szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyjából ötven helyszínen vannak munkálatok Budapest közútjain, rettegheti mindenki az iskolakezdést. Mivel alternatív útvonalakat nálunk nem szokás kijelölni, a leginkább mindenki az egyéni túlélő stratégiájának hatékonyságában bízhat.

Aki szörnyülködni akar, ajánljuk, pillantson bele a Budapesti Közlekedési Központ táblázatába, amelyen 50 (!) olyan helyszín szerepel az iskolakezdés idejére, vagyis a 36. hétre, ahol forgalomkorlátozások zajlanak. Ebből legalább tíz olyan, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ is vörössel jelzett, vagyis súlyos közlekedési nehézségeket okozó helyszínnek titulált.

De, hogy az élet ne legyen kegyes, már a Budapestre bejáróknak is szembe kell nézni néhány komoly akadállyal. A ekorderek minden bizonnyal  azok lesznek, akik mondjuk Érdről járnak Óbuda felé dolgozni. Íme, egy igazán kihívásokkal teli útszakasz.

A mostani hétfő reggelétől az M7-es Budapest felé tartó oldalán lezárták a belső sávot az érdi kihajtótól az M1–M7-es találkozásáig, a 18-astól a 11-es kilométerszelvényeknél. (Ez, mivel nem Budapest, nincs is benne a BKK listájában, de a hat kilométeres szakasz forgalma nagyon jelentős.) A forgalom ugyan két sávon megy, de 80-ra illetve 60-ra van korlátozva, nem kell sok fantázia hozzá, hogy minden reggel Tárnoknál legyen a sor vége.

Az érdi csomópont lezárása.
utinform.hu

Ennek kapcsán meg is kérdeztük a Magyar Közútnál, segítik-e forgalmat valamilyen megoldással, hogy ne legyenek nagy dugók. Azt válaszolták, ők úgy számoltak, ha teljes hosszban 60 km/óra sebességgel haladnak a közlekedők, akkor mintegy 5 perces menetidő-növekedéssel kell számolni az átlagos időszakhoz képest. Amennyiben a szakaszon nem történik baleset, akkor jelentős torlódások kialakulására nem számítanak a reggeli órákban a fővárosi bevezető szakasz forgalmában.

A munkálatokat egyébként a nyári szezonban kezdték volna el, de az M7-es autópályán megkezdett munkákat az közlekedésfejlesztési államtitkár – a nyári nagy kánikulára hivatkozva – még augusztus elején leállítatta a balatoni idegenforgalmi főszezon végéig, augusztus 24-éig, amikor aztán el is kezdtek dolgozni.

Így fest a Frankel Leó utca egyik szakasza, amiről persze az érdi dugóban még csak álmodozhatunk.

A budai agglomerációból közelítők problémája igazából az, hogy szinte minden szóba jöhető alternatív útvonalon zajlanak sávszűkítéssel járó munkák. Budafoknál a régi 6-os út Duna-parti szakaszán van két lassító szakasz, mindkettő 30-as táblával. Úgyszintén a nagytétényi Camponától befelé oda- és visszafelé is dolgoznak egy-egy sávon. Sajnos az Egérút is kiesik, leginkább az Osztapenkónál folyó gigaberuházás miatt, ahol mindkét irányba tart a Budaörsi út sávjait ide-oda rakosgató álalakítás itt. Itt nagyjából a felénél tartanak a munkálatoknak. Ha mindez nem lenne elég, a Fehérvári út is fel van bontva az Andor utca Etele tér környékén.

De menjünk tovább! Ha valaki eljutott a BAH-csomopontig, az a héten szembesülhet vele, hogy itt is felszedtek egy sávot. Innen már csak egy ugrás a Széll Kálmán tér és környéke. Mondhatni, itt érkezik el a közlekedő az idei fúrás-faragási káosz igazi epicentrumába. Ezt részleteiben feldolgozni szinte lehetetlen. A legjobban a BKK saját táblázata szemlélteti a helyzetet. A beruházás ráadásul jókorát csúszhat is.

Itt kezdődik a Széll Kálmán téri terelés.

Innen kikeveredve, a budai oldalon a sokszor emlegetett fonódóvillamos-projektbe ütközhetünk, ami miatt a Margit híd, Bécsi út, Szépvölgyi út környéke lett hosszú időre valóságos Bermuda-háromszög. Ha valaki itt nem figyel, komolyan elnyelheti a környék könnyűszerkezetes kerítéselemekkel kijelölt háborús övezete.

A budapestiek többsége persze tisztában van vele, hogy a megnövekedett forgalom miatt ilyenkor egyébként sem egyszerű közlekedni, sőt még azzal is, hogy a város sem alkalmas igazán terelőutak kijelölésére, mégis ilyenkor minden információ hasznos lehet.

Szemben volna a Szépvölgyi út.

Kerestük természetesen a Budapesti Közlekedési Központ sajtóosztályát, milyen alternatív útvonalakat, illetve más forgalomkönnyítő megoldásokat kínálnak az arra közlekedőknek, pont a várhatóan nehezebb időszakra készülve. A központban, mint elmondták, vasárnap készülnek kiadni egy sajtóközleményt, amiben részletesen taglalják a jelenlegi munkálatokat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!