szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kiirthatatlan emlék marad számomra a Mercedes-Benz amerikai álomautója, az R-osztály. Az GL500 még erre is rátett egy lapáttal. Nem hétköznapi emberek nem hétköznapi autója, a csillagos szabadidő- és élményautók non plus ultrája.

© Stiller Ákos
A beltér luxusa, az extravagáns külső kolosszális eleganciája utánozhatatlan. A GL Merci nem más, mint a németek ajándéka az amerikai népnek. Az M-osztály és az R-osztály még csak pedzegette a horgot, a GL-osztály az igazi fogás. Minden ízében amerikai, és ez sajnos igaz az összerakás minőségére. Nem kell megijedni, az autó még európai szemmel nézve is tökéletes, de Németországban összerakva 110 százalékos lenne. Zavaró tényezőként csak néhány zörgő, reccsenő hangot tudnék feleleveníteni az együtt töltött napok tapasztalataiból, ezekért a plusz hátsó üléssor tehető felelőssé, ugyanígy nyiszogott anno az R-osztály is.

Határtalan a kényelem, a leghátsó sor két felnőttnek is kényelmes, még hosszú távon is (A második üléssor középső ülésének viszont túl kemény a háttámlája.) A legdurvább, hogy még hét üléssel is van használható csomagterünk. A bőrfotelek elöl minden irányba elektromosan állíthatók kezdve a fejtámla magasságától, az ülőlap hosszáig. Az első két ülés memóriás, a leghátsó sor két ülése elektromosan süllyeszthető el a padlóban. A GL Mercedesnél alapvető, hogy kézzel semmihez sem kell nyúlni, kulcsról nyílik és zárul a hatalmas csomagtér-ajtó, gombnyomásra nyílnak a leghátsó sor oldalra bukó ablakai is.

© Stiller Ákos
Ami Mercedesben elérhető extra, azt itt alapáron kínálják, ez jelen esetben 27 millió forint. A GL-ben van három fokozatban állítható légrugózás, futómű- és csillapítás állítás, terepváltó, lejtmenetvezérlő, dupla panoráma tető, kormányról is kapcsolható nyolcsebességes automatikus sportváltó, négyzónás automatikus klíma, hatlemezes CD-DVD-tár, navigáció (lemezt nem kaptunk hozzá), Bluetooth (nekem nem működött), ülésfűtés elöl, hátul, kanyarkövető Xenon-világítás, kanyarlámpákkal.

Alig van műanyag az autóban, ami nem bőr, az nemes fa, természetesen intarziákkal. A GL maga egy extralista. Az offroad optikai csomaghoz tartozó fellépőnek sok értelme nincs, terepen csak útban van, de divatos, ráadásul zavarja a kiszállást.

A cikk folytatásában kiderül mennyit eszik a zabagép, és hogy mertük-e terepre vinni.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mercedes-teszt: pszichedelikus álom

A legszebb Mercedes nem csupán a Rózsadombon mutat jól, hanem a sztrádán is megszégyeníti ellenfeleit. A bibi csak az, hogy 16 millió az ára.

hvg.hu Autó

G-osztály: mamutok igenis léteznek

Ha kell erős, ha kell kényelmes, ha kell tartós, ha kell szép, ha kell vad. Ízig-vérig férfiautó, három évtized tapasztalatával, húsz millióért.