Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

A Facebook legújabb felvásárlása nem a dollármilliókkal tűnik ki a sorból, hanem a benne rejlő potenciállal. Mark Zuckerbergék a virtuálisvalóság-szemüveg fejlesztésében jó úton járó Oculus VR-t vásárolják meg. Talán nem túlzás állítani, hogy egy olyan eszközről van szó, ami jelenleg rétegterméknek tűnik, de hamarosan mindenki életét az alapoktól újraírhatja.

Egy 2,4 millió dollárt összekalapoló kickstarteres projektként indult, most pedig 2 milliárd dollárért cserél gazdát az Oculus VR, az Oculus Rift virtuálisvalóság-szemüveget fejlesztő cég. Az üzletben csak 400 millió dollárnyi készpénz szerepel, a maradék összeget 23,1 millió darab részvényben fizeti ki a Facebook.

A Verge által idézett, meg nem nevezett források szerint bár az Oculus befektetői hajlandók lettek volna az eddiginél több pénzt áldozni a cégre, miután kiderült, hogy egy Sony méretű cég is egy már közel használható szinten lévő eszközt fejlesztett, egyértelművé vált, hogy ilyen léptékekkel nem tudja önmagában felvenni a versenyt az Oculus.

Szergej Orlovszkij

Az Oculus egyik befektetője szerint az üzlet nagyjából ahhoz hasonlítható, mint amikor a Google 2005-ben megvette az Androidot. Az akkor egyáltalán nem okostelefonos világban az a felvásárlás is érthetetlennek tűnt, azóta viszont a legkomolyabb szinten határoz meg egy egész iparágat, és sok-sok százmillió felhasználó mindennapjait.

Az Oculus Rift szemüveg remek példája azoknak az eszközöknek, amiket még pár évvel ezelőtt is csak fantasztikus filmekben láthattunk, ez a virtuális valóságot sci-fikből ismerhető módon megjelenítő szemüvegek első fejlett darabja. A fejlesztői verzióban már elérhető eszköz viselője vizuálisan teljesen a virtuális világban érezheti magát: ha jobbra fordul, akkor a virtuális világban is jobbra fog fordulni, ha a játékban lépked, akkor a szemüveggel is azt az élményt látja, mintha valóban lépkedne.

Bár az Oculus szemüvegét és a Sony Morpheust jelenleg elsősorban játékokba szánják – a fenti videó is egy ilyen helyzetet mutat be –, azt már a Facebook felvásárlása is jól jelzi, hogy egyáltalán nem csak ennyi lehetőség van benne. A szemüveggel megélhető virtuális világnak ugyanis nem feltétlenül kell sárkányokkal és kardokkal telítve lennie, az átlagemberekhez sokkal közelebb hozható egy mindennapi világunkra hasonlító virtuális környezet – amiben azonban mégis különlegesen érezhetik magunkat, és talán nem túlzunk, ha azt írjuk, hogy újraírhatják személyiségüket és élethelyzetüket.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!