Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal, a felszín alatt egy sokkal szervezettebb rendszer körvonalazódik. Szerkesztett részlet Jancsics Dávid A korrupció szociológiája című könyvéből.","shortLead":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal...","id":"20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83.jpg","index":0,"item":"aecf0d23-41b1-4d98-8dbd-5af9c3ecf31b","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","timestamp":"2025. június. 07. 19:15","title":"Hogyan válhat az ország egyre kevésbé korrupttá, miközben egyre korruptabb?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt miniszterelnök visszavonulása óta először szólalt meg. Szerinte jól döntöttek a Demokratikus Koalíció tagjai, amikor Dobrev Klárát választották meg a párt elnökének. ","shortLead":"A volt miniszterelnök visszavonulása óta először szólalt meg. Szerinte jól döntöttek a Demokratikus Koalíció tagjai...","id":"20250606_Megszolalt-Gyurcsany-Ferenc-Sokat-kaptam-a-politikatol-es-sokat-probaltam-adni-a-hazamnak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cc9e429-2820-4248-9d65-e2fb86cb1205.jpg","index":0,"item":"408329f6-aa26-4a0b-8e7e-6b6650f560ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Megszolalt-Gyurcsany-Ferenc-Sokat-kaptam-a-politikatol-es-sokat-probaltam-adni-a-hazamnak-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 14:44","title":"Videón búcsúzik Gyurcsány Ferenc: Vagyonomat nem gyarapítottam, annak jelentős részét Klárával közösen szép célokra fordítottuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c380d183-9776-47fc-817c-f2a8362a5689","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Minden áldott nap egy újabb lehetőség arra, hogy tegyetek valamit mások ellen – hirdeti a Horváth Jürgen bőrébe bújt humorista.","shortLead":"Minden áldott nap egy újabb lehetőség arra, hogy tegyetek valamit mások ellen – hirdeti a Horváth Jürgen bőrébe bújt...","id":"20250606_Ich-bin-normal-Bodocs-Tibor-klippel-koszonti-a-Pride-ot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c380d183-9776-47fc-817c-f2a8362a5689.jpg","index":0,"item":"b921c693-5d79-429f-8510-e2d707b171a2","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Ich-bin-normal-Bodocs-Tibor-klippel-koszonti-a-Pride-ot-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 22:04","title":"Ich bin normal – Bödőcs Tibor klippel köszönti a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormányzati elvonások miatti tiltakozás jeléül pénteken 10 percre leállt a főváros tömegközlekedése, a MÁV viszont váltóhibával küzdött.","shortLead":"A kormányzati elvonások miatti tiltakozás jeléül pénteken 10 percre leállt a főváros tömegközlekedése, a MÁV viszont...","id":"20250606_Vitezy-David-a-MAV-is-szolidaris-Budapesttel-a-balatoni-fovonalon-osszeomlott-a-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae995e-71e4-45b5-8b18-c300c05f3fa1.jpg","index":0,"item":"61ad24d9-e262-4654-b329-aa29a993df91","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Vitezy-David-a-MAV-is-szolidaris-Budapesttel-a-balatoni-fovonalon-osszeomlott-a-kozlekedes","timestamp":"2025. június. 06. 16:25","title":"Vitézy Dávid: A MÁV is szolidáris Budapesttel, a balatoni fővonalon összeomlott a közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból fordítva győzte le a világelső Arina Szabalenkát.","shortLead":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból...","id":"20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f.jpg","index":0,"item":"657912f5-451c-4b75-878a-3e757893de3f","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","timestamp":"2025. június. 07. 19:13","title":"Drámai csatában nyerte Gauff a Roland Garrost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság egészségkövetést ígér a személy járása alapján, ez a biomechanikai folyamat ugyanis éppen olyan egyedi, mint az ujjlenyomat.","shortLead":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság...","id":"20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf.jpg","index":0,"item":"35a8385b-fc50-49c1-8a2b-ef83b6008dd6","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","timestamp":"2025. június. 07. 10:45","title":"Valós időben mutat ki egy sor betegséget az új talpbetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"638a3be6-6c7b-498d-a57d-e600904a5f7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Aki viszont nem volt hajlandó nyilatkozni, helyette feljelentéssel fenyegette az újságírót.","shortLead":"Aki viszont nem volt hajlandó nyilatkozni, helyette feljelentéssel fenyegette az újságírót.","id":"20250606_A-444-elerte-a-szolo-utcai-javitointezeti-igazgato-fideszes-felterjesztojet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/638a3be6-6c7b-498d-a57d-e600904a5f7b.jpg","index":0,"item":"2c9086c2-63af-44b0-b9ea-0b0b79ba9164","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_A-444-elerte-a-szolo-utcai-javitointezeti-igazgato-fideszes-felterjesztojet","timestamp":"2025. június. 06. 14:37","title":"„Ön nagyon sok mindent tud, veszélyesen sok mindent tud” – mondta a Szőlő utcai javítóintézeti igazgató fideszes felterjesztője a 444 újságírójának, amikor az a miértről érdeklődött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0de39d2d-3f41-43fe-9974-ab60bfe9cc1a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Elindult a szezon, a hosszúhétvégére rengetegen útnak indultak, ez érződik a forgalmon is. ","shortLead":"Elindult a szezon, a hosszúhétvégére rengetegen útnak indultak, ez érződik a forgalmon is. ","id":"20250607_Tobb-kilometeres-torlodas-az-autopalyakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0de39d2d-3f41-43fe-9974-ab60bfe9cc1a.jpg","index":0,"item":"986672ce-3100-4f85-879d-4a69699ccc62","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_Tobb-kilometeres-torlodas-az-autopalyakon","timestamp":"2025. június. 07. 09:48","title":"Indul a szezon, több kilométeres torlódás az autópályákon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.
Új volt számomra a Toyota 1,8 literes erőforrása, ahogy a CVT-váltó is. Szenvedett is rendesen a Király-hágón, a Tolvajos tetőn és a Feleken, de könnyeit visszaszorítva cipelte terhét, tartotta a ritmust. Néha kézzel is váltanom kellett, ha előzésbe fogtam, néha a sportfokozat bekapcsolására is szükség volt, összességében azonban nem éreztem handicapnek ezt az összeállítást. Megfogott hangtalan üzemmódja, szinte priusos. Egyenes úton a 150-es tempót könnyen tartja.
A Verso is kizöldült, eco felirat jelzi, ha takarékosan vezetünk, fogyasztásmérő ösztönöz a nyugodt vezetésre. Ez sikerült is, a közel kétezer kilométeres tesztelés során 7,3 literes átlagot mértünk, ami kedvezőbb, mint a fedélzeti számítógép 7,4 liter/100 kilométeres adata.
Rugózása nagyon tetszett, a menetkényelem feltűnő, lágy a futómű, nagyon halk ez is. Alig van olyan útburkolat, ahol hallunk vagy érzünk valamit az útból. Nem fog rajta ki semmi, sem a Hargita lábánál fekvő üdülőfaluba (Szécseny) tartó poros köves út, sem a Szent Anna tóhoz vezető életveszélyes kátyútenger, sem a Hármasfalu utáni gyomrot megmozgató hukkanók.
Cégautónak veszik (Oldaltörés)
A Verso az igényes családapák és családanyák kedvelt autója, meglepően sok fut belőle itthon is. Gyakran cégautóként találkozunk vele, ahol a család az első, ott barátokra lel. A HVG Cégautó 2010 adatai alapján, a tavaly eladott 617 Corolla Verso 43 százalékát cég nevére vették. Megbízható, kényelmes, gazdaságos, biztonságos, nem olcsó, viszont tartós, értékálló autó. A tesztelt változat Sol felszereltsége minden igényt kielégített, volt benne négy elektromos ablakemelő, hét ülés, kétzónás automatikus klíma, érintőképernyős navigációs és hifi rendszer, tolatókamera, kormányról is vezérelhető fokozatmentes automataváltó, ülésfűtés, tempomat, ESP.
Úgy újult meg a Toyota Verso, alias Corolla Verso, hogy lényegében semmi sem változott. Sikerült egy parkolóban az előd mellé állni, hát bajban voltam, hogy melyik az enyém. Picik a különbségek: a lámpák, a kilincsek, a tükrök, a hűtőmaszk változtak. Az arányok maradtak.
Csomagtere akkora, hogy lakberendezőt kell fogadnunk, hogy belakjuk. Bevásárláskor ez hátrány is lehet, ide-oda csapódnak a zacsik, szerencsére volt rögzítőháló. Utazáskor áldás a nagy poggyásztér, szinte semmi nem maradt a házban, mindent benyelt a Verso. Még az sem zavart, hogy magas a rakodóperem.
A harmadik üléssort felejtsük el, gyerekeknek találták ki, öt személlyel és sok csomaggal ideális a Verso. Az ülések mozgatása könnyed, másodpercek alatt átalakítható, még a kalaptartónak is van hely a padló alatt. A padló további két tárolót rejt a második üléssor előtt is, az anyósülés alatt kihúzható fiók várja a lomokat, a dupla kesztyűtartó szintén méretes. Bőven van palacktartó is.
A hosszú teszt során csupán két furcsasággal találkoztam: kétszer lefagyott a multimédiás rendszer (hang volt, csak kép nem), illetve nem működött a belső világítás, az olvasólámpákat lehetett kézzel kapcsolgatni, a belső lámpa a kapcsoló semmilyen állásában (nyitott ajtó) nem világított automatikusan. Az ergonómia hagy még kívánnivalót maga után, egyszerűen túl sokat tud a szórakoztató és kényelmi elektronika.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.