Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU közszolgáltatási termék és anyagáram vezetőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. május. 31. 15:30","title":"Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai kormány számára kényes témákat az eddigieknél is szigorúbban cenzúrázza a DeepSeek R1 új verziója, derül ki egy friss tesztből. ","shortLead":"A kínai kormány számára kényes témákat az eddigieknél is szigorúbban cenzúrázza a DeepSeek R1 új verziója, derül ki...","id":"20250530_deepseek-r1-0528-kinai-nyelvi-modell-kepessegek-mesterseges-intelligencia-cenzura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5.jpg","index":0,"item":"6f89727d-0aee-4049-b85f-b233c06f4bea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_deepseek-r1-0528-kinai-nyelvi-modell-kepessegek-mesterseges-intelligencia-cenzura","timestamp":"2025. május. 30. 11:03","title":"Megszorongatja a ChatGPT-t a DeepSeek frissített MI-je, de a cenzúra terén is szintet lépett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette avéleményét a világról.","shortLead":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette...","id":"20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8.jpg","index":0,"item":"3394f846-a8c6-43a4-8dc8-0d2970e55ebd","keywords":null,"link":"/elet/20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","timestamp":"2025. május. 30. 15:59","title":"Presser Gábor: „A világban gyorsan növekvő káosz uralkodik, megvezetett emberek rohannak a vesztük felé”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni egy magyar vállalkozás.","shortLead":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni...","id":"20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e.jpg","index":0,"item":"f4732b90-4863-41a7-a668-3ab9466b379d","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","timestamp":"2025. május. 31. 08:30","title":"Marhagázos feladat: egy startup és Balogh Petya kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c834c344-45ef-4374-a8ee-9026f486fda6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Moody’s nemzetközi hitelminősítő szerint Magyarország végleg eleshet a zárolt uniós források nagy részétől. Félő, hogy a kormány választási osztogatásba kezd, miközben a gazdaság idén mindössze egy százalékkal nő. A hitelbesoroláson ezzel együtt nem rontottak, de az ahhoz kapcsolt, leminősítésre utaló negatív kilátás sem változott.","shortLead":"A Moody’s nemzetközi hitelminősítő szerint Magyarország végleg eleshet a zárolt uniós források nagy részétől. Félő...","id":"20250531_A-Moodys-2025-tavasz-novekedes-besorolas-negativ-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c834c344-45ef-4374-a8ee-9026f486fda6.jpg","index":0,"item":"4eac244c-f0b1-4b14-91e1-43b944bdcb5c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_A-Moodys-2025-tavasz-novekedes-besorolas-negativ-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 00:28","title":"A Moody’s 1-est jósol idénre a magyar gazdaságnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"405d2265-e813-45c3-a338-40296d8d0f52","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Extra szigorúak lesznek hamarosan Kínában az akkumulátorbiztonsági előírások, de annyira azért nem extrémek, hogy tankokat keljen kibírniuk. ","shortLead":"Extra szigorúak lesznek hamarosan Kínában az akkumulátorbiztonsági előírások, de annyira azért nem extrémek...","id":"20250530_Kinai-akkuteszt-36-tonnas-harckocsi-hajtott-Geely-akku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/405d2265-e813-45c3-a338-40296d8d0f52.jpg","index":0,"item":"6d7eab59-38dd-4df9-95ce-40b6b3ee3e66","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_Kinai-akkuteszt-36-tonnas-harckocsi-hajtott-Geely-akku","timestamp":"2025. május. 30. 13:53","title":"Kínai akkuteszt: 36 tonnás harckocsi hajtott át a cellákon, és kibírták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47a11c36-5fde-4ec5-ace1-d73f1631173b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem véletlenül igyekezett megszerezni a magyar miniszterelnök a magyarellenes román elnökjelölt szimpátiáját.","shortLead":"Nem véletlenül igyekezett megszerezni a magyar miniszterelnök a magyarellenes román elnökjelölt szimpátiáját.","id":"20250530_VSquare-Orbanek-mar-komolyan-tartanak-attol-hogy-megvonhatja-az-EU-Magyarorszag-szavazati-jogat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47a11c36-5fde-4ec5-ace1-d73f1631173b.jpg","index":0,"item":"df29e1cf-e87e-40f1-b848-672de9254737","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_VSquare-Orbanek-mar-komolyan-tartanak-attol-hogy-megvonhatja-az-EU-Magyarorszag-szavazati-jogat","timestamp":"2025. május. 30. 10:15","title":"VSquare: Orbánék már komolyan tartanak attól, hogy az EU-ban megvonhatják Magyarország szavazati jogát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","shortLead":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","id":"20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"2f6bb26c-9be2-42e2-aa95-81da7cceaedd","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","timestamp":"2025. május. 30. 18:16","title":"Kocsis Máté ukránozva reagált cikkünkre, ami arról szólt, hogy nem adta a nevét minden fideszes az üldözési törvényjavaslathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. A Hyundai i20 végre izgalmasabb az eddig megszokott autóiknál, ráadásul sokkal tágasabb, mint a kategóriájában lévő autók, otthonos és csendes.
Előre leszögezem, nem vagyok autós szakújságíró, nem ismerem a tengelytávokat, a lengőkarokat, a féktárcsafajtákat és első ránézésre sem tudom eldönteni, hogy az elektronikája tökéletes-e az autónak, vagy éppen hogy elmegy.
Viszont fél éve autóvásárlási projektben vagyok, ami azt jelenti, hogy már kezdem megőrjíteni az autó rovatunk vezetőjét. Főleg amiatt, mert a TOP 5-ös listámon szerepel az 1-es BMW-re erősen hajazó Hyundai i30, ám az autóról igen keveset tudok. Így maradt a mi Demeter Petink, aki miután megunta a „mit gondolsz a Hyundairól? És az Hyundai jobb vagy a Kia? Szerinted is a dél-korei autók az új japán autók?” kérdéscunamit, inkább rám bízott egy tesztautót.
A galériáért kattintson
D.P.
Végül az eggyel kisebb kategóriájú Hyundai i20-ast kaptam meg egy hétre, mivel a legújabb változatát idén dobták piacra. Az persze az elmúlt években feltűnt, hogy a kisméretű autók olyan nagyok lettek, mint 10 évvel ezelőtt a középkategóriások, de most egy hétig folyamatosan figyelmeztetnem kellett magam, nem egy i30-asban ülsz, főleg nem egy Opel Astra méretű autóban. Merthogy mind belülről, mind kívülről olyan benyomást keltett, mintha nem a klasszikus „nőket célzó” kisautókategóriába versenyezne, hanem egy normáléban.
Külső
Egyáltalán nem szerelem első látásra, érzelmeket sem vált ki igazán a külseje. Ugyanazt a benyomást kelti, mint a dél-koreai konszern autói: az egyes elemeket láttuk már más autómárkán. Bár Hyundai-mércével még mindig az egyik legmodernebb megjelenésű autójuk, az összbenyomás mégis unalmas. Persze ehhez hozzájárulhatott a manapság valami miatt hipertrendinek tartott (nem, nem az) barna szín, amitől még komorabbnak tűnik.
D.P.
Belső
Nem úgy a belső, amit egyből otthonosnak érzünk. Habár maradt a kopogós műanyag műszerfal, a barna betétek és a matt felület miatt mégsem olyan mintha egy fröccsöntő üzem kellős közepén ülnénk, a kormány pedig olyan mintha selyemmel borították volna be.
Ahogy az autó külsejébe, úgy a belsejébe sincs semmi szokatlan, meghökkentő, dizájnos elem, cserébe viszont minden az európai sztenderdeknek megfelelően kéznél van. A kormányról állítható a rádió hangereje és a csatornák, a bluetoothon keresztül is könnyen felvehető a telefon, de logikusan működik a klíma és a fűtés is.
Jó hír, hogy az ülést nem úgy alakították ki, ahogy ebbe a kategóriába szokták: nem kakasülőn érzi magát a vezető, inkább sportosan belesüppedős. Persze az ülés minden irányba állítható, így akár jó magasra is fel lehet pumpálni. Az egyetlen kivetnivaló, hogy a rövid alkarúak a kartámaszról nem érik el a sebváltót.
D.P.
A hátsó ülésen sem kell az utasoknak szoronganiuk, ugyanis nem csak tágasnak tűnik az autó, hanem valóban az: a két első ülés mögött kényelmesen el lehet férni, ráadásul a csomagtér is jóval nagyobb mint az ebben a kategóriában megszokott. A 326 literes (hátsó üléseket ledöntve 1024 literes) csomagtérbe szinte minden belefér. Esetemben például simán befért a havi nagybevásárlás, míg a 12 éves Yarisomban minden ülést tele kell tennem szatyrokkal.
Milyen vezetni?
Tesztautónk nem a kisebbik, hanem a 84 lóerős 1248 köbcentiméteres motorral rendelkezett és nem turbós, ami szinte már kuriózum. S bár mint jeleztem, nem vagyok egy nagy szaki, az azért könnyen megállapítható, nem ez az autó erőssége. Az biztos, hogy nem lehet vele gyorsulni, a zöld lámpánál kilőni, de valahogy nem is hiányzik. Az autó azt üzeni, „nyugodj meg, élvezd az utat”. Tehát, aki a kirobbanó sportos vezetés híve, az inkább mondjon le az autóról.
D.P.
Cserébe viszont alig lehet hallani valami a kinti zajból, alapjáraton nagyon csendes, és szinte észrevétlenül kúszik 70 km/óra fölé az óra kijelzője az Árpád hídon este. A sebváltója is pöccintésre kezelhető, egyetlen hibája, hogy nehezen veszi be néha a rükvercet. Ráadásul megkönnyíti a gazdaságos vezetést (vagy akik még nem érzik, hogy mikor kell lejjebb/feljebb váltani), hogy a kijelzőm figyelmeztet arra, ha kettes helyett már hármasban kéne lennünk.
Az általunk tesztelt modell rengeteg extrával volt felszerelve, az automatikus klímától kezdve a tolatóradaron, az automatikusan behajtódó tükrökön, az esőérzékelős ablaktörlőkön át az automatikus fényszóróvezérlésig. Ez kb 3.9 millió forintba kerülhet, de az alapfelszereltésgű Hyundai i20 3,19 milliótól kezdődik, ami nagyjából megfelel a kategóriájának.
Verdickt: Nem volt szerelem első látásra, de egy hét után alig akartam visszaadni. Főleg miután visszaültem a 12 éves pöttöm autómba, jött a fapados érzés, a hőguta és persze háromszor lefulladtam 10 perc alatt.
Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd?