Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6a33886-ef0d-4606-bd50-04808ec01d7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Momentum egykori elnöke szerint Navracsics Tibor hülyének nézi a választókat a csütörtök reggel adott interjúban.","shortLead":"A Momentum egykori elnöke szerint Navracsics Tibor hülyének nézi a választókat a csütörtök reggel adott interjúban.","id":"20250605_Osszecsinalod-magad-az-ellenzeki-attorest-elorevetito-kozvelemeny-kutatasi-adatoktol-mondta-Fekete-Gyor-Navracsicsnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a33886-ef0d-4606-bd50-04808ec01d7b.jpg","index":0,"item":"2ebbe306-9297-4647-af24-eb6a1903c816","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Osszecsinalod-magad-az-ellenzeki-attorest-elorevetito-kozvelemeny-kutatasi-adatoktol-mondta-Fekete-Gyor-Navracsicsnak","timestamp":"2025. június. 05. 15:07","title":"Fekete-Győr üzent Navracsicsnak: „Most, hogy látod, mi következik, menteni próbálod az irhád. Elkéstél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e395feb9-bfc1-4a15-8127-fdf92334983e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az újbóli kivizsgálás eredményeképpen történt meg végül a feljelentés.","shortLead":"Az újbóli kivizsgálás eredményeképpen történt meg végül a feljelentés.","id":"20250604_Elsore-atment-a-kifogastalan-eletvitel-ellenorzesen-a-letartoztatott-javitointezeti-igazgato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e395feb9-bfc1-4a15-8127-fdf92334983e.jpg","index":0,"item":"38f79340-b6bd-4829-bc84-5ef93e2a22e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Elsore-atment-a-kifogastalan-eletvitel-ellenorzesen-a-letartoztatott-javitointezeti-igazgato","timestamp":"2025. június. 04. 20:59","title":"Elsőre átment a kifogástalan életvitel ellenőrzésen a letartóztatott javítóintézeti igazgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53776b82-411b-40b8-b8c1-754c2df9bec6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az átlagnyugdíj 240 ezer forint fölött van, de 800 ezer nyugdíjas az alapvető megélhetéshez sem kap eleget.","shortLead":"Az átlagnyugdíj 240 ezer forint fölött van, de 800 ezer nyugdíjas az alapvető megélhetéshez sem kap eleget.","id":"20250605_A-nyugdijak-harmada-a-letminimumot-sem-eri-el","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53776b82-411b-40b8-b8c1-754c2df9bec6.jpg","index":0,"item":"daf5ccd0-8d01-45fc-8706-d0e561e3e24a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_A-nyugdijak-harmada-a-letminimumot-sem-eri-el","timestamp":"2025. június. 05. 16:15","title":"A nyugdíjak harmada a létminimumot sem éri el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az alkalmazás több verziót is készített, a visszafogott, de határozott Mészáros Lőrinctől a cinikusan fenyegetőző Mészáros Lőrincig.","shortLead":"Az alkalmazás több verziót is készített, a visszafogott, de határozott Mészáros Lőrinctől a cinikusan fenyegetőző...","id":"20250604_meszaros-level-chatgpt-ai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"4ab8d44e-2ccf-44bf-8123-7fe160571fb6","keywords":null,"link":"/elet/20250604_meszaros-level-chatgpt-ai","timestamp":"2025. június. 04. 15:57","title":"„Én csak ott ültem a pálya szélén… és építettem egy stadiont” – Megírattuk a ChatGPT-vel Mészáros Lőrinc levelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia Network holdingvállalat. Jelentős változás történt a szervezeti struktúrában is: a Totalcar az Indexhez kerül, ezzel az alapító Karotta is távozik, a Port.hu ezentúl a Femina Médiához tartozik.","shortLead":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia...","id":"20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e.jpg","index":0,"item":"d640c380-ada1-4919-9941-800ff18614a3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:35","title":"Összes leánycégét kiürítette az Index tulajdonosa, Karotta távozik a Totalcartól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f09e02a2-e861-41c3-b8de-a0f9ec33253f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Mindössze két hónapra kell egyenruhát húzniuk a fiataloknak, amiért komoly fizetést kapnak. Lehetőség van polgári szolgálatra is, nekik három hónapot kell lehúzniuk.","shortLead":"Mindössze két hónapra kell egyenruhát húzniuk a fiataloknak, amiért komoly fizetést kapnak. Lehetőség van polgári...","id":"20250604_kotelezo-sorkatonai-szolgalat-horvatorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f09e02a2-e861-41c3-b8de-a0f9ec33253f.jpg","index":0,"item":"7c85115c-7f9a-4470-be19-183038c3e692","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_kotelezo-sorkatonai-szolgalat-horvatorszag","timestamp":"2025. június. 04. 13:58","title":"Ismét kötelező lesz ősztől a sorkatonai szolgálat Horvátországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc8842fc-3df5-4bfb-9754-4623e8f4c054","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre jobban terjednek a fogyást segítő gyógyszerek, és derülnek ki a potenciális mellékhatások: a legújabb, hogy ilyet szedve nem árt óvszert is használni, ha valaki a fogamzás ellen szeretne védekezni.","shortLead":"Egyre jobban terjednek a fogyást segítő gyógyszerek, és derülnek ki a potenciális mellékhatások: a legújabb, hogy ilyet...","id":"20250605_fogamzasgatlo-hatekonysag-terhessek-sulycsokkento-gyogyszerek-ozempic-wegovy-mounjaro-figyelmeztetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc8842fc-3df5-4bfb-9754-4623e8f4c054.jpg","index":0,"item":"ebb5f3b5-e1b8-47a7-8532-645f8633ca6e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_fogamzasgatlo-hatekonysag-terhessek-sulycsokkento-gyogyszerek-ozempic-wegovy-mounjaro-figyelmeztetes","timestamp":"2025. június. 05. 19:03","title":"Fogamzásgátlót szed? Ha ilyen gyógyszert is szed mellé, teherbe eshet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43e38b0c-f537-4a02-8886-90f5ecddb93f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy beruházások készülnek a Hungaroringen, úgyhogy mínuszba ment le az éves eredmény.","shortLead":"Nagy beruházások készülnek a Hungaroringen, úgyhogy mínuszba ment le az éves eredmény.","id":"20250604_hungaroring-veszteseg-beszamolo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43e38b0c-f537-4a02-8886-90f5ecddb93f.jpg","index":0,"item":"343e13aa-61e1-4c32-9c2c-988ccdba47b1","keywords":null,"link":"/kkv/20250604_hungaroring-veszteseg-beszamolo-felujitas","timestamp":"2025. június. 04. 12:12","title":"Ilyen csak a Covid alatt történt: veszteséges lett a Hungaroring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tátva maradt a szájuk a kínai teherautó-sofőröknek, az úrvezető autósoknak és az autópálya fizetőkapuinak fülkéiben dolgozó jegykezelőknek a Pekingből a Nagy Fal felé vezető patalingi (Badaling) autópályán, amikor többnyire a XX. század első felében alkotott autómatuzsálemek jelentek meg mellettük pénteken.
A kora reggeli órákban még nem volt annyira erős a forgalom, így mind a 106 szebbnél szebb autó, az egyetlen motor, mind pedig a Peking-Párizs 2010 veterán autós futam szervezőinek, kísérőinek járművei időben eljutottak a célba, a Nagy Fal tövében kialakított hatalmas parkolóba. Amikor Peking külvárosában elsőként feltűnt egy 1918-ban gyártott nyitott kétszemélyes Buick Roadster - két ír utasával - már akkor sejteni lehetett: a kék ég, a napfény, a hegyek közelsége és a Nagy Fal olyan hátterévé válik a többtucatnyi válogatott mutatós egyedi járgánynak, amely különleges élménnyé emeli a régi autók 15 ezer kilométeres útjának rajtját.
Az első transzkontinentális autós megmérettetésre, a "Peking to Paris" versenyre 1907-ben került sor. Akkor öt autó indult el a kínai fővárosból és négy meg is érkezett Párizsba. Bizonyították: az ember és az általa alkotott jármű együtt bárhova eljuthat a világon. A második, klasszikus autóknak szánt Peking-Párizs ralit 1997-ben rendezték, méghozzá Tibeten keresztül vezető útvonallal. A százéves évfordulón, 2007-ben közel háromszáz induló állt rajthoz.
A szervezők nem vártak újabb kerek évfordulóra és meghirdették az idei, 2010-es, 37 naposra tervezett futamot szeptember 10. és október 16. között. Az útvonal: Belső-Mongólia (a Góbi sivatag), Mongólia (Ulánbátor), Kazahsztán, (Taskent), Üzbegisztán (Szamarkand), Türkmenisztán, Irán (Tabriz), Törökország (Isztambul), Görögország, Olaszország és végül a célállomás: Párizs.
A kínai Nagy Fal alatt felsorakozott színes muzeális darabok csillogó karosszériája, és minden elemük tökéletessége, szépsége mind-mind gazdáik gondosságáról árulkodott. Az indulók a világ különböző országaiból érkeztek, s az autók korcsoportok szerinti besorolása, értéke is eltérő volt. A legtöbben Nagy-Britanniából jöttek, de volt cseh, német, osztrák, litván résztvevő is, ahogyan viszonylag sokan jöttek Ausztráliából, Új-Zélandból, és képviseltette magát Kanada, az Egyesült Államok is. Összesen 25 országból jöttek.
A 61-es számú hatalmas vörös Bentley mellett két ausztrál férfi állt büszkén. Egyikük megmutatta kínai jogosítványát is, amelyet öt napra állítottak ki. Autójukat két éve vették. A mezőny legkisebb, 1957-es évjáratú, 750 köbcentis Renault 4CV-jében egy idősebb házaspár ült. Malajziában élnek már 15 éve, most is onnan jöttek át. Andrew és Diana Nagy-Britanniába valók. Mint a férfi elmondta: meggyőződése, hogy a kis kocsi bírni fogja a strapát. "Mi nem versenyzünk, számunkra nem a sebesség a lényeg" - magyarázta. "Ezzel a kocsival szeretnénk a Champs-Elysées-n végig menni, ez a vágyunk" - tette hozzá. A házaspár a túra végén átmegy Nagy-Britanniába és megmutatja a rokonságnak is a kis kocsit.
Az 1967-ben gyártott török Anadol autónál büszkén fényképezteti magát a török páros: Ahmet Ongun és Erdal Tokcan. Közel vannak a hatvanhoz, osztálytársak voltak. A kocsit Ahmet vette ezer dollárért és állítása szerint azóta 120 ezerbe van. Úgy tűnik ők voltak az egyetlenek, akikhez a pekingi nagykövetségről is kijöttek, és szinte valamennyi helyben dolgozó török újságíró is kikísérte őket.
A Kínában igen szerencsésnek számító 88-as számot viselő, 1954-es Sunbeam Alpine két utasa három éve már megjárta a Peking-Párizs utat. Akkor ugyan a mongol sivatag közepén lerobbantak, vissza kellett menniük Ulánbátorba és csak Moszkvában érték be a csapatot. David Roberts, aki Angliából érkezett úgy látta, körülbelül húszan lehetnek azok, akik 2007-ben is itt voltak.
A Mattia Nocera és Andrea Mandel-Mantello párosból Andrea neve mellett ott szerepelt a HU jelzés. Igen megörült, amikor az MTI tudósítója magyarul köszöntötte. Kiderült, a férfi Rómában nőtt fel, apja Kolozsvár mellett született, édesanyja 1956-ban hagyta el Magyarországot. Ausztria és Svájc után 1958-ban kerültek Olaszországba. Andrea a Yale Egyetemen tanult és bankszakmában dolgozik, jelenleg Londonban. Büszkén említette: tavaly óta megvan a magyar útlevele is, gyakran megfordul Magyarországon, a rokonait látogatja. Édesanyja közel 75 éves, aktív: még ma is bort és olívaolajat készít.
"Tizennégy éves korom óta vonzódom a motorokhoz, az autókhoz. Motoron bejártam majdnem az egész világot" - meséli. Kiderül: Londontól Új-Zélandon át Argentínáig is eljutott két keréken. Az autó, a Chevrolet 6 Tourer, amivel most nekivágnak a párizsi útnak, erős, az 1920-as 30-as években fejlesztették ki Amerikában, amikor még nehezen voltak járhatók az utak. "Eddig még nagy túrán nem voltunk vele, ezért csak reménykedünk abban, hogy minden rendben lesz" - mondja a piros-fehér-zöldre, illetve: zöld-fehér-pirosra festett autó mellett állva az egyszerre magyar és olasz színekben induló csapat magyar származású tagja, s elköszönéskor még megjegyzi: "csak a mongol sivatagot éljük túl!"
Autóroncs és törmelékek hevernek a Nápolytól nem messze fekvő Atrani utcáján 2010. szeptember 9-én, miután a heves esőzés következtében a medréből kilépő Dragone folyó elmosta a dél-olaszországi városka utcáit.