Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3d13cf2f-e020-4537-baab-f3729f0623bb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Milliárdokat költenek a nagy tech-cégek telefonfejlesztésre, azonban nem minden a pénz. Van, akinek elég egy 3D nyomtató, régi családi telefonok alkatrészei, no meg egy jó nagy adag találékonyság. Lan Bowen, egy 17 éves kínai diák ezen összetevők felhasználásával készített ugyanis egy működő, függőlegesen összehajtható telefont. Talán nem meglepő: a fiút immár milliók követik a neten.","shortLead":"Milliárdokat költenek a nagy tech-cégek telefonfejlesztésre, azonban nem minden a pénz. Van, akinek elég egy 3D...","id":"20250504_osszehajthato-telefont-keszitett-egy-kinai-diak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d13cf2f-e020-4537-baab-f3729f0623bb.jpg","index":0,"item":"5193ca89-8070-4bb1-9fbb-7b2b2d6b5a11","keywords":null,"link":"/tudomany/20250504_osszehajthato-telefont-keszitett-egy-kinai-diak","timestamp":"2025. május. 04. 16:03","title":"Samsung? Google? Ugyan! Saját összehajtható telefont készített egy diák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd1f8ffa-a386-4b2a-8080-88abe191e61e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán saját fejlesztésű railgunt telepített egy kiképzőhajóra, hogy tesztelje, mit tud a fegyver legújabb iterációja.","shortLead":"Japán saját fejlesztésű railgunt telepített egy kiképzőhajóra, hogy tesztelje, mit tud a fegyver legújabb iterációja.","id":"20250503_japan-hadihajo-fegyver-railgun","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd1f8ffa-a386-4b2a-8080-88abe191e61e.jpg","index":0,"item":"f0b31bb1-0fad-42e3-99aa-5f996208a20e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_japan-hadihajo-fegyver-railgun","timestamp":"2025. május. 03. 10:03","title":"Brutális fegyvert szereltek egy japán hadihajóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"585c15af-ba82-4e48-9db7-c95b418f666c","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Az amerikai kampány meghosszabbított finisének is beillenek a romániai elnökválasztás előtti napok. Évekig attól rettegtek sokan, hogy az oroszok titokban avatkoznak be az európai belpolitikába, most az Egyesült Államokból folyamatosan és nyíltan ömlik a támogatás Romániának. Vasárnap kiderül, milyen eredménnyel.","shortLead":"Az amerikai kampány meghosszabbított finisének is beillenek a romániai elnökválasztás előtti napok. Évekig attól...","id":"20250503_roman-elnokvalasztas-Simion-AUR-Antonescu-Georgescu-RMDSZ-Trump-orosz-amerikai-beavatkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/585c15af-ba82-4e48-9db7-c95b418f666c.jpg","index":0,"item":"459b3887-57b9-4c8d-aac2-6e1eefc8eb43","keywords":null,"link":"/360/20250503_roman-elnokvalasztas-Simion-AUR-Antonescu-Georgescu-RMDSZ-Trump-orosz-amerikai-beavatkozas","timestamp":"2025. május. 03. 15:30","title":"Romániában már nem módi a titkos orosz beavatkozás, van helyette nyíltan vállalt amerikai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e49d429-b43a-479d-b700-f6247c8b9a09","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A klubnak “új impulzusukra, másfajta szakmai megközelítésre van szüksége.”","shortLead":"A klubnak “új impulzusukra, másfajta szakmai megközelítésre van szüksége.”","id":"20250503_Ujpest-vereseg-Gyor-tavozott-a-vezetoedzo-Bartosz-Grzelak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e49d429-b43a-479d-b700-f6247c8b9a09.jpg","index":0,"item":"d0b954c9-0318-42fa-b342-63839bb82399","keywords":null,"link":"/sport/20250503_Ujpest-vereseg-Gyor-tavozott-a-vezetoedzo-Bartosz-Grzelak","timestamp":"2025. május. 03. 18:06","title":"Távozott az Újpest vezetőedzője, miután a csapat otthon kapott ki a Győrtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc3c8284-4ab8-42ba-94f3-1c9e8c811899","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: kincskereső, cselekvőképesség, elvtárs, blackout, futballtörténelem.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250504_Kiotoban-a-legnyomasztobb-jelenseg-a-kimonos-turistak-tomege---Az-en-hetem-Krusovszky-Denessel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc3c8284-4ab8-42ba-94f3-1c9e8c811899.jpg","index":0,"item":"5776d185-12c1-4fc6-98dc-89182eae6659","keywords":null,"link":"/360/20250504_Kiotoban-a-legnyomasztobb-jelenseg-a-kimonos-turistak-tomege---Az-en-hetem-Krusovszky-Denessel","timestamp":"2025. május. 04. 17:30","title":"Kiotóban a legnyomasztóbb jelenség a kimonós turisták tömege - Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ott se voltunk! – a Tisza elnöke most úgy ment neki Orbánnak, hogy közben Ukrajnának is bevitt egy laza gyomrost.","shortLead":"Ott se voltunk! – a Tisza elnöke most úgy ment neki Orbánnak, hogy közben Ukrajnának is bevitt egy laza gyomrost.","id":"20250502_Magyar-Peter-Tisza-Part-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"5c491af0-888f-47a5-b835-2c68d48e713a","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Magyar-Peter-Tisza-Part-Orban-Viktor","timestamp":"2025. május. 02. 20:21","title":"Magyar Péter: Kedves fideszes elvtársak, megint hazudtatok, megint lebuktatok!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58531b36-8d14-4397-871b-692773f74a08","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A bonyolult egyházi viszonyoktól a feje tetejére állt világpolitikáig számos ok miatt a szokásosnál is bizonytalanabb, hogy a sok esélyesből ki követi a múlt héten elhunyt Ferenc pápát Szent Péter trónján.","shortLead":"A bonyolult egyházi viszonyoktól a feje tetejére állt világpolitikáig számos ok miatt a szokásosnál is bizonytalanabb...","id":"20250504_hvg-papavalasztas-konklave-eselyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58531b36-8d14-4397-871b-692773f74a08.jpg","index":0,"item":"efbc5b37-d917-4e77-baa1-8b42d117d414","keywords":null,"link":"/360/20250504_hvg-papavalasztas-konklave-eselyek","timestamp":"2025. május. 04. 10:30","title":"Ferenc antitézise, az első afrikai vagy ázsiai egyházfő, Erdő Péter – ki lehet az új pápa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600","c_author":"Imre Réka","category":"360","description":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel fogyasztjuk, és persze az sem mindegy, melyiket választjuk. A kézműves pékségekben kicsit mélyebben a zsebünkbe nyúlva könnyebb jó minőséghez jutni, de mit találhatunk a nagyobb diszkontláncok polcain? Trenka Andrea Petra dietetikus a HVG-nek elmondta, mit keressünk, ha egészséges kenyeret szeretnénk hazavinni, és mi az, amit érdemes elkerülni.","shortLead":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel...","id":"20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600.jpg","index":0,"item":"90b0a323-5e4a-4d24-8567-acb09780855f","keywords":null,"link":"/360/20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","timestamp":"2025. május. 04. 15:30","title":"Melyik a legjobb kenyér a Lidl, a Spar, az Aldi és a Penny polcain a dietetikus szerint?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. A Hyundai i20 végre izgalmasabb az eddig megszokott autóiknál, ráadásul sokkal tágasabb, mint a kategóriájában lévő autók, otthonos és csendes.
Előre leszögezem, nem vagyok autós szakújságíró, nem ismerem a tengelytávokat, a lengőkarokat, a féktárcsafajtákat és első ránézésre sem tudom eldönteni, hogy az elektronikája tökéletes-e az autónak, vagy éppen hogy elmegy.
Viszont fél éve autóvásárlási projektben vagyok, ami azt jelenti, hogy már kezdem megőrjíteni az autó rovatunk vezetőjét. Főleg amiatt, mert a TOP 5-ös listámon szerepel az 1-es BMW-re erősen hajazó Hyundai i30, ám az autóról igen keveset tudok. Így maradt a mi Demeter Petink, aki miután megunta a „mit gondolsz a Hyundairól? És az Hyundai jobb vagy a Kia? Szerinted is a dél-korei autók az új japán autók?” kérdéscunamit, inkább rám bízott egy tesztautót.
A galériáért kattintson
D.P.
Végül az eggyel kisebb kategóriájú Hyundai i20-ast kaptam meg egy hétre, mivel a legújabb változatát idén dobták piacra. Az persze az elmúlt években feltűnt, hogy a kisméretű autók olyan nagyok lettek, mint 10 évvel ezelőtt a középkategóriások, de most egy hétig folyamatosan figyelmeztetnem kellett magam, nem egy i30-asban ülsz, főleg nem egy Opel Astra méretű autóban. Merthogy mind belülről, mind kívülről olyan benyomást keltett, mintha nem a klasszikus „nőket célzó” kisautókategóriába versenyezne, hanem egy normáléban.
Külső
Egyáltalán nem szerelem első látásra, érzelmeket sem vált ki igazán a külseje. Ugyanazt a benyomást kelti, mint a dél-koreai konszern autói: az egyes elemeket láttuk már más autómárkán. Bár Hyundai-mércével még mindig az egyik legmodernebb megjelenésű autójuk, az összbenyomás mégis unalmas. Persze ehhez hozzájárulhatott a manapság valami miatt hipertrendinek tartott (nem, nem az) barna szín, amitől még komorabbnak tűnik.
D.P.
Belső
Nem úgy a belső, amit egyből otthonosnak érzünk. Habár maradt a kopogós műanyag műszerfal, a barna betétek és a matt felület miatt mégsem olyan mintha egy fröccsöntő üzem kellős közepén ülnénk, a kormány pedig olyan mintha selyemmel borították volna be.
Ahogy az autó külsejébe, úgy a belsejébe sincs semmi szokatlan, meghökkentő, dizájnos elem, cserébe viszont minden az európai sztenderdeknek megfelelően kéznél van. A kormányról állítható a rádió hangereje és a csatornák, a bluetoothon keresztül is könnyen felvehető a telefon, de logikusan működik a klíma és a fűtés is.
Jó hír, hogy az ülést nem úgy alakították ki, ahogy ebbe a kategóriába szokták: nem kakasülőn érzi magát a vezető, inkább sportosan belesüppedős. Persze az ülés minden irányba állítható, így akár jó magasra is fel lehet pumpálni. Az egyetlen kivetnivaló, hogy a rövid alkarúak a kartámaszról nem érik el a sebváltót.
D.P.
A hátsó ülésen sem kell az utasoknak szoronganiuk, ugyanis nem csak tágasnak tűnik az autó, hanem valóban az: a két első ülés mögött kényelmesen el lehet férni, ráadásul a csomagtér is jóval nagyobb mint az ebben a kategóriában megszokott. A 326 literes (hátsó üléseket ledöntve 1024 literes) csomagtérbe szinte minden belefér. Esetemben például simán befért a havi nagybevásárlás, míg a 12 éves Yarisomban minden ülést tele kell tennem szatyrokkal.
Milyen vezetni?
Tesztautónk nem a kisebbik, hanem a 84 lóerős 1248 köbcentiméteres motorral rendelkezett és nem turbós, ami szinte már kuriózum. S bár mint jeleztem, nem vagyok egy nagy szaki, az azért könnyen megállapítható, nem ez az autó erőssége. Az biztos, hogy nem lehet vele gyorsulni, a zöld lámpánál kilőni, de valahogy nem is hiányzik. Az autó azt üzeni, „nyugodj meg, élvezd az utat”. Tehát, aki a kirobbanó sportos vezetés híve, az inkább mondjon le az autóról.
D.P.
Cserébe viszont alig lehet hallani valami a kinti zajból, alapjáraton nagyon csendes, és szinte észrevétlenül kúszik 70 km/óra fölé az óra kijelzője az Árpád hídon este. A sebváltója is pöccintésre kezelhető, egyetlen hibája, hogy nehezen veszi be néha a rükvercet. Ráadásul megkönnyíti a gazdaságos vezetést (vagy akik még nem érzik, hogy mikor kell lejjebb/feljebb váltani), hogy a kijelzőm figyelmeztet arra, ha kettes helyett már hármasban kéne lennünk.
Az általunk tesztelt modell rengeteg extrával volt felszerelve, az automatikus klímától kezdve a tolatóradaron, az automatikusan behajtódó tükrökön, az esőérzékelős ablaktörlőkön át az automatikus fényszóróvezérlésig. Ez kb 3.9 millió forintba kerülhet, de az alapfelszereltésgű Hyundai i20 3,19 milliótól kezdődik, ami nagyjából megfelel a kategóriájának.
Verdickt: Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. Főleg miután visszaültem a 12 éves pöttöm autómba, jött a fapados érzés, a hőguta és persze háromszor lefulladtam 10 perc alatt.