Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7ceebf23-76be-47b2-83c6-0dc440097c4b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kilenc nap múlva zárják be a bíborosokat a Sixtus-kápolnába.","shortLead":"Kilenc nap múlva zárják be a bíborosokat a Sixtus-kápolnába.","id":"20250428_papavalasztas-konklave-idopont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ceebf23-76be-47b2-83c6-0dc440097c4b.jpg","index":0,"item":"a83d99a9-588b-49a5-b7b4-2377893fd280","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_papavalasztas-konklave-idopont","timestamp":"2025. április. 28. 13:25","title":"Kiderült, mikor kezdődik a pápaválasztás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","shortLead":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","id":"20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146.jpg","index":0,"item":"0ac4b02b-7043-416a-9687-90dfc0a189b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","timestamp":"2025. április. 28. 10:18","title":"Videón, ahogy durrdefekt miatt szalagkorlátnak csapódik egy autó az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"877b1572-4619-4a97-9207-b7779310fe0f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sugár Bertalan egy évtizede kiszállt a popszakmából, először jógaoktató lett, ma Németországban idegenvezető.","shortLead":"Sugár Bertalan egy évtizede kiszállt a popszakmából, először jógaoktató lett, ma Németországban idegenvezető.","id":"20250428_popsztar-bery-sugar-bertalan-nemetorszag-idegenvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/877b1572-4619-4a97-9207-b7779310fe0f.jpg","index":0,"item":"6795c251-b4b6-47dd-b6db-c50ce35c2600","keywords":null,"link":"/elet/20250428_popsztar-bery-sugar-bertalan-nemetorszag-idegenvezeto","timestamp":"2025. április. 28. 10:29","title":"Egykor ünnepelt popsztár volt Bery, ma idegenvezető Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Európa és az új német vezetés azonban nem engedheti meg magának, hogy továbbra is tétlen maradjon, mert Orbán Viktor biztonsági kockázat lett. A Frankfurter Allgemeine Zeitung vendégszerzői szerint megvannak az eszközök a magyar kormányfő megállítására.","shortLead":"Európa és az új német vezetés azonban nem engedheti meg magának, hogy továbbra is tétlen maradjon, mert Orbán Viktor...","id":"20250428_nemetorszag-eu-magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa-faz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408.jpg","index":0,"item":"fa735912-72cd-4774-b12a-1fb4a5f2dda6","keywords":null,"link":"/360/20250428_nemetorszag-eu-magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa-faz","timestamp":"2025. április. 28. 06:41","title":"Meg kell vonni Magyarország szavazati jogát az EU-ban – üzenik az új német kormánynak német jogászok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizennegyedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a.jpg","index":0,"item":"0aaf041b-4a8b-492a-a9f3-dc6669289516","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","timestamp":"2025. április. 28. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Teák szigete – Szexi a matek 14.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","shortLead":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","id":"20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c.jpg","index":0,"item":"760b0fa6-f183-4462-996e-64b3f0838866","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","timestamp":"2025. április. 29. 07:30","title":"Lázár Jánostól lehet szívességeket kérni, kis díjmentességeket például","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Lázár János még februárban ígérte meg, hogy megvizsgálja, hogyan tehetné biztonságosabbá a munkát a vasutasok számára.","shortLead":"Lázár János még februárban ígérte meg, hogy megvizsgálja, hogyan tehetné biztonságosabbá a munkát a vasutasok számára.","id":"20250429_A-MAV-vagyonoroket-vezenyel-a-problemasabb-vonatokra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"0c49a1dd-476c-428e-99dd-c478f7d8fc36","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_A-MAV-vagyonoroket-vezenyel-a-problemasabb-vonatokra","timestamp":"2025. április. 29. 17:37","title":"A MÁV vagyonőröket vezényel a problémásabb vonatokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14069a29-ac53-4963-abc7-d094605b1878","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zsinórban a tizedik éve állnak fel újabb és újabb csúcsok, Európában és a Közel-Keleten különösen gyors ütemű a kiadások növekedése.","shortLead":"Zsinórban a tizedik éve állnak fel újabb és újabb csúcsok, Európában és a Közel-Keleten különösen gyors ütemű...","id":"20250428_globalis-katonai-kiadasok-haderofejlesztes-2024-uj-rekord-SIPRI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14069a29-ac53-4963-abc7-d094605b1878.jpg","index":0,"item":"27a51024-7754-4427-9805-449d9aac60b4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_globalis-katonai-kiadasok-haderofejlesztes-2024-uj-rekord-SIPRI","timestamp":"2025. április. 28. 14:43","title":"2,72 ezer milliárd dollár: újabb rekordot döntöttek tavaly a globális katonai kiadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lekörözve a vetélytárs amerikai óriáscéget, a General Motorst, a japán Toyota lesz idén a világ legnagyobb autógyártója, írta a Newsweek magazin. A Toyota az idén világszerte várhatóan 8,54 millió járművet értékesít, a General Motors 8,53 milliót, és ezzel a második helyre szorul. Tavaly 9 millió autó eladását tervezte mindkét cég.
A profitban máris kevésbé szoros a verseny: a japán cég tavaly 13 milliárd, míg amerikai riválisa csak 2,5 milliárd dollár többletet termelt. A General Morors a 2005-ös, 10,6 milliárd dolláros veszteség után 33 ezer munkahely megszüntetésével tudott lefaragni 9 milliárd dollárnyi kiadást. A Toyota néhány hete nyitotta meg nyolcadik, 1,3 milliárd dolláros észak-amerikai összeszerelő üzemét Mississippiben, a General Motors ezzel szemben sorra zárja be gyárait. Sean McAlinden, az amerikai Autóipari Kutató Központ közgazdásza szerint Henry Ford óta egyetlen cég sem tudott olyan növekedést produkálni, mint a Toyota.
A Newsweek szerint az amerikai és a japán gazdaság két zászlóshajója közötti helycserét sok egyébként fontos részleten kívül az az egyszerű tény magyarázza, hogy a Toyota olcsóbban képes kocsit előállítani, mint a detroiti óriás. A japán cégnek 50 évbe került, hogy elérjen a csúcsra - Amerikában 1957-ben debütált a kicsiny, 60 lóerős Toyota Crown -, de a folyamatos fejlesztés Toyota-filozófiája meghozta a gyümölcsét, a felfelé ívelés töretlen. A Toyota sziklaszilárd hírnevet szerzett, a márka azonossá vált a megbízhatósággal.
A távol-keleti márka szuperhatékony gyártási módszert fejlesztett ki, amelyben a munkások például naponta ezerszer ellenőrzik a gyártósorokat a hibák kiszűrésére. A General Motors megpróbálta másolni a módszert, sikertelenül. A Toyoták értékállósága legendás, egy hároméves japán kocsi az eredeti árának az 52 százalékát tartja meg, míg a General Motorsnál ez 43 százalék - írja a lap. Az utóbbi öt évben a Toyota Camry volt Amerika kedvenc autója, ebből tavaly 35 százalékkal többet adtak el, mint a General Motors vezető modelljéből, a Chevy Impalából.
A General Motors az utóbbi húsz évben téves fejlesztési úton haladt - írta Newsweek -, a nagyobb a jobb elv jegyében mind hatalmasabb tömegű és erősebb, benzinfaló autókat fejlesztett és gyártott, miközben az üzemanyag csak egyre drágult. A statisztikák szerint a Toyota átlagosan minden autójával 1800 dollárral többet keres, mint a General Motors. A Toyota ráadásul otthon veri meg a General Motorst: bevételének döntő része amerikai eladásaiból származik, több autót értékesít az Egyesült Államokban, mint Japánban. Miközben a Toyota csak 35 ezer munkással dolgozik Amerikában, a General Motorsnak 122 ezer alkalmazottja van. A japán cég tőzsdei értéke meghaladja a 200 milliárd dollárt, ez 12-szerese a General Motors-részvények értékének.
A General Motors mindezek ellenére nem tartja vesztesnek magát, állítólag tárgyalásokat folytat a Chrysler megvásárlásáról. Ezzel az ügylettel egy időre megtarthatná az 1930-as években megszerzett elsőségét, az elemzők ennek ellenére úgy vélik, hogy a Toyota ezentúl már csak a visszapillantó tükrében látja majd a GM-et. A CSM Worldwide magazin becslése szerint a Toyotánál 2013-ban már csaknem 2 millióval több - összesen 10,7 millió- kocsi készül majd, mint a GM-nél, amelynek termelése 8,9 millió jármű lesz.
A Toyota újabb gyárat létesít az Egyesült Államokban, immáron a nyolcadikat. A Wall Street Journal Europe értesülése szerint az üzemet Tennessee vagy Arkansas államban építik fel.
A Toyota olyan automata rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely leállítja a járművet, ha érzékeli, hogy a vezető ittas. Az Aszahi Simbun című lap számol be arról, hogy a kormányba beépített érzékelők a vezető kezének nedvességét elemezve állapítják meg a vezető alkoholszintjét, és amennyiben az túlságosan magas, a kocsit nem lehet elindítani.
Az Euro NCAP megerősítette, hogy a Toyota Auris értékelése a törésteszt után 5 csillagos eredményt hozott. A Toyota Auris 2007. április elején mutatkozik be a magyar piacon.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.