szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Túlzásba viszik a gyártók a 3D-nézés kockázatait - állítják brit szakemberek, akik szerint még mindig nincs arra bizonyíték, hogy a térhatású filmek nézésekor észlelt tüneteknek hosszan tartó káros következményi is lehetnek.

Különböző felmérések szerint a 3D-s tartalmak a nézők egynegyedénél okozhatnak fejfájást, szédülést, hányingert vagy homályos látást. Ezekre a kellemetlen mellékhatásokra a gyártók rendre fel is hívják a figyelmet.

A Samsung például azt állítja, hogy az arra érzékenyeknél epilepsziás rohamot, sőt még izomrángást is okozhat a térhatású élmény. A japán Nintendo eközben arra figyelmezteti vásárlóit, hogy 3D-s funkcióval rendelkező játékkonzoljain ne engedjék játszani a hat év alatti gyerekeket, mert ronthatják vele szemüket.

A The Telegraph című online magazinnak nyilatkozó Gail Stephenson - a Liverpool Egyetem látástudományi intézetének vezetője - szerint semmilyen bizonyíték, vagy tanulmány nem támasztja alá, hogy ezek a technológiák a gyerekek vagy akár a felnőttek látására ártalmasak lennének. A szakemberek szerint ezekkel a figyelmeztetésekkel a gyártók elsősorban az esetleges kártérítési pereket szeretnék megelőzni, és nem a vásárlókat akarják figyelmeztetni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Kult

A Berlini Filharmonikusok is 3D-re váltanak

Befejezte Szingapúrban háromdimenziós koncertfilmjének felvételét Simon Rattle vezényletével a Berlini Filharmonikus zenekar; a különleges élményt ígérő alkotás tavasszal kerül a mozikba.

hvg.hu Tech

2011 végén jön a szemüveg nélküli 3D televízió - videó

A Toshiba fejlesztéseiről már tavaly láthattunk néhány ígéretes bemutatót - gondoljunk csak a 3D-s mobiltelefonokra, monitorokra vagy a Nintendo 3DS kézi konzolra - de az idei CES kiállításon Las Vegasban bemutatkoztak az első, szemüveg nélkül is élvezhető 3D-s televíziók - hatalmas képernyővel.

MTI Kult

A túlkínálat megfojthatja a 3D-s filmek piacát

A 3D-s filmek nagyon magas jegyáraival és túlkínálatával a piacon Hollywood azt kockáztatja, hogy megöli "aranytojást tojó tyúkját", vagyis elriasztja a nézőket - állapítja meg a PricewaterhouseCoopers által készített tanulmány, amelyet a The Hollywood Reporter című szaklap közölt.