szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Club Concorde nevű csoportot volt repülőgép-kapitányok, turisztikai szakemberek és a repülés szerelmesei alapították meg, s eddig 120 millió fontot gyűjtöttek össze egy Concorde megvásárlására és felújítására.

A hangsebesség kétszeresével szárnyaló, 1976-ban szolgálatba állított francia-brit gép utoljára 2003-ban repült kereskedelmi járaton, három évvel az után, hogy egy párizsi balesetben megsemmisült egy Concorde, s a gépen utazó 109 személy, valamint a lezuhanó gép által elpusztított szállodában lévő négy ember szörnyethalt.

AFP / Jeff Christensen

A "Visszatérés a levegőbe" nevű projektet megindító Club Concorde tagjai 2019-ben, ötven évvel a szuperszonikus gép első repülése után akarják megszervezni az újabb Concorde-repülést, s ezt követően a felújított gépet charterútvonalakon üzemeltetnék. A British Airways, amely a francia Air France-szal üzemeltette a Concorde-okat, bejelentette, nem áll szándékában újra forgalomba állítani a drágán üzemeltethető gépmadarat. A Concorde átlagosan kevesebb mint három és fél óra alatt tette meg az utat Európa és New York között, a csúcs 2 óra 52 perc és 59 másodperc volt. A Concorde-hoz hasonló szovjet szuperszonikus gép, a Tu-144-es sem repül már, a gépet a technikai gondok miatt vonták ki a forgalomból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!