szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tavaly növelte nyereségét és forgalmát a francia PSA Peugeot-Citroën autógyártó konszern és további javulásra számít az idén.

A francia PSA Peugeot-Citroën autógyártó konszern tavaly 1,13 milliárd euró adózott eredményt ért el a 2009-es 1,16 milliárd eurós veszteség után. Értékesítési árbevétele 16 százalékkal 56,06 milliárd euróra emelkedett, üzleti eredménye pedig 1,74 milliárd euróra javult a 2009-es 1,42 milliárd euró üzleti veszteségről. A 2010-es adózott eredmény felülmúlta a FactSet által megkérdezett 17 szakmai elemző által jelzett 994 millió eurós átlagot. A PSA Peugeot-Citroën konszern autóipari üzletága 621 millió euró üzleti eredményt ért el 2010-ben. Az autóipari üzletágtól az idén egymilliárd eurós üzleti eredményt vár a konszern. 

A cégcsoport jó tavalyi eredményéhez nagyban hozzájárult a Faurecia SA autóipari alkatrész beszállító vállalat javuló pénzügyi helyzete is. A Peugeot és a Citroe:n autó márkák mellett a konszernhez tartozik a Faurecia SA mellett a Gefco logisztikai vállalat, valamint a pénzügyi szolgáltató üzletág. A 2010-es 56,06 milliárd eurós értékesítési árbevételnek mintegy harmadát adta az autóipari üzletág. 

A konszern 2010-ben 3,602 millió autót adott el, 13 százalékkal többet mint 2009-ben. Piaci részesedése Európában 2010-ben 14,2 százalékra emelkedett a 2009-es 13,7 százalékról és a 2008-as 13,6 százalékról. A konszern forgalmának az Európán kívüli értékesítések 2010-ben 39 százalékát adták a 2009-es 33 százalék és a 2008-as 31 százalék után. Az Európán kívüli értékesítések részarányának növekedése tükrözi a (Volkswagen után) második legnagyobb európai autógyártó konszern nemzetközivé válásának folyamatát. A PSA Peugeot-Citroën 2015-re 50 százalékra kívánja növelni az Európán kívüli eladások arányát a cégcsoport értékesítési árbevételében. 

A globális terjeszkedés keretében a Peugeot-Citroën üzem létesítését tervezi Indiában. India a világ második legnépesebb országa Kína után, bő egymilliárd fős lakossággal és egyre növekvő középosztállyal. A konszern jelenleg a kínai, oroszországi és latin-amerikai eladások növelésére összpontosítja erőfeszítéseit. 

Kínában a konszern tavaly 38 százalékkal növelte eladásait és 3,3 százalékos piaci részesedésre tett szert. Kínai közös vállalata a Dongfeng Motor Automobile Co. Ltd.  2010-es eredménye után fizet először osztalékot. Másik kínai közös vállalata a Chang'An Automobile Group vállalattal várhatóan az idei első félévben kapja meg a működési engedélyt a hatóságoktól. A közös vállalat kis haszongépjárműveket gyárt majd. A Peugeot-Citroën a kínai piac 10 százalékos növekedésére számít 2011-ben, Latin-Amerikában 4 százalékos, Oroszországban pedig 15 százalékos piaci forgalom bővülést vár. Európában stagnáló autópiaci forgalomra számít a Peugeot-Citroën az idén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!