szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közösségi oldal magyar idő szerint szerda éjszaka nyilvánosságra hozott, 2012 negyedik negyedéves pénzügyi jelentésével túlteljesítette a befektetői várakozásokat.

Az egy évvel korábbi eredményét 40 százalékkal növelve 1,59 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a tavalyi utolsó negyedévben a Facebook - ez valamivel több a Wall Street által várt 1,53 milliárd dollárnál. A bevétel fő forrását a hirdetések jelentették (1,33 milliárd dollár, 41 százalékos éves emelkedés).

Az első 5 milliárd dolláros évét lezáró Facebook az előző két, veszteséges negyedév után tavaly október és december közt nyereséges volt, 64 millió dollár profitot termelt. (Az egy évvel korábbi 302 millió dolláros haszonnal összemérve már kevésbé hangzik jól ez a szám.)

A komoly mélységeket is megjáró Facebook-részvények jól teljesítettek az utóbbi időben: igaz, még mindig nem érték el az induló, 38 dolláros árfolyamot, de fél év alatt több mint 30 százalékot erősödtek a papírok.

A szerda esti bejelentésből az is kiderült, az elmúlt hónapban aktív felhasználókat számolva 1 milliárd 60 millióan vagyunk a Facebookon, ebből 680 millióan elsősorban mobiljukról használják a közösségi oldalt. Az előbbi érték 25, az utóbbi 57 százalékos éves növekedést jelent.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!