Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86294b67-e144-4481-87b4-833cd1879a87","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Az oktatás, a lakhatás, a munka, a család; minden egyre jobb, a kormánynak köszönhetően nagyon jó fiatalnak lenni Magyarországon – röviden így foglalható össze Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter önfényező beszéde, amit elvileg kutatási adatokkal is altámasztott. Hogy milyenekkel, na, azt nem tudjuk.","shortLead":"Az oktatás, a lakhatás, a munka, a család; minden egyre jobb, a kormánynak köszönhetően nagyon jó fiatalnak lenni...","id":"20250607_Hanko-miniszter-szerint-csudajo-fiatalnak-lenni-ma-Magyarorszagon-de-tenyleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86294b67-e144-4481-87b4-833cd1879a87.jpg","index":0,"item":"c317204f-2e45-4e92-9895-5f825c41ad26","keywords":null,"link":"/360/20250607_Hanko-miniszter-szerint-csudajo-fiatalnak-lenni-ma-Magyarorszagon-de-tenyleg","timestamp":"2025. június. 07. 10:30","title":"Hankó miniszter szerint csudajó fiatalnak lenni ma Magyarországon. De tényleg az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","id":"20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244.jpg","index":0,"item":"88b1fa30-fb44-4eb0-85d3-b26ba6786ad6","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","timestamp":"2025. június. 05. 18:29","title":"Bugyikat akasztottak a Metropol kiadójának székháza elé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fa0b0ba-c7e0-4a7f-84dc-d8cd618b7651","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Donald Trump amerikai elnök nem tudja teljesen átérezni és megérteni az ukránok fájdalmát – vélekedett Volodimir Zelenszkij ukrán elnök az ABC amerikai hírtelevíziónak adott interjújában, amelyből az Ukrajinszka Pravda hírportál idézett részleteket szombaton.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök nem tudja teljesen átérezni és megérteni az ukránok fájdalmát – vélekedett Volodimir...","id":"20250607_Zelenszkij-Ezt-Trump-nem-tudja-teljesen-megerteni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fa0b0ba-c7e0-4a7f-84dc-d8cd618b7651.jpg","index":0,"item":"617592fe-1f5a-48e5-9bb2-bf2eacdf17df","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_Zelenszkij-Ezt-Trump-nem-tudja-teljesen-megerteni","timestamp":"2025. június. 07. 13:00","title":"Zelenszkij: Ezt Trump nem tudja teljesen megérteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90116453-8017-48e9-a87d-239825436f11","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Megkérdezték a 87 éves rendezőt, tervez-e még bármit az alienekkel. ","shortLead":"Megkérdezték a 87 éves rendezőt, tervez-e még bármit az alienekkel. ","id":"20250606_Ridley-Scott-Alien","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90116453-8017-48e9-a87d-239825436f11.jpg","index":0,"item":"a88e0a9a-1a44-48b9-b6dd-20c3007ce22f","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Ridley-Scott-Alien","timestamp":"2025. június. 06. 14:50","title":"Ridley Scott elégedett a saját és James Cameron Alien-filmjével, de a többit leszólta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hegyi Zsolt szerint sorompóhiba okozta a problémát a szakaszon, amelyet 10 éve újítottak fel.","shortLead":"Hegyi Zsolt szerint sorompóhiba okozta a problémát a szakaszon, amelyet 10 éve újítottak fel.","id":"20250607_azonnali-vizsgalatot-rendelt-el-a-MAV-vezer-miutan-osszeomlott-a-balatoni-vonal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2.jpg","index":0,"item":"b06ccd60-4cf9-4fcd-b41d-595daacf66cf","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_azonnali-vizsgalatot-rendelt-el-a-MAV-vezer-miutan-osszeomlott-a-balatoni-vonal","timestamp":"2025. június. 07. 15:04","title":"„Nem elfogadható” – azonnali vizsgálatot rendelt el a MÁV-vezér, miután összeomlott a balatoni vasútvonal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","shortLead":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","id":"20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"7516e43c-b122-4427-8a2a-70d30c9b887f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","timestamp":"2025. június. 06. 07:54","title":"Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","shortLead":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","id":"20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"1c240110-5db2-48b5-993f-886eed178eac","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","timestamp":"2025. június. 06. 14:14","title":"Titokzokni, naptej, sajtkés – 252 millióért rendelt a Szánthó Miklós-féle Alapjogokért Központ Balásy Gyula cégétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c380d183-9776-47fc-817c-f2a8362a5689","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Minden áldott nap egy újabb lehetőség arra, hogy tegyetek valamit mások ellen – hirdeti a Horváth Jürgen bőrébe bújt humorista.","shortLead":"Minden áldott nap egy újabb lehetőség arra, hogy tegyetek valamit mások ellen – hirdeti a Horváth Jürgen bőrébe bújt...","id":"20250606_Ich-bin-normal-Bodocs-Tibor-klippel-koszonti-a-Pride-ot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c380d183-9776-47fc-817c-f2a8362a5689.jpg","index":0,"item":"b921c693-5d79-429f-8510-e2d707b171a2","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Ich-bin-normal-Bodocs-Tibor-klippel-koszonti-a-Pride-ot-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 22:04","title":"Ich bin normal – Bödőcs Tibor klippel köszönti a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzünk körül, mi is különbözteti meg ezt a vasat a mezei Leontól.
Mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzünk körül, mi is különbözteti meg ezt a vasat a mezei Leontól. A mesésen szép alufelnik és a végletekig peresített 18 hüvelykes gumik, a hátsó ablakra ragasztott inferno-fólia és a picit sem tolakodó optikai kiegészítők mellett hangsúlyosan dicsérendő az öblös hangú, elnyújtott ellipszis alapú sportkipufogó, illetve az autó beltere. Sportos üléseibe kín beszállni, de ha már bent ülünk, leköt a sportos hangulat. A furcsa, de a Seattól megszokott fejű váltókart a versenysport múzsáját jelképező kockás zászló tarkítja, a kilométerórában a 280-ig tartó skálázás és a Cupra felirat hangsúlyos, az ülésekben és a kimondottan tetszetős kormányon is ott a Cupra felirat, akárcsak az autó farán, ahol a Leon betűit is ez a név váltotta le. A pedálok alumíniumból vannak, akárcsak az idegeink, a motor bepöccintésével az önkontroll tűrésszintje kitágul. Gyorsításkor megáll a levegő.
Azok a szlogenek, amiket a Seatnál az utóbbi időben elpuffogtattak, az auto emócion, a sportos életérzés, erre az autóra valóban igazak. Élményautó a javából a Cupra, még ha nem is sziszeg és hörög úgy, mint a magyar fejlesztésű Leon FRX.
A 240 lóerőre felhúzott négyhengeres kétliteres TFSI turbómotor 247 kilométer/órás végsebességet tesz lehetővé. Ez gyári adat, én nem próbáltam ki, annál is inkább, mert a futóműből kihallatszó furcsa zaj elvette a kedvemet. A probléma valószínűleg a kemény próbáknak kitett féltengely-gumiharang elhasználódására vezethető vissza, a Seat-nál megnyugtattak, a hiba nem általános, csak egyedi jelenségről volt szó. A féltengelyek morgása azonban nem tántorított el a száguldozástól, az autóval városban és autópályán egyaránt nehezen találunk méltó ellenfelet. Félelmetesen húz az autó, szinte röpül, csak tolni kell neki bátran. A 170-180-nál is stabil, ennél gyorsabban egyébként is csak versenypályán ajánlatos kipróbálni, ezzel a felépítéssel, ezzel az ambícióval ide is való ez a gép. Nem hiába készült el a 300 lovas változat, a Seat Leon Szuperkupa nálunk is jól fut, itt szerepelnek a legizmosabb spéci változatai a Cuprának. Futóműve nagyon kemény, a 18 hüvelykes kereken nagyon ráz az autó, a vezető ülésben ez jól is esik, ám az utastársak szenvednek tőle. Másnaposan senkinek nem ajánlott, az enyhe rosszullét garantált.
[[ Oldaltörés: Nem extrém sportoló ]]
A hátsó szélvédőre ragasztott matrica jól néz ki, az autó önmagában elég feltűnő, de a táncoló ördögök után mindenki megfordult. Esőben rosszabb a helyzet, a matricás ablakon lehetetlen átlátni, így csak a kisméretű visszapillantó tükrökre hagyatkozhatunk.
A Cupra nincs a végletekig kigyúrva, lehet vele normálisan is közlekedni, a fékeket kell csak megszokni. Nagyon erősek, kategóriájának legnagyobb féktárcsáival. Bár minden ízében sportos, praktikus autó is a Cupra, nem hiába lett tavaly az év cégautója Németországban a Leon. Igaz, a praktikus rekeszek és megoldások, csak az első fertályra korlátozódnak, viszont ott van a normál méretű csomagtér, ahol a családi nyaralás cuccai is kényelmesen elférnek. Még száguldás közben is.
Bár a fedélzeti számítógép ijesztgetett, a Cupra fogyasztása az erejéhez mérten baráti: 11,1 liter benzint kért átlagban az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben. B. Cs.
Seat Leon Cupra
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
240/5700-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
300/2200-5500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4315/1768/1458
Csomagtér
341 liter
Saját tömeg (kg)
1375
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
247
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
11
Országúti
6
Vegyes
8
Tesztfogyasztás
11,1
CO2 kibocsátás (g/Km)
199
ÁRA
Alapára 7,211 millió forint, a tesztelt autó ára 7,821 millió forint