Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9e7ba2fa-83ff-4998-8a75-30736a3bfa17","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A horgászszövetség szerint kizárólag a kárászféléket fertőző kórokozó állhat a halpusztulás hátterében.","shortLead":"A horgászszövetség szerint kizárólag a kárászféléket fertőző kórokozó állhat a halpusztulás hátterében.","id":"20250514_velencei-to-halpusztulas-keresz-horgaszszovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e7ba2fa-83ff-4998-8a75-30736a3bfa17.jpg","index":0,"item":"9e0c647b-393a-4057-88ac-d17613274401","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_velencei-to-halpusztulas-keresz-horgaszszovetseg","timestamp":"2025. május. 14. 14:06","title":"1800 kiló haltetemet szedtek ki a Velencei-tóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"537a0fd8-7dc7-44fa-ba40-12f32e68447a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Orbán-kormány minden eddiginél durvább támadást indított a tőle független szervezetek ellen, ezért az öt szerkesztőség közösen áll ki a magyar lakosság elé. ","shortLead":"Az Orbán-kormány minden eddiginél durvább támadást indított a tőle független szervezetek ellen, ezért az öt...","id":"20250514_Itt-tudja-nezni-a-HVG-a-Telex-a-444-a-24hu-es-a-Partizan-kozos-kiallasa-a-sajtoszabadsagert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/537a0fd8-7dc7-44fa-ba40-12f32e68447a.jpg","index":0,"item":"390dfee7-1dd8-4791-9149-670eb16cc0d8","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Itt-tudja-nezni-a-HVG-a-Telex-a-444-a-24hu-es-a-Partizan-kozos-kiallasa-a-sajtoszabadsagert-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 18:05","title":"Itt tudja nézni a HVG, a Telex, a 444, a 24.hu és a Partizán közös kiállását a sajtószabadságért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint ellenkező esetben a törvény visszafordíthatatlan károkat okoz a magyar demokrácia szempontjából.","shortLead":"A főpolgármester szerint ellenkező esetben a törvény visszafordíthatatlan károkat okoz a magyar demokrácia...","id":"20250515_Karacsony-Gergely-nyilt-levelben-keri-Von-der-Leyent-hogy-fuggessze-fel-az-uldozesi-torveny-vegrehajtasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836.jpg","index":0,"item":"34ac037e-86c5-4af1-8835-9d37193414c8","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Karacsony-Gergely-nyilt-levelben-keri-Von-der-Leyent-hogy-fuggessze-fel-az-uldozesi-torveny-vegrehajtasat","timestamp":"2025. május. 15. 08:32","title":"Karácsony Gergely Brüsszelben fogja kérni az üldözési törvény felfüggesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","shortLead":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","id":"20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f.jpg","index":0,"item":"0a833086-8f9a-45cf-b576-fc750b58139d","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","timestamp":"2025. május. 16. 10:09","title":"Legkorábban 2027 őszén indulhat el az M7-es autópálya bővítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e84e2832-310b-4296-ac6e-cd291e554abf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Audi e-tron GT quattro mostantól már nem három-, hanem négyfelé kivitelben kapható.","shortLead":"Az Audi e-tron GT quattro mostantól már nem három-, hanem négyfelé kivitelben kapható.","id":"20250515_585-loero-jelenti-a-beleposzintet-uj-audi-e-tron-gt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e84e2832-310b-4296-ac6e-cd291e554abf.jpg","index":0,"item":"293176e7-b103-4f67-bbff-efb632ae67ad","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_585-loero-jelenti-a-beleposzintet-uj-audi-e-tron-gt","timestamp":"2025. május. 15. 07:59","title":"Ilyen az, amikor 585 lóerő jelenti a belépőszintet az Audinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","shortLead":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","id":"20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66.jpg","index":0,"item":"28eba896-e5c6-47c0-97a5-de0f17a7109b","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","timestamp":"2025. május. 14. 15:50","title":"Mezítlábas horvát csellóművész dolgozta fel Korda György Reptér című dalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai és ausztrál kutatók 53 ezer ember genetikai mintáit vizsgálták át, és több meglepő felfedezést tettek a kényszerbetegséggel kapcsolatban.","shortLead":"Amerikai és ausztrál kutatók 53 ezer ember genetikai mintáit vizsgálták át, és több meglepő felfedezést tettek...","id":"20250514_ocd-kenyszerbetegseg-genetikai-tenyezok-agykutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0.jpg","index":0,"item":"aac46eb9-db53-4c25-bd5b-d810b0e13f1b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_ocd-kenyszerbetegseg-genetikai-tenyezok-agykutatas","timestamp":"2025. május. 14. 20:03","title":"Mégsem csak pszichológia: találtak 25 gént, ami növeli a kényszerbetegség kialakulásának kockázatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az átláthatósági törvényt elemzi a francia lap az EU szempontjából nézve.","shortLead":"Az átláthatósági törvényt elemzi a francia lap az EU szempontjából nézve.","id":"20250515_Le-Monde-lapszemle-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18.jpg","index":0,"item":"46d0dc67-828f-4679-8373-b2c318d3eba8","keywords":null,"link":"/360/20250515_Le-Monde-lapszemle-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 15. 07:30","title":"Le Monde: Orbán ismét bemutatott Brüsszelnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Három óra alatt tölti magát újra a hálózatról a villanyautók legvonzóbb példánya, a hetek alatt státuszszimbólummá vált Tesla Roadster. A Lotus Cars és a Tesla Motors által közösen fejlesztett elektromos sportautókat a hetheli Lotus-gyártban szerelik össze, az első száz Roadster 2006 augusztusában gurult be az előkelőbb garázsokba. A cég 2008-ban nyolcszáz Roadster útra gördítését tervezi, ebből már 560-at előrendeltek. A 98 ezer dollárért elvihető modellek csak Amerikában használatosak. Az ismertebb Roadster-tulajok között tudhatjuk George Clooney-t, Arnold Schwarzeneggert és Matt Damont, valamint a Google két alapítóját, Sergey Brint és Larry Page-et is.
2. E85 VIPER
Dodge Viper E85
SVS
Igazi vadállatként mutatkozik be a világ leggyorsabb alternatív hajtású autója, a Dodge E85 Viper. A monstrum üzemanyagként E85-ös bioetanolt (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) használ, ami jelenleg még csak 1200 amerikai töltőállomáson szerezhető be. Készítője, a chicagói SVS alapnak egy 2005-ös Dodge Vipert fabrikált át – az amúgy is tiszteletet parancsoló 8,3 literes V10-es motort két turbóval erősítették meg, valamint értelemszerűen módosították üzemanyag-vezérlését és motorját is, hogy a bioetanollal se legyen problémája. Az utcai forgalomban is engedélyezett vadállat 1200 lóerővel zakatol, csúcssebessége 353 kilométer/óra.
3. VOLVO ARIA
Volvo Aria
Volvo
Futurisztikus és extrém a Volvo szélcsatornájában tervezett Aria, amely első lett a 2005-ös Extreme Gravity Race során. A motor nélküli, gravitációra hagyatkozó gép nemigen képes 64,4 kilométer/óránál gyorsabban menni, ezt biztonságos kialakításával kompenzálja. Az enyhén anorexiás, 15 kilós gép minden centijét a még tökéletesebb aerodinamika és a még alacsonyabb gördülési ellenállás jegyében tervezték, pehelykönnyű csővázas testét keményített üvegszálas borítás fedi. Ötpontos biztonsági öv, fáradásmentes kerámiafékek és bukókeret védi a fejjel lefelé fekvő sofőrt, akinek feje közvetlenül az első tengely előtt van, kormányozni és fékezni a tengelyhez erősített karokkal tud.
4. SAAB AERO-X
Saab Aero X
Saab
Még csak koncepciószinten létezik a Saabnak a Genfben a valóságban is bemutatott modellje, amely nevéből is adódóan repüléstechnikai hatásokat is felmutat. Az Aero-X-nek nincs ajtaja, ki- és beszállásnál a teljes karosszéria felnyílik. A sportkupé ennek is köszönhetően olyan, mintha a sugárhajtású gépek pilótafülkéjének legjobb motívumait ötvözné, teljesen hiányoznak belőle a szélvédő oszlopok, látószöge pedig egyedülálló módon 180 fokos. Motorja 2,8 literes V6-os, amelyet dupla turbóval szereltek fel, százra 4,2 másodperc alatt gyorsul fel. Természetesen bioetanolt használ, összesen 400 lóerőt hozva ki magából, végsebességét 250 kilométer/órára szabályozták le. Ha az Aero-X az utakra kerül – ami a mai pillanatig nem biztos – , akkor várhatóan a GM Epsilon platform adja az alapját.
[[ Oldaltörés: Citroen, Toyota, Aurora ]]
5. CITROEN C-METISSE CONCEPT
Citroen C-Metisse
Citroen
Jobb sci-fi filmekből gördült elő a Citroen egyik legizgalmasabb koncepciója, a C-Metisse. Bár nem olyan gyors, mint például a Saab Aero-X, kevert módú motorja méltán állítja a reflektorfénybe. 2,7 literes, 208 lóerős hathengeres dízelmotorjához két villanymotor is járul ugyanis, amelyek két különleges képességgel is felruházzák a modellt. Elmaradhatatlan a Boost gomb, amely a két motor hatóerejét egyesítve gyorsítja fel az autót százra 6,2 másodperc alatt (eközben csak négykerék-meghajtást alkalmazva). A jövőbeli, kulturált cirkálást vetíti előre az úgynevezett Zero Emission mód, amelyben csak a villanymotor biztosítja a kényelmes tempót, meghagyva a dízelmotort az autópályára. Az igen teátrális és helyenként agresszív külső kényelmes és számos beállítási lehetőséget kínáló belsővel párosul.
6. TOYOTA FT-HS
Toyota FT-HS
Toyota
Bang & Olufsen hangrendszerek és F1-es versenyautók ihlették a Toyota FT-HS rendszerét. A hibrid hajtásláncú, középkategóriásnak ígérkező sportkocsi láthatóan a 21. század sportkocsija, környezetbarát, Ferrarikhoz méltóan gyors és üzemanyag-takarékos, mint egy kisebb négyhengeres városi modell. 3,5 literes V6-os motorjához egy úgynevezett Hybrid Synergy Drive járul, amely motor, elemek és kondenzátorok kombinálásával ad 400-as lóerőt és 4 másodperces gyorsulást. A négyüléses FT-HS gombnyomásra kétszemélyesre változatható, ehhez csak a tetőt kell lehúzni a szükségülések és a csomagtartó felé. A kompakt, tervek szerint 35 ezer dolláros ár körül mozgó autó azon az N fantázianevű, orrmotoros-hátsókerekes platformon alapul majd, amely a következő generációs Lexus IS és GS szedánokat alapozza meg.
7. AURORA SOLAR CAR
Aurora
Aurora
Városi forgalomban nem boldogulna a formásnak éppen nem mondható Aurora, viszont annál inkább versenypályára termett, méghozzá annyira, hogy 24 napos utazási hosszával el is vitte Ausztráliában a leghosszabb napelemes kocsiút rekordját 13 054 kilométeres távjával. A CSIRO által fejlesztett, 98 százalékos hatékonyságú motor a leghatásosabb a napelemes kocsik világában – a 14,5 kilogrammos modul a keréknél nem vastagabb, aktív komponenseinek súlya 6 kiló. Szénszálból és polisztirénből formázott testét hidraulikus fékek fogják vissza.
[[ Oldaltörés: Két dízel és egy elektromos ]]
8. LOLA B2K
Lola B2K
Lola
Versenypályákon edzik az alternatív étrenden élő Lola B2K-t. A 322 kilométer/órás csúcssebességre képes hölgyben egy Volkswagen TouaregV10-es motorja pörög, ezt a fejlesztők jelenleg 5, 10 és 50 százalékos biodízeles üzemanyagokkal tesztelik. A járművet a biodízelt gyártó D1 cég szponzorálja, termékeinek fő alapanyaga a jatropha. Ez kifejezetten igénytelen növény és kevés víz kell hozzá, ellentétben az amerikai biodízelek alapjául szolgáló szójababbal vagy az európai repcemaggal – a D1 több jatrophafarmot is alapított Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten. Míg a Lola sebességben valamivel elmarad versenytársai mögött, fejlesztőcsapata reméli, hogy az üzemanyag-takarékos dízelhajtómű kevesebb leállást és így nagyobb versenyképességet ad.
9. AUDI R10
Audi R10
Audi
Az Audi R10 volt a Le Mans első igazán sikeres dízel versenyautója. Olyannyira sikeres, hogy a csapatot kötelezték, csökkentsék az R10 üzemanyagtartályát tíz százalékkal és álljon be többször a pitlane-be – ám ez sem akadályozta meg a győzelemben. A sebringi 12 órás versenyen is első helyezést elért autó 5,5 literes, 650 lóerős, két turbós, közvetlen befecskendezéses V12-es dízelmotorját speciális biodízel hajtja – méltó párja válogatásunkban Lolának.
10. LIGHTNING GT
Lightning GT
A Lightning GT név három modellt is felsorakoztat maga mögé: az elektromos brit autók szerelmesei választhatnak maguknak luxusmodellt, könnyített, négy másodperc alatt gyorsuló sportverziót vagy egy hosszabb utazásokat is bíró gran turismo-t. A regeneratív energiarendszer a fékezésekből tölti vissza elemeit – ezt a megoldást 2008-ban a Forma-1 is átveszi, mihelyst a KERS-rendszereket (kinetikusenergia-visszanyerő rendszerek) kötelező érvényűvé teszik. Az Altairmano gyártotta NanoSafe elemek titanát nanorészecskékkel vannak dúsítva, s nemcsak élettartamuk 12 év, hanem tíz perc alatt teljesen újra is lehet tölteni őket. A gyártó szerint 2008 első felében már kipróbálásra kész modellek állnak az érdeklődők rendelkezésére, 2009-től pedig megkezdik a gyártást is. Ha nem derültek is ki a sportautó pontos adatai, egy dolog biztos:150 ezer font alatt egyik sem vihető el.