szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha arra gondolt, hogy szórólapokkal népszerűsítené a termékét, álljon meg egy percre. Olvasóink visszajelzései alapján a legtöbben már csak szánalomból veszik át azokat a fecniket, amiket az utcán a markukba nyomnak. Aztán rögtön ki is dobják.

A szórólapozásra költött pénz csaknem teljesen, a színes-szagos ingyenes árukatalógusra költött összegeknek pedig a fele kidobott pénz lehet. Legalábbis erre lehet következtetni a hvg.hu korábbi cikkére érkezett mintegy 2500 válasz összegzéséből.

A felmérés nem reprezentatív, de a cégvezetők számára elgondolkodtató lehet például, hogy a háromegyed részben felsőfokú végzettségű (fele-fele arányban nő és férfi) válaszadók 32 százaléka kapásból elutasítja a szórólapokat, 24 százaléka pedig csak azért veszi el, hogy rögtön ki is dobja. A beérkezett megjegyzésekből egyértelműnek tűnik, hogy utóbbiak kizárólag azért hajlandóak átvenni az utcán kezükbe nyomott cetliket, mert szánalmat éreznek az osztogatója iránt.

„Megnézem a csaj seggét, miközben kidobom” – írta egy válaszadó, mások kishajót vagy repülőgépet szoktak hajtogatni a papírlapból, esetleg csigát gyártanak belőle. A komolyabb válaszok mind arra utalnak, hogy a legtöbben csak a szegény diákon akarnak segíteni, amikor elfogadják a kéretlen ajándékot, vevő azonban szinte sosem lesz belőlük.

Azt is kérdeztük olvasóinktól, hogy színes katalógusokat szeretnek-e otthon tartani, és vásárolnak-e a böngészés hatására. A válaszadók fele szereti a katalógust, de csak akkor, ha színvonalas, 42 százalékuk azonban nem tart ilyet a lakásában. „Megfenyegetem a postást, ha bedobja a levelesládába” – jelezte markáns véleményét egy olvasó. 

IKEA katalógus. Bizonyos körülmények között ezt még szeretik lapozgatni.
©

Aki szeret katalógust böngészni, sokkal inkább a wc-ben teszi, a nappaliba ma már ez a marketingelem sem tud érdemben behatolni. Úgy tűnik, hogy olvasóink jelentős része kizárólag az IKEA katalógusát tartja elég színvonalasnak arra, hogy a mosdóban lévő házi könyvtárát gyarapítsa vele, egyéb áruházak lapjait csak elvétve említették. A válaszadóknak ugyan csak 5 százaléka vesz rendszeresen katalógusban szereplő termékeket, 63 százalékukat azonban már legalább egyszer sikerült vásárlásra bírni ezzel a módszerrel.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Rekordokat dönt a megújult MOL Bubi

Rekordokat dönt a megújult MOL Bubi

Tamás Ervin: Előválasztás – ősszel a tavaszt

Tamás Ervin: Előválasztás – ősszel a tavaszt

Egy teljes kacsacsaládot szabadítottak ki az útellenőrök

Egy teljes kacsacsaládot szabadítottak ki az útellenőrök