Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"070290fc-7bd2-4a8f-b728-cc6c816de2db","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A MOK korábbi elnöke szerint az egészségügy a ciklus utolsó, kampánnyal terhelt részében kvázi parkolópályára kerül: a kormány ezzel kapcsolatos tevékenységét „a botránykerülő lázas semmittevés fogja jellemezni”.","shortLead":"A MOK korábbi elnöke szerint az egészségügy a ciklus utolsó, kampánnyal terhelt részében kvázi parkolópályára kerül...","id":"20250106_kincses-gyula-eu-mok-kozegeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/070290fc-7bd2-4a8f-b728-cc6c816de2db.jpg","index":0,"item":"23c5a3e4-2241-49cb-9742-fbcd2ffe7371","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_kincses-gyula-eu-mok-kozegeszsegugy","timestamp":"2025. január. 06. 07:32","title":"Kincses Gyula: Fontolóra kellene venni, hogy a közegészségügyben megvásárolhatóvá tegyék a szabad orvosválasztást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","shortLead":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","id":"20250106_Mosas-vagas-terapia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059.jpg","index":0,"item":"489cd624-40d2-4995-a6da-bf560dac2c0c","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250106_Mosas-vagas-terapia","timestamp":"2025. január. 06. 12:46","title":"Mosás, vágás, terápia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9223856-2dcf-4799-a1b1-023a1237a667","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az időjárási szélsőségek erősen megzavarták a globális vízkörforgást.","shortLead":"Az időjárási szélsőségek erősen megzavarták a globális vízkörforgást.","id":"20250106_Mitol-voltak-a-brutalis-arvizek-tavaly-A-tudosok-reszletesen-elmagyarazzak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9223856-2dcf-4799-a1b1-023a1237a667.jpg","index":0,"item":"dcd3c36a-d57d-4898-94f6-1c00e18d7d71","keywords":null,"link":"/zhvg/20250106_Mitol-voltak-a-brutalis-arvizek-tavaly-A-tudosok-reszletesen-elmagyarazzak","timestamp":"2025. január. 06. 21:59","title":"Mitől voltak a brutális árvizek tavaly? A tudósok részletesen elmagyarázzák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7bf5e1e-9a33-423b-9e1e-6d38a258bbea","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hétszeres világbajnok kerek születésnapja idén egybeesik a karrierjének az új fejezetével.","shortLead":"A hétszeres világbajnok kerek születésnapja idén egybeesik a karrierjének az új fejezetével.","id":"20250107_lewis-hamilton-40-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7bf5e1e-9a33-423b-9e1e-6d38a258bbea.jpg","index":0,"item":"95d9fae6-d556-4441-bef1-008e025b9555","keywords":null,"link":"/elet/20250107_lewis-hamilton-40-eves","timestamp":"2025. január. 07. 12:04","title":"Lewis Hamilton 40 éves lett, és tényleg új életet kezd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"152c2ce4-125b-4ed4-8c5e-46a060010ace","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250106_hvg-martini-noemi-magyarorszag-a-kacsake","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/152c2ce4-125b-4ed4-8c5e-46a060010ace.jpg","index":0,"item":"33dc42b5-54d5-4c2f-9002-d6813ae99a78","keywords":null,"link":"/360/20250106_hvg-martini-noemi-magyarorszag-a-kacsake","timestamp":"2025. január. 06. 09:05","title":"Martini Noémi: Magyarország a kacsáké","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de a fájlnak csak egy adott pontját szeretné megmutatni a másik félnek.","shortLead":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de...","id":"20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"a8a96ebb-350a-4fa7-b59f-2d26fda31feb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","timestamp":"2025. január. 06. 10:03","title":"Rendkívül hasznos funkció érkezik a Chrome böngészőbe, már ön is kipróbálhatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbfdab36-d786-4e6f-ae85-d56aa8c0f25a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.","shortLead":"A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására...","id":"20250106_Bodocs-Tibor-humor-vicces-nemzettudat-generator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbfdab36-d786-4e6f-ae85-d56aa8c0f25a.jpg","index":0,"item":"2a29b65a-6ea3-4930-8870-a777c15c4518","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Bodocs-Tibor-humor-vicces-nemzettudat-generator","timestamp":"2025. január. 06. 11:11","title":"Átalakult Bödőcs Tibor nemzettudata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Ahogy a Mazda6 MPS esetében, a Mazda3 MPS formatervezőinek is az volt a célja, hogy az autó nagy teljesítményét, sportos jellegét visszafogott formában jelenítsék meg. Miközben az autó alapvető formája megegyezik az alapmodellel, sportos képességei erőteljes hangsúllyal jelennek meg a szélesebb első sárvédőkön, a motorháztető erősebb karaktervonalain és egyéb külső részleteken.
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
A Mazda3 széria csúcsmodelljeként a Mazda3 MPS-t sok olyan berendezéssel is felszerelik, melyek megkönnyítik és praktikussá teszik mindennapi használatát. Az alapfelszereltségbe tartoznak az audioberendezés kormányra helyezett kezelőszervei, az összes ablak egy gombbal zárása, a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-fülek, az elektromos, fűtött külső tükrök, valamint az indításgátló és a riasztó (piactól függően változhat). A rendelhető extrák között automatikus magasságállítású xenonfényszóró, fényszórómosó, kulcsnélküli nyitó/indító rendszer és tempomat is található. Kapható Bose hangrendszer (Richbass mélynyomóval, ötcsatornás, digitális erősítővel) AM/FM rádióval és hatlemezes CD-tárral, de akár 20 gigabyte-os merevlemez alapú hifi (piactól függően változhat), valamint DVD-alapú navigáció 7 hüvelykes képernyővel, és TMC (Traffic Message Channel) szolgáltatással is elérhető.
A 2,3 literes négyhengeres MZR-motorcsaládban a nagy teljesítmény fő eredői a közvetlen benzin-befecskendezés és a turbófeltöltés. A Mazda6 MPS-ben már használják ezt a motort, változatai pedig megtalálhatók az új CX-7 sportos szabadidő-terepjáróban és a Japánban forgalmazott MPV-ben. Az autó maximális teljesítménye 191 kW/260 LE 5500 fordulat/perc fordulatszámon, míg 380 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 3000 fordulat/perc-nél elérhető. Az elektronikus gázpedál és az elektronikusan szabályozott turbónyomás-vezérlés alkalmazása turbólyuktól mentes gyorsítást és élénk gázreakciót eredményez. Mindezek eredményeképpen a Mazda3 MPS 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességével pedig a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellje.
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
A Mazda3 MPS kimagasló teljesítménye miatt kifinomult aerodinamikai tuningot kapott. A 250 km/h-s végsebesség elérése érdekében a fejlesztők a légellenállás csökkentésére koncentráltak. Ugyanakkor a kompakt sportautónak kiváló az egyenesfutása, hirtelen irányváltásokra és elkerülő manőverekre pedig kiszámítható reakciókkal válaszol. A padló alsó felületének gondos megtervezése és az első spoiler alacsonyabbra helyezése által 0,31-re csökkentették a légellenállást. Szélcsatornában fejlesztették ki az első és hátsó kerekek körül keletkező turbulenciát csökkentő légterelő elemeket, amik nagy sebességnél is fokozzák az autó stabilitását.
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
Októbertől a Mazda5 az eddiginél is kedvezőbb ár-érték arányt képvisel: az 1,8 literes benzines modellváltozat alapfelszereltséggel 5 millió 199 ezer 900 forintért vásárolható meg. A modellpaletta kínálatában újdonságnak számító, gazdag biztonsági és kényelmi felszereltéget kínáló dízelmotoros TE változat 6 millió 99 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.