Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő öt nappal később már játszott, de a hangja is elment a fájdalomtól. ","shortLead":"A színésznő öt nappal később már játszott, de a hangja is elment a fájdalomtól. ","id":"20250313_Pasztor-Erzsi-elesett-baleset-Jatekszin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c.jpg","index":0,"item":"72ac74f2-cf51-4f03-9229-11c97ad44cc4","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Pasztor-Erzsi-elesett-baleset-Jatekszin","timestamp":"2025. március. 13. 13:08","title":"Pásztor Erzsi elesett a Játékszín előtt, és térdig becsúszott egy parkoló autó alá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90d3ef07-6203-4f33-bf6c-45f7e438a13a","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A közpénzzel gazdálkodó szervezetek eddig is különös kreativitásról tettek tanúbizonyságot, ha arról volt szó, miért nem adják ki a közérdekű adatokat. Az elutasítási indokok tárháza a szuverenitásvédelem homályos eseteivel bővülhet tovább. ","shortLead":"A közpénzzel gazdálkodó szervezetek eddig is különös kreativitásról tettek tanúbizonyságot, ha arról volt szó, miért...","id":"20250314_hvg-kozerdeku-adatok-kozpenz-titkolozas-lex-schmidtlanczi-szuverenitasvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90d3ef07-6203-4f33-bf6c-45f7e438a13a.jpg","index":0,"item":"60f79127-d53b-4abc-bfbe-008150da7037","keywords":null,"link":"/360/20250314_hvg-kozerdeku-adatok-kozpenz-titkolozas-lex-schmidtlanczi-szuverenitasvedelem","timestamp":"2025. március. 14. 16:30","title":"Már faragják a szuverenitásvédelmi bunkósbotot a közérdekű adatokra kíváncsiak ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8982bab-9a2a-4f16-9165-bf9458b670f1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az AUF 1 csatornával semelyik osztrák bank nem akart együttműködni, így jött képbe az MBH. ","shortLead":"Az AUF 1 csatornával semelyik osztrák bank nem akart együttműködni, így jött képbe az MBH. ","id":"20250313_Nem-bankolhatnak-tovabb-Meszarosnal-megszunik-az-osztrak-szelsojobboldali-tv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8982bab-9a2a-4f16-9165-bf9458b670f1.jpg","index":0,"item":"9c2f3243-efb3-4a24-a424-a76fe8667ca2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Nem-bankolhatnak-tovabb-Meszarosnal-megszunik-az-osztrak-szelsojobboldali-tv","timestamp":"2025. március. 13. 12:05","title":"Nem bankolhatnak tovább Mészárosnál, megszűnik az osztrák szélsőjobboldali tévécsatorna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b4adf3d-5a2c-4559-a6df-f9cb1c5865ad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy svájci viszonteladó előrendelési oldalára került fel az az árcédula, ami már jelzi, mennyit kell majd kifizetni a GTA 6 konzolos változatáért.","shortLead":"Egy svájci viszonteladó előrendelési oldalára került fel az az árcédula, ami már jelzi, mennyit kell majd kifizetni...","id":"20250313_gta-6-ara-mennyibe-kerul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b4adf3d-5a2c-4559-a6df-f9cb1c5865ad.jpg","index":0,"item":"c2d6b0cd-8cbc-4900-8580-7ff0083bb430","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_gta-6-ara-mennyibe-kerul","timestamp":"2025. március. 13. 13:03","title":"Kiszivárgott a GTA 6 ára, zsebbenyúlós lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy most az USA a rossz oldalon áll.","shortLead":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy...","id":"20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6.jpg","index":0,"item":"3c5450d3-139f-4c1f-af4c-c2c777e66c95","keywords":null,"link":"/360/20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","timestamp":"2025. március. 13. 07:30","title":"FT-kommentár: Európa belebújhat Amerika köpönyegébe, mert mozgósítania kell a demokrácia védelmében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta volna őket.","shortLead":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta...","id":"20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50.jpg","index":0,"item":"4ca64b1a-e87f-4305-92d1-2ea75985dd0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","timestamp":"2025. március. 13. 05:45","title":"Tovább csúszik a űrben rekedt asztronauták hazatérése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az alvás maga a pihenés, amikor a szervezet is regenerálódik – úgy tűnik azonban, hogy ez nem teljes egészében igaz. Egy friss kutatás ugyanis rávilágított, hogy az agy még ilyenkor is meglepően aktív marad, legalábbis erre lehet következtetni a pupilla változásaiból.","shortLead":"Az alvás maga a pihenés, amikor a szervezet is regenerálódik – úgy tűnik azonban, hogy ez nem teljes egészében igaz...","id":"20250313_nyitott-szemmel-alvas-agyi-aktivitas-eth-zurich-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44.jpg","index":0,"item":"c750576a-b6d4-40b8-aa6e-689ef93a626f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_nyitott-szemmel-alvas-agyi-aktivitas-eth-zurich-vizsgalat","timestamp":"2025. március. 13. 08:03","title":"Nyitott szemmel kellett aludniuk az embereknek, hogy megfigyeljék őket – és ez egy fontos felfedezéshez vezetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","shortLead":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","id":"20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da.jpg","index":0,"item":"425932e7-360d-4013-9c2b-4f16a4fde0fe","keywords":null,"link":"/elet/20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:28","title":"Hogy a családok is megnézhessék a Hunyadit, leadnak belőle egy szexmentes verziót is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Három óra alatt tölti magát újra a hálózatról a villanyautók legvonzóbb példánya, a hetek alatt státuszszimbólummá vált Tesla Roadster. A Lotus Cars és a Tesla Motors által közösen fejlesztett elektromos sportautókat a hetheli Lotus-gyártban szerelik össze, az első száz Roadster 2006 augusztusában gurult be az előkelőbb garázsokba. A cég 2008-ban nyolcszáz Roadster útra gördítését tervezi, ebből már 560-at előrendeltek. A 98 ezer dollárért elvihető modellek csak Amerikában használatosak. Az ismertebb Roadster-tulajok között tudhatjuk George Clooney-t, Arnold Schwarzeneggert és Matt Damont, valamint a Google két alapítóját, Sergey Brint és Larry Page-et is.
2. E85 VIPER
Dodge Viper E85
SVS
Igazi vadállatként mutatkozik be a világ leggyorsabb alternatív hajtású autója, a Dodge E85 Viper. A monstrum üzemanyagként E85-ös bioetanolt (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) használ, ami jelenleg még csak 1200 amerikai töltőállomáson szerezhető be. Készítője, a chicagói SVS alapnak egy 2005-ös Dodge Vipert fabrikált át – az amúgy is tiszteletet parancsoló 8,3 literes V10-es motort két turbóval erősítették meg, valamint értelemszerűen módosították üzemanyag-vezérlését és motorját is, hogy a bioetanollal se legyen problémája. Az utcai forgalomban is engedélyezett vadállat 1200 lóerővel zakatol, csúcssebessége 353 kilométer/óra.
3. VOLVO ARIA
Volvo Aria
Volvo
Futurisztikus és extrém a Volvo szélcsatornájában tervezett Aria, amely első lett a 2005-ös Extreme Gravity Race során. A motor nélküli, gravitációra hagyatkozó gép nemigen képes 64,4 kilométer/óránál gyorsabban menni, ezt biztonságos kialakításával kompenzálja. Az enyhén anorexiás, 15 kilós gép minden centijét a még tökéletesebb aerodinamika és a még alacsonyabb gördülési ellenállás jegyében tervezték, pehelykönnyű csővázas testét keményített üvegszálas borítás fedi. Ötpontos biztonsági öv, fáradásmentes kerámiafékek és bukókeret védi a fejjel lefelé fekvő sofőrt, akinek feje közvetlenül az első tengely előtt van, kormányozni és fékezni a tengelyhez erősített karokkal tud.
4. SAAB AERO-X
Saab Aero X
Saab
Még csak koncepciószinten létezik a Saabnak a Genfben a valóságban is bemutatott modellje, amely nevéből is adódóan repüléstechnikai hatásokat is felmutat. Az Aero-X-nek nincs ajtaja, ki- és beszállásnál a teljes karosszéria felnyílik. A sportkupé ennek is köszönhetően olyan, mintha a sugárhajtású gépek pilótafülkéjének legjobb motívumait ötvözné, teljesen hiányoznak belőle a szélvédő oszlopok, látószöge pedig egyedülálló módon 180 fokos. Motorja 2,8 literes V6-os, amelyet dupla turbóval szereltek fel, százra 4,2 másodperc alatt gyorsul fel. Természetesen bioetanolt használ, összesen 400 lóerőt hozva ki magából, végsebességét 250 kilométer/órára szabályozták le. Ha az Aero-X az utakra kerül – ami a mai pillanatig nem biztos – , akkor várhatóan a GM Epsilon platform adja az alapját.
[[ Oldaltörés: Citroen, Toyota, Aurora ]]
5. CITROEN C-METISSE CONCEPT
Citroen C-Metisse
Citroen
Jobb sci-fi filmekből gördült elő a Citroen egyik legizgalmasabb koncepciója, a C-Metisse. Bár nem olyan gyors, mint például a Saab Aero-X, kevert módú motorja méltán állítja a reflektorfénybe. 2,7 literes, 208 lóerős hathengeres dízelmotorjához két villanymotor is járul ugyanis, amelyek két különleges képességgel is felruházzák a modellt. Elmaradhatatlan a Boost gomb, amely a két motor hatóerejét egyesítve gyorsítja fel az autót százra 6,2 másodperc alatt (eközben csak négykerék-meghajtást alkalmazva). A jövőbeli, kulturált cirkálást vetíti előre az úgynevezett Zero Emission mód, amelyben csak a villanymotor biztosítja a kényelmes tempót, meghagyva a dízelmotort az autópályára. Az igen teátrális és helyenként agresszív külső kényelmes és számos beállítási lehetőséget kínáló belsővel párosul.
6. TOYOTA FT-HS
Toyota FT-HS
Toyota
Bang & Olufsen hangrendszerek és F1-es versenyautók ihlették a Toyota FT-HS rendszerét. A hibrid hajtásláncú, középkategóriásnak ígérkező sportkocsi láthatóan a 21. század sportkocsija, környezetbarát, Ferrarikhoz méltóan gyors és üzemanyag-takarékos, mint egy kisebb négyhengeres városi modell. 3,5 literes V6-os motorjához egy úgynevezett Hybrid Synergy Drive járul, amely motor, elemek és kondenzátorok kombinálásával ad 400-as lóerőt és 4 másodperces gyorsulást. A négyüléses FT-HS gombnyomásra kétszemélyesre változatható, ehhez csak a tetőt kell lehúzni a szükségülések és a csomagtartó felé. A kompakt, tervek szerint 35 ezer dolláros ár körül mozgó autó azon az N fantázianevű, orrmotoros-hátsókerekes platformon alapul majd, amely a következő generációs Lexus IS és GS szedánokat alapozza meg.
7. AURORA SOLAR CAR
Aurora
Aurora
Városi forgalomban nem boldogulna a formásnak éppen nem mondható Aurora, viszont annál inkább versenypályára termett, méghozzá annyira, hogy 24 napos utazási hosszával el is vitte Ausztráliában a leghosszabb napelemes kocsiút rekordját 13 054 kilométeres távjával. A CSIRO által fejlesztett, 98 százalékos hatékonyságú motor a leghatásosabb a napelemes kocsik világában – a 14,5 kilogrammos modul a keréknél nem vastagabb, aktív komponenseinek súlya 6 kiló. Szénszálból és polisztirénből formázott testét hidraulikus fékek fogják vissza.
[[ Oldaltörés: Két dízel és egy elektromos ]]
8. LOLA B2K
Lola B2K
Lola
Versenypályákon edzik az alternatív étrenden élő Lola B2K-t. A 322 kilométer/órás csúcssebességre képes hölgyben egy Volkswagen TouaregV10-es motorja pörög, ezt a fejlesztők jelenleg 5, 10 és 50 százalékos biodízeles üzemanyagokkal tesztelik. A járművet a biodízelt gyártó D1 cég szponzorálja, termékeinek fő alapanyaga a jatropha. Ez kifejezetten igénytelen növény és kevés víz kell hozzá, ellentétben az amerikai biodízelek alapjául szolgáló szójababbal vagy az európai repcemaggal – a D1 több jatrophafarmot is alapított Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten. Míg a Lola sebességben valamivel elmarad versenytársai mögött, fejlesztőcsapata reméli, hogy az üzemanyag-takarékos dízelhajtómű kevesebb leállást és így nagyobb versenyképességet ad.
9. AUDI R10
Audi R10
Audi
Az Audi R10 volt a Le Mans első igazán sikeres dízel versenyautója. Olyannyira sikeres, hogy a csapatot kötelezték, csökkentsék az R10 üzemanyagtartályát tíz százalékkal és álljon be többször a pitlane-be – ám ez sem akadályozta meg a győzelemben. A sebringi 12 órás versenyen is első helyezést elért autó 5,5 literes, 650 lóerős, két turbós, közvetlen befecskendezéses V12-es dízelmotorját speciális biodízel hajtja – méltó párja válogatásunkban Lolának.
10. LIGHTNING GT
Lightning GT
A Lightning GT név három modellt is felsorakoztat maga mögé: az elektromos brit autók szerelmesei választhatnak maguknak luxusmodellt, könnyített, négy másodperc alatt gyorsuló sportverziót vagy egy hosszabb utazásokat is bíró gran turismo-t. A regeneratív energiarendszer a fékezésekből tölti vissza elemeit – ezt a megoldást 2008-ban a Forma-1 is átveszi, mihelyst a KERS-rendszereket (kinetikusenergia-visszanyerő rendszerek) kötelező érvényűvé teszik. Az Altairmano gyártotta NanoSafe elemek titanát nanorészecskékkel vannak dúsítva, s nemcsak élettartamuk 12 év, hanem tíz perc alatt teljesen újra is lehet tölteni őket. A gyártó szerint 2008 első felében már kipróbálásra kész modellek állnak az érdeklődők rendelkezésére, 2009-től pedig megkezdik a gyártást is. Ha nem derültek is ki a sportautó pontos adatai, egy dolog biztos:150 ezer font alatt egyik sem vihető el.