szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy felmérés szerint a magyar cégvezetők bár kreatívak és jól képzettek, nem elég vevőorientáltak.

A magyar cégvezetők kreatívak, jól képzettek, valamint tisztában vannak a piac működésével, ugyanakkor meglehetősen passzívak, és gyenge lábakon áll náluk a vevő-orientáltság - derül ki egy kutatásból, amelyet mintegy 1000, Kelet-Közép-Európában dolgozó vállalati vezető megkérdezésével  készítettek a TARGET Executive Search személyzeti tanácsadó cég megbízásából.

A felmérés során Magyarország mellett Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Bulgáriában és Szlovákiában élő külföldi cégvezetőket kérdeztek meg négy téma köré csoportosítva arról, hogy versenyképesek-e a régióban a helyi cégek. Rákérdeztek az általános üzleti klímára, a vezetési stílusra, a piachoz való hozzáállásra, valamint a vezetési kultúrára.

A Kelet-Közép-Európában dolgozó külföldiek elsősorban a bürokrácia csökkentésében, a korrupció felszámolásában, az ügyfél-orientáltság fokozásában és a nagyobb vezetői felelősségvállalás területén érzik a fejlődés szükségességét. A régióban működő cégek erősségeként említették ugyanakkor a munkához való etikus és elkötelezett hozzáállását, a női munkavállalók attitűdjét, valamint az erős személyes kommunikációs készségeket.

Hat évvel ezelőtt a Target Executive megbízásából már készült egy hasonló felmérés. Magyarország 2009-hez hasonlóan - a 6 ország rangsorában most is a 4. helyen végzett, de összességében alacsonyabb pontszámmal, mint 2009-ben. A felmérésből kiderül, hogy öt területen történt jelentős javulás az elmúlt 6 évben: a határidőket komolyan veszik, jelentős számban állnak rendelkezésre jól képzett vezetők, akik megbecsülik azt a céget, ahol dolgoznak. Emellett a vezetők keményen dolgoznak, és a korrupció nem jelentős probléma az országban.

Némi romlást mutattak ki azonban a kutatók 2009-hez képest például a nők vezetői hatékonyságában és a munkakapcsolatokban jelentkező humor tekintetében. 2009-hez képest a válaszadók elégedettsége összességében csökkent. A 6 ország rangsorában Románia lényegesen előrébb (a 2. helyre) került, Szlovákia pedig hátrébb sorolódott (az ötödik helyre), míg a felmérés nyertesének a legmagasabb átlaggal Lengyelország számít. 

A kutatás alapján Klemens Wersonig, a Target Executive Search csoport vezérigazgatója a közlemény szerint megállapította: az erős ügyfélfókusz hiánya akadályozza, hogy a Kelet-Közép-Európában működő cégek még versenyképesebbek legyenek. A helyi vezetők ezt kevésbé tekintik gondnak, a külföldiek nagy része viszont ebből a szempontból régimódinak tartja az itteni cégek többségét. Úgy vélekedett: ha a bürokrácia csökkentése és a korrupció megszüntetése mellett ezen is változtatni lehetne, akkor a régió cégei új lendületet vehetnének.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster

Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster

A párizsi MI-csúcsra és a müncheni biztonsági konferenciára is elutazik Trump alelnöke első tengerentúli útja során

A párizsi MI-csúcsra és a müncheni biztonsági konferenciára is elutazik Trump alelnöke első tengerentúli útja során

Kártyavárként omlott össze az Orbán Viktor által meghirdetett „gazdasági semlegesség”

Kártyavárként omlott össze az Orbán Viktor által meghirdetett „gazdasági semlegesség”

Annyira megszaporodtak a telefonlopások Londonban, hogy milliárdokat kaszálnak a bűnbandák

Annyira megszaporodtak a telefonlopások Londonban, hogy milliárdokat kaszálnak a bűnbandák