Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2025. január. 09. 10:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi intelligenciája. Ami szerencsére fejleszthető.","shortLead":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi...","id":"20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa.jpg","index":0,"item":"0d9432d6-c9ba-44d2-817c-ff7e4fb5f872","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","timestamp":"2025. január. 09. 12:50","title":"Sokszor elhanyagolt tényező, hogy ettől is függ a boldog párkapcsolat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d58a511-09ef-46bb-bb51-76bfac84d01e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A volt igazságügyi miniszter 2023 augusztusa óta dolgozik a Közép-európai Akadémiának és tudományos, kutatási munkát végez. ","shortLead":"A volt igazságügyi miniszter 2023 augusztusa óta dolgozik a Közép-európai Akadémiának és tudományos, kutatási munkát...","id":"20250107_Varga-Judit-Miskolci-Egyetem-akademia-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d58a511-09ef-46bb-bb51-76bfac84d01e.jpg","index":0,"item":"935eb9df-2d96-43c7-8b23-ff20aae0be6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Varga-Judit-Miskolci-Egyetem-akademia-fizetes","timestamp":"2025. január. 07. 18:13","title":"Varga Judit havonta kétmilliót keres a Miskolci Egyetem akadémiájánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60ea9f46-5ed6-43e6-af40-4531762a7fe2","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Milyen vagyonelemei, érdekeltségei lehetnek Rogán Antalnak Amerikában, amit most zároltak, miután felkerült a szankciós listára? A miniszter vagyonnyilatkozatában semmi ilyesmi nincs, ő maga nem nyilatkozik, az amerikai fél pedig, ha zárolt is valamit, nem árulja el.","shortLead":"Milyen vagyonelemei, érdekeltségei lehetnek Rogán Antalnak Amerikában, amit most zároltak, miután felkerült a szankciós...","id":"20250108_Rogan-vagyonnyilatkozat-zarolas-Amerikaban-o-pedig-hallgat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60ea9f46-5ed6-43e6-af40-4531762a7fe2.jpg","index":0,"item":"796788bf-7a10-4280-b4ea-94370ee27204","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_Rogan-vagyonnyilatkozat-zarolas-Amerikaban-o-pedig-hallgat-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 16:18","title":"Vagyonnyilatkozata szerint nincs mit zárolni Rogántól Amerikában, a DK nem hiszi, ő pedig hallgat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e83d186-3374-4608-b3cf-14de072f927c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Főleg a gyengélkedő forint miatt volt drágulás. ","shortLead":"Főleg a gyengélkedő forint miatt volt drágulás. ","id":"20250109_Dragabbak-lettek-a-hasznalt-autok-megis-tobben-keresik-oket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e83d186-3374-4608-b3cf-14de072f927c.jpg","index":0,"item":"64237bd4-d6c4-451b-931b-0c4fa76de1e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250109_Dragabbak-lettek-a-hasznalt-autok-megis-tobben-keresik-oket","timestamp":"2025. január. 09. 07:54","title":"Drágábbak lettek a használt autók, mégis többen keresik őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76409967-d692-4fc5-8000-fa418dd15e1d","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Brazil kutatók szerint a kávézaccban lévő szén segítségével kivonható lehet a talajvízből az egyik leggyakrabban használt gyomirtó szer. ","shortLead":"Brazil kutatók szerint a kávézaccban lévő szén segítségével kivonható lehet a talajvízből az egyik leggyakrabban...","id":"20250108_kavezacc-hasznositasa-szen-gyomirto-szer-bentazon-megkotese-kornyezet-vedelme","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76409967-d692-4fc5-8000-fa418dd15e1d.jpg","index":0,"item":"d002aa40-8cc8-4850-b58c-45ae44db43ba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_kavezacc-hasznositasa-szen-gyomirto-szer-bentazon-megkotese-kornyezet-vedelme","timestamp":"2025. január. 08. 08:03","title":"Gondoljon erre, mielőtt legközelebb kukába dobja a kávézaccot: elképesztő képességét fedezték fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Életrajzi könyve után film is készül a volt és leendő first ladyről, méghozzá a Trumpnak 1 millió dollárt adományozó Amazon gyártásában.","shortLead":"Életrajzi könyve után film is készül a volt és leendő first ladyről, méghozzá a Trumpnak 1 millió dollárt adományozó...","id":"20250107_Melania-Trumprol-szolo-dokumentumfilm-jon-a-Prime-Videora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba.jpg","index":0,"item":"25655d44-db0c-4ce3-9a65-f163a6868eb9","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_Melania-Trumprol-szolo-dokumentumfilm-jon-a-Prime-Videora","timestamp":"2025. január. 07. 15:42","title":"Melania Trumpról szóló dokumentumfilm jön a Prime Videóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero kontrollerére, csak annál sokkal jobb hangzást ad.","shortLead":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero...","id":"20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab.jpg","index":0,"item":"143008a1-c9ca-4db7-b420-bcf36484910f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 19:03","title":"Elkészült a világ első, húrok nélküli gitárja, bárki megtanulhat játszani rajta – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az izraeli kormány hosszútávú márkaépítő munkába kezdett Izrael külföldi megjelenítésének megváltoztatására, az "Izrael" márka újrafogalmazására. A meghívott szakemberek között van a stratégiai kommunikációval foglalkozó Braun & Partners cég vezetője, Braun Róbert is.
hvg.hu: Ön részt vesz az izraeli imázs átalakítását célzó munkában. Nem lehet könnyű, Izraelt illetően rendkívül megosztott a világ, pro és kontra kialakultak elfogultságok. Van esélye egy sikeres imázsváltásnak?
Braun Róbert: Tagja lettem egy nemzetközi és izraeli kommunikációs és reklám-szakemberekből, kutatókból álló csapatnak, amely a kormánytól kapott megbízás alapján dolgozza ki Izrael új márkáját, brandjét. Ha majd meghatározzuk a márkát, az identitást, arra épülhet majd a kommunikáció. A régi márkával valóban sok baj volt, ezt igazolták az elmúlt két évben e munka előzményeként folytatott nemzetközi kutatások. Igaz, Izrael „márkájával” korábban soha sem foglalkoztak, inkább csak spontán alakult, elsősorban a napi konfliktusokról, háborúkról szóló hírek és a világ információs csatornáin ide-oda áramló előítéletek, vélekedések, magyarázatok hatására. Az izraeli vezetők felismerték, hogy a globális kommunikáció korában óriási verseny folyik országok, régiók, városok, falvak között a figyelem felkeltésért. Ennek pedig anyagi konzekvenciái is vannak: fellendülhet vagy ellenkezőleg, visszaeshet az idegenforgalom, a befektetés, a kivitel – attól függően, hogy közvéleménynek illetve a szakmai közönségnek, beruházóknak, a pénzpiacok szereplőinek milyen elképzelései alakulnak ki az illető országról, régióról, városról vagy történetesen faluról.
hvg.hu: Kik vannak a szakértői csapatban?
B. R.: Az izraeli kormány és a helyi reklámszövetség „Brand Israel” projektjét 20 tagú bizottság irányítja. Elnöke Guy Toledano, az izraeli Saatchi & Saatchi reklámügynökség vezetője. Vele korábban együtt dolgoztam egy nemzetközi branding projektben, ő hívott a csapatba. A bizottságban rajtunk kívül a külügyminisztérium képviselői, izraeli és amerikai kutatók, valamint neves nemzetközi kommunikációs szakemberek kaptak helyet. Nekik már vannak tapasztalataik más országok, például Botswana, Új-Zéland, illetve nemzetközi cégek, így az Aeroflot vagy a Johnny Walker márkájának kialakításában.
hvg.hu: Mire jutottak, hogyan kellene újravarázsolni a külföldiekben élő Izrael-képet?
Ezt szeretnék hangsúlyozni...
B. R.: Korai lenne erről beszélnem. Annyit azért elmondhatok, hogy elemeztük az elmúlt években elvégzett kutatásokat, kialakítottuk azt a listát, amely pozitív és negatív értékeket tartalmaz, megkíséreltük a lehetséges átjárási, átvezetési csatornákat meghatározni. Foglalkoztunk a szóba jöhető márka lényeges elemeivel, azzal a kerettel, amelyre majd a kommunikáció épülhet. Minden ismert márka így épül; a legismertebb talán a Coca Cola márkaesszenciája, amely két szóból áll: globális barátság (universal friendship) vagy a Stella Artois sör márkája, melynek lényege: „minőség - kompromisszumok nélkül”. Országok márkája sem épül másképp, ez az elmúlt években mind nagyobb figyelmet kapott a szakmában, olyannyira, hogy ma már külön szakmai folyóirat is létezik, címe Place Branding (azaz: helymárkázás). Horvátország, Bosznia-Hercegovina márkaidentitásának kialakítása csak nemrég fejeződött be, most már a ráépülő kampányok folynak a nemzetközi sajtóban.
hvg.hu:Melyek voltak a vitás kérdések, felhasználják-e az emberarcú zsidó állam jelképeként a mosolygó izraeli katonalányt?
B. R.:
...és nem ezt.
Valóban, az eddigi márka egyik lényeges eleme volt - még ha nem is tudatosan épült – az „emberarcú Izrael”. A modern márkák azonban nem tolakodóak, elsősorban fogyasztói előnyökre és a fogyasztói részvételre épülnek, nyitottak, inspirálják a gondolkodást, lehetőséget adnak a fogyasztónak, hogy tegye hozzá azt, amitől úgy érzi, a sajátja. A márkáknak tehát egyenrangú párbeszédre kell ösztökélniük a fogyasztót, nem szabad rákényszeríteniük a befogadóra az értelmezést, nem szabad szájbarágósnak lenniük. Nincs ez másképp az ország márkákkal sem; azt hiszem, nem kell magyarázni, hogy az emberarcú Izrael márka elemei nem éppen ilyenek.
hvg.hu: Úgy hallottam, Önnek a kreativitás, mint izraeli énkép sem tetszik.
B. R.: Való igaz. Amikor felhozták, ellene voltam, mert jó példája a nem egyenrangú párbeszédnek. Ha mi kreatívak vagyunk, és ez különböztet meg bennünket másoktól, akkor ezzel a többiek fölé – egyebek mellett a más nemzetbéli fogyasztók fölé - helyezzük magunkat. De ez nem csak izraeli sajátosság: éppen most Magyarország is hasonló üzenettel szeretné megnyerni magának a turistákat. Mondanom sem kell, azt sem tartom szerencsés ötletnek.
Foglalkozni kell a Magyarország márkával is (Oldaltörés)
hvg.hu: Lesz-e valami köze az Izrael-brandnek a zsidó történelem és identitás sajátosságaihoz?
B. R.: A kihívás éppen az, hogy a mai márkák, áruk, szolgáltatások versenyében kell helyt állni; az, hogy egy márka régi, hagyományos, már nem elegendő. A ma fogyasztójához kell szólni, felkeltve az érdeklődését, sőt a vágyát, hogy ügy érezze, a brandot ő is birtokolhatja, ő is részévé válhat. Ez különösképp nehéz a márkák mai hatalmas versenyében; Izrael számára pedig talán még nehezebb, hiszen egy majd mindenki által ismert márkanévről van szó, amelyről ráadásul gondolnak is valamit. Új-Zéland vagy Horvátország talán ismert név, ám a világ fogyasztóinak, döntéshozóinak nagy része nem gondol róla semmit, így könnyebb új tartalommal megtölteni. Izrael újramárkázása nagy kihívás.
hvg.hu: A Brand Israel project legfőbb inspirátora tudvalevőleg Cipi Livni külügyminiszter, akinek alig titkolt célja, hogy beüljön a miniszterelnöki bársonyszékbe. Mennyire segíti a márkázást az ő személye?
B. R.: Az, hogy Livni assony illetve a kormány elkötelezett a projekt mellett részben előnyös, hiszen pénzre, támogatásra, összefogásra van szükség, ugyanakkor számos téren nehézséget jelent. A márkázás hosszú, fárasztó, kommunikációs szempontból unalmas folyamat; sok kutatás, majd a márkaesszencia kidolgozása, és utána éveken át való összehangolt megjelenítése adhat csak esélyt a sikerre. Politikusoknak általában nincs ennyi idejük. Remélem a külügyminiszterrel sikerült megértetni, hogy ebből politikai előny rövid távon nem várható. Őt az Izrael létének elismerésével kapcsolatos problémák izgatták, én pedig – amikor talákoztunk - arról beszéltem, hogy e kérdések felvetése rossz keretbe zárja a kommunikációs gondolkodást; ebből nem születhet új márka.
hvg.hu: Tanult-e mindebből Magyarországgal kapcsolatban? Ön szerint milyen irányban kéne módosítani a magyarokról külföldön alkotott képet?
B. R.: Rendkívül hasznosak ezek a közös, nemzetközi munkák. Magyarország mostanában – ilyen-olyan felütéssel - beverekedte magát a nagy lapok, internetes honlapok vezető anyagai közé, számos hírben, elemzésben, publicisztikában szerepelünk az amerikai és az európai sajtóban. Most kellene Magyarországnak is elkezdeni a márkaépítést. Ha még várunk vele, később sokkal nehezebb lesz; nagyon magasra kerül a belépési korlát, és azt kockáztatjuk, hogy a világ elmegy mellettünk. Ez pedig kevesebb turistát, befektetőt, üzleti kapcsolatot, politikai tőkét jelent, aminek mi mindannyian, akik itt élünk, kárát látnánk.
A Fidesz korábbi pártpénztárnoka és 2015-ig egyik fő oligarchája, Simicska Lajos bizalmasaként ismert Vida Ildikó több Mészáros-cég vezetőségében is helyet foglal.
Több tucat magyar településen fordult meg 2022-es kinevezése óta David Pressman amerikai nagykövet, és tapasztalataira is hivatkozva állította, hogy az egész országot behálózza a korrupció.