szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi négy új, különösen takarékos üzemű modellel bővíti két legnagyobb sorozatú családjának választékát. A benzines – például az A4 2.0 TFSI e – és a dízel – például az A3 1.9 TDI e – erőforrások tekintetében ugyanis egyaránt a közvetlen befecskendezéssel működő, fejlett motortechnika képezi a különösen nagy hatótávolság alapját.

© audi.hu
Mind a négy modell közös új felszerelése a sebességváltás-jelző. Ez a pillanatnyi menethelyzetnek a motor fordulatszáma és terhelése alapján elvégzett kiértékelését követően, a műszeregység közepén, azaz közvetlenül a vezető látóterében jelzi, amikor már a következő sebességfokozat optimálisan kapcsolható . Az üzemanyag-fogyasztás tekintetében ugyanis különösen fontos, hogy a vezető mindenkor teljes mértékben kihasználja a jármű kínálta lehetőségeket. Az új sebességváltás-jelző értékes kiegészítő információval szolgál a fogyasztásorientált vezetési stílushoz.

Az A3-nak a 3-5. sebességi fokozatában hosszabbak az áttételei, az A4 modellek pedig szériában különösen hosszú 6. fokozattal kiegészített manuális sebességváltóval készülnek. A különböző tömegcsökkentési megoldásokkal – például az A4 alumínium motorháztetejével –, a 16 hüvelykes, 205/55 méretű, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal, valamint bizonyos aerodinamikai kiegészítő elemekkel – mint például az A4 limuzin „S line” hátsó légterelője – mindegyik új modellváltozat magasfokú mindennapi használhatóságot biztosít a vásárlóknak, gazdaságos üzem mellett. A motorszabályzó elektronika működését szintén a kifejezetten alacsony üzemanyag-fogyasztás jegyében hangolták át.

© audi.hu
Az új Audi A4 2.0 TFSI a 125 kW (170 LE) teljesítményű, sokszorosan díjnyertes 2,0 literes TFSI motorral a legközvetlenebb módon mutatja meg két arcát. Egyfelől 230 kilométer/óra csúcssebességével és a 0-ról 100 kilométer/óra tempóig tartó 8,3 másodperces gyorsulásával valóban kiváló menetteljesítményeket kínál. Másfelől azonban a benzines A4 modellek palettájának legalacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztási értékeit nyújtja: 100 kilométerenként mindössze 7,1 liter (az A4 Avant esetében 7,2 liter), ami egyetlen tank üzemanyaggal akár ezer kilométer autózást is lehetővé tesz.

A 77 kW (105 LE) teljesítményű erőforrással és dízel részecskeszűrővel szerelt A3 és A3 Sportback 1.9 TDI e átlagfogyasztása 4,5 liter 100 kilométerenként, mégpedig 120 gramm/kilométert el nem érő szén-dioxid kibocsátás mellett . A vezetőnek akár 1200 kilométeren át sem szükséges üzemanyagtöltő állomást keresnie. Az új modellek 2007 nyarától rendelhetők Magyarországon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ötszáz lovas a legerősebb dízel Audi

Az Audi Q7 V12 TDI tanulmány hatliteres erőforrása óriási, 368 kW/500LE teljesítményt és 1000 newtonméter forgatónyomatékot produkál, a vérbeli sportkocsik dinamikáját oltva a nagyteljesítményű SUV-modellbe. A 650 lovas R10-es versenyautó után ez az Audi lesz a legerősebb dízel.

hvg.hu Autó

Egy Audi lehet a világ legdrágább autója

A Christie's aukciós ház történetének legdrágább autója kerül kalapács alá február 17-én a párizsi Rétromobile nemzetközi oldtimer vásáron: az egyik a két fennmaradt eredeti 1939-es Auto Union Type D versenyautó közül. A Christie's az autó értékét 8,8-12 millió euróra becsülte.

hvg.hu Autó

Átadták a 15 ezredik Audit Magyarországon

Átlépte a 15 ezres álomhatárt Magyarországon az Audi értékesítése. A jubileumi modell egy háromliteres TDI Audi Q7-es volt , melyet a Porsche M5 márkakereskedésben vett át boldog tulajdonosa.

hvg.hu Autó

Az Audi a tiszta dízel mellett döntött

A dízelmotorok népszerűségének további növeléséhez az USA-ban az Audi támogatja a tiszta dízelt, vagyis a Bluetec üzemanyagot a Volkswagennel és a DaimlerChryslerrel együtt.