Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0447cf81-2e0a-4fb1-b421-f622f328ac59","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vélhetően nem nagyon létezik ennél szerényebb futásteljesítményű Ferrari BB 512.","shortLead":"Vélhetően nem nagyon létezik ennél szerényebb futásteljesítményű Ferrari BB 512.","id":"20250525_bukolampas-olasz-idogep-ez-a-44-evesen-bejaratosan-uj-ferrari-bb-512","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0447cf81-2e0a-4fb1-b421-f622f328ac59.jpg","index":0,"item":"68643c8e-389d-49c4-9b3e-29239b2490d9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250525_bukolampas-olasz-idogep-ez-a-44-evesen-bejaratosan-uj-ferrari-bb-512","timestamp":"2025. május. 25. 07:21","title":"Bukólámpás olasz időgép ez a 44 évesen bejáratósan új Ferrari","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d366dd22-a974-42fe-b087-aa1be411b046","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A KicsiDope-pal közösen jegyzett DIKHTATURHA című klipben is van pénzeső. Meg Puzsér, Orbán, és Magyar Péter.","shortLead":"A KicsiDope-pal közösen jegyzett DIKHTATURHA című klipben is van pénzeső. Meg Puzsér, Orbán, és Magyar Péter.","id":"20250523_majka-dopeman-csurran-cseppen-rapper-valo-vilag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d366dd22-a974-42fe-b087-aa1be411b046.jpg","index":0,"item":"af95c21e-a639-4f51-a0c6-456dcd41263d","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_majka-dopeman-csurran-cseppen-rapper-valo-vilag-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 21:37","title":"Majkának üzen Dopeman új klipjében, de Magyar Pétert is bevágják pár képkockára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b9fcb15-6111-49de-8934-512727d2d104","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Az ezredfordulón szinte minden romkocsma-alapító pusztán a baráti körének akart egy-egy jó helyet kialakítani. Mindez elég jól sikerült, mert a főváros arculatára, turizmusára is jelentős hatást gyakoroltak ezek a szórakozóhelyek. A tömegek megjelenésével és a bulinegyed felértékelődésével azonban veszélybe kerültek, a legtöbb be is zárt. A Romokból című dokumentumfilm ötletgazdájával-forgatókönyvírójával, Csizmadia Attilával és a Szimpla Kert tulajdonosával, a film egyik narrátorával, Zsendovits Ábellel beszélgettünk arról, hogyan lett ezekből az underground helyekből mainstream, majd turistaattrakció, és hogyan „falta fel a forradalom a gyermekeit”.","shortLead":"Az ezredfordulón szinte minden romkocsma-alapító pusztán a baráti körének akart egy-egy jó helyet kialakítani. Mindez...","id":"20250523_romkocsma-romokbol-film-szimpla-zsendovits-abel-csizmadia-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b9fcb15-6111-49de-8934-512727d2d104.jpg","index":0,"item":"fd2e93e0-4e4c-4ae2-beb1-d474949022a2","keywords":null,"link":"/360/20250523_romkocsma-romokbol-film-szimpla-zsendovits-abel-csizmadia-attila","timestamp":"2025. május. 23. 19:30","title":"„Túl kicsi a nappalink” – így lettek turistamágnesek a romkocsmák, de a csillaguk leáldozóban van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","shortLead":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","id":"20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c.jpg","index":0,"item":"cbaa1969-0317-48d3-8733-a20becbc623f","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","timestamp":"2025. május. 24. 09:12","title":"Gálvölgyi János még sosem járt az MTVA Kunigunda utcai épületében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9a0b59f-ad7c-4f20-8312-bd7b3ce89cca","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Nagy szükségük volt a magyar vállalatoknak a fenntarthatósági és beszállítói láncot vizsgáló törvények egyszerűsítésére és elhalasztására, és indokolt a hosszabb felkészülési időszak – mondja Lukács Ákos, az EY tanácsadó cég partnere, a klímaváltozási és fenntarthatósági üzletág vezetője.","shortLead":"Nagy szükségük volt a magyar vállalatoknak a fenntarthatósági és beszállítói láncot vizsgáló törvények egyszerűsítésére...","id":"20250525_hvg-lukacs-akos-esg-szakerto-fenntarthatosag-unios-direktivak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9a0b59f-ad7c-4f20-8312-bd7b3ce89cca.jpg","index":0,"item":"1c8644df-77a7-4a94-b875-302ff4b12bdb","keywords":null,"link":"/360/20250525_hvg-lukacs-akos-esg-szakerto-fenntarthatosag-unios-direktivak","timestamp":"2025. május. 25. 10:30","title":"Nehezen birkóznak meg a magyar cégek a nemzetközi fenntarthatósági követelményekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és Szlovákiának, az utolsó két, orosz gázt vezetékesen importáló országnak is fel kell adnia ezeket a beszerzéseket. Persze ez a két kormány nem fogja szó nélkül beadni a derekát, de úgy tűnik, az EU készült erre.","shortLead":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és...","id":"20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c.jpg","index":0,"item":"69f97046-469b-4d30-a5ff-a0b28b2dd73a","keywords":null,"link":"/eurologus/20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","timestamp":"2025. május. 23. 14:47","title":"Az EU készül arra, hogy Magyarország és Szlovákia ne tudja blokkolni az orosz gáz betiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf71f3f-ffba-42f3-8c7b-ff9492e9ae09","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az Arany Pálmát és a többi díjat azonban mindenképpen kiosztják szombat este. ","shortLead":"Az Arany Pálmát és a többi díjat azonban mindenképpen kiosztják szombat este. ","id":"20250524_Hatalmas-aramszunet-borzolja-az-idegeket-Cannes-ban-a-dijatado-ceremonia-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf71f3f-ffba-42f3-8c7b-ff9492e9ae09.jpg","index":0,"item":"30e73cf7-cc35-4170-b8db-1951e6003996","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Hatalmas-aramszunet-borzolja-az-idegeket-Cannes-ban-a-dijatado-ceremonia-elott","timestamp":"2025. május. 24. 16:36","title":"Nem a filmek minősége, hanem egy hatalmas áramszünet borzolta a kedélyeket Cannes-ban a díjátadó előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor képernyőn néznek mesét – bizonyították amerikai kutatók.","shortLead":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor...","id":"20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39.jpg","index":0,"item":"152825a9-f4a5-42ea-8a33-03474c08a1c3","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","timestamp":"2025. május. 23. 16:15","title":"Mi történik pontosan a gyerekben, amikor képernyőt bámul – és amikor könyvet olvas?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi...
am
Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi vagány, urbánus sármőr. Vajon mi lehet a vonzereje? Nem olcsó autó, legalább 4,8 milliót le kell szurkolnunk egy benzines típusért, a Renault-motoros dízel ára 5,3 millió forinttól indul. És mégis veszik. Jól néz ki, kényelmes, jól vezethető, praktikus, jól megy, keveset fogyaszt és jól felszerelt. Az a helyzet, hogy az előbbi mondatok lehetnének PR-szlogenek, pedig igazak. Népszerűsége töretlen, áruházi parkolóban mindig volt olyan kuncsaft, aki vagy megleste, vagy az áráról kérdezősködött. Sokan a tévéből ismerték fel, dolgoznak a reklámok.
Az üléspozíció otthonos, elsőre picit fura volt, mert minden nagyon közel van, a szélvédő, a kormány, a váltó. Nőknek is ideális. Magasról nézünk le a négy irányban állítható, könnyű, jó fogású kormányra, amelyen a tempomat, az audiorendszer és a telefon kapcsolói is helyet kaptak. Már az induló Visia felszereltségű modellben van Bluetooth-os telefonálást lehetővé tévő mp3-as hangrendszer. A telefonkapcsolat egyszerűen létrehozható, a telefonálás annál bonyolultabb, sok figyelmet igényel, biztonságosabb csak fogadásra használni. Igaz, ha beprogramozunk néhány fontos telefonszámot, akkor azokat a kormányról is kiválaszthatjuk.
am
Ebben a modellben mutatkozott be a Nissan komfort klímája, aktiválásával könnyű fuvallatként a fejünk fölött húz el a hűs levegő, hűt de nem bántóan. Az autó ajtait kulcs nélkül is nyithatjuk, indítókulcs helyett egy kart kell elfordítanunk. Ezzel meggyűlt a bajom, gyűlöltem miatta a Nissant, hogy miért nem lehetett egy gombbal vagy egy normális tárcsával beizzítani a motort. Néhányszor perceket veszítettem az életemből, amíg sikerült kioldanom a kormányzárat. Idő volt megtanulni milyen ritmusban kell a kuplungra, a fékre lépni és közben a kart elfordítani. Ezzel a kocsival ne menjünk bankot rabolni. A kulcs helyett szolgáló szerkezet nagyon gagyi, sokkal inkább illik egy százforintos bolt kirakatába, mint egy hatmilliós autóba.
A tető teljes terjedelmében panoráma üvegfelület engedi be a napfényt, ha ez zavarna, elektromosan árnyékolhatjuk. Motorházfedelén gyíkgerinchez hasonlító kitüremkedés ad jellegzetes arcot a Qashqainak. Kupészerű befejezése a csomagtartó méretét kedvezőtlenül befolyásolja.
am
[[ Oldaltörés: Halk és takarékos ]]
am
A franciáktól kapott másfél literes halk erőforrás fürge, 106 lóereje városban és autópályán is elegendő. Erőtartaléka alacsony fordulat tartományban teszi magabiztossá, hosszú a váltó áttétele, hatosban 50-nel gázadás nélkül elporoszkál, nagyobb sebességnél elfogy a lendület. Fogyasztása alacsony, vegyes használatban 300 kilométeres tesztelés során beérte 6,4 liter gázolajjal. Hatótávja 950-1000 kilométer. Pedig mezőn is hajtottam. Komolyabb terepre alkalmatlan, laza, folyóparti homokban rögtön kipörög, nincs húzóerő, elsőkerékhajtásával elvérzik. Mezei utakon, kemény talajon, ahol a hasmagassága engedi, elmegy. Sarazni be lehet, csak ne álljunk meg vele, lendületből haladjunk át a felázott talajon, akár egy normál autóval. Közúton ugyanakkor terepjárósan lépi át az akadályokat. Rossz magyar utakra tervezték. A váltó pontos. Élmény vezetni. Ha vennék ilyent, nem hagynám ki az összkerékhajtást, egy ilyen felépítésű autónak, szerintem, csak úgy van értelme.
am
Az autó biztonsága Renault-san példás, mind az öt biztonsági öv becsatolására figyelmeztet. Az EuroNCAP töréstesztjén a maximális ötcsillagos minősítést kapta utasvédelemre és a maximális négy csillagot gyermekvédelemre.
A beltér minőséginek tűnik, az ülések kényelmesek, a tömzsi kapcsolók kézre állnak, sok eszköz a francia testvérből ismerős, ergonomikus a berendezés. Az ESP kapcsolóját kissé eldugták. A műszerórák informatívak, jól olvashatóak, lényegi tartalmat közvetítenek, az esti narancs színű hangulatvilágításról apró mennyezeti lámpa gondoskodik.