szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az SRX nem idei újdonság, ám a kétéves kasztnit idén új tartalommal...

cadillac srx
am

Az SRX nem idei újdonság, ám a kétéves kasztnit idén új tartalommal és minőségében ugrásszerűen megváltozott belső luxussal került a képzeletbeli polcokra. Már alapáron is bőkezű az amerikai prémiummárka, de tesztautóm felszereltsége egyszerűen káprázatos volt: ülésfűtés, tempomat, digitális automatikus klíma, 5.1-es Bose hangrendszer, érintőképernyős navigációval, tévével és dvd-lejátszóval (818 ezer forint), hátsó szórakoztató rendszer (tv-rádió-dvd) (415 ezer forint), vezeték nélküli fülhallgatókkal, elektromos mozgatású memóriás bőr fotelek, elektromosan beállítható pedáltávolság, vontatmány-ellenörző rendszer, nyolc légzsák, elektromos mozgatású leghátsó ülések (415 ezer forint), távirányítóval felnyitható és lezárható csomagtér-ajtó, xenon-fényszórók, 18 hüvelykes kerekek, állandó összkerék-hajtás, egész tetős panorámaablak (570 ezer forint) stb. Minden elektromosan állítható az autóban, semmihez sem kell kézzel nyúlni. A leghátsó sor ülései gombnyomásra tűnnek el a padlóban. Nagy műsor. Az elektromos kütyük közül a navigáción kívül (Magyarország nincs rajta) mindent kipróbáltam, egészen más volt úgy három kölyökkel utazni, hogy közben ment bele a fejükbe a rajzfilm. A baj csak az volt, hogy ők hárman voltak, fülhallgatóból meg csak kettő, így nekem és a barátomnak is kijutott a Lilo és Stichből. Jó, de 5.1-ben szólt legalább. Panoráma teteje közel egy négyzetméteres, a második sorban ülők is teljesen élvezhetik a napfényt, a levegőt, a szabadságot. 

am

A Cadillacben az a jó, hogy bár a felső tízezer autója, nem fojtották belé a hangokat: ha odalépünk neki, 4-5 ezres fordulatszámtól úgy ordít a V6-os, mint egy sportkocsi. Öröm vele autózni, nagy sebességnél azonban illik odafigyelni a kissé imbolygó amerikás futóműre és a nagy tömegre. Az autót alapvetően sima utakra építették, azokon elhajókázik. A rossz utat sem veti meg, igaz, utasaink könnyen rosszul lehetnek a hajótöréshez hasonló dobálásban. Terepen is megállja a helyét, nem merészkedtem a saras mezei dagonyázásánál messzebb. A kormány pontos fogást igényel, közvetett, beforduláskor sok tekerést igényel, hogy ne maradjunk a szembe sávban. Kanyarban egyébként stabil, hiszen minden kereke hajtott. Jól gyorsul, élvezet vele zöld lámpánál keménykedni.

 

[[ Oldaltörés: Alfás ragaszkodás, villogás, köszönés ]]

 

 

 

cadillac srx
am

A Cadillac-tulajok vagy másolják az Alfásokat, vagy nagyon tisztelik egymást és az autóikat. Korábban csak az Alfában ülve volt szerencsém idegen emberek ujjongó köszönéseit fogadni. Az SRX volánjánál azonban hasonló meglepetés ért, a közös egy hét során kétszer is fogadnom kellett Cadillac-sofőrök üdvözlését. Mindkét alkalommal Escaladeból jött az intés. A Cadillac nagyon ismeretlen márka még Magyarországon, egy úr a Nyugatinál megkérdezte tőlem az autót méregetve: Igaz, hogy jók ezek a Ssangyongok? Tényleg Mercedes motor van bennük? 

A 13,58 millió alapár nem túlzás,sőt a felextrázott tesztautó 18,335 milliós ára sem tűnik annak, az SRX elszámol a forintokkal. Európában azért népszerűbb lenne egy erős dízelmotor a zabagép benzinesek helyett. A kis motorral szerelt SRX a 900 kilométeres teszt során 15,7 liter naftát kért, mennyit zabálhat a V8-as vas? A budapesti dugókat mindenesetre kerüljük vele, olyankor nem ritka a 20 liter fölötti átlagos fogyasztás sem.

Az autó praktikumát nem kell hangsúlyozni, elég csak ránézni. A közel ötméteres autó láttán a feleségem annyira lázba jött, hogy majdnem minden főváros környéki barkács- és bútorboltot felkerestünk. Az SRX nem vallott szégyent. A pénztárcám annál inkább. Tárolórekesz van bőven, pohártartó minden utasnak jut, 12 Voltos csatlakozók mindenütt, kapaszkodók, akasztók, kampók, csomagtérroló, hátsó sorban szellőzés, világítás, stb. 

Addig tiltakoztam az ellen az előítélet ellen, hogy ez egy halottaskocsi, amíg fel nem nyitottam a motorháztetőt. Ott egy fél madártetem fogadott a hűtő fölé beszorulva, fej nélkül. 

B. Cs.

 

Műszaki adatok

Cadillac SRX 3,6 V6 Automatic Sport Luxury
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 3564
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő258 lóerő 6500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 339 Nm 2700-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2957
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4950/1845/1721
Csomagtér238-918-1968 liter
Saját tömeg (kg) 1995
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 201
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 19,1
Országúti 11
Vegyes14
Tesztfogyasztás15,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 332
ÁRA A tesztelt változat ára 18,3353 millió forint


 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!