Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda kérték a fuvart” – mondta a Blikknek Ábrahám Györgyi, akinek a taxiját erőszakkal rabolta el egy ámokfutó még júliusban.","shortLead":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda...","id":"20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031.jpg","index":0,"item":"a4c1929c-6e5b-4716-9f81-9fd99309cf21","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","timestamp":"2025. január. 02. 13:16","title":"Újra dolgozik a taxis, akinek elrabolta az autóját az Árpád hídi ámokfutó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"699910d5-d47a-488b-80f9-c0ba96069fbc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iráni gyártmányú, de az orosz hadsereg által Ukrajna ellen bevetett drónok ellen is jól jöhetnek azok a légvédelmi rakéták, amelyekhez egy észt cég által juthat hozzá az ukrán katonaság.","shortLead":"Az iráni gyártmányú, de az orosz hadsereg által Ukrajna ellen bevetett drónok ellen is jól jöhetnek azok a légvédelmi...","id":"20250103_frankenburg-technologies-mark-1-legvedelmi-raketa-dronok-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/699910d5-d47a-488b-80f9-c0ba96069fbc.jpg","index":0,"item":"ef396977-8710-419b-8453-8584f2b993e0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_frankenburg-technologies-mark-1-legvedelmi-raketa-dronok-ellen","timestamp":"2025. január. 03. 14:03","title":"Ukrajnában tesztelik a miniatűr rakétát, amely az MI segítségével a drónokat is ki tudja lőni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91caf774-e48c-437d-891c-b388bc5e2a9a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egyre több légúti megbetegedés miatt kellett szigorítania a klinikának. ","shortLead":"Az egyre több légúti megbetegedés miatt kellett szigorítania a klinikának. ","id":"20250102_Semmelweis-Egyetem-latogatasi-tilalom-maszkhasznalat-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91caf774-e48c-437d-891c-b388bc5e2a9a.jpg","index":0,"item":"6d8dfbf1-923b-410c-8fbb-6882347f05c7","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Semmelweis-Egyetem-latogatasi-tilalom-maszkhasznalat-jarvany","timestamp":"2025. január. 02. 17:52","title":"A járványhelyzet miatt kötelező a maszkhasználat és látogatási korlátozásokat vezetnek be a Semmelweis Egyetem Klinikai Központjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d408d4d-c6ac-4c1b-956e-cfd98968d672","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Transfermarkt friss adatai közül szemezgettünk.","shortLead":"A Transfermarkt friss adatai közül szemezgettünk.","id":"20250102_labdarugas-piaci-ertek-lionel-messi-cristiano-ronaldo-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-sallai-roland-neymar-benzema-mohamed-szalah-transfermarkt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d408d4d-c6ac-4c1b-956e-cfd98968d672.jpg","index":0,"item":"a60c2fa9-2d3a-45c4-a09c-cefbcc73bd6f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_labdarugas-piaci-ertek-lionel-messi-cristiano-ronaldo-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-sallai-roland-neymar-benzema-mohamed-szalah-transfermarkt-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 15:06","title":"Szoboszlai és Kerkez is megelőzi Messit és Neymart, Sallai pedig Ronaldót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04241ff9-a8d7-4f7b-b4d4-fc444018a2e7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók olyan okosórás alkalmazást fejlesztettek, ami figyeli a felhasználó kézmozdulatait, és jelez, ha azt érzi, az illető dohányzik. A Bristoli Egyetem tudósai szerint mindez hatékonyan segítheti a leszokást.","shortLead":"Brit kutatók olyan okosórás alkalmazást fejlesztettek, ami figyeli a felhasználó kézmozdulatait, és jelez, ha azt érzi...","id":"20250102_dohanyzas-leszokas-ujevi-fogadalom-okosora-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04241ff9-a8d7-4f7b-b4d4-fc444018a2e7.jpg","index":0,"item":"f6ced400-6cc7-41cb-a525-bc77c025b1c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_dohanyzas-leszokas-ujevi-fogadalom-okosora-alkalmazas","timestamp":"2025. január. 02. 20:03","title":"Megfogadta, hogy leszokik a dohányzásról? Lenne itt egy új ötlet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8feab1c-a443-4985-b685-8cf311f198aa","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gazdasági és szakmai okokkal magyarázták a bezárásokat.","shortLead":"Gazdasági és szakmai okokkal magyarázták a bezárásokat.","id":"20250102_kormend-puspokladany-jarasi-ugyeszseg-megszuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8feab1c-a443-4985-b685-8cf311f198aa.jpg","index":0,"item":"23e1ed26-a2f4-4870-a182-e382fe460500","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_kormend-puspokladany-jarasi-ugyeszseg-megszuntetes","timestamp":"2025. január. 02. 14:24","title":"Két vidéki városban is megszűnik a járási ügyészség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","shortLead":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","id":"20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf.jpg","index":0,"item":"7f124293-73fc-42fe-ace4-0627a8d32ba8","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","timestamp":"2025. január. 02. 15:07","title":"Lekordonozták a Halászbástyát, csak azok élvezhetik a panorámát, akik fizetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.
Egy híján egy ezres volt a 10 napos tesztautó kilométerórájában. Ha 666 az ördög száma, akkor a 999 annak pont az ellenkezője. Ilyen bizakodóan indultam el a svédek új üdvöskéjével, minden előítéletem pozitív volt vele kapcsolatban, és bár csak rövid ideig próbáltam a kocsit, meglepően elégedett vagyok a tapasztalatokkal.
Formavilágát tekintve igazi ínyencség az XC60, gömbölyded vonalai, technikai fejlettsége és minőségi beltere egyértelműen a prémium terepjárók szegmensébe röpíti a legkisebb Volvo SUV-t. Pont annyival kisebb a behemót XC90-nél, amennyivel élhetőbb, élvezhetőbb és vezethetőbb annál. Barátságos anyaméh hangulata van a kocsinak. Odafigyelés, biztonság, tápláló mosolyok – ezek vesznek körbe. A női vásárlók elégedettek lesznek, az amerikai eladások felében rájuk számítanak a svédek. A hátsó sorban beépített gyerekülés magasítók is vannak, könnyedén kihajthatók az ülésekből.
A 185 lovas öthengeres D5 turbódízel hangja az XC60-ban sem lett halkabb, ez sokat ronthat az autó megítélésén, mentségére legyen mondva, legalább sportosan hangos. Erős gázadásra lomhán indul meg az autó, felbőg a motor, de van valami érzékien kéjes ebben a hangorkánban. Ötödik-hatodik lámpás indulásnál már élveztem is, és hazudnék, ha azt mondanám, nem tudnék hozzászokni. Mert hiába zúg a motor és hiába darabos és késlekedő automatikus váltó működése, a Volvo XC60-ba nagyon bele lehet szeretni. Nem hiába adtak már el elővételben 30-at és az idei évre bevállalt 120 autó eladása sem elképzelhetetlen, a pénzügyi válság dacára. Az üzemanyagok ára folyton változik, ha sokkal olcsóbb lesz, akkor az sem zavarja majd a leendő tulajdonosokat, hogy az XC60 szereti a gyomrát, a rövid, főként városi száz kilométeres, tesztelés során 10,9 litert fogyasztott átlagban.
A beltér hangulata nagyon barátságos, nem használtak sehol allergén anyagokat, a memóriás bőrülés kényelmes, a magas üléspozíciót nem lehet megunni. A navigációs képernyő helyet cserélt a fedélzeti számítógép és a hifi kijelzőjével, a navigátor a kormány mögött elhelyezett kis kapcsolóval irányítható. Meglepően gyorsan beprogramozható az úti cél. A kézreállás igaz minden funkcióra, vezetés közben nem kell levenni kezünket a kormányról ha telefonálunk, ha navigálunk, ha csatornát váltunk, vagy ha tempomatot állítunk.
Praktikus az autó, palacktartót, tárolót találunk bőven, a csomagtartó 490 literes, elválasztó elemmel, akasztókkal is felszerelték. Nyitásakor, este, nemcsak egy magasról, az ajtó belsejéből lefelé világító külön fényforrás árasztja el a puttony belsejét, hanem felgyulladnak a szexi hátsó lámpák LED-fénycsíkjai is, a látni és látszani elv alapján.
Érintésre nyílnak, záródnak az ajtók, elég, ha a kulcs a zsebünkben van, a motor gombnyomásra izzik fel. A menürendszer magyarul beszél, a Dynaudio prémium hangrendszer ötször 130 Wattal dolgozik. Végre van USB-csatlakozó is az AUX-kimenet mellett, a Bluetooth-összeköttetés telefonunkkal természetes és gyors, a navigációs rendszer távirányítóval is kezelhető. A tolatókamera pici üveggömb alatt helyezkedik el, ezért kissé halszemoptikás a kamera képe, viszont nem koszolódik olyan könnyen. Látványos a holttér figyelő kétoldali, visszapillantók alatt elhelyezkedő szeme is. A kilátás jó, a tükrök nagyok. A bixenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, ha valakit zavar.
A biztonsági arzenálról már írtunk korábban, most azonban a City Safety rendszeren kívül, mindent ki is próbálhattunk. A BLIS holttérfigyelő hasznosan jelzi, ha hátulról a mellettünk lévő sávban autó közelít, vagy ha sávváltáskor a holttérben autó tartózkodik. A sávtartó asszisztens akkor pityeg, amikor index nélkül lépjük át a sávot, az elalvásra figyelmeztető rendszert szerencsére nem volt módunk kipróbálni, ez a kocsi mozgását figyeli, ha bizonytalanul sokat kacsázik, jelez.
Nagy találmány és borzasztóan hasznos a ráfutásra figyelmeztető berendezés. Előre beállíthatjuk, milyen követési időközöket (1 és 2,6 másodperc között öt fokozatban), azaz milyen követési távolságot érzünk biztonságosnak. Ha ezen belül kerül az autó orra, a műszerfal tetején széles csíkban piros jelzőfény világít. Ez akkor is működik, ha bekapcsoljuk a távolságtartó tempomatot (ACC), amely képes a teljes vészfékezésre, bár 30 kilométer/órás sebesség alatt kikapcsol. Akkor veszi át a szerepét a vészfékasszisztens és a City Safety, amely nagyobb sebességnél ugyan csak mérsékli az ütközés kockázatát, 15 kilométer/órás sebességkülönbség esetén azonban teljesen meg is állítja az autót. A koccanásmegelőző rendszer világújdonság, az alapfelszereltség része. A szélvédő tetején látványosan elhelyezett ötféle érzékelő, radar és kamera felel a biztonságos fékezéséért. Mesterséges környezetben teszteltük, valóban megáll magától az autó 15-20 kilométeres sebességgel folyamatosan a gázt nyomva.
Ha valaki bevág elénk, vagy hirtelen lefékez, akkor a korábban enyhén felvillanó fényjelzést hang és élesen villogó fénycsík erősíti meg, nagyon hatásos, ráadásul ilyenkor a rendszer a fékezésbe is besegít. Ideális körülmények között ezt az autót vakon is el lehet vezetni, fix sebességgel, középső sávban az autópályán, gyér forgalomban én is bevállalnám.
A 18 hüvelykes sportos kerekek ellenére nem riadunk vissza a mezei utaktól sem, a 23 centis hasmagasság jóval a szegmensben szokásos 20 centis fölött van. Összkerékhajtása intelligens, induláskor, kanyarban és megcsúszáskor a megfelelő mértékben osztja el a tapadást a tengelyek között. Futóműve jó, kisimítja az úthibákat, de nem ringat, feszes, sportos. Kanyarban jól betapad. Lehet rendelni aktív futóművet is.
Summum felszereltséggel erős dízellel 11,44 millióba kerül az autó, a tesztautó extrái még dobnak ezen, így könnyen otthagyhatunk 14-15 millió forintot is a kereskedésben. A 285 lovas benzines ára pedig csak itt kezdődik. Legolcsóbban 9,69 millióért juthatunk XC60-ashoz, ezért a pénzért 163 lovas öthengeres dízelt kapunk.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.