Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1d81ea6d-f697-4858-9b8e-d32a4006a3a1","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Hat pontban arról, hogy a politikusok, a város- és cégvezetők, valamint az egyszeri állampolgárok mit tehetnek annak érdekében, hogy csökkenjen az egészségre káros levegőszennyezés. Szerkesztett részlet az Ez nem a világ vége című könyvből.","shortLead":"Hat pontban arról, hogy a politikusok, a város- és cégvezetők, valamint az egyszeri állampolgárok mit tehetnek annak...","id":"20250517_Igy-csokkenthetjuk-a-legszennyezes-merteket-mindenhol-kozel-nullara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d81ea6d-f697-4858-9b8e-d32a4006a3a1.jpg","index":0,"item":"aa20f7e1-8098-419b-8767-77c9b139a112","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250517_Igy-csokkenthetjuk-a-legszennyezes-merteket-mindenhol-kozel-nullara","timestamp":"2025. május. 17. 19:13","title":"Így csökkenthetjük a légszennyezés mértékét mindenhol közel nullára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 17. 15:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8fb02faf-6e8a-4870-8beb-ff6f016f3ec1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az agrárközgazdász szerint borzasztó évük lesz idén a gyümölcstermesztőknek.","shortLead":"Az agrárközgazdász szerint borzasztó évük lesz idén a gyümölcstermesztőknek.","id":"20250516_Rasko-Gyorgy-gyumolcsosok-fagykar-import","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fb02faf-6e8a-4870-8beb-ff6f016f3ec1.jpg","index":0,"item":"e92de308-e82a-4467-81be-adba9161f9ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Rasko-Gyorgy-gyumolcsosok-fagykar-import","timestamp":"2025. május. 16. 13:32","title":"Raskó György: A gyümölcsösök nagy része teljesen elfagyott, importra szorul az ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e050582-26b4-433b-a33d-cef944c142fe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250518_vastagbelrak-okai-gyogyszer-ipar-4-0-hackertamadas-xiv-leo-oraja-hold-belseje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e050582-26b4-433b-a33d-cef944c142fe.jpg","index":0,"item":"1edd7ec6-02b7-43ce-8336-0786ec608939","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_vastagbelrak-okai-gyogyszer-ipar-4-0-hackertamadas-xiv-leo-oraja-hold-belseje","timestamp":"2025. május. 18. 12:00","title":"Ez történt: Egy ismert gyógyszerről kiderült, hogy relére csökkenti a rák kockázatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b207837a-5d82-4c81-a362-c6550956fd14","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Glen Rogers a „Casanova gyilkos” néven volt ismert.","shortLead":"Glen Rogers a „Casanova gyilkos” néven volt ismert.","id":"20250516_egyesult-allamok-kivegzes-glen-rogers-sorozatgyilkos-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b207837a-5d82-4c81-a362-c6550956fd14.jpg","index":0,"item":"7f059283-73b5-47c7-8148-88386461648d","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_egyesult-allamok-kivegzes-glen-rogers-sorozatgyilkos-donald-trump","timestamp":"2025. május. 16. 17:05","title":"„Trump, tedd továbbra is naggyá Amerikát!” – mondta kivégzése előtt a sorozatgyilkos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":" A „parkettás” nem „luxusbörtön”, de egy egyágyas cellákkal, rács nélküli ablakokkal üzemelő intézmény.","shortLead":" A „parkettás” nem „luxusbörtön”, de egy egyágyas cellákkal, rács nélküli ablakokkal üzemelő intézmény.","id":"20250516_gyarfas-tamas-borton-kecskemet-parkettas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c.jpg","index":0,"item":"7f29ee6d-75c8-436c-a968-a8d73d962000","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_gyarfas-tamas-borton-kecskemet-parkettas","timestamp":"2025. május. 16. 14:44","title":"Blikk: Gyárfás Tamás a kecskeméti „parkettás” börtönben fogja letölteni a büntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22f6d269-89f5-46d7-9772-3fda1b2254d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Német kutatók azt vizsgálták, megváltoztatja-e bármilyen módon az emberi bőr sejtjeinek működését az az elektromágneses kitettség, aminek használatára az 5G is támaszkodik. Az eredmény minden eddiginél világosabb.","shortLead":"Német kutatók azt vizsgálták, megváltoztatja-e bármilyen módon az emberi bőr sejtjeinek működését az az elektromágneses...","id":"20250516_5g-hatasa-emberi-bor-egeszseg-sejtek-mukodese-dns","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22f6d269-89f5-46d7-9772-3fda1b2254d3.jpg","index":0,"item":"472bacf1-00d0-4e3f-96d1-d8b729c35ae1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_5g-hatasa-emberi-bor-egeszseg-sejtek-mukodese-dns","timestamp":"2025. május. 16. 19:03","title":"Kiderült, milyen hatással van az emberre az 5G","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"505397d4-51c1-4dfe-8bcd-e890b03b7be2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Verekedős, csibész gyerekből lett klasszis kézilabdázó az olimpiai ezüst- és bronzérmes Kökény Beatrix, akiben az edzői hamar felismerték a tehetséget, majd rájöttek arra is, hogy két-három labdaérintéssel korábban látja, mi történik majd a pályán. Csapatkapitányként a nyugalmat képviselte – máskülönben a társai is idegesek lettek –, és nem volt véletlen, hogy irányító lett: a magánéletben is ilyen típus. Jó ideje az utánpótlás-képzésért felelős sportvezetőként dolgozik a Ferencvárosnál, így jól látja, hogyan alakult át a sportolók és az edzők kapcsolata az elmúlt évtizedekben, és hogy mennyire mások hozzájuk képest a mai fiatalok. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak azt is elárulta a Penge podcastban, hogy ugyan nem riad fel éjszakánként, amiért „minden idők legerősebb női válogatottjával” nem sikerült Sydney-ből hazahozniuk az aranyérmet, de az olimpiák idején van benne emiatt egy nyomasztó érzés.","shortLead":"Verekedős, csibész gyerekből lett klasszis kézilabdázó az olimpiai ezüst- és bronzérmes Kökény Beatrix, akiben az edzői...","id":"20250516_kokeny-beatrix-kezilabda-olimpia-ferencvaros-utanpotlas-penge-podcast-szilagyi-aron-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/505397d4-51c1-4dfe-8bcd-e890b03b7be2.jpg","index":0,"item":"12f4db06-f45f-4a54-9b2b-af4dad16e44f","keywords":null,"link":"/elet/20250516_kokeny-beatrix-kezilabda-olimpia-ferencvaros-utanpotlas-penge-podcast-szilagyi-aron-interju","timestamp":"2025. május. 16. 19:00","title":"„Nekem nagyon sokat segített, de a mai fiatalokat nem így nevelném” – Kökény Beatrix a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.
Új volt számomra a Toyota 1,8 literes erőforrása, ahogy a CVT-váltó is. Szenvedett is rendesen a Király-hágón, a Tolvajos tetőn és a Feleken, de könnyeit visszaszorítva cipelte terhét, tartotta a ritmust. Néha kézzel is váltanom kellett, ha előzésbe fogtam, néha a sportfokozat bekapcsolására is szükség volt, összességében azonban nem éreztem handicapnek ezt az összeállítást. Megfogott hangtalan üzemmódja, szinte priusos. Egyenes úton a 150-es tempót könnyen tartja.
A Verso is kizöldült, eco felirat jelzi, ha takarékosan vezetünk, fogyasztásmérő ösztönöz a nyugodt vezetésre. Ez sikerült is, a közel kétezer kilométeres tesztelés során 7,3 literes átlagot mértünk, ami kedvezőbb, mint a fedélzeti számítógép 7,4 liter/100 kilométeres adata.
Rugózása nagyon tetszett, a menetkényelem feltűnő, lágy a futómű, nagyon halk ez is. Alig van olyan útburkolat, ahol hallunk vagy érzünk valamit az útból. Nem fog rajta ki semmi, sem a Hargita lábánál fekvő üdülőfaluba (Szécseny) tartó poros köves út, sem a Szent Anna tóhoz vezető életveszélyes kátyútenger, sem a Hármasfalu utáni gyomrot megmozgató hukkanók.
Cégautónak veszik (Oldaltörés)
A Verso az igényes családapák és családanyák kedvelt autója, meglepően sok fut belőle itthon is. Gyakran cégautóként találkozunk vele, ahol a család az első, ott barátokra lel. A HVG Cégautó 2010 adatai alapján, a tavaly eladott 617 Corolla Verso 43 százalékát cég nevére vették. Megbízható, kényelmes, gazdaságos, biztonságos, nem olcsó, viszont tartós, értékálló autó. A tesztelt változat Sol felszereltsége minden igényt kielégített, volt benne négy elektromos ablakemelő, hét ülés, kétzónás automatikus klíma, érintőképernyős navigációs és hifi rendszer, tolatókamera, kormányról is vezérelhető fokozatmentes automataváltó, ülésfűtés, tempomat, ESP.
Úgy újult meg a Toyota Verso, alias Corolla Verso, hogy lényegében semmi sem változott. Sikerült egy parkolóban az előd mellé állni, hát bajban voltam, hogy melyik az enyém. Picik a különbségek: a lámpák, a kilincsek, a tükrök, a hűtőmaszk változtak. Az arányok maradtak.
Csomagtere akkora, hogy lakberendezőt kell fogadnunk, hogy belakjuk. Bevásárláskor ez hátrány is lehet, ide-oda csapódnak a zacsik, szerencsére volt rögzítőháló. Utazáskor áldás a nagy poggyásztér, szinte semmi nem maradt a házban, mindent benyelt a Verso. Még az sem zavart, hogy magas a rakodóperem.
A harmadik üléssort felejtsük el, gyerekeknek találták ki, öt személlyel és sok csomaggal ideális a Verso. Az ülések mozgatása könnyed, másodpercek alatt átalakítható, még a kalaptartónak is van hely a padló alatt. A padló további két tárolót rejt a második üléssor előtt is, az anyósülés alatt kihúzható fiók várja a lomokat, a dupla kesztyűtartó szintén méretes. Bőven van palacktartó is.
A hosszú teszt során csupán két furcsasággal találkoztam: kétszer lefagyott a multimédiás rendszer (hang volt, csak kép nem), illetve nem működött a belső világítás, az olvasólámpákat lehetett kézzel kapcsolgatni, a belső lámpa a kapcsoló semmilyen állásában (nyitott ajtó) nem világított automatikusan. Az ergonómia hagy még kívánnivalót maga után, egyszerűen túl sokat tud a szórakoztató és kényelmi elektronika.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.