Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cfd7d325-33b5-42af-b7fb-675353e75c14","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy riporteri kérdésre csúszott ki a száján, hogy kislányt várnak.","shortLead":"Egy riporteri kérdésre csúszott ki a száján, hogy kislányt várnak.","id":"20250614_szoboszlai-dominik-buzsik-borka-szuletendo-gyerek-neme","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd7d325-33b5-42af-b7fb-675353e75c14.jpg","index":0,"item":"272f517d-9a2d-420f-b70e-a68015f35767","keywords":null,"link":"/elet/20250614_szoboszlai-dominik-buzsik-borka-szuletendo-gyerek-neme","timestamp":"2025. június. 14. 11:15","title":"Szoboszlai elárulta a születendő gyerekének a nemét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3624cc39-ffa7-4ef9-8d42-3595a2d58198","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A sérülteket kórházban ápolják, továbbra is zajlik a mentés.","shortLead":"A sérülteket kórházban ápolják, továbbra is zajlik a mentés.","id":"20250612_air-india-london-repulogep-katasztrofa-legitarsasag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3624cc39-ffa7-4ef9-8d42-3595a2d58198.jpg","index":0,"item":"327bbce2-82f4-4f6a-adb5-7c686fc13fe0","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_air-india-london-repulogep-katasztrofa-legitarsasag-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 17:49","title":"Az Air India vezérigazgatója szerint nem csak egy túlélője van a repülőgép-katasztrófának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27c57f4a-8e96-4a56-89fa-453881518821","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párnak egy közös gyermeke született.","shortLead":"A párnak egy közös gyermeke született.","id":"20250612_stohl-andras-vica-valas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27c57f4a-8e96-4a56-89fa-453881518821.jpg","index":0,"item":"ad299080-f7ca-43cc-8d79-669e0f7fcbdc","keywords":null,"link":"/elet/20250612_stohl-andras-vica-valas","timestamp":"2025. június. 12. 19:41","title":"Elválik Stohl András és harmadik felesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45a627bd-0bc3-4a3c-b906-69ba1ae535da","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Beletekintünk a divatterepjárók üveggömbjébe: az előzetes, hivatalosan meg nem erősített híradások alapján a következő években több érdekes új modellre is lehet számítani. ","shortLead":"Beletekintünk a divatterepjárók üveggömbjébe: az előzetes, hivatalosan meg nem erősített híradások alapján a következő...","id":"20250612_hvg-trend-suv-modellek-2026-2030","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45a627bd-0bc3-4a3c-b906-69ba1ae535da.jpg","index":0,"item":"916673c7-dc09-4544-ab53-fcea8d5db1e5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_hvg-trend-suv-modellek-2026-2030","timestamp":"2025. június. 12. 18:00","title":"Új SUV-modellek a láthatáron: ezekre az autókra vár a fél világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","shortLead":"A kanadai erdőtüzek miatt „piszkos” a légkör, és érkezik a szaharai eredetű por is. ","id":"20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db3d9e58-547b-40df-8f80-f1bc58e27d2e.jpg","index":0,"item":"b990c733-73b7-49d4-a255-cdb0149745ea","keywords":null,"link":"/elet/20250614_erdotuz-fust-szaharai-por-idojaras","timestamp":"2025. június. 14. 12:48","title":"Füst és szaharai por is lesz a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ae102a1-4005-45b8-84d8-00415412cf98","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Rögtön meglátszott a forint árfolyamán, hogy bizonytalan lett a nemzetközi politikai és gazdasági környezet.","shortLead":"Rögtön meglátszott a forint árfolyamán, hogy bizonytalan lett a nemzetközi politikai és gazdasági környezet.","id":"20250613_forint-arfolyam-izrael-iran-euro-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ae102a1-4005-45b8-84d8-00415412cf98.jpg","index":0,"item":"6dd74a40-315a-4a9f-9e2e-ae12fb19efbd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_forint-arfolyam-izrael-iran-euro-dollar","timestamp":"2025. június. 13. 07:28","title":"Zuhant a forint, miután Izrael megtámadta Iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cdaa087-a84a-4650-902b-5614e870b0a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A lakosságot kedvezően érinti, hogy szigorodtak az energiacégek EKR-kötelezettségei, és bővültek a lehetőségek. A tanúsítványkereskedelmen keresztül egyre több és komplexebb energetikai felújítási munkát csináltathatnak meg a háztartások, akár számukra ingyen.","shortLead":"A lakosságot kedvezően érinti, hogy szigorodtak az energiacégek EKR-kötelezettségei, és bővültek a lehetőségek...","id":"20250613_lakasfelujitas-energiahatekonysag-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cdaa087-a84a-4650-902b-5614e870b0a9.jpg","index":0,"item":"ca3d4847-1252-4c39-80f9-65f8bb63ea8f","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_lakasfelujitas-energiahatekonysag-tamogatas","timestamp":"2025. június. 13. 10:17","title":"Nyílt a pénzcsap, még több támogatást lehet szerezni lakásfelújításra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b14b098-a3c8-47f6-b9df-c876b8b47c67","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A cég szerint komoly kihívások elé állítja őket az árréstop.","shortLead":"A cég szerint komoly kihívások elé állítja őket az árréstop.","id":"20250612_dm-bolti-dolgozok-oraszam-arrestop","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b14b098-a3c8-47f6-b9df-c876b8b47c67.jpg","index":0,"item":"705c093e-3868-4ef4-9750-7171a9499dc7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_dm-bolti-dolgozok-oraszam-arrestop","timestamp":"2025. június. 12. 18:47","title":"Csökkenti a bolti dolgozók óraszámát a DM az árréstop miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.
A Honda Insightba épített gonosz kis tamagocsi átveszi az uralmat az ember fölött, nem hagyja, hogy a saját ritmusában vezessen, arra kényszeríti, hogy megfontoltan, finoman haladjon, késsen el mindenhonnan. Aztán a kútnál mégis csodálkozunk, nem sikerült a hat liter alatti fogyasztás. Ez a tamagocsi bosszúja, fogyasztásban az élmezőnyben van, de nem a legjobb, ugyanakkor a regisztrációs adókedvezmény révén jó választás lehet cégeknek, kisgyermekes családoknak.
Mindeki csúfolja, pedig nagyon ügyes. Legalább tízen fikázták le a Honda Insightot, a parkolóba is csak nehezen engedtek be. Egy, csak egy barátom volt, akinek tetszett. Az úton a kevésbé sznob közönség inkább elismerően bólintott, kivéve az a kiás gyerek, akit csak a barátnője esdeklő pillantása védett meg egy veréstől, mert szerinte lassan közlekedtem. Minek rohannék egy hibriddel?
A (Jazzből, Cityből, Civicből ismerős 1,4 literes) benzinmotor főtengelyére szerelt villanymotor alapján mild, azaz köztes hibrid az Insight. Párhuzamos hibrid jellemző ugyanakkor, hogy ez a 10 kW, azaz 13,6 lóerő teljesítményű villanymotor sík úton, városi tempónál akár önálló hajtásra is képes. Folyamatosan figyeltem a megfelelő kijelzőt, vezetés helyett virágot neveltem, és lehúzott ablaknál élveztem a hibrid csendjét. Két-három kilométernél többre sosem futotta, 46-53 kilométer/órás tempóval sikerült elérni az elektromos szabadon futást. A mögöttem haladó lincshangulat sem vette el a kedvem a kertészkedéstől, ám ez életem egyik nagy kudarca marad. Leveleket növesztettek a növényeim, de virágot nem fakasztottam. Ennyire terméketlen lennék? Mezítláb is megpróbáltam, leheletnyi gázadással sem értem el nagyobb sikert.
Tisztán elektromos üzemben az elektromotor valójában a motor főtengelyét forgatja, azaz a villanyüzem nem független a benzinmotortól. A blokkban a dugattyúk is járnak, csupán a szelepek zártak a kisebb belső ellenállás érdekében. Ugyanez a helyzet egyébként fékezéskor is, hogy a motor fékhatása minél kisebb legyen. A fékezés energiáját ugyanis a hibrideknél természetes módon, a villanymotor fordított, azaz generátor üzembe kapcsolásával a csomagtér padlója alá épített akkumulátorok hasznosítják. A két motort összehangoló elektronikát a Honda Integrated Motor Assyst, azaz IMA rendszernek hívja. Központi számítógép dönt arról, hogy a benzinmotor mikor álljon le, a villanymotor mikor hajtson önállóan vagy segéderőként. A hajtásváltásokról szinte csak a műszerek tudósítanak, a leváló vagy bekapcsolódó benzinmotor rángatásoktól mentes, a futás általánosan néma. A hibrid autóban kissé fura, hogy az amúgy fokozatmentes automatikus váltó sportprogramot és kormánykerék mögé ültetett váltóbillentyűket is kínál. Csak ha nagyon pipa voltam, akkor kapcsoltam S-be, nagy változást nem éreztem, viszont halottam valami nyöszörgést a motortérből – talán a lovak visítottak. A két motor együttes teljesítménye is csupán 98 lóerő, nyomatéka ugyanakkor figyelemre méltó (167 Nm), a gyorsulás nem kimagasló, 100 kilométer/óráig 12,5 másodperc, a végsebesség azonban tisztes, 182 kilométer/óra, igaz én még a 130-as tempót is csak félve próbáltam ki, nehogy leszáradjanak a leveleim. A nikkel-fémhidrid akksi 38 kilót nyom.
A vártnál többet fogyaszt (Oldaltörés)
Noha a gyári, 101 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátású, 4,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztástól alaposan elmarad a teszt 6,1 liter/100 kilométeres fogyasztása, a főként városi üzemben mért érték még elfogadható, dugóban mindenképp jó érzés, hogy az álló autó motorja nem pöfög, miközben az akkumulátorokról mégis megy a fűtés, szól a hifi.
Idegesítő és a nyolcvannégyes Fiat Ritmómat idézi fel az a kattogás, amivel az ablaktörlő relé tudomásunkra adja, hogy dolgozik. Mintha nem látnám! Az sem tetszett, hogy egy csúcstechnológiás japán autóban utólag beszerelt mikrofon issza a szavaimat, és dacára a minőségi navigációs, érintőképernyős hifinek, a kormányon lévő gombokkal nem tudok telefonálni. Csak az érintőképernyős cuccról.
A kormány túl indirekt, sosem tudjuk, hova érkezünk a kanyarodás befejezésekor, folyton korrigálnunk kell. A futómű kemény, az izgága kormányzás erre csak rátesz.
A nem egész 4,4 méter hosszú ötajtós még a Jazzen alapuló Citynél is rövidebb, sőt szélessége és magassága is szerényebb. Ez persze nem meglepő, itt fokozottan számít a légellenállás, az utasok pedig legyenek kompromisszumra képesek: kissé a padlón ülnek s a belmagasság sem túlzott, de az átlagtermetűeknek elegendő. A kialakítás igényes, de luxusról szó sincs, minden műanyag kopogósan kemény. A tervezők nem feledkeztek meg a praktikumról, elöl-hátul sok a pakolóhely. Az ötajtós kialakítás miatt a 304 literes csomagtér (VDA szerint mérve, kalaptartóig) jól kihasználható, a hátsó üléstámlák síkba döntésével a 892 literes raktér közel kétméteres hosszúságúra hízik.
Az alapvonásaival a Jazzére emlékeztető, de külön ablakba, felülre szerelt kilométer-órájával civices jegyeket is mutató műszerfalon temérdek apróság sarkall a takarékos vezetésre. A központi műszerblokkban külön műszer jelzi a villanymotor aktuális bevetését vagy fordított működését, azaz akkumulátor-töltését. A kilométeróra háttere a vezetés gazdaságosságától függően változik zöldből kék árnyalatúvá.
Az Insight ára nem is eltúlzott, ötmilliós árcédulája gazdag, egyebek mellett automatikus CVT-váltót és klímaberendezést, elektromos ablak- és tükörmozgatást, hat légzsákot, mentestabilizáló elektronikát és igényes, MP3/WMA-olvasós audiorendszert egyaránt soroló alapellátmányához mérten kifejezetten arányos, a fejlett hajtásláncról nem is beszélve.