Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5d45c556-8051-4238-838c-5fd15ce49ca2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A zebrázás után itt az angolnázás.","shortLead":"A zebrázás után itt az angolnázás.","id":"20250426_Torok-Gabor-A-magyar-politika-legnagyobb-angolnaja-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d45c556-8051-4238-838c-5fd15ce49ca2.jpg","index":0,"item":"0cf3ad51-c452-4c13-ae5c-f55499bcc2c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250426_Torok-Gabor-A-magyar-politika-legnagyobb-angolnaja-Orban-Viktor","timestamp":"2025. április. 26. 12:18","title":"Török Gábor: A magyar politika legnagyobb angolnája Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b21e694e-14bc-4067-ad9a-5838dceca26a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Beérném én lassan annyival is, hogy a pénzemet most már lopja más – számolt be politikával kapcsolatos érzéseiről Krúbi.","shortLead":"Beérném én lassan annyival is, hogy a pénzemet most már lopja más – számolt be politikával kapcsolatos érzéseiről Krúbi.","id":"20250427_krubi-dobd-fel-magad-uj-sorok-szoveg-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b21e694e-14bc-4067-ad9a-5838dceca26a.jpg","index":0,"item":"079c2fb4-bd53-432b-b875-37db5434c0a1","keywords":null,"link":"/kultura/20250427_krubi-dobd-fel-magad-uj-sorok-szoveg-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 27. 10:54","title":"„Hogy Viktornak legyen egy szar napja” – új sorokkal bővült Krúbi slágere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a153f5a-3644-4d31-b6d1-d6e769f8c784","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sok felhasználót kizárhat a rendszerből a Windows 11, de van egy jó hír is: a dolog nem végzetes, és könnyen orvosolható.","shortLead":"Sok felhasználót kizárhat a rendszerből a Windows 11, de van egy jó hír is: a dolog nem végzetes, és könnyen...","id":"20250426_microsoft-windows-11-frissites-hiba-bejelentkezes-problemak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a153f5a-3644-4d31-b6d1-d6e769f8c784.jpg","index":0,"item":"796437c9-c79b-4c11-975f-bba7c1f3e9b0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250426_microsoft-windows-11-frissites-hiba-bejelentkezes-problemak","timestamp":"2025. április. 26. 08:03","title":"Van egy nem is olyan kicsi gond a Windows frissítésével – megint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a164001f-dc9a-47c2-b954-99dd998c359c","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Arne Slot megtörte a holland átkot, Szoboszlai Dominik történelmet írt, a Liverpool beérte a Manchester Unitedet. A 20. bajnoki cím krónikája.","shortLead":"Arne Slot megtörte a holland átkot, Szoboszlai Dominik történelmet írt, a Liverpool beérte a Manchester Unitedet. A 20...","id":"20250427_liverpool-tortenelmi-bajnoki-cim-szoboszlai-dominik-arne-slot-mohamed-szalah-huszadik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a164001f-dc9a-47c2-b954-99dd998c359c.jpg","index":0,"item":"4f506e64-997a-45d5-9472-14f9f201851b","keywords":null,"link":"/sport/20250427_liverpool-tortenelmi-bajnoki-cim-szoboszlai-dominik-arne-slot-mohamed-szalah-huszadik-ebx","timestamp":"2025. április. 27. 20:25","title":"Mi a titka a Liverpool történelmi bajnoki címének?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","shortLead":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","id":"20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45.jpg","index":0,"item":"5a982585-20e6-466d-a2ac-c257a417d763","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","timestamp":"2025. április. 27. 22:16","title":"Csak 11 százalékot kapott a tavaly még fideszesként indult jelölt a fóti időközin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7c85307-103f-41ba-8e13-82c4b44d9a3b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt még nem tudni, mire jutottak.","shortLead":"Azt még nem tudni, mire jutottak.","id":"20250426_Trump-es-Zelenszkij-targyalt-egy-gyorsat-Ferenc-papa-temetese-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7c85307-103f-41ba-8e13-82c4b44d9a3b.jpg","index":0,"item":"2a5f243c-6f8c-42b3-a3f4-170553b099e3","keywords":null,"link":"/vilag/20250426_Trump-es-Zelenszkij-targyalt-egy-gyorsat-Ferenc-papa-temetese-elott","timestamp":"2025. április. 26. 10:35","title":"Trump és Zelenszkij tárgyalt egy gyorsat Ferenc pápa temetése előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egész napos élményt ígérnek.","shortLead":"Egész napos élményt ígérnek.","id":"20250426_Rendorautok-es-tuzoltokocsik-vonultak-at-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"99680a98-c8e2-4968-9ad5-b423a8687615","keywords":null,"link":"/elet/20250426_Rendorautok-es-tuzoltokocsik-vonultak-at-Budapesten","timestamp":"2025. április. 26. 10:56","title":"Rendőrautók és tűzoltókocsik vonultak át Budapesten szombat reggel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d2a21cd-5720-40f4-8bf1-f1fb6261ac2f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vádlott rabszolgaként dolgoztatta és válogatott módokon súlyosan bántalmazta a legyengült férfit, akinek végül sikerült elszöknie. ","shortLead":"A vádlott rabszolgaként dolgoztatta és válogatott módokon súlyosan bántalmazta a legyengült férfit, akinek végül...","id":"20250427_tolna-megye-rabszolga-emberkereskedelem-kenyszermunka-vadameles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d2a21cd-5720-40f4-8bf1-f1fb6261ac2f.jpg","index":0,"item":"127e3fcc-6b84-42ca-8ae9-3a61e09a9697","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_tolna-megye-rabszolga-emberkereskedelem-kenyszermunka-vadameles","timestamp":"2025. április. 27. 14:08","title":"Befogadott egy szekszárdi hajléktalant, aztán hetekig kíméletlenül kínozta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó. A dupla hűtőrács, a kupés tető, a magas övvonal és a kis oldalablakok sportos, modern hatást keltenek. Szemből az autó kifejezetten izgalmas, hátulról kissé hondás, oldalról pedig audis. Sokat fejlődhetett a Chevrolet, ha ilyen konkurensekhez hasonlítjuk. A zavart nem a felsőbb osztályban fogja kelteni a Cruze, hanem a négyajtós alsó-középkategóriás szedánok állóvizét kavarja majd fel április végétől.
A Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Mégane, a Toyota Corolla, a Nissan Tiida, a Suzuki SX4, a Fiat Linea, a VW Jetta, a Skoda Octavia, a Mazda 3 konkurenciája a Cruze, ráadásul versenyképes árral érkezik. Az 1,6 literes, 113 lóerős 3,299 forintos alapára 4 légzsákot, ABS-t, elektronikus fékerő-elosztót, kipörgésgátlót, szervókormányt, elektronikus lopásvédelmet, mp3-lejátszós CD-rádiót, elektromosan behajtható és fűthető külső tükröket, négy elektromos ablakemelőt, központi zárat és fedélzeti számítógépet tartalmaz.
A klímás alapmodellért többet kell fizetni, igaz, a 3,699 milliós magasabb LS-felszereltségű Cruze-hoz ESP és függönylégzsák is jár. A manuális légkondicionáló opció az alapmodellben, illetve standard az LS változatokban, míg az LT-hez kétzónás klímaautomata jár. A szellőző levegő por- és szagszűrője, valamint a fűthető hátsó szélvédő egyetlen modellből sem hiányzik. Az alap- és LS-kivitelben AM/FM/CD rádió van, digitális RDS jelfeldolgozással, MP3-lejátszással és kétszínű kijelzővel. Az LT-hez hatlemezes műszerfali CD-váltó, és a középrészen elhelyezett USB-csatlakozó tartozik. Mindegyik specifikációhoz lehet DVD-alapú navigátort rendelni, héthüvelykes színes kijelzővel – ez kategória-újdonság a Chevrolet-nél.
Olyan nagy a változás az elődnek is tekinthető Lacettihez (Nubirához) képest, mint amilyen ugrás tapasztaltunk a Vectra és az Insignia között. Jó hír a Chevy-rajongóknak, hogy az Insigniából ismerős középkonzol, kormány, kapcsolók és gombok vannak a Cruze-ban is, a kéttónusú beltér minőségi, nem zörög és nem gyatrák a műanyagok sem. Elöl kényelmes a Cruze, hátul csak átlagos, a 450 literes csomagtartójának szűk a nyílása, de osztottan dönthető a hátsó üléstámla. Nemcsak mutatós, hanem áramvonalas is a Cruze, alaktényezője 0,31, amiben szerepet játszik, hogy olyan pontosan illeszkednek a karosszéria-elemek, mint sokkal drágább kocsikon szokás.
Kifejezetten jó volt vezetni, de vissza kellett szoknom nagyapám 1400-as Daciájához, lendület ugyanis nincs a Cruze-ban. Bár fiatalos és modern a kinézete, a menetdinamika csak a nyugdíjas korosztálynak, flottavásárlóknak és kezdő, remegő kezű sofőröknek lehet elegendő. Aki több kraftot vár, hozza be Amerikából a Cruze-t – állítólag ott 1,4-es turbómotorral is lehet a jövőben kapni.
Gyengék a benzines motorok (Oldaltörés)
Három motorváltozattal vezetik be a Cruze-t a magyar piacra, az újságíróknak a kétliteres, halk és takarékos 150 lóerős dízel tetszett a legjobban. (A legolcsóbb dízel LS-felszereltséggel 4,899 millió forint, a ledrágább LT-felszereltséggel automatikus váltóval 5,399 millió forint.) Mi ezúttal benzinesben utaztunk.
A 141 lovas 1,8 literes siralmasan gyenge, 176 newtonméteres nyomatékát 3800-as fordulaton leadja, a lóerők előhívására 6000 fölé kell pörgetni. Újra meg kell tanulni vezetni, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani a motort, ötösbe csak autópályán kapcsolhattuk. Ha már lendületbe jött, sík szakaszon akár a 200 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük. Ezt azért nem kockáztattuk meg, amúgy sem tudtuk olyan erősen nyomni a pedált, és a cantabriai rendőröket sem szerettük volna próbára tenni. A 130-140-es utazótempó tartható, ám előzésnél vissza kell váltanunk. Országúti emelkedőkön kínlódik az autó, gyakran kérte a hármast, de 9-10 százalékos kapaszkodókon nem volt ritka a kettes sem. Eközben persze zabál az autó, 9 fölötti fogyasztást mértünk a közel 100 kilométeres tesztúton. Az egyhatos sem takarékosabb, a 6,8-as gyári átlagot legalább 40 százalékkal túllépte a tesztautó. Igaz, ezt már fickósabban vezettük, tanultunk a nagyobb testvér kínlódásából. Nem kíméltük, tapostuk a pedált. Sík terepen lendületesen vezethető a bázismodell, emelkedőkön azonban elfogy a 113 lóerős szufla, az 1,3 tonnás autó szinte megáll a kapaszkodó tetején.
A Cruze futóművét, kormányát és fékjét európai utakon, az itteni ízlésnek megfelelően fejlesztették. Elődjéhez képest stabilabban fekszik az úton a Cruze, nyomtávja elöl 1544 milliméter (+ 64 mm), hátul 1558 milliméter (+ 78 mm), míg az 2685 milliméteres tengelytáv 85-tel nőtt. Az első futómű McPherson rendszerű, az oldalerők kiegyenlítése csökkenti a súrlódást. Az alsó lengőkarok hidraulikus bakokkal kapcsolódnak a bölcsőhöz – ezt a rezgéscsillapítási megoldást csak jóval drágább autókon szokták alkalmazni. Hátul helytakarékos, állandó kerékdőlést biztosító csatolt lengőkaros, torziós futóművet találunk, amelynek lengőkarjait szabadalmazott mágneses ívhegesztéssel rögzítik. Ez lehetőséget ad arra, hogy a motortól és a járműsúlytól függően változtassák a falvastagságot és a csatlakozási szöget, így mindegyik változat karosszéria-dőlése és saját kormányzása finoman hangolható legyen.
A négy féktárcsa közül az elsők belső hűtésűek, a hátsók tömörek. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD), míg az utóbbi kettő funkcióit is tartalmazó elektronikus menetstabilizáló (ESC) alapáras az LT- és LS-verziókban. A hidraulikus rásegítésű fogasléces szervókormány direkt áttételű, vezetés közben csak kevés kormányforgatásra van szükség.
Grandiózus méretek, elegáns, nem túl hivalkodó beltér, erős és dinamikus motor, kitűnő váltó jellemzi a Chevrolet első európai dízeljét. Ezzel szemben drága és sokat fogyaszt.
A második évébe lépő Chevrolet Epica frissítésként hatsebességes automatikus váltóművet kapott 150 lovas dízelmotorjához. Nem apróztuk el, 2000 kilométeren keresztül faggattuk.
Ha Koreát Ázsia kistigrisének nevezik, akkor az Epicát hívhatjuk a kistigris nagy tigrisének. Félni nem kell tőle, az Epica szelíd, nem harapós, viszont annál kényelmesebb autó.
Méreteiben nem, külső és belső megjelenésében jelentősen változott az új Chevrolet Aveo, a hazai autópiac egyik legolcsóbb modellje. Alapára 1,2 literes motorral 2,6 millió forint listaáron. A lengyeleknél gyártott koreai kisautót meg lehet szeretni, de nekem nem sikerült.
Kicsi és kedves, de ugyanakkor sportos és vagány a Chevrolet Aveo vadonatúj, háromajtós változata. A márka egyik legfontosabb modelljét szülőhelyéhez közel, a lengyelországi Wroclaw környékén próbáltuk ki.