szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche Cayenne S Transsyberia modellt a hosszú távú raliversenyekre fejlesztették ki. A sportos terepjáró augusztus 2. és 17. között a Transsyberia rali alkalmával tartja premierjét, amely Moszkvából Szibérián át Mongóliába vezet, és Ulánbátorig tart.

© Porsche

Tavaly két magáncsapat első ízben vett részt a Porsche Cayenne S modellekkel a Transsyberia ralin, s mindjárt ez első két helyet szerezték meg. A rendkívül sikeres szereplés a Porsche figyelmét is felkeltette, s immár e modelljével is a versenyzés lehetőségét kínálja a szenvedélyes Cayenne-rajongóknak. Mindehhez a Cayenne eleve kedvező terepes adottságait fejlesztették tovább, s első ízben alakítottak ki olyan járművet, amely kifejezetten a hosszú távú raliversenyek követelményei szerint alkottak meg. A csak 26 darabos sorozatban készülő, új Cayenne S Transsyberia többek között különösen durva mintázatú terepes gumiabroncsokkal, biztonsági borulókerettel, rövidebb végáttétellel, differenciálzárral, megerősített és bővített alsó védőborítással és megerősített első keresztlengőkarokkal kerül ki a gyárból. A nyolchengeres erőforrás 283 kW (385 LE) teljesítménye változatlan maradt. A rendkívül nehéz tájékozódási ralin 6200 kilométeren keresztül közutakon, kijárt köves utakon vagy éppen nehéz terepes ösvényeken egyaránt autóznak majd, de a programban vízátkelések és a Gobi-sivatag különleges próbatételei is szerepelnek.

© Porsche
A Porsche Cayenne S intelligens összkerékhajtásával, közvetlen benzinbefecskendezéssel működő, erős és takarékos V8-as motorjával, valamint a aktív felfüggesztés-vezérléssel (Porsche Active Suspension Management; PASM) működő állítható magasságú légrugós felfüggesztéseivel mindenfajta terepre a legjobb adottságokkal rendelkezik. A Transsyberia rali összesen hat kategóriában indul. A 4,8 literes V8-as erőforrással szerelt Cayenne S Transsyberia modellek az „1C” kategóriában, vagyis a négy liter lökettérfogat feletti benzinüzemű személygépkocsik mezőnyében állnak rajthoz.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Puritán Porsche erős idegzetűeknek

A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .

hvg.hu Autó

Bemutatták a Porsche Caymant

Az új Cayman sportkupét VarioCam Plus szelepvezérléssel működő 2,7 literes boxermotor hajtja. A hathengeres gép teljesítménye 245 lóerő (180 kW), miközben 4600 és 6000 percenkénti fordulatszám között 273 newtonméter forgatónyomatékot ad le. A Cayman ötfokozatú manuális sebességváltójával 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 258 kilométer/órát. Átlagfogyasztása 9,3 liter 100 kilométerenként.

hvg.hu Autó

Hibridautót dob hamarosan piacra a Porsche

Az uniós előírások nyomására a stuttgarti Porsche tervbe vette, hogy járműveinek széndioxid-kibocsátását jelentősen csökkenti. Genfben bejelentették: minden Porsche típus már jövő évtől megfelel a majd csak 2009 szeptemberétől érvényes Euro 5 normának, sőt, még a csak most meghatározott és legkorábban 2014 szeptemberében életbe lépő Euro-6 előírásainak is.

MTI Autó

A Porsche hozza a legtöbb pénzt

A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.