Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38b5fe43-20b0-47c8-933c-0b0b6f83092b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az alakulat új páncélost vehetett át.","shortLead":"Az alakulat új páncélost vehetett át.","id":"20250429_Lynx-harcjarmu-erkezett-Hodmezovasarhelyre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38b5fe43-20b0-47c8-933c-0b0b6f83092b.jpg","index":0,"item":"615f38f1-7532-452f-ac8a-12b1e61718f6","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Lynx-harcjarmu-erkezett-Hodmezovasarhelyre","timestamp":"2025. április. 29. 13:58","title":"Lynx harcjármű érkezett Hódmezővásárhelyre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe6ed306-857e-4275-961b-f989c21d5c1c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egyébként sem egészségesek ezek a dolgok, de ha fiatalosan akarunk kinézni, mindenképpen kerüljük el őket.","shortLead":"Egyébként sem egészségesek ezek a dolgok, de ha fiatalosan akarunk kinézni, mindenképpen kerüljük el őket.","id":"20250430_oregedest-gyorsito-rossz-szokasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe6ed306-857e-4275-961b-f989c21d5c1c.jpg","index":0,"item":"0be16bba-1029-4056-8f39-0ae3b7581b1e","keywords":null,"link":"/elet/20250430_oregedest-gyorsito-rossz-szokasok","timestamp":"2025. április. 30. 05:31","title":"Ez a tíz rossz szokás gyorsítja az öregedést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","shortLead":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","id":"20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce.jpg","index":0,"item":"4d9493fd-419d-48d0-9def-04c873850dbc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","timestamp":"2025. április. 30. 07:59","title":"Apró, cuki, olcsó és akár jogsi nélkül is vezethető a legújabb Citroën","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ce75133-6401-4528-a76d-8af5165b4146","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sokakat az marasztal, hogy a jövő év elejére hathavi fegyverpénzt ígért a kormány.","shortLead":"Sokakat az marasztal, hogy a jövő év elejére hathavi fegyverpénzt ígért a kormány.","id":"20250429_roman-hatar-utlevelkezelok-schengen-rendorseg-fegyverpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ce75133-6401-4528-a76d-8af5165b4146.jpg","index":0,"item":"b15c5069-4935-4a3c-82fa-0a43366d0073","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_roman-hatar-utlevelkezelok-schengen-rendorseg-fegyverpenz","timestamp":"2025. április. 29. 20:19","title":"Népszava: „Jobb híján” maradtak a rendőrségen a román határon feleslegessé vált útlevélkezelők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"341e0bcf-a16c-4ab9-9b77-175090e2a307","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A kanadai miniszterelnök leszögezte: csak akkor hajlandó Washingtonba látogatni, ha Trump tiszteletben tartja országa szuverenitását.","shortLead":"A kanadai miniszterelnök leszögezte: csak akkor hajlandó Washingtonba látogatni, ha Trump tiszteletben tartja országa...","id":"20250429_kanada-egyesult-allamok-mark-carney-donald-trump-szuverenitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/341e0bcf-a16c-4ab9-9b77-175090e2a307.jpg","index":0,"item":"6753d488-7cab-4a41-bc06-60748e781895","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_kanada-egyesult-allamok-mark-carney-donald-trump-szuverenitas","timestamp":"2025. április. 29. 21:29","title":"Mark Carney: Kanada soha nem lesz az 51. amerikai állam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A kedvezményezett országok között ott van még Szlovákia és Dél-Korea is.","shortLead":"A kedvezményezett országok között ott van még Szlovákia és Dél-Korea is.","id":"20250430_kozmetikai-termekek-buntetovam-oroszorszag-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"8520cd2d-cc21-41e4-a821-65c6efc4ddc4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_kozmetikai-termekek-buntetovam-oroszorszag-magyarorszag","timestamp":"2025. április. 30. 11:12","title":"Kozmetikai termékekre vetett ki büntetővámot Putyin, de Magyarországot nagylelkűen felmentette alóluk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba burkolódzunk. Így az esetek túlnyomó többségében a probléma orvoslása, gyógyítása is elmarad, helyette inkább büszkén szenvedünk múlni nem akaró panaszainktól. Sokan csak akkor kérnek segítséget, amikor a helyzet szinte már visszafordíthatatlan. Különösen a férfiak hajlamosak inkább a végsőkig szenvedni, mintsem hogy orvoshoz forduljanak. ","shortLead":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba...","id":"20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2.jpg","index":0,"item":"eee11d5f-ae21-4e22-a402-d9e4f864e9ad","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 30. 07:30","title":"Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"77f99781-4805-4e79-84e3-95bf97c09fe1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korpásodó fejbőr, lózungok.","shortLead":"Korpásodó fejbőr, lózungok.","id":"20250429_farkas-dezso-magyar-peter-politikai-kezdemenyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77f99781-4805-4e79-84e3-95bf97c09fe1.jpg","index":0,"item":"0ec2d629-7c5d-4456-9809-67b44c9fb02e","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_farkas-dezso-magyar-peter-politikai-kezdemenyezes","timestamp":"2025. április. 29. 10:09","title":"Előállt saját politikai kezdeményezésével a Tisza Szigetek korábbi koordinátora, Magyar Péter is reagált rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a kisautópiac évről évre csökken, az eladott autók mennyisége miatt...
am
Bár a kisautópiac évről évre csökken, az eladott autók mennyisége miatt még mindig fontos a hazai forgalmazóknak. Ezért bíznak minden új jövevényben. Nagy a választék, sok szép és sok jó autó verseng a vásárlók kegyeiért, van, amelyik olcsón, van, amelyik drágán. Ez utóbbi csoportba tartozik a Mazda is. 75 lovas motorral alapára 2,8 millió forint, de jobban felszerelve, 86 lovas motorral 3,5 milliótól állnak velünk szóba a kereskedők.
Minőségi az autó belseje, nem érezzük úgy magunkat, hogy a kisautó-vásárlókra magasról tett volna a Mazda, sőt: olyan miliőt teremtettek, amelyben, ha szűkösen is, de kellemesen elfér négy ember. A vezető és partnere elöl nem szenved hiányt térben, a hátsó sorban helyet foglalók annál inkább; kevés a fej-, kicsi a válltér, a láb viszont kényelmesen befér.
am
Praktikumról korlátozottan beszélhetünk, az oldalzsebek használhatatlanok, a kesztyűtartó kicsi, bár kétfunkciós, szűk a kartámasz befogadóképessége. A hátul ülőket semmi nem kényezteti. A csomagtartó az átlagosnál nagyobb, jól kihasználható, fedele könnyű, s ez igaz az összes nyílászáróra. Olyan finoman csukódnak, hogy az már zavaró, többször is rácsaptam az ajtót, amire rájöttem, hogy ezzel a filigrán kocsival finoman kell bánni. Ért a jó szóból is.
Ez igaz az autó kulturált motorjára, a kormányzásra, az agilis futóműre is. Mindegyikre jó pontot kell adnunk, az 1,3-as moci elég erős és elég csendes, a kormány szinte sportosan precíz, a futómű csak ott ráz, ahol már nehezen lehetne csillapítani. A motorzaj elhanyagolható, a gumihang és a szélzaj viszont nagyobb tempónál zavaró; ezt ellensúlyozandó hallgathatjuk a hatlemezes mp3-as gyári cuccot, igaz, ezúttal nem Bose-minőségben. A rádió javára legyen mondva, hogy antenna nélkül (a tesztautó valamelyik korábbi használója ezzel együtt állt be a gépi mosóba, ami így érthetően szétszakadt) is megfelelő vételt szolgáltatott.
[[ Oldaltörés: Ideális városi autó ]]
Mazda
A műszerfal teljesen egyedi, nem vette át a hármas és a hatos jellegzetes jegyeit, de a kör alakú formák maradtak. A műszerezettség nincs túlzsúfolva, az ergonómia példás. Vonzó lett a kilométeróra és a fordulatszámmérő, a hideg motorra hőfokjelző hiányában egy kis kék ikon figyelmeztet. A fedélzeti számítógép kijelzője narancsos mezőben kapott helyet a műszerfalon, mutat fogyasztást is. Ezen nagyon nem fogunk parázni, a bejáratás végét koptató kisautó városi használatban 6,7 liter benzint fogyasztott az együtt megtett 400 kilométer során. Pedig ment rendesen a fűtés is, a klímának automatikus funkciója is van, digitális, egyzónás. A kinti hőmérsékletről viszont nem kapunk visszajelzést, így indulás előtt cipős csúszkálással győződjünk meg az utak síkosságáról.
A B-oszlop belóg a látótérbe, de a tükrök jól segítik a parkolást és a sávváltást. Bírja a hétköznapi strapát, főleg városi használatra ideális.
am
Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el, hasonlóan legnagyobb konkurenséhez, a Toyota Yarishoz. Nem is lehet elmenni a két autó közötti hasonlóságok mellett. Nem állítom, hogy bármiféle kölcsönös hatást vélek felfedezni: a Toyota orra tömpébb, belső tere valamivel nagyobb, technikájában, belső formavilágában is teljesen más. Viszont egymás mellé állítva őket nehéz a döntés. A Mazda2 javára szól, hogy a megbízhatósági felméréseket sorra Mazdák nyerik és jól szerepelt ezeken a korábbi, kicsit csúnyácska Mazda2/Demio. Igaz, a Toyotáknak sem kell szégyenkezniük.