"Ez nem számháború" - a bizalom is számít a közösségi oldalon
Kapcsolati hálónk rengeteteg mindet elárulhat rólunk, ezért egyáltalán nem mindegy, kikkel vesszük fel a kapcsolatot a LinkedIn nevű üzleti közösségI oldalon. A bizalom és az ismeretség sokat számít, és azzal csak árhatunk szakmai hitelességünknek, ha minden felkérést automatikusan elfogadunk. A szakember azt tanácsolja, szelektáljunk, mert csak így építhetünk a karrierünk szempontjából is hasznos kapcsolati hálót.
Közel nem mindegy, hogy kivel vesszük fel a kapcsolatot a LindekIn-en a Business Insider szerint. A közösségi oldalt kifejezetten üzleti célokra hozták létre; itt népszerűsíthetjük vállalkozásunkat, szerezhetük új ügyfeleket és építgethetjük kapcsolati hálónkat. Arról már korábban írtunk, hogy az sem mindegy, milyen profilképet töltünk fel magunkról a LinkedIn profilunkra, hiszen az első benyomás mindig kritikus.
Catherine Fisher, a téma szakértője szerint kizárólag azokat jelöljük be a LinkedIn-en, akiket már ismerünk (például egy céges partiról vagy egy szakmai konferenciáról) és akikben megbízunk: kifejezetten hasznos például korábbi munkatársakkal felvenni a kapcsolatot. Arra azonban figyeljünk, hogy ne essünk túlzásba: “ez nem számháború, nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség!” - figyelmeztet a szakember.
Érdemes észben tartani, hogy kapcsolati hálónk rengeteget elárul rólunk, ezért nem szabad minden felkérést automatikusan elfogadni, mert azzal csak a hitelességünket rontjuk. A LinkedIn-szakértő azt tanácsolja, hogy bármennyire is nehéz és macerás, de szelektáljunk; csak azokkal vegyük fel a kapcsolatot, akik igazán számítanak a szakmában.
Fisher egy másik módszert is ajánl, amivel pillanatok alatt el tudjuk dönteni, hogy elfogadjuk-e valakinek a LinkedIn felkérését, vagy sem: tegyük fel magunknak a kérdést, hogy tennénk-e szívességet, illetve kérnénk-e szívességet az illetőtől. Ha mindkét kérdésre igen a válasz, akkor nyugodt szívvel visszaigazolhatjuk az ismeretséget. Ha nem, akkor passzoljunk.
Annak is megvan a trükkje, ha szeretnénk kicsit fejleszteni a kapcsolati hálónkat. Fisher szerint a közösségi oldalon ugyanúgy kell kapcsolatot építeni, mint a való életben; egy fogadáson sem adjuk oda anévjegykártyánkat mindenkinek, aki szembe jön, majd lépünk le szó nélkül - és ez a LinkedIn-re is igaz!
Jó tanács, hogy ne rontsunk ajtóstul a házba! Ha egy cégvezetővel vagy potenciális ügyféllel akarjuk felvenni a kapcsolatot, első lépésként nézzük meg, hogy milyen közös ismerőseink vannak. Ezután kérjünk ajánlást vagy egy rövid bemutatást az egyik közelebbi közös ismerőstől, csak ezután kattintsunk a “connect” gombra.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!