szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha arra gondolt, hogy szórólapokkal népszerűsítené a termékét, álljon meg egy percre. Olvasóink visszajelzései alapján a legtöbben már csak szánalomból veszik át azokat a fecniket, amiket az utcán a markukba nyomnak. Aztán rögtön ki is dobják.

A szórólapozásra költött pénz csaknem teljesen, a színes-szagos ingyenes árukatalógusra költött összegeknek pedig a fele kidobott pénz lehet. Legalábbis erre lehet következtetni a hvg.hu korábbi cikkére érkezett mintegy 2500 válasz összegzéséből.

A felmérés nem reprezentatív, de a cégvezetők számára elgondolkodtató lehet például, hogy a háromegyed részben felsőfokú végzettségű (fele-fele arányban nő és férfi) válaszadók 32 százaléka kapásból elutasítja a szórólapokat, 24 százaléka pedig csak azért veszi el, hogy rögtön ki is dobja. A beérkezett megjegyzésekből egyértelműnek tűnik, hogy utóbbiak kizárólag azért hajlandóak átvenni az utcán kezükbe nyomott cetliket, mert szánalmat éreznek az osztogatója iránt.

„Megnézem a csaj seggét, miközben kidobom” – írta egy válaszadó, mások kishajót vagy repülőgépet szoktak hajtogatni a papírlapból, esetleg csigát gyártanak belőle. A komolyabb válaszok mind arra utalnak, hogy a legtöbben csak a szegény diákon akarnak segíteni, amikor elfogadják a kéretlen ajándékot, vevő azonban szinte sosem lesz belőlük.

Azt is kérdeztük olvasóinktól, hogy színes katalógusokat szeretnek-e otthon tartani, és vásárolnak-e a böngészés hatására. A válaszadók fele szereti a katalógust, de csak akkor, ha színvonalas, 42 százalékuk azonban nem tart ilyet a lakásában. „Megfenyegetem a postást, ha bedobja a levelesládába” – jelezte markáns véleményét egy olvasó. 

IKEA katalógus. Bizonyos körülmények között ezt még szeretik lapozgatni.
theprophecyblog.com

Aki szeret katalógust böngészni, sokkal inkább a wc-ben teszi, a nappaliba ma már ez a marketingelem sem tud érdemben behatolni. Úgy tűnik, hogy olvasóink jelentős része kizárólag az IKEA katalógusát tartja elég színvonalasnak arra, hogy a mosdóban lévő házi könyvtárát gyarapítsa vele, egyéb áruházak lapjait csak elvétve említették. A válaszadóknak ugyan csak 5 százaléka vesz rendszeresen katalógusban szereplő termékeket, 63 százalékukat azonban már legalább egyszer sikerült vásárlásra bírni ezzel a módszerrel.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Mozgolódás látható Tiborcz egyik cégénél, de vajon mire készülhet Orbán veje?

Mozgolódás látható Tiborcz egyik cégénél, de vajon mire készülhet Orbán veje?

Alaposan felturbózták a Toyota első igazi villanyautóját

Alaposan felturbózták a Toyota első igazi villanyautóját

Jön a fapados Tesla, ezzel mentené a bezuhanó eladásokat Musk

Jön a fapados Tesla, ezzel mentené a bezuhanó eladásokat Musk

Kulcsár Krisztián: Bár sportminisztérium nincs, de sportminiszter igen – Orbán Viktornak hívják

Kulcsár Krisztián: Bár sportminisztérium nincs, de sportminiszter igen – Orbán Viktornak hívják