Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással zajlott száz éve az első csereügylet a magyar és a szovjet hatóságok között. A foglyokat a magyar kommunisták túszként használták elvtársaik kiszabadításához. ","shortLead":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással...","id":"20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0.jpg","index":0,"item":"62c0108d-2b3f-4b74-82f5-d38daeeb82f5","keywords":null,"link":"/360/20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","timestamp":"2025. június. 09. 14:30","title":"Taktikázások és elakadások: miért tartott öt évig az Oroszországban rekedt magyar hadifoglyok kiszabadítása az I. világháború után?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d799850-38d1-426e-937a-f4c0de412330","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy aktivistákat szállító hajó jelképes segélyszállítmánnyal a fedélzetén megpróbálta áttörni a Gázai-övezet izraeli blokádját. A hajót Izrael elfogta, az aktivistáknak levetítenek egy videót a 2023. októberi, Hamász által elkövetett mészárlásról.","shortLead":"Egy aktivistákat szállító hajó jelképes segélyszállítmánnyal a fedélzetén megpróbálta áttörni a Gázai-övezet izraeli...","id":"20250609_Izrael-horrorvideoval-bunteti-a-Gazai-ovezetbe-behajozni-probalo-celebeket-koztuk-Greta-Thunberget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d799850-38d1-426e-937a-f4c0de412330.jpg","index":0,"item":"9a80c4f5-a963-488f-8d2d-5e7e9949bb9d","keywords":null,"link":"/vilag/20250609_Izrael-horrorvideoval-bunteti-a-Gazai-ovezetbe-behajozni-probalo-celebeket-koztuk-Greta-Thunberget","timestamp":"2025. június. 09. 10:12","title":"Izrael a Hamász horrorjával szembesíti a Gázai-övezetbe behajózni próbáló „celebeket”, köztük Greta Thunberget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f221a337-86f5-43fd-b61a-23738238f6e1","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Moldova ellen még Luciano Spalletti fog ülni a kispadon.","shortLead":"Moldova ellen még Luciano Spalletti fog ülni a kispadon.","id":"20250608_olasz-valogatott-szovetsegi-kapitany-menesztes-luciano-spalletti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f221a337-86f5-43fd-b61a-23738238f6e1.jpg","index":0,"item":"e28c3dd9-b1fa-4669-aa6d-649d1c6557d9","keywords":null,"link":"/sport/20250608_olasz-valogatott-szovetsegi-kapitany-menesztes-luciano-spalletti","timestamp":"2025. június. 08. 15:59","title":"Kirúgták az olasz válogatott szövetségi kapitányát a norvégok elleni zakó után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa6dfee0-3ff3-46fb-887d-b03345c3f26c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Csaknem Alaszkáig vitték a Tu-160-as stratégiai bombázóikat. Úgy okoskodhatnak, hogy közúton nem elérhető a bázisuk, így nem kell drónoktól tartani.","shortLead":"Csaknem Alaszkáig vitték a Tu-160-as stratégiai bombázóikat. Úgy okoskodhatnak, hogy közúton nem elérhető a bázisuk...","id":"20250608_bering-tenger-anadir-tu-160-strategiai-bombazo-repuloter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa6dfee0-3ff3-46fb-887d-b03345c3f26c.jpg","index":0,"item":"1e7d06b0-8db3-4d71-bfac-e8b19de84057","keywords":null,"link":"/vilag/20250608_bering-tenger-anadir-tu-160-strategiai-bombazo-repuloter","timestamp":"2025. június. 08. 21:26","title":"Az oroszok a Bering-tenger partjáig menekítették a legmodernebb bombázóikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec23ad94-11cc-4412-aa5f-e69a4160fd2c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró történelmi olvasmányokat kínálnak a június 12. és 15. közötti ünnepi könyvhétre megjelenő kötetek szerzői. A bőséges választékból a HVG ismét szubjektív válogatással szolgál. 27 könyvajánlónkból ez az utolsó kilenc.","shortLead":"Mozaikokból összeálló családregényeket, mélyrehatoló önélet- és korrajzokat, újrafelfedezett életműveket, felkavaró...","id":"20250609_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec23ad94-11cc-4412-aa5f-e69a4160fd2c.jpg","index":0,"item":"99d28ac4-9efc-4c42-a301-eab1d4946dec","keywords":null,"link":"/360/20250609_hvg-96-unnepi-konyhet-hvgmustra-3-resz","timestamp":"2025. június. 09. 18:30","title":"„Az írás tíz százalékban ihlet, a maradék kilencven izzadság” – könyvheti HVG-mustra, 3. rész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"857a1016-88e7-45a6-a536-35df4d39aaa9","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Mindig lesznek olyanok, akik a készpénzhasználatban a szabadságot fogják meglátni, ez azonban nem állítja meg a technológiai fejlődést – vallja Ivan Grzalja, a Money Motion konferencia szervezője. A horvát szakemberrel arról is beszélgettünk, hogyan segítheti a technológiai fejlődés a bürokrácia leépítését, és arról is, miért érezte fontosnak a zágrábi találkozó megszervezését.","shortLead":"Mindig lesznek olyanok, akik a készpénzhasználatban a szabadságot fogják meglátni, ez azonban nem állítja meg...","id":"20250609_money-motion-interju-Ivan-Grzalja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/857a1016-88e7-45a6-a536-35df4d39aaa9.jpg","index":0,"item":"611dfecb-8fd8-4550-8eb2-d6a37fa67e55","keywords":null,"link":"/360/20250609_money-motion-interju-Ivan-Grzalja","timestamp":"2025. június. 09. 10:30","title":"Azt nem tudjuk, Trump mit lép holnap, azt viszont igen, hogy Európa nem bírja követni a tempót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250608_tupoljev-ukranok-telekom-5g-atomok-foto-termeszetes-atomreaktor-robbanas-vilagur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"970988b9-54b6-4cc5-a4ce-ab21521b9cea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_tupoljev-ukranok-telekom-5g-atomok-foto-termeszetes-atomreaktor-robbanas-vilagur","timestamp":"2025. június. 08. 12:00","title":"Ez történt: Betörtek az oroszok rendszerébe az ukránok, és vittek mindent, amit csak találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b025f688-b9dd-45c3-bff3-aa03cd21c0ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A gép Lyonba tartott 143 emberrel a fedélzeten, sérülés nem történt.","shortLead":"A gép Lyonba tartott 143 emberrel a fedélzeten, sérülés nem történt.","id":"20250609_Fustot-erzekelte-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-Budapestrol-indult-repulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b025f688-b9dd-45c3-bff3-aa03cd21c0ac.jpg","index":0,"item":"b9f1800d-a93f-4b01-bccf-cd5e4b83245c","keywords":null,"link":"/vilag/20250609_Fustot-erzekelte-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-Budapestrol-indult-repulo","timestamp":"2025. június. 09. 19:22","title":"Füstöt érzékeltek, kényszerleszállást hajtott végre egy Budapestről indult repülő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elmúlt évben a Mazda koncepcióautó-trilógiájával kápráztatta el a világ autókiállításainak közönségét. A Sassou formanyelvével és számtalan rejtett képességével hozott újat. Tokióban a Senku, a XXI. Párizsi Automobil Fesztiválon nyerte el a legszebb koncepcióautó díját. A Mazda Kabura a Detroiti Autószalon Esztétikai és Innovációs Díját hódította el. Genfre a japán gyártó a Hakezevel készül.
Napjainkban a Mazda négy olyan új tanulmánnyal folytatja a tanulmányautók sorozatát, melyek mindegyike a cég teljesen újszerű, Nagare formanyelvét testesíti meg. A Nagare a japán nyelvben az áramlást, illetve a mozgás megtestesítését jelenti. A Nagare filozófia legújabb megtestesítője megérkezett Európába. A premierjét hivatalosan a 2007-es Genfi Autószalonon ünneplő Hakaze a Mazda európai formatervező központjában készült, Frankfurt mellett.
A Mazda Hakaze egy kompakt crossover, hamisítatlan roadster karakterrel, egyesítve magában a három, nagy hagyományokkal bíró kategória legjobb tulajdonságait. Tetejének egy része eltávolítható, ez adja a roadsteres hangulatot. Menetdinamikája átlagon felüli, vezetése élvezetes. Magas üléshelyzete és funkcionális beltere a szabadidőautókra emlékeztet. Külseje ugyanakkor homokdűnéket idéző, ismétlődő vonalakkal idézi a természetet, az abban fellelhető áramlásokat.
Japánul a Hakaze szó a ha (levél) és kaze (szél) szavakból tevődik össze, ami egyben találó elnevezés is egy olyan járműnek, amely álló helyzetben is hasítja a levegőt. A Mazda Hakaze 4,42 méteres hossza nagyjából megegyezik a Mazda3 ferdehátú változatával (+15 mm) – ami garantálja az agilis, sportos úttartást. Szélessége 1890 mm (+35 mm), magassága 1560 mm (+95 mm) szintén meghaladja némileg a Mazda3 méreteit, emellett terepjárósan magas üléspozíció, nagy üvegfelületek, valamint hosszú rugóutak jellemzik. Ezek a tulajdonságok a C-szegmens szabadidőautóinál megszokottak.
A Mazda Hakaze belső tere a forma, a textúra és a funkcionalitás diadala. Két nagyméretű, felfelé nyíló ajtaja kulcs nélküli, érintésre működik, és kényelmes bejutást tesz lehetővé a négy kagylóülés egyikébe. Adatokat továbbíthatunk és hívhatunk le az autó számítógépéről a személyre szabott adatkagylónkkal, ami a Mazda Sassou tanulmányautó USB-csatlakozós megoldásának továbbfejlesztése. Ez egy vezeték nélküli szerkezet, amit a vezető egyszerűen a zsebében hord, s automatikusan csukhatja és nyithatja az autót. Emellett ezen tárolhatja személyes autóbeállításait, valamint különféle adatokat az otthoni számítógépéről (útvonal, zene, filmek).
A Mazda Hakaze tanulmányt úgy alkották meg, hogy az erőteljes DISI benzines vagy akár dízel erőforrás is mozgathassa. A 2.3 literes MZR DISI benzinmotor nagyteljesítményű turbófeltöltős erőforrás, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, amihez a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású erőátvitele csatlakozik.
Nagare néven egy teljesen új tanulmányautót mutat be a Mazda november 29-én, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon. A tavalyi szalonon bemutatott három rendkívül sikeres tanulmányautó – a Sassou, a Senku és a Kabura – nyomdokain haladva a Nagare a Mazda jövőbeli formatervezési elképzeléseire tesz utalásokat.
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.
A Mazda január elején, a 2007-es Észak-Amerikai Autószalonon (NAIAS) mutatja be a teljesen új Mazda Ryuga tanulmányautót, valamint az új, Mazda Tribute HEV hybrid-elektromos járművét.
A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.