Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e0344d9d-b863-4cc1-a275-7f2e43ec9993","c_author":"HVG","category":"360","description":"A zsenik különc, bogaras világába tekinthetünk be a Centrál Színházban.","shortLead":"A zsenik különc, bogaras világába tekinthetünk be a Centrál Színházban.","id":"20250308_hvg-Central-szinhaz-kisszinpad-David-Auburn-Egy-bizonyitas-korvonalai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0344d9d-b863-4cc1-a275-7f2e43ec9993.jpg","index":0,"item":"1ab170fc-bc82-48c0-905f-725dda780395","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-Central-szinhaz-kisszinpad-David-Auburn-Egy-bizonyitas-korvonalai","timestamp":"2025. március. 08. 16:15","title":"Visszatér a színpadra Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia, akik a Nemzeti Színházban lezuhantak a díszletről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1c9f47b-03b0-42ca-9080-53617e1a4ab1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Fényhidat kapott és egyedi gúnyába bújt az új Skoda Octavia legerősebb verziója.","shortLead":"Fényhidat kapott és egyedi gúnyába bújt az új Skoda Octavia legerősebb verziója.","id":"20250310_ime-a-legujabb-skoda-octavia-rs-rendorauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1c9f47b-03b0-42ca-9080-53617e1a4ab1.jpg","index":0,"item":"f4864d5d-4837-4f63-8fd3-6263b6a98f96","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_ime-a-legujabb-skoda-octavia-rs-rendorauto","timestamp":"2025. március. 10. 07:21","title":"Íme a legújabb Skoda Octavia RS rendőrautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b450cd4e-243b-4a6e-af9d-24e4b0c673c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A legtöbben gazdasági irányba tanulnának tovább.","shortLead":"A legtöbben gazdasági irányba tanulnának tovább.","id":"20250310_83-eves-egyetemista-felsooktatasi-jelentkezesi-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b450cd4e-243b-4a6e-af9d-24e4b0c673c7.jpg","index":0,"item":"f904dfa5-7afd-4565-a434-02502f5b8d1f","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_83-eves-egyetemista-felsooktatasi-jelentkezesi-adatok","timestamp":"2025. március. 10. 07:54","title":"83 éves a legidősebb ember, aki egyetemre akar járni ősztől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A milliárdos üzletember Soros Györgyöt is emlegette és megkérdőjelezte Románia demokratikusságát, miután elutasították Călin Georgescu elnökjelöltségét.","shortLead":"A milliárdos üzletember Soros Györgyöt is emlegette és megkérdőjelezte Románia demokratikusságát, miután elutasították...","id":"20250309_Elon-Musk-nehezen-viseli-calin-georgescu-elnokjelolt-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a.jpg","index":0,"item":"31d85ac0-fb3c-4327-8347-b7b161df5ad9","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Elon-Musk-nehezen-viseli-calin-georgescu-elnokjelolt-x","timestamp":"2025. március. 09. 22:03","title":"„Újra Soros” – Elon Musk kiakadt, hogy ejtették a román szélsőjobbos jelöltet: egy óra alatt háromszor is posztolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","shortLead":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","id":"20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c.jpg","index":0,"item":"607da7ef-7f47-49e5-bcff-c7574c4ece70","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","timestamp":"2025. március. 08. 19:31","title":"Megállapodtak a pártok a koalíciós tárgyalásokat előkészítő egyeztetéseken Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","id":"20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc.jpg","index":0,"item":"2eb6cb92-40f6-4105-8126-b0c205624d10","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","timestamp":"2025. március. 10. 06:41","title":"Alaposan felmorcosították az új Toyota Land Cruisert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban. Ilyen intézkedésekre szükség van, hiszen nem tiszteljük eléggé a természetet. Litkai Gergely össze is gyűjtotte, hogy miből ért(ene) az ember, így került teljes más megvilágításba a Piroska és a farkas meséje, a három kismalac építkezési projektjei, de Tiborcz István befektetései és Deutsch Tamás bizottsági szereplése is az Európai Parlamentben. ","shortLead":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban...","id":"20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4.jpg","index":0,"item":"24fc556f-3a12-4ec2-aea5-afc3070bc812","keywords":null,"link":"/360/20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","timestamp":"2025. március. 08. 19:30","title":"Duma Aktuál: Deutsch Tamás esete a tüdőlövést kapott szárcsával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e03fa1a9-46e0-4c39-adc8-e6de69ff96e8","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A szakszervezet 8 százalékos béremelést és három pluszszabadnapot követel. ","shortLead":"A szakszervezet 8 százalékos béremelést és három pluszszabadnapot követel. ","id":"20250310_nemet-repuloterek-figyelmezteto-sztrajk-szakszervezet-kollektiv-szerzodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e03fa1a9-46e0-4c39-adc8-e6de69ff96e8.jpg","index":0,"item":"ef940f0a-dcbf-49b4-831b-0cb3918582fe","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_nemet-repuloterek-figyelmezteto-sztrajk-szakszervezet-kollektiv-szerzodes","timestamp":"2025. március. 10. 06:18","title":"Egynapos sztrájk kezdődött 13 német repülőtéren, 3400 járatot töröltek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.
A Honda Insightba épített gonosz kis tamagocsi átveszi az uralmat az ember fölött, nem hagyja, hogy a saját ritmusában vezessen, arra kényszeríti, hogy megfontoltan, finoman haladjon, késsen el mindenhonnan. Aztán a kútnál mégis csodálkozunk, nem sikerült a hat liter alatti fogyasztás. Ez a tamagocsi bosszúja, fogyasztásban az élmezőnyben van, de nem a legjobb, ugyanakkor a regisztrációs adókedvezmény révén jó választás lehet cégeknek, kisgyermekes családoknak.
Mindeki csúfolja, pedig nagyon ügyes. Legalább tízen fikázták le a Honda Insightot, a parkolóba is csak nehezen engedtek be. Egy, csak egy barátom volt, akinek tetszett. Az úton a kevésbé sznob közönség inkább elismerően bólintott, kivéve az a kiás gyerek, akit csak a barátnője esdeklő pillantása védett meg egy veréstől, mert szerinte lassan közlekedtem. Minek rohannék egy hibriddel?
A (Jazzből, Cityből, Civicből ismerős 1,4 literes) benzinmotor főtengelyére szerelt villanymotor alapján mild, azaz köztes hibrid az Insight. Párhuzamos hibrid jellemző ugyanakkor, hogy ez a 10 kW, azaz 13,6 lóerő teljesítményű villanymotor sík úton, városi tempónál akár önálló hajtásra is képes. Folyamatosan figyeltem a megfelelő kijelzőt, vezetés helyett virágot neveltem, és lehúzott ablaknál élveztem a hibrid csendjét. Két-három kilométernél többre sosem futotta, 46-53 kilométer/órás tempóval sikerült elérni az elektromos szabadon futást. A mögöttem haladó lincshangulat sem vette el a kedvem a kertészkedéstől, ám ez életem egyik nagy kudarca marad. Leveleket növesztettek a növényeim, de virágot nem fakasztottam. Ennyire terméketlen lennék? Mezítláb is megpróbáltam, leheletnyi gázadással sem értem el nagyobb sikert.
Tisztán elektromos üzemben az elektromotor valójában a motor főtengelyét forgatja, azaz a villanyüzem nem független a benzinmotortól. A blokkban a dugattyúk is járnak, csupán a szelepek zártak a kisebb belső ellenállás érdekében. Ugyanez a helyzet egyébként fékezéskor is, hogy a motor fékhatása minél kisebb legyen. A fékezés energiáját ugyanis a hibrideknél természetes módon, a villanymotor fordított, azaz generátor üzembe kapcsolásával a csomagtér padlója alá épített akkumulátorok hasznosítják. A két motort összehangoló elektronikát a Honda Integrated Motor Assyst, azaz IMA rendszernek hívja. Központi számítógép dönt arról, hogy a benzinmotor mikor álljon le, a villanymotor mikor hajtson önállóan vagy segéderőként. A hajtásváltásokról szinte csak a műszerek tudósítanak, a leváló vagy bekapcsolódó benzinmotor rángatásoktól mentes, a futás általánosan néma. A hibrid autóban kissé fura, hogy az amúgy fokozatmentes automatikus váltó sportprogramot és kormánykerék mögé ültetett váltóbillentyűket is kínál. Csak ha nagyon pipa voltam, akkor kapcsoltam S-be, nagy változást nem éreztem, viszont halottam valami nyöszörgést a motortérből – talán a lovak visítottak. A két motor együttes teljesítménye is csupán 98 lóerő, nyomatéka ugyanakkor figyelemre méltó (167 Nm), a gyorsulás nem kimagasló, 100 kilométer/óráig 12,5 másodperc, a végsebesség azonban tisztes, 182 kilométer/óra, igaz én még a 130-as tempót is csak félve próbáltam ki, nehogy leszáradjanak a leveleim. A nikkel-fémhidrid akksi 38 kilót nyom.
A vártnál többet fogyaszt (Oldaltörés)
Noha a gyári, 101 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátású, 4,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztástól alaposan elmarad a teszt 6,1 liter/100 kilométeres fogyasztása, a főként városi üzemben mért érték még elfogadható, dugóban mindenképp jó érzés, hogy az álló autó motorja nem pöfög, miközben az akkumulátorokról mégis megy a fűtés, szól a hifi.
Idegesítő és a nyolcvannégyes Fiat Ritmómat idézi fel az a kattogás, amivel az ablaktörlő relé tudomásunkra adja, hogy dolgozik. Mintha nem látnám! Az sem tetszett, hogy egy csúcstechnológiás japán autóban utólag beszerelt mikrofon issza a szavaimat, és dacára a minőségi navigációs, érintőképernyős hifinek, a kormányon lévő gombokkal nem tudok telefonálni. Csak az érintőképernyős cuccról.
A kormány túl indirekt, sosem tudjuk, hova érkezünk a kanyarodás befejezésekor, folyton korrigálnunk kell. A futómű kemény, az izgága kormányzás erre csak rátesz.
A nem egész 4,4 méter hosszú ötajtós még a Jazzen alapuló Citynél is rövidebb, sőt szélessége és magassága is szerényebb. Ez persze nem meglepő, itt fokozottan számít a légellenállás, az utasok pedig legyenek kompromisszumra képesek: kissé a padlón ülnek s a belmagasság sem túlzott, de az átlagtermetűeknek elegendő. A kialakítás igényes, de luxusról szó sincs, minden műanyag kopogósan kemény. A tervezők nem feledkeztek meg a praktikumról, elöl-hátul sok a pakolóhely. Az ötajtós kialakítás miatt a 304 literes csomagtér (VDA szerint mérve, kalaptartóig) jól kihasználható, a hátsó üléstámlák síkba döntésével a 892 literes raktér közel kétméteres hosszúságúra hízik.
Az alapvonásaival a Jazzére emlékeztető, de külön ablakba, felülre szerelt kilométer-órájával civices jegyeket is mutató műszerfalon temérdek apróság sarkall a takarékos vezetésre. A központi műszerblokkban külön műszer jelzi a villanymotor aktuális bevetését vagy fordított működését, azaz akkumulátor-töltését. A kilométeróra háttere a vezetés gazdaságosságától függően változik zöldből kék árnyalatúvá.
Az Insight ára nem is eltúlzott, ötmilliós árcédulája gazdag, egyebek mellett automatikus CVT-váltót és klímaberendezést, elektromos ablak- és tükörmozgatást, hat légzsákot, mentestabilizáló elektronikát és igényes, MP3/WMA-olvasós audiorendszert egyaránt soroló alapellátmányához mérten kifejezetten arányos, a fejlett hajtásláncról nem is beszélve.
A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban sokan lemondtak a munkaalkalmassági vizsgálatokról. A belügy nem siet a magyarázattal.
A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába.