Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","shortLead":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","id":"20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b.jpg","index":0,"item":"76b6b802-d9d7-40f7-a051-bc50ae9ce5b8","keywords":null,"link":"/elet/20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","timestamp":"2024. december. 02. 14:23","title":"Többen belehaltak a teknőspörköltevésbe a Fülöp-szigeteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78f98ef2-6ac2-45ad-8786-2760b704bd38","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Dieter Bohlen egykori felfedezettje 1986-ban csekkolt be a Heartbreak Hotelbe, és azóta is ott tartózkodik.","shortLead":"Dieter Bohlen egykori felfedezettje 1986-ban csekkolt be a Heartbreak Hotelbe, és azóta is ott tartózkodik.","id":"20241202_cc-catch-szeged-deja-vu-fesztival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78f98ef2-6ac2-45ad-8786-2760b704bd38.jpg","index":0,"item":"be232de8-4f75-464a-817e-a24b89000b59","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_cc-catch-szeged-deja-vu-fesztival","timestamp":"2024. december. 02. 11:22","title":"Megáll az idő: C.C. Catch jövőre is elhozza Magyarországra a nyolcvanas éveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5d917fc-6836-4351-ad87-5b28444d8344","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A jogvédő szervezet szerint meg akarják félemlíteni Bátonyi Pétert.","shortLead":"A jogvédő szervezet szerint meg akarják félemlíteni Bátonyi Pétert.","id":"20241202_batonyi-peter-muemlekvedelmi-szakember-tasz-jogi-vedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d917fc-6836-4351-ad87-5b28444d8344.jpg","index":0,"item":"e20f61a4-b72e-46cb-9503-c1e2c68f7d06","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_batonyi-peter-muemlekvedelmi-szakember-tasz-jogi-vedelem","timestamp":"2024. december. 02. 17:45","title":"A TASZ védi a minisztériumból kirúgott műemlékvédelmi szakembert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a tárcától időközben kirúgott Bátonyi Péter a Partizánban rántotta le a leplet az állítása szerint jogsértő módon lepapírozott műemléki felújításokról. Emellett a minisztérium sajtóosztálya elküldte lapunknak a reakcióját is, amiben Lánszki Regő országos főépítész Facebook-poszjára hivatkozva magyarázzák az álláspontjukat. Ezekről az állításokról megkérdeztük Bátonyi Pétert is.","shortLead":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési...","id":"20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04.jpg","index":0,"item":"7b06d2d6-f7bc-446d-9b8d-8fe6b1cb81f1","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","timestamp":"2024. december. 02. 12:02","title":"Lázárék támadják a minisztériumról kitálaló műemlékes szakembert, itt a válasza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moodys kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben...","id":"20241201_osszefoglalo-Orban-Matolcsy-varga-mnb-ngm-minimalber-egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a.jpg","index":0,"item":"5dc253af-640b-44d1-8685-096a3fb1430b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241201_osszefoglalo-Orban-Matolcsy-varga-mnb-ngm-minimalber-egeszsegugy","timestamp":"2024. december. 01. 07:00","title":"És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kutatás szerint a Fidesz 44 százalékon áll, a Tisza Párt pedig 36 százalékon. Más felmérések egészen más eredményre jutottak. ","shortLead":"A kutatás szerint a Fidesz 44 százalékon áll, a Tisza Párt pedig 36 százalékon. Más felmérések egészen más eredményre...","id":"20241202_real-pr-felmeres-kozvelemyen-kutatas-fidesz-tisza-part-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb.jpg","index":0,"item":"d82aa729-241c-46bd-a8b6-f681efca6dc3","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_real-pr-felmeres-kozvelemyen-kutatas-fidesz-tisza-part-valasztas","timestamp":"2024. december. 02. 12:30","title":"A Real-PR 93. szerint biztosan vezet a Fidesz–KDNP a Tisza Párt előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b1ce963-eac4-4a00-a877-0603aa0473c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy személy életveszélyben van, többen pedig súlyosan megsérültek.","shortLead":"Egy személy életveszélyben van, többen pedig súlyosan megsérültek.","id":"20241202_nemetorszag-amokfuto-lengyel-kamionos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b1ce963-eac4-4a00-a877-0603aa0473c3.jpg","index":0,"item":"07f16763-5f14-4430-96a0-65c3eca36391","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_nemetorszag-amokfuto-lengyel-kamionos","timestamp":"2024. december. 02. 13:15","title":"Ötven járművet tört össze Németországban egy ámokfutó lengyel kamionos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak a szépségipari termékek sem, amelyek fejlesztését mára szinte mindig komoly tudományos kutatásokra alapozzák.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak...","id":"20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2.jpg","index":0,"item":"e67457c2-f8e0-454b-8da7-16de4ede94f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","timestamp":"2024. december. 02. 07:08","title":"2024 legjobb találmányai: öregedés elleni szérum és menőbb zuhany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. A Hyundai i20 végre izgalmasabb az eddig megszokott autóiknál, ráadásul sokkal tágasabb, mint a kategóriájában lévő autók, otthonos és csendes.
Előre leszögezem, nem vagyok autós szakújságíró, nem ismerem a tengelytávokat, a lengőkarokat, a féktárcsafajtákat és első ránézésre sem tudom eldönteni, hogy az elektronikája tökéletes-e az autónak, vagy éppen hogy elmegy.
Viszont fél éve autóvásárlási projektben vagyok, ami azt jelenti, hogy már kezdem megőrjíteni az autó rovatunk vezetőjét. Főleg amiatt, mert a TOP 5-ös listámon szerepel az 1-es BMW-re erősen hajazó Hyundai i30, ám az autóról igen keveset tudok. Így maradt a mi Demeter Petink, aki miután megunta a „mit gondolsz a Hyundairól? És az Hyundai jobb vagy a Kia? Szerinted is a dél-korei autók az új japán autók?” kérdéscunamit, inkább rám bízott egy tesztautót.
A galériáért kattintson
D.P.
Végül az eggyel kisebb kategóriájú Hyundai i20-ast kaptam meg egy hétre, mivel a legújabb változatát idén dobták piacra. Az persze az elmúlt években feltűnt, hogy a kisméretű autók olyan nagyok lettek, mint 10 évvel ezelőtt a középkategóriások, de most egy hétig folyamatosan figyelmeztetnem kellett magam, nem egy i30-asban ülsz, főleg nem egy Opel Astra méretű autóban. Merthogy mind belülről, mind kívülről olyan benyomást keltett, mintha nem a klasszikus „nőket célzó” kisautókategóriába versenyezne, hanem egy normáléban.
Külső
Egyáltalán nem szerelem első látásra, érzelmeket sem vált ki igazán a külseje. Ugyanazt a benyomást kelti, mint a dél-koreai konszern autói: az egyes elemeket láttuk már más autómárkán. Bár Hyundai-mércével még mindig az egyik legmodernebb megjelenésű autójuk, az összbenyomás mégis unalmas. Persze ehhez hozzájárulhatott a manapság valami miatt hipertrendinek tartott (nem, nem az) barna szín, amitől még komorabbnak tűnik.
D.P.
Belső
Nem úgy a belső, amit egyből otthonosnak érzünk. Habár maradt a kopogós műanyag műszerfal, a barna betétek és a matt felület miatt mégsem olyan mintha egy fröccsöntő üzem kellős közepén ülnénk, a kormány pedig olyan mintha selyemmel borították volna be.
Ahogy az autó külsejébe, úgy a belsejébe sincs semmi szokatlan, meghökkentő, dizájnos elem, cserébe viszont minden az európai sztenderdeknek megfelelően kéznél van. A kormányról állítható a rádió hangereje és a csatornák, a bluetoothon keresztül is könnyen felvehető a telefon, de logikusan működik a klíma és a fűtés is.
Jó hír, hogy az ülést nem úgy alakították ki, ahogy ebbe a kategóriába szokták: nem kakasülőn érzi magát a vezető, inkább sportosan belesüppedős. Persze az ülés minden irányba állítható, így akár jó magasra is fel lehet pumpálni. Az egyetlen kivetnivaló, hogy a rövid alkarúak a kartámaszról nem érik el a sebváltót.
D.P.
A hátsó ülésen sem kell az utasoknak szoronganiuk, ugyanis nem csak tágasnak tűnik az autó, hanem valóban az: a két első ülés mögött kényelmesen el lehet férni, ráadásul a csomagtér is jóval nagyobb mint az ebben a kategóriában megszokott. A 326 literes (hátsó üléseket ledöntve 1024 literes) csomagtérbe szinte minden belefér. Esetemben például simán befért a havi nagybevásárlás, míg a 12 éves Yarisomban minden ülést tele kell tennem szatyrokkal.
Milyen vezetni?
Tesztautónk nem a kisebbik, hanem a 84 lóerős 1248 köbcentiméteres motorral rendelkezett és nem turbós, ami szinte már kuriózum. S bár mint jeleztem, nem vagyok egy nagy szaki, az azért könnyen megállapítható, nem ez az autó erőssége. Az biztos, hogy nem lehet vele gyorsulni, a zöld lámpánál kilőni, de valahogy nem is hiányzik. Az autó azt üzeni, „nyugodj meg, élvezd az utat”. Tehát, aki a kirobbanó sportos vezetés híve, az inkább mondjon le az autóról.
D.P.
Cserébe viszont alig lehet hallani valami a kinti zajból, alapjáraton nagyon csendes, és szinte észrevétlenül kúszik 70 km/óra fölé az óra kijelzője az Árpád hídon este. A sebváltója is pöccintésre kezelhető, egyetlen hibája, hogy nehezen veszi be néha a rükvercet. Ráadásul megkönnyíti a gazdaságos vezetést (vagy akik még nem érzik, hogy mikor kell lejjebb/feljebb váltani), hogy a kijelzőm figyelmeztet arra, ha kettes helyett már hármasban kéne lennünk.
Az általunk tesztelt modell rengeteg extrával volt felszerelve, az automatikus klímától kezdve a tolatóradaron, az automatikusan behajtódó tükrökön, az esőérzékelős ablaktörlőkön át az automatikus fényszóróvezérlésig. Ez kb 3.9 millió forintba kerülhet, de az alapfelszereltésgű Hyundai i20 3,19 milliótól kezdődik, ami nagyjából megfelel a kategóriájának.
Verdickt: Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. Főleg miután visszaültem a 12 éves pöttöm autómba, jött a fapados érzés, a hőguta és persze háromszor lefulladtam 10 perc alatt.