A nagyon olcsó és a nagyon drága mobilok mennek

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A GfK kutatása szerint az utóbbi hónapokban kifejezetten jól teljesített a nyugat-európai mobilpiac. A belépő árkategóriás telefonok és a csúcskészülékek a legnépszerűbbek.

2012 negyedik negyedévében 10,3 százalékos növekedéssel a GfK TEMAX által vizsgált szektorok közül a legnagyobb növekedést Nyugat-Európában a telekommunikációs szektor érte el: október és december között a kártyafüggetlen árakat figyelembe véve elérte a 7,1 milliárd eurót. Az éves mérleg a 22,9 milliárd eurós teljes értékesítési volumennel és a 11,4 százalékos növekedési rátával még jobb eredményt mutat.

A GfK szerint a siker kulcsa az okostelefonok kiemelkedő teljesítménye. Esetükben a kereslet a maximum 150 eurós belépő árkategóriában és a 400 eurótól induló csúcskategóriában növekszik a leggyorsabban. Ez az árazás egyrészről vonzóvá teszi a mobiltelefon tulajdonosok számára a régi telefon cseréjét, másrészről új prémium készülék vásárlásra ösztönözte azokat a vásárlókat, akiknek már van első generációs okostelefonjuk.

A telekommunikációssal szorosan összefüggő IT szektor 2012 negyedik negyedévében 6,5 százalékos növekedést generált, amely 18,2 milliárd eurós értékesítési árbevételt jelent. A piac 3,9 százalékkal, azaz 59,4 milliárd euróval bővült, ami a GfK szerint, figyelembe véve a piacok telítettségét és a háztartások elektronikai eszközökkel való ellátottságának magas szintjét, mindenképpen jó eredmény.

Az informatikai hardver piac pozitív eredményének fő indoka az ultrabookok és táblagépek iránti robbanásszerűen megnövekedett piaci igény. Különösen az utóbbi ért el nagy áttörést 2012-ben: a kereslet az év során folyamatosan nőtt, majd 2012 utolsó negyedévében érte el a legmagasabb értékeket. Ezek az innovatív termékek divatosak és a vonzó árpontok további keresletet generálnak. A GfK 2013-ra az IT szektor további fejlődését várja, a kutatócég szerint a hardveres innovációk a növekvő szoftver- és szolgáltatáskereslettel együtt képesek lesznek növekedésre ösztönözni a piacot.