szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az objektív felelősség és a zéró tolerancia egy évvel ezelőtti bevezetésének eredményeként javult a közlekedési fegyelem, ennek nyomán pedig 262-vel kevesebben haltak meg az utakon, mint egy évvel korábban - közölte az igazságügyi és rendészeti miniszter kedden Szigetszentmiklóson, az M0-ás körgyűrűnél tartott kihelyezett kormányszóvivői tájékoztatón.

Draskovics Tibor elmondta, hogy a pontosabb szabályok és a kilátásba helyezett szigorúbb szankciók hatására tavaly 700-zal kevesebb súlyos baleset fordult elő, mint 2007-ben. Ez anyagiakra átfordítva több 10 milliárd forintos megtakarítást jelent az országnak - tette hozzá.

A közlekedésben elért kedvező tapasztalatok akár az élet más területein is kamatoztathatóak lennének. Bebizonyosodott, hogy az egyértelmű szabály - amely szerint bárki követ el kihágást, mindenképpen a kocsi tulajdonosa a felelős -, a szigorú ellenőrzés és a korrupció, kimagyarázás nélküli következetes szankcionálás jelentős eredményt hozhat. Amennyiben mindenki, akárcsak kis mértékben is, jobban betartartaná a szabályokat, mindez összegződve az ország javát szolgálná - fejtette ki a miniszter.

A tervekről szólva elmondta, hogy az idén a közutakon bekövetkezett pozitív változások folytatódása a cél. Arra kell törekedni, hogy a halálos balesetek száma legalább 300-zal csökkenjen le a tavalyi 970-ről. Ezért feltérképezték a leginkább balesetveszélyes gócokat, s háromszáz ilyen helyet vettek számba a közlekedési szakemberek. E helyeken új táblák kihelyezésével, különféle forgalomtechnikai megoldásokkal alakítják ki a nagyobb biztonság feltételeit. Több száz új, korszerű sebességmérő berendezést helyeznek ki az utakra, közülük jó néhány már mostantól, például az M0-ás körgyűrűn, éjjel-nappal digitális fényképet készít a gyorshajtókról.

Az objektív felelőséget is ki kívánják terjeszteni. Ez a gyakorlatban a behajtási szabályok megszegői, a buszsávon illetéktelenül autózók, a biztonsági övet elhanyagolók és a vezetés közben mobiltelefont használók következetes megbüntetését jelenti. Így például a biztonsági öv használatának elmulasztása 10 ezer forint bírságot von magával, gyerekek esetében ez 20 ezer forint - mondta Draskovics Tibor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb használtautók listája

A tavalyi hatalomátvétel után idén ismét jobbnak bizonyultak a német autók a Dekra éves megbízhatósági felmérésében. A flottákkal is foglalkozó német hivatalos gépjármű-felügyeleti szervezet 15 millió autót vizsgált meg 2008-ban. Idén először nemcsak kategóriánként neveztek meg győzteseket, hanem kiosztották az év legmegbízhatóbb autója címet is. Ezt az Audi A6 kapta.

MTI Autó

Alkotmányjogász: elszúrták a szmogriadót, büntethetik az autóst

Közlekedési szabálysértés miatt a rendőr nem büntetheti és nem is róhatja meg azt az autóst, aki a fővárosban elrendelt szmogriadó idején nem tartja be az előírást, amely szerint páros napokon csak a páros, páratlan napokon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek. A levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint ugyanakkor egy speciális - az objektív felelősséghez hasonló - közigazgatási felelősség terheli az intézkedésnek nem engedelmeskedő autóst is - mondta el Kolláth György alkotmányjogász.

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon 2008-ban

A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.

hvg.hu Autó

Tévhit: ABS-szel nem lehet megcsúszni

A frissen letakarított, vagy leszórt út is csúszós lehet. Vezetéstechnikai szakemberek óva intenek attól, hogy havas, jeges úton fékezésnél, vagy kanyarodásnál csak és kizárólag az automatikus stabilizáló és blokkoló rendszerekre (ABS, ASR, ESP) hagyatkozzunk.