szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem zárult túl vidáman a második negyedév a vezető okostelefon-gyártók számára. Bár az összkép nem túl rózsás, azonban voltak olyan cégek is, akik növelni tudták eladásaikat.

Az idei év második negyedévében összesen 265,9 millió okostelefon talált gazdára. Ez nem kis szám, azonban mégis 9,5 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest és 1,2 százalékos csökkenést az előző negyedévhez képest – derül ki az Omdia piackutató cég friss jelentéséből. A gyengébb eredmények mögött elsősorban a Covid-időszak elhúzódó hatásai és az infláció fogyasztói keresletre gyakorolt következményei állnak.

A lista éllovasa továbbra is a Samsung, 53,3 milliós darabszámmal, azonban ez a szám még mindig 11,5 százalékos visszaesést jelent az előző negyedévhez képest, amikor a Galaxy S23-sorozatot bejelentették, és 14,3 százalékos visszaesést 2022-höz képest. A gyenge kereslet az alsó- és középkategóriás telefonok iránt, valamint a Galaxy A sorozat gyenge eladásai indokolják a viszonylag alacsony számokat. Mindenesetre a Samsung piaci részesedése a második negyedévben 20 százalék volt.

Nagy vetélytársa, az Apple 43,2 millió iPhone-t adott el a második negyedévben, ami 24,6 százalékos csökkenés az előző negyedévhez képest, és 11,7 százalékos éves csökkenést jelent. A vállalat piaci részesedése 16 százalék volt. Bár a csúcskategóriás iPhone 14 Pro és Pro Max készülékek jól teljesítettek, a standard modellek iránti kereslet, amely általában a második negyedévben segíti az eladásokat, ezúttal gyenge volt.

A harmadik helyet a Xiaomi foglalta el 33,2 millió darab eladásával, ami 15,7 százalékos csökkenést jelent a tavalyi évhez képest. A cégnek kemény versennyel kell szembenéznie a kínai Oppo és Vivo cégek részéről, és az sem segít, hogy legnagyobb piaca, India szűkül. Még szerencse, hogy a Xiaomi, más kínai gyártókkal ellentétben, jól teljesített Nyugat-Európában.

Az Oppo Group, amelyhez a OnePlus is tartozik, éves szállítása 10,5 százalékkal 25 millió darabra esett vissza.

Omdia

Persze nem mindenki számára zárult rosszul a második negyedév. A legjobban a nálunk tulajdonképpen ismeretlen, az Itel, Tecno és Infinix márkákat birtokló, a telefonokat a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, Délkelet-Ázsiában és Dél-Ázsiában értékesítő kínai Transsion Holding teljesített. 24,5 millió telefont adott el, és az eladások alapján az ötödik legnagyobb vállalat lett. Eladásai 88,5 százalékkal nőttek az előző negyedévhez és 38,4 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest.

A másik vállalat, amely éves és negyedéves növekedést is produkált, a Huawei volt. 7,4 milliós teljes szállításával 2023 második negyedévében a tizedik legnagyobb vállalat volt az eladások alapján. Az jó, hogy a Huawei a kimerítő piaci körülmények és az intenzív verseny ellenére is jól szerepelt, de 5G telefon nélkül nem biztos, hogy képes fenntartani a növekedést.

Az Omdia arra számít, hogy a jelenlegi negyedév sem lesz jobb, mint amilyen a második volt, és talán az év utolsó három hónapjában lendülhet fel a piac.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!