 193 ezer rajongóval, amely egyébként az összesítésben a második legnépszerűbb magyar vonatkozású csoport a közösségi oldalon. A második helyre a Rádió 1 került 145 ezerrel, míg a dobogó harmadik helyén a Beugró című improvizációs kabaréműsor került, amelynek rajongói feltehetően a tévéműsor mostoha sorsa miatt csatakoztak a közösségi oldalon létrehozott klubhoz (a Beugró összesen négy tévécsatornát járt meg, az m1-et, a TV2-t, a Cool TV-t, ismétléseit pedig a Comedy Central adta). A Sláger rádió felszámolása is bizonyára sok rajongót hozott Bochkor Gábor és Boros Lajos Bumeráng című műsorának, amely 85 ezer rajongót tudott Facebook-csoportjába gyűjteni. A zenetévék versenyében jelenleg a VIVA áll nyerésre, 78 ezer rajongójával ugyanis pont megelőzi az MTV Hungary-t, amelynek eddig 61 ezer embert sikerült becsalogatni a közösségi oldalon létrehozott klubjába. A hetedik helyen a RiseFM rádióadó áll 61 ezer felhasználóval, míg mindössze ezer fővel kevesebb rajongót gyűjtött össze a Játék határok nélkül című vetélkedő, amelynek az újraindításáért indított petíció részeként jött létre a közösségi oldal rajongói csoportja. A tizedik helyen az ezüstérmes Rádió 1 Disco*Shit című műsora került, ezzel a rádióadó (legalábbis részben) a közösségi marketing egyik leghatékonyabb gyakorlatát valósítja meg, amely az idei Internet Hungary szakmai konferencián a Facebakers.com alapító Jan Rezab előadásában is szóba került.
Rezab cége egyébként valamelyest más kritériumok alapján osztályozza a rajongói csoportokat, a Facebakers statisztikáiban ugyanis összeolvadnak a márkanevek és a médiatermékek népszerűségi mutatói. Ettől függetlenül itt is a Túró Rudi végzett a lista élén, az ezüstérmet a Showder Klub, míg a harmadik helyet a Rádió 1 szerezte meg. A lista negyedik helyén a már említett McDonald’s klub áll, míg az ötödik a Milka, hatodik az MTV Hungary zenetévé, a hetedik pedig a Nike Football Hungary. A legnépszerűbb márkanevek tízes felsorolásának utolsó három helyére a Nokia, meglepetésre a Critical Mass Hungary biciklis felvonulás, illetve a T-Mobile került be.
Több mint kétszázan csatlakoztak pár óra alatt ahhoz a Facebook-csoporthoz, amely tiltakozik az Alkotmánybíróság jogköreit csorbító fideszes parlamenti javaslatok ellen.
Eddig a Facebaker oldalán követhettük, hogy mely magyar médiatermékek, brandek, és általában: Facebook-oldalak a legnépszerűbbek a magyarok körében - írja a Webisztán blog szerkesztője.
Az Európai Bizottság kötelezni akarja az internetes közösségi oldalak üzemeltetőit, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen törölhessék személyes adataikat, így például fényképeiket vagy ismerőseik listáját.
Már több mint 15 ezer tagja van a Facebook közösségi oldalon létrejött, „Tiltakozzunk az MR2 megszüntetése ellen” elnevezésű csoportnak, amely a napokban indult. A szimpatizánsok tüntetést is szerveznek az adóért.
A közösségi oldalra belépve ma sokan elcsodálkozhattak, a Facebook fejlesztői ugyanis kisebb betűméretet állítottak be az ismerőseink tevékenységét megjelenítő hírfolyamhoz. Számos felhasználó azonnal tiltakozni kezdett.
A 11. alkalommal megrendezett szakmai konferencia és előadássorozat idén rendhagyó módon a Balaton északi partjáról Siófokra költözött, az előadások és kerekasztalok beszélgetései azonban a már megszokott témák - közösségi hálózatok, keresőoptimalizálás, személyiségi jogok, adatvédelem - körül forogtak. Míg az egyik teremben az internet egyénre gyakorolt hatásait fejtegették az előadók, néhány méterrel arrébb a fogyasztók behálózásának kérdéseivel foglalkoztak a meghívott vendégek. Néhány jelenlévő szakértő segítségével igyekeztünk betekintést nyerni az éppen uralkodó trendekbe, ami internetes életünk jelenét és jövőjét illeti.