Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98fda0a8-e272-446d-8b6f-2072cc27745c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az olajszállító hajó pénteken vált irányíthatatlanná.","shortLead":"Az olajszállító hajó pénteken vált irányíthatatlanná.","id":"20250112_Orosz-arnyektanker-rekedt-a-Balti-tengeren-nemet-kikotobe-vontattak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98fda0a8-e272-446d-8b6f-2072cc27745c.jpg","index":0,"item":"59fe311d-0e7f-4325-97f8-9cfb36df61e2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250112_Orosz-arnyektanker-rekedt-a-Balti-tengeren-nemet-kikotobe-vontattak","timestamp":"2025. január. 12. 10:41","title":"Orosz árnyéktanker rekedt a Balti-tengeren, német kikötőbe vontatták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kihallgatásán állította: a felettesei nem beszéltek neki konkrét háborús szolgálatról.","shortLead":"Kihallgatásán állította: a felettesei nem beszéltek neki konkrét háborús szolgálatról.","id":"20250112_Az-egyik-ukran-hadifogsagba-esett-eszak-koreai-katona-azt-hitte-hogy-csak-kikepzesre-kuldik-Oroszorszagba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483.jpg","index":0,"item":"4f2d8340-9fce-4c53-8306-301eb9188563","keywords":null,"link":"/vilag/20250112_Az-egyik-ukran-hadifogsagba-esett-eszak-koreai-katona-azt-hitte-hogy-csak-kikepzesre-kuldik-Oroszorszagba","timestamp":"2025. január. 12. 14:05","title":"Az egyik ukrán hadifogságba esett észak-koreai katona azt hitte, hogy csak kiképzésre küldik Oroszországba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök nyelvi leleménye Indiában sem kopott meg: előrehozott választást emleget, holott ez csupán időközi volt. ","shortLead":"A miniszterelnök nyelvi leleménye Indiában sem kopott meg: előrehozott választást emleget, holott ez csupán időközi...","id":"20250113_india-orban-viktor-csibi-krisztina-tolna-gratulacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c.jpg","index":0,"item":"0be7c7ff-ac8e-46d1-a987-514fc93b9927","keywords":null,"link":"/itthon/20250113_india-orban-viktor-csibi-krisztina-tolna-gratulacio","timestamp":"2025. január. 13. 10:56","title":"Indiából gratulált Orbán Viktor a tolnai választást behúzó fideszesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"111d45d8-8019-405e-af4b-b37d361e720c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Súlyos tüdőgyulladásban szenved Frédéric von Anhalt.","shortLead":"Súlyos tüdőgyulladásban szenved Frédéric von Anhalt.","id":"20250113_frederic-von-anhalt-gabor-zsazsa-ozvegye-eletveszelyes-allapotban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/111d45d8-8019-405e-af4b-b37d361e720c.jpg","index":0,"item":"05be60b3-87c7-433a-a998-794d0b08fdbd","keywords":null,"link":"/elet/20250113_frederic-von-anhalt-gabor-zsazsa-ozvegye-eletveszelyes-allapotban","timestamp":"2025. január. 13. 09:52","title":"Életveszélyes állapotban van Gábor Zsazsa özvegye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08fefaa7-8a76-4efc-9acd-11354872516f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Irány Burgasz! De a Larnakára tartó járatot is visszahozzák.","shortLead":"Irány Burgasz! De a Larnakára tartó járatot is visszahozzák.","id":"20250113_debrecen-burgasz-larnaka-repulojarat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08fefaa7-8a76-4efc-9acd-11354872516f.jpg","index":0,"item":"37ba2e7d-2d1d-4263-9857-fec405af1e58","keywords":null,"link":"/kkv/20250113_debrecen-burgasz-larnaka-repulojarat","timestamp":"2025. január. 13. 12:02","title":"Újraindul nyáron egy debreceni repülőjárat, elutazhatunk vele a Mol által kiszemelt bolgár olajfinomító városába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a0e41e-360e-4389-8744-18c69ba1ea6a","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"2014-ben az európai NATO-országok vezetői fogadalmat tettek, hogy tíz éven belül elkezdenek érdemben költeni a haderőikre. Az akkor vállalt legalább kétszázalékos GDP-aránytól még most is többen elmaradnak, miközben már készítik elő a még magasabb elvárást.","shortLead":"2014-ben az európai NATO-országok vezetői fogadalmat tettek, hogy tíz éven belül elkezdenek érdemben költeni...","id":"20250113_hvg-fegyverkezo-europa-vedelmi-kiadasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a0e41e-360e-4389-8744-18c69ba1ea6a.jpg","index":0,"item":"08abc385-f0e8-4a16-af1b-af8df181933e","keywords":null,"link":"/360/20250113_hvg-fegyverkezo-europa-vedelmi-kiadasok","timestamp":"2025. január. 13. 12:00","title":"Európa most fizeti meg, hogy felvette a békeosztalékot, aztán pedig nem költött eleget honvédelemre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a4642c9-01e7-4d15-a688-167f34efc6e4","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A világ legnagyobb játékgyártója, a dán Lego eddig sikeresen alkalmazkodott a digitális világhoz, de még adós a zöldmegoldásokkal.","shortLead":"A világ legnagyobb játékgyártója, a dán Lego eddig sikeresen alkalmazkodott a digitális világhoz, de még adós...","id":"20250111_hvg-lego-szobrok-nathan-sawaya-jatekgyartas-online-vilag-fenntarthatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a4642c9-01e7-4d15-a688-167f34efc6e4.jpg","index":0,"item":"68d37560-cc49-4bb8-8969-ae4ba831b8c4","keywords":null,"link":"/360/20250111_hvg-lego-szobrok-nathan-sawaya-jatekgyartas-online-vilag-fenntarthatosag","timestamp":"2025. január. 11. 13:30","title":"A boltokban és online is hasít a Lego, de karbonlábnyoma csökkentéséhez még hiányzik egy elem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ba06e54-6c69-4ce2-b61f-48441661fc99","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A halálos áldozatok száma legkevesebb 16, és 100 ezernél több embert érintett kötelező kitelepítés.","shortLead":"A halálos áldozatok száma legkevesebb 16, és 100 ezernél több embert érintett kötelező kitelepítés.","id":"20250113_kalifornia-nemzeti-garda-los-angeles-tuz-kormanyzo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ba06e54-6c69-4ce2-b61f-48441661fc99.jpg","index":0,"item":"73af38f0-3690-4a57-b9cf-b1dc09836b52","keywords":null,"link":"/vilag/20250113_kalifornia-nemzeti-garda-los-angeles-tuz-kormanyzo","timestamp":"2025. január. 13. 05:19","title":"Kaliforniában a Nemzeti Gárda további ezer tagját vezényelték a tűzvész elleni védekezésre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzünk körül, mi is különbözteti meg ezt a vasat a mezei Leontól.
Mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzünk körül, mi is különbözteti meg ezt a vasat a mezei Leontól. A mesésen szép alufelnik és a végletekig peresített 18 hüvelykes gumik, a hátsó ablakra ragasztott inferno-fólia és a picit sem tolakodó optikai kiegészítők mellett hangsúlyosan dicsérendő az öblös hangú, elnyújtott ellipszis alapú sportkipufogó, illetve az autó beltere. Sportos üléseibe kín beszállni, de ha már bent ülünk, leköt a sportos hangulat. A furcsa, de a Seattól megszokott fejű váltókart a versenysport múzsáját jelképező kockás zászló tarkítja, a kilométerórában a 280-ig tartó skálázás és a Cupra felirat hangsúlyos, az ülésekben és a kimondottan tetszetős kormányon is ott a Cupra felirat, akárcsak az autó farán, ahol a Leon betűit is ez a név váltotta le. A pedálok alumíniumból vannak, akárcsak az idegeink, a motor bepöccintésével az önkontroll tűrésszintje kitágul. Gyorsításkor megáll a levegő.
Azok a szlogenek, amiket a Seatnál az utóbbi időben elpuffogtattak, az auto emócion, a sportos életérzés, erre az autóra valóban igazak. Élményautó a javából a Cupra, még ha nem is sziszeg és hörög úgy, mint a magyar fejlesztésű Leon FRX.
A 240 lóerőre felhúzott négyhengeres kétliteres TFSI turbómotor 247 kilométer/órás végsebességet tesz lehetővé. Ez gyári adat, én nem próbáltam ki, annál is inkább, mert a futóműből kihallatszó furcsa zaj elvette a kedvemet. A probléma valószínűleg a kemény próbáknak kitett féltengely-gumiharang elhasználódására vezethető vissza, a Seat-nál megnyugtattak, a hiba nem általános, csak egyedi jelenségről volt szó. A féltengelyek morgása azonban nem tántorított el a száguldozástól, az autóval városban és autópályán egyaránt nehezen találunk méltó ellenfelet. Félelmetesen húz az autó, szinte röpül, csak tolni kell neki bátran. A 170-180-nál is stabil, ennél gyorsabban egyébként is csak versenypályán ajánlatos kipróbálni, ezzel a felépítéssel, ezzel az ambícióval ide is való ez a gép. Nem hiába készült el a 300 lovas változat, a Seat Leon Szuperkupa nálunk is jól fut, itt szerepelnek a legizmosabb spéci változatai a Cuprának. Futóműve nagyon kemény, a 18 hüvelykes kereken nagyon ráz az autó, a vezető ülésben ez jól is esik, ám az utastársak szenvednek tőle. Másnaposan senkinek nem ajánlott, az enyhe rosszullét garantált.
[[ Oldaltörés: Nem extrém sportoló ]]
A hátsó szélvédőre ragasztott matrica jól néz ki, az autó önmagában elég feltűnő, de a táncoló ördögök után mindenki megfordult. Esőben rosszabb a helyzet, a matricás ablakon lehetetlen átlátni, így csak a kisméretű visszapillantó tükrökre hagyatkozhatunk.
A Cupra nincs a végletekig kigyúrva, lehet vele normálisan is közlekedni, a fékeket kell csak megszokni. Nagyon erősek, kategóriájának legnagyobb féktárcsáival. Bár minden ízében sportos, praktikus autó is a Cupra, nem hiába lett tavaly az év cégautója Németországban a Leon. Igaz, a praktikus rekeszek és megoldások, csak az első fertályra korlátozódnak, viszont ott van a normál méretű csomagtér, ahol a családi nyaralás cuccai is kényelmesen elférnek. Még száguldás közben is.
Bár a fedélzeti számítógép ijesztgetett, a Cupra fogyasztása az erejéhez mérten baráti: 11,1 liter benzint kért átlagban az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben. B. Cs.
Seat Leon Cupra
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
240/5700-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
300/2200-5500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4315/1768/1458
Csomagtér
341 liter
Saját tömeg (kg)
1375
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
247
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
11
Országúti
6
Vegyes
8
Tesztfogyasztás
11,1
CO2 kibocsátás (g/Km)
199
ÁRA
Alapára 7,211 millió forint, a tesztelt autó ára 7,821 millió forint