Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d99805ef-78c1-4059-b332-231fc6ada12d","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Fiatalon nem szexelt senkivel, épp ezért lett belőle komikus – vallja a stand-uposok nemzetközi élcsapatához tartozó Russell Howard. Amerikai turnéján, Austinban értük el a humoristát, akinek a műsorában a világpolitika és a péniszviccek jól megférnek egymással, és interjúnkig még egyetlen MAGA-sapkás texasit sem látott. Május 2-án lép fel Budapesten.","shortLead":"Fiatalon nem szexelt senkivel, épp ezért lett belőle komikus – vallja a stand-uposok nemzetközi élcsapatához tartozó...","id":"20250420_hvg-russell-howard-brit-komikus-interju-standup-politika-penisz-isis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d99805ef-78c1-4059-b332-231fc6ada12d.jpg","index":0,"item":"3bfa7333-0828-41e1-8a74-b475fd991012","keywords":null,"link":"/360/20250420_hvg-russell-howard-brit-komikus-interju-standup-politika-penisz-isis","timestamp":"2025. április. 20. 19:30","title":"„Politikussal barátkozni – ennél rosszabbat el sem tudok képzelni” – Russell Howard brit stand-upos a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"575246b4-1d1e-4545-aa13-a6a56ef6b952","c_author":"Karafiáth Orsolya","category":"360","description":"Sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Karafiáth Orsolyának most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Einstand, érdekes, sajtháború, kéknyelv, életjel.","shortLead":"Sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet...","id":"20250420_Az-en-hetem-Karafiath-Orsolya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/575246b4-1d1e-4545-aa13-a6a56ef6b952.jpg","index":0,"item":"2e45fa03-6c92-4e4c-bb43-eadba4e623b5","keywords":null,"link":"/360/20250420_Az-en-hetem-Karafiath-Orsolya","timestamp":"2025. április. 20. 17:30","title":"Az én hetem Karafiáth Orsolyával: Rogán, az Erkölcsös, netán Rogán, a Feddhetetlen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"567bae6f-2e3f-454d-a5c2-421c7a6c6692","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250420_ct-daganat-lab-erossege-fogyaszto-tabletta-android-automata-sms-facebook-ismerosok-torlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/567bae6f-2e3f-454d-a5c2-421c7a6c6692.jpg","index":0,"item":"7d1838b7-4c0b-44f6-971a-3a92284be710","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_ct-daganat-lab-erossege-fogyaszto-tabletta-android-automata-sms-facebook-ismerosok-torlese","timestamp":"2025. április. 20. 12:00","title":"Ez történt: Kiderült, hogy az egyik kórházi vizsgálat rákot okoz, ha valaki sokszor igénybe veszi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált, mivel a vámok bevezetése után túl nagy arcvesztést jelentett volna az üzlet. Az elnök így kénytelen volt újabb 75 nap haladékot adni, kérdés, hogy meglágyul-e a kínaiak szíve, miközben a vámok azóta csak tovább emelkedtek, miközben az oldal lelkét jelentő algoritmusról továbbra sem szeretnének lemondani. Mindeközben Trumpnak amerikai befektetőket kell toboroznia, már felmerült az Amazon, Elon Musk és MrBeast neve is.","shortLead":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált...","id":"20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322.jpg","index":0,"item":"69aca711-d62b-4464-ba05-b9e72faa82b8","keywords":null,"link":"/360/20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 10:30","title":"Már majdnem megvolt az alku a TikTokról, de Trump saját magának tett keresztbe a vámokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb96060d-8bc4-486d-a7e5-34cad0f56521","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az olasz miniszterelnöknek kellett átvennie tőle a szót a Fehér Házban.","shortLead":"Az olasz miniszterelnöknek kellett átvennie tőle a szót a Fehér Házban.","id":"20250419_giorgia-meloni-donald-trump-tolmacs-leblokkolt-elnezeskeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb96060d-8bc4-486d-a7e5-34cad0f56521.jpg","index":0,"item":"bf52f6f2-cb21-47f2-8e2d-30aa6aa2aca8","keywords":null,"link":"/elet/20250419_giorgia-meloni-donald-trump-tolmacs-leblokkolt-elnezeskeres","timestamp":"2025. április. 19. 19:46","title":"„Szörnyű kudarc” – elnézést kért Meloni tolmácsa, amiért leblokkolt a Trumppal folytatott tárgyaláson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tovább gyűlik a főnyeremény összege.","shortLead":"Tovább gyűlik a főnyeremény összege.","id":"20250419_otos-lotto-sorsolas-nyeremeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"977b4834-1c61-4be2-8706-2395e3dca9d6","keywords":null,"link":"/elet/20250419_otos-lotto-sorsolas-nyeremeny","timestamp":"2025. április. 19. 20:06","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó képek Ferenc pápáról.","shortLead":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó...","id":"20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da.jpg","index":0,"item":"1464a228-4022-422b-bb90-9475b201f5c1","keywords":null,"link":"/elet/20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","timestamp":"2025. április. 21. 12:33","title":"Halála előestéjén még megáldott pár hívet – az utolsó felvételek Ferenc pápáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.
Egy híján egy ezres volt a 10 napos tesztautó kilométerórájában. Ha 666 az ördög száma, akkor a 999 annak pont az ellenkezője. Ilyen bizakodóan indultam el a svédek új üdvöskéjével, minden előítéletem pozitív volt vele kapcsolatban, és bár csak rövid ideig próbáltam a kocsit, meglepően elégedett vagyok a tapasztalatokkal.
Formavilágát tekintve igazi ínyencség az XC60, gömbölyded vonalai, technikai fejlettsége és minőségi beltere egyértelműen a prémium terepjárók szegmensébe röpíti a legkisebb Volvo SUV-t. Pont annyival kisebb a behemót XC90-nél, amennyivel élhetőbb, élvezhetőbb és vezethetőbb annál. Barátságos anyaméh hangulata van a kocsinak. Odafigyelés, biztonság, tápláló mosolyok – ezek vesznek körbe. A női vásárlók elégedettek lesznek, az amerikai eladások felében rájuk számítanak a svédek. A hátsó sorban beépített gyerekülés magasítók is vannak, könnyedén kihajthatók az ülésekből.
A 185 lovas öthengeres D5 turbódízel hangja az XC60-ban sem lett halkabb, ez sokat ronthat az autó megítélésén, mentségére legyen mondva, legalább sportosan hangos. Erős gázadásra lomhán indul meg az autó, felbőg a motor, de van valami érzékien kéjes ebben a hangorkánban. Ötödik-hatodik lámpás indulásnál már élveztem is, és hazudnék, ha azt mondanám, nem tudnék hozzászokni. Mert hiába zúg a motor és hiába darabos és késlekedő automatikus váltó működése, a Volvo XC60-ba nagyon bele lehet szeretni. Nem hiába adtak már el elővételben 30-at és az idei évre bevállalt 120 autó eladása sem elképzelhetetlen, a pénzügyi válság dacára. Az üzemanyagok ára folyton változik, ha sokkal olcsóbb lesz, akkor az sem zavarja majd a leendő tulajdonosokat, hogy az XC60 szereti a gyomrát, a rövid, főként városi száz kilométeres, tesztelés során 10,9 litert fogyasztott átlagban.
A beltér hangulata nagyon barátságos, nem használtak sehol allergén anyagokat, a memóriás bőrülés kényelmes, a magas üléspozíciót nem lehet megunni. A navigációs képernyő helyet cserélt a fedélzeti számítógép és a hifi kijelzőjével, a navigátor a kormány mögött elhelyezett kis kapcsolóval irányítható. Meglepően gyorsan beprogramozható az úti cél. A kézreállás igaz minden funkcióra, vezetés közben nem kell levenni kezünket a kormányról ha telefonálunk, ha navigálunk, ha csatornát váltunk, vagy ha tempomatot állítunk.
Praktikus az autó, palacktartót, tárolót találunk bőven, a csomagtartó 490 literes, elválasztó elemmel, akasztókkal is felszerelték. Nyitásakor, este, nemcsak egy magasról, az ajtó belsejéből lefelé világító külön fényforrás árasztja el a puttony belsejét, hanem felgyulladnak a szexi hátsó lámpák LED-fénycsíkjai is, a látni és látszani elv alapján.
Érintésre nyílnak, záródnak az ajtók, elég, ha a kulcs a zsebünkben van, a motor gombnyomásra izzik fel. A menürendszer magyarul beszél, a Dynaudio prémium hangrendszer ötször 130 Wattal dolgozik. Végre van USB-csatlakozó is az AUX-kimenet mellett, a Bluetooth-összeköttetés telefonunkkal természetes és gyors, a navigációs rendszer távirányítóval is kezelhető. A tolatókamera pici üveggömb alatt helyezkedik el, ezért kissé halszemoptikás a kamera képe, viszont nem koszolódik olyan könnyen. Látványos a holttér figyelő kétoldali, visszapillantók alatt elhelyezkedő szeme is. A kilátás jó, a tükrök nagyok. A bixenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, ha valakit zavar.
A biztonsági arzenálról már írtunk korábban, most azonban a City Safety rendszeren kívül, mindent ki is próbálhattunk. A BLIS holttérfigyelő hasznosan jelzi, ha hátulról a mellettünk lévő sávban autó közelít, vagy ha sávváltáskor a holttérben autó tartózkodik. A sávtartó asszisztens akkor pityeg, amikor index nélkül lépjük át a sávot, az elalvásra figyelmeztető rendszert szerencsére nem volt módunk kipróbálni, ez a kocsi mozgását figyeli, ha bizonytalanul sokat kacsázik, jelez.
Nagy találmány és borzasztóan hasznos a ráfutásra figyelmeztető berendezés. Előre beállíthatjuk, milyen követési időközöket (1 és 2,6 másodperc között öt fokozatban), azaz milyen követési távolságot érzünk biztonságosnak. Ha ezen belül kerül az autó orra, a műszerfal tetején széles csíkban piros jelzőfény világít. Ez akkor is működik, ha bekapcsoljuk a távolságtartó tempomatot (ACC), amely képes a teljes vészfékezésre, bár 30 kilométer/órás sebesség alatt kikapcsol. Akkor veszi át a szerepét a vészfékasszisztens és a City Safety, amely nagyobb sebességnél ugyan csak mérsékli az ütközés kockázatát, 15 kilométer/órás sebességkülönbség esetén azonban teljesen meg is állítja az autót. A koccanásmegelőző rendszer világújdonság, az alapfelszereltség része. A szélvédő tetején látványosan elhelyezett ötféle érzékelő, radar és kamera felel a biztonságos fékezéséért. Mesterséges környezetben teszteltük, valóban megáll magától az autó 15-20 kilométeres sebességgel folyamatosan a gázt nyomva.
Ha valaki bevág elénk, vagy hirtelen lefékez, akkor a korábban enyhén felvillanó fényjelzést hang és élesen villogó fénycsík erősíti meg, nagyon hatásos, ráadásul ilyenkor a rendszer a fékezésbe is besegít. Ideális körülmények között ezt az autót vakon is el lehet vezetni, fix sebességgel, középső sávban az autópályán, gyér forgalomban én is bevállalnám.
A 18 hüvelykes sportos kerekek ellenére nem riadunk vissza a mezei utaktól sem, a 23 centis hasmagasság jóval a szegmensben szokásos 20 centis fölött van. Összkerékhajtása intelligens, induláskor, kanyarban és megcsúszáskor a megfelelő mértékben osztja el a tapadást a tengelyek között. Futóműve jó, kisimítja az úthibákat, de nem ringat, feszes, sportos. Kanyarban jól betapad. Lehet rendelni aktív futóművet is.
Summum felszereltséggel erős dízellel 11,44 millióba kerül az autó, a tesztautó extrái még dobnak ezen, így könnyen otthagyhatunk 14-15 millió forintot is a kereskedésben. A 285 lovas benzines ára pedig csak itt kezdődik. Legolcsóbban 9,69 millióért juthatunk XC60-ashoz, ezért a pénzért 163 lovas öthengeres dízelt kapunk.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.
A maga közvetlenségével bármilyen helyzetben képes volt megragadni az emberek figyelmét, pápaságára mégis rányomta a bélyegét, hogy az egyház traumájából eredt.