szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jelentős határforgalmi fejlesztési tervek körvonalazódnak Magyarország és Ukrajna között – erről szó volt a két ország kormányközi vegyes bizottságának legutóbbi, budapesti ülésén is.

Gazda László, az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke közölte, hogy új igényként vetődött fel egy, az M3-as autópályához kapcsolódó nemzetközi határátkelőhely megnyitása. Ez természetesen kormányhatározatokat kíván majd a felektől – mondta a kormányközi vegyes bizottságban a magyar delegációt vezeti. Szerinte a tovább épülő sztrádához kapcsolódóan az új határállomás helyszíne valószínűleg Beregdaróc és Beregdéda között lehet.

A magyar fél szorgalmazza, hogy a Záhony-Csap közötti, egyetlen jelenlegi teherforgalmi átkelőhely mellett Beregsurány-Asztély között 6,5 tonnáig engedjék a teherforgalom megindulását. Gazda László megjegyezte, hogy ehhez természetesen infrastrukturális fejlesztések és finanszírozási feltételek kellenek, illetve a vásárosnaményi Tisza-híd teherbírásának megerősítésére is szükség van.

Az ukrán fél javasolja, hogy a Lónya-Harangláb és a Barabás-Mezőkaszony közötti határátkelők is 24 órás nyitva tartásúak legyenek a jövőben. Az ukránok ezt különösen fontosnak tartják, a náluk tartandó labdarúgó-világbajnokságra tekintettel.

Az egyre növekvő forgalom biztosításához hosszabb távon szó van egy új Tisza-híd építéséről is Záhony térségében, ahol egyébként mintegy 32 milliárd forint értékű közúti és vasúti logisztikai létesítmény-fejlesztést valósít meg a magyar fél.

A záhony-csapi határállomáson, magyar területen közös közúti és vasúti teherfogalmi ellenőrző-, illetve kapcsolattartási szolgálati hely létesítéséről állapodtak meg a felek, magyar részről a javaslatot már át is adták a szomszédos ország illetékes hatóságainak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!