Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8eb2d6ba-5cdb-4f44-8ded-f6f864f8da1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Truong My Lan akkor kérheti a bírót az ítélet felülvizsgálatára, ha az elsikkasztott 16,4 milliárd dollár kétharmadát visszafizeti, ebből eddig 400 milliót sikerült összegyűjtenie.","shortLead":"Truong My Lan akkor kérheti a bírót az ítélet felülvizsgálatára, ha az elsikkasztott 16,4 milliárd dollár kétharmadát...","id":"20241127_vietnam-csalas-halalos-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8eb2d6ba-5cdb-4f44-8ded-f6f864f8da1b.jpg","index":0,"item":"eee748b3-93c4-4063-9eac-7cb36d6bb80c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_vietnam-csalas-halalos-itelet","timestamp":"2024. november. 27. 21:19","title":"11 milliárd dollárt kell visszafizetnie a vietnami csalónak, hogy megússza a halálos ítéletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"311a73e2-51ed-4644-83cd-0ddc14a5f6a1","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Sasi-Szabó Tamás, Budapest XII. kerületének kutyapárti képviselője minőségirányítási vezetőként is dolgozik egy magáncégnél, de az utóbbiért járó fizetését titoktartási kötelezettségére hivatkozva nem tüntette fel a vagyonnyilatkozatában. Előtte Pásztor Tibor sem írta bele a nyilatkozatába, hogy mennyit keres az egyik banknál csoportvezetőként, közben erről megállapodás született. A Magyar Kétfarkú Kutya Párt elnézést kért. ","shortLead":"Sasi-Szabó Tamás, Budapest XII. kerületének kutyapárti képviselője minőségirányítási vezetőként is dolgozik...","id":"20241127_Sasi-Szabo-Tamas-Pasztor-Tibor-kutyapart-vagyonbevallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/311a73e2-51ed-4644-83cd-0ddc14a5f6a1.jpg","index":0,"item":"14a91c23-702b-4574-8f03-953c16ce7e8f","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_Sasi-Szabo-Tamas-Pasztor-Tibor-kutyapart-vagyonbevallas","timestamp":"2024. november. 27. 09:51","title":"„Nem publikus adat” – Egy másik kutyapártos képviselő is megtagadta a plusz jövedelme feltüntetését a vagyonbevallásában ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a390a98-7cfe-45e6-be5c-c3aac28ce8f8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A három ország fiataljainak választói kedvét összehasonlító kutatás szerint Magyarországon a legkevésbé aktívak a 30 év alattiak.","shortLead":"A három ország fiataljainak választói kedvét összehasonlító kutatás szerint Magyarországon a legkevésbé aktívak a 30 év...","id":"20241126_Republikon-kutatas-demokracia-helyzete-fiatalok-politikai-reszvetel-lengyelorszag-olaszorszag-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a390a98-7cfe-45e6-be5c-c3aac28ce8f8.jpg","index":0,"item":"7ebd4aa7-d6e1-41f6-ae60-496a57836818","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Republikon-kutatas-demokracia-helyzete-fiatalok-politikai-reszvetel-lengyelorszag-olaszorszag-magyarorszag","timestamp":"2024. november. 26. 11:42","title":"Republikon: A demokrácia helyzete a legnagyobb probléma a magyar fiatalok szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe eljuttató Blue Origin inkább levette a videóját. ","shortLead":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe...","id":"20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350.jpg","index":0,"item":"4966f655-87e3-4af7-9c95-fafb9eb4ed19","keywords":null,"link":"/elet/20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","timestamp":"2024. november. 26. 11:54","title":"A világűrben sem tudott szabadulni a szexista megjegyzésektől egy női űrhajós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","shortLead":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","id":"20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d.jpg","index":0,"item":"449bee7f-0ccf-448e-9439-2f838927e0de","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","timestamp":"2024. november. 26. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Audi Q5 Sportback, akár 367 lovas V6-tal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"255c25d5-bb0f-4567-9b2f-337d4002039c","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Nagy Tímea, Kemény Dénes, Kovács István és Vaskuti István szerint kell a társadalmi vita, de a referendumot idő előttinek tartják. ","shortLead":"Nagy Tímea, Kemény Dénes, Kovács István és Vaskuti István szerint kell a társadalmi vita, de a referendumot idő...","id":"20241127_olimpiai-bajnokok-magyar-olimpiai-bizottsag-alkotmanybirosag-alkotmanyjogi-panasz-budapesti-olimpia-nepszavazas-kuria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/255c25d5-bb0f-4567-9b2f-337d4002039c.jpg","index":0,"item":"23ab30d0-51ce-4db5-a83a-de58e5393cbe","keywords":null,"link":"/sport/20241127_olimpiai-bajnokok-magyar-olimpiai-bizottsag-alkotmanybirosag-alkotmanyjogi-panasz-budapesti-olimpia-nepszavazas-kuria","timestamp":"2024. november. 27. 18:48","title":"Olimpiai bajnokok és a MOB kéri az Alkotmánybíróságtól, hogy most ne legyen népszavazás a budapesti olimpiarendezésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"033c7cf5-8e9f-4c59-82b2-2d99e38abbda","c_author":" Egészségértés Díj","category":"brandcontent","description":"Nemcsak tanulnak és foglalkoznak a beteg gyerekekkel, de azzal, hogy velük vannak a kórházban, a gyógyulásukat is segítik azok a fiatal önkéntesek, vagyis Amigók, akik immáron tíz éve járják ezeket az intézményeket. Az Amigos a gyerekekért Alapítvány megálmodójával és vezetőjével, Forgács-Fábián Sárával, valamint a vállalati adományszervezésért felelős Amigóval, Mikó Annával beszélgettünk az alapítványról, amely nemrég komoly szakmai díjat nyert.","shortLead":"Nemcsak tanulnak és foglalkoznak a beteg gyerekekkel, de azzal, hogy velük vannak a kórházban, a gyógyulásukat is...","id":"20241126_Amigos-a-gyerekekert-alapitvany-interju-egeszsegertes-dij-2024-AIPM","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/033c7cf5-8e9f-4c59-82b2-2d99e38abbda.jpg","index":0,"item":"a7936543-5103-4e31-bbf8-b131371aa3bd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241126_Amigos-a-gyerekekert-alapitvany-interju-egeszsegertes-dij-2024-AIPM","timestamp":"2024. november. 26. 07:30","title":"„Az elmúlt tíz évben több tízezer gyerek életére voltunk hatással”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88d4b58b-b558-4386-836d-c7e4151debb2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Legfeljebb a szoftpornóból és a végtelenül türhő szexista nyálcsorgatásból vehetnek majd vissza, nehogy zavart idézzenek elő a Bese Gergő atya keresztény értékeit képviselő olvasótáborban – jósolja az Origo következő hónapjainak tartalmi kínálatáról publicistánk.","shortLead":"Legfeljebb a szoftpornóból és a végtelenül türhő szexista nyálcsorgatásból vehetnek majd vissza, nehogy zavart...","id":"20241127_Para-Kovacs-Imre-A-foszerkeszto-aki-nem-tudott-semmirol-Origo-propaganda-Orban-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88d4b58b-b558-4386-836d-c7e4151debb2.jpg","index":0,"item":"8cd7eebe-261d-46b5-85f3-d62414897b18","keywords":null,"link":"/360/20241127_Para-Kovacs-Imre-A-foszerkeszto-aki-nem-tudott-semmirol-Origo-propaganda-Orban-media","timestamp":"2024. november. 27. 12:38","title":"Para-Kovács Imre: A főszerkesztő, aki nem tudott semmiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
November első napjaiban már a szalonokban is megtekinthető és kipróbálható az új, immár hatodik szériás Volkswagen Golf. A külsejében alig, műszaki tartalmában és eleganciájában sokat változott újdonság átlagosan pár százalékkal olcsóbban vásárolható meg, mint elődje. A forgalmazó idén 300, jövőre 3000 új Golf eladására számít. A kombi, a GTI, a Golf Plus és a BlueMotion változatok a jövő évben várhatók, a megújult Jetta 2010-ben érkezik.
A belépő modell listaára 1,4 literes 80 lóerős motorral 4,115 millió forint, ezért már elektronikus menetstabilizálót, hét légzsákot és WOKS-fejtámlákkat is kapunk. Az 1,4 literes 122 lovas feltöltős motorral szerelt Golfért 4,498 milliót kérnek, az 1,6 literes 102 lovas 4,348 millióba kerül. A legolcsóbb dízel hatost egyelőre 110 lovas kétliteres változatban 5,435 millió forintért vihetjük el, a jövőre érkező 1,6 literes közös nyomócsöves, 90 lovas dízelmotorral szerelt változatért 4,902 milliót kell majd fizetni. A 140 lovas csúcsmodell 5,753 milliót kóstál.
Az immár több mint 26 millió példányban értékesített, legsikeresebb európai autó számos tekintetben tovább fejlődött, leginkább igényességben és műszaki tartalomban, minden motorja megfelel például a jövőbeni Euro 5 szabvány előírásainak.
A Golf olyan további csúcstechnikákat is felvonultat, mint az automatikus követésitávolság-szabályozás („adaptive cruise control”; ACC), az adaptív futómű-szabályzás („dynamic chassis control”; DCC) és a kormányzó parkolássegítő („park steering assistant”) segédrendszerei. A biztonságról elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a tovább optimalizált ütközésbiztonsági adottságok, a térdlégzsákkal együtt összesen hét légzsák, a gerinc ostorcsapás-jellegű mozgásaiból származó sérüléseit megelőzni segítő fejtámlák (WOKS), a hátsó biztonsági övek bekapcsolását felismerő, a Golfban bemutatkozó berendezés („seat belt detection”), valamint a széria nappali világítás gondoskodik.
Az igényesség az új tervezésű belső térben is megjelenik, amely – különösen a vezető környezetében – finom kialakítású felületeivel illetve további elemeivel megjelenésében és tapintásában egyaránt újraértelmezi a kategória jellemzőit. Az anyagok kidolgozása és megjelenése, az olyan részletek, mint a selyemre emlékeztető, matt króm díszítőelemek vagy éppen a Passat CC modellekét idéző körműszerek, már eggyel magasabb kategóriájú jármű érzetét keltik. Az utastér ergonómiája szintén jelentősen fejlődött, így minden kezelőelem még könnyebben használható. Ez az automatikus légkondicionáló (Climatronic) elsőként szintén a Passat CC sorozatban bemutatott kezelőrendszerére éppúgy érvényes, mint az elektromos ablakemelőnek az ajtókárpitokon előrébb helyezett, így jobban kézre álló kapcsolóira.
A Golfban első ízben alkalmazott common-rail TDI-motorok nagymértékben hozzájárulnak az autó iránymutató akusztikai tulajdonságaihoz. A nemkívánatos rezgéseket a két kiegyenlítő tengely mérsékli minimálisra. A TDI-erőforrások teljesítményskálája a tervek szerint 66 kW / 90 lóerőtől egészen 125 kW / 170 lóerőig terjed. A Volkswagen már a Golf piaci bevezetésekor két 2,0 literes TDI-motort is kínál, 81 kW / 110 LE és 103 kW / 140 LE teljesítménnyel. A dízelrészecske-szűrő (DPF) mindkét konstrukcióban a szériakivitelhez tartozik. Az 110 lóerős dízel – a gyári sajtóanyag szerint - már 4,5 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren (szén-dioxid-kibocsátás: 119 gramm/kilométer). A 140 lóerős változat fogyasztása papíron 4,9 liter (szén-dioxid-kibocsátás: 129 gramm/kilométer).
Négy benzinmotort is kínálnak a Golfhoz: 59 kW / 80 LE, 75 kW / 102 LE, 90 kW / 122 LE, valamint 118 kW /160 LE teljesítménnyel. A 90 kW / 122 LE szinttől a csak kompresszor- vagy kompresszor- és turbófeltöltéssel működő TSI-motorok szerepelnek. A benzinesek szintén kiemelkedően takarékos konstrukciók. A továbbfejlesztett, 80 lóerős belépőmotor hajtóanyag-fogyasztása 6,4 liter szuperbenzin 100 kilométerre (szén-dioxid-kibocsátás: 149 gramm/kilométer). A TSI-motorok azonban a továbbiakban is a gazdaságosság példáiként jelennek meg: 122 lóerejével az új Golf 1.4 TSI papíron 6,2 liter benzint igényel (szén-dioxid-kibocsátás: 144 gramm/kilométer). 6,3 literes értékével még az 1.4 TSI 160 lóerős csúcsváltozata is élen jár, a leváltott 150 lóerős FSI-hez képest ugyanis a 160 lóerős TSI fogyasztása 1,6 literrel mérséklődött.
A belépőmodellek kivételével minden benzines és dízelmotor a Volkswagen kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (DSG) is kapható, a motor maximális forgatónyomatékától függően 6- vagy 7-fokozatú konstrukcióként.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.