szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A dániai NEXT (Nordic Exceptional Trendshop) konferencián érdekes jövőbeni fejlesztésekről beszélt Tom Uglow, a Google...

A dániai NEXT (Nordic Exceptional Trendshop) konferencián érdekes jövőbeni fejlesztésekről beszélt Tom Uglow, a Google kreatív igazgatója. Szó volt például vérnyomás-, pulzus- és vércukormérő okostelefonokról, de az előadás fókuszába valójában a hirdetések kerültek.

Tegyük a szívünkre a kezünket! Vajon melyikünket ne idegesítette volna még, ha számára abszolút érdektelen árut, szolgáltatást kínáló hirdetés tolakodott a szeme elé? Azonban jobb, ha megbarátkozunk a gondolattal: hirdetések a jövőben is lesznek, viszont – derült ki Uglow szavaiból – talán egészen másmilyenek lesznek, mint mai elődeik.

Megjelennek például a szemmozgást figyelő és értelmező alkalmazások, amelyek az alapján fognak elhelyezni hirdetéseket, hogy mit és mennyi ideig figyel a neten valaki. A hirdetések egyúttal (HTML 5 alapú) alkalmazások lennének, bizonyos funkciókat is ellátnának, személyesebbé, exkluzívabbá válnának, így sokkal vonzóbbak lennének, mint például a mai bannerek.

A jövőbeni alkalmazások között olyan hirdetések is lennének, amelyek – egyfajta interaktivitást kínálva – úgy változtatnák a tartalmukat, ahogy a felhasználó irányítaná őket (mint amikor egy mesének – a hallgató beavatkozásától függően – többféle kimenetele is lehet).

Uglow persze hangsúlyozta, hogy egyelőre nem folynak ilyen irányú fejlesztések a Google-nél, csupán foglalkoznak a gondolattal. Mi viszont már tudjuk, hogy ha a keresőóriás fejében egyszer megfordul valami, abból könnyen válik előbb-utóbb valóság.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!