Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7a945668-510f-447b-bb60-c8bd236c8db2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 26 éves férfi december elején lőtte le Brian Thompsont, a UnitedHealthcare vezérigazgatóját.","shortLead":"A 26 éves férfi december elején lőtte le Brian Thompsont, a UnitedHealthcare vezérigazgatóját.","id":"20250401_egyesult-allamok-brian-thompson-merenylet-luigi-mangione-halalbuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a945668-510f-447b-bb60-c8bd236c8db2.jpg","index":0,"item":"2e20725c-129f-4ba7-92f2-c9dc7b1d1c67","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_egyesult-allamok-brian-thompson-merenylet-luigi-mangione-halalbuntetes","timestamp":"2025. április. 01. 17:53","title":"Halálbüntetést kértek a biztosítófőnök lelövésével vádolt Luigi Mangione-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53f65e68-6774-4cfc-94cc-8d5dc66af2d5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gigantikus GMC Sierra EV mostantól egy alacsonyabb árú változatban is kapható.","shortLead":"A gigantikus GMC Sierra EV mostantól egy alacsonyabb árú változatban is kapható.","id":"20250331_olcsobb-verzioban-tamad-a-hegyomlasnyi-meretu-amerikai-villanyauto-gmc-sierra-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53f65e68-6774-4cfc-94cc-8d5dc66af2d5.jpg","index":0,"item":"9e94626f-62f6-4d4f-9fd3-dbea69b5bd19","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_olcsobb-verzioban-tamad-a-hegyomlasnyi-meretu-amerikai-villanyauto-gmc-sierra-ev","timestamp":"2025. március. 31. 08:41","title":"Olcsóbb verzióban támad a hegyomlásnyi méretű amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók több mint 19 ezer ember agyfelvételét nézték át, az adatok alapján pedig egyértelműnek tűnik, hogy az agy nem egy lassú folyamat során öregszik.","shortLead":"Amerikai kutatók több mint 19 ezer ember agyfelvételét nézték át, az adatok alapján pedig egyértelműnek tűnik...","id":"20250331_agykutatas-agyvizsgalat-oregedes-fmri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0.jpg","index":0,"item":"ab7d23f0-3f9f-44e0-93d6-9564854b7cdd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_agykutatas-agyvizsgalat-oregedes-fmri","timestamp":"2025. március. 31. 20:03","title":"Megvan a titok: ebben az életkorban kezd el rohamosan öregedni az agy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8300940c-68dd-4ba6-8893-00db2cb91318","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A volt jegybankelnök azt mondta az Indexnek, hogy “minden információ szerint megvan az alapítványi vagyon, sőt jelentősen emelkedett is, így a Neumann Egyetem befektetéseivel kapcsolatos ÁSZ-álláspont sem védhető.”","shortLead":"A volt jegybankelnök azt mondta az Indexnek, hogy “minden információ szerint megvan az alapítványi vagyon, sőt...","id":"20250331_Matolcsy-Gyorgy-MNB-alapitvanyok-PADMA-ASZ-jelentesek-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8300940c-68dd-4ba6-8893-00db2cb91318.jpg","index":0,"item":"37bc149a-22c8-4196-833e-24aae421c011","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Matolcsy-Gyorgy-MNB-alapitvanyok-PADMA-ASZ-jelentesek-interju","timestamp":"2025. március. 31. 09:01","title":"Megszólalt Matolcsy: Az ÁSZ-jelentések nem felelnek meg a tényeknek, durva szakmai hibái elfogadhatatlanok, etikátlanok és módszertanilag megalapozatlanok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db83adcf-1e1e-4983-a522-f9161af55a71","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sam Mendes külön-külön életrajzi filmeket készít a négy beatle-ről, most kiderült, a négy film egyszerre kerül moziba.","shortLead":"Sam Mendes külön-külön életrajzi filmeket készít a négy beatle-ről, most kiderült, a négy film egyszerre kerül moziba.","id":"20250401_Egyszerre-mutatnak-be-harom-ev-mulva-a-negy-Beatles-filmet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db83adcf-1e1e-4983-a522-f9161af55a71.jpg","index":0,"item":"bbaa56c1-3835-4b20-ae42-7a90188b34c1","keywords":null,"link":"/kultura/20250401_Egyszerre-mutatnak-be-harom-ev-mulva-a-negy-Beatles-filmet","timestamp":"2025. április. 01. 10:27","title":"Világhíres színészekkel jönnek Sam Mendes Beatles-filmjei, mindjárt egyszerre négy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92f2a641-8ae4-4026-8fb5-547aefd22c17","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Bár elsőre csak egy kicsit megnyújtott Dusternek tűnhet, a valaha készült legerősebb Daciaként jegyzett Bigster több ennél. Marseille környékén próbáltuk ki a négyfelé hajtással támadó román újdonságot, mely alaphangon 10 millió forintot kóstál.","shortLead":"Bár elsőre csak egy kicsit megnyújtott Dusternek tűnhet, a valaha készült legerősebb Daciaként jegyzett Bigster több...","id":"20250331_merjunk-nagyot-almodni-legerosebb-legdragabb-daciat-bigster-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92f2a641-8ae4-4026-8fb5-547aefd22c17.jpg","index":0,"item":"9bd8826b-c153-47bf-b735-3cd166e06127","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_merjunk-nagyot-almodni-legerosebb-legdragabb-daciat-bigster-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 31. 15:18","title":"Merjünk nagyot álmodni: vezettük a legerősebb, legdrágább Daciát, a vadonatúj Bigstert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bfaffe7-d0f8-47b6-b160-d645a6d99c32","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ismét megnyilvánult a nemi erőszakkal és emberkereskedelemmel vádolt fivérek Orbán Viktor iránti rajongása. Az apropó a sikkasztás miatt elítélt francia szélsőjobboldali politikus ügye.","shortLead":"Ismét megnyilvánult a nemi erőszakkal és emberkereskedelemmel vádolt fivérek Orbán Viktor iránti rajongása. Az apropó...","id":"20250331_Az-ifjabb-Tate-fiver-Orbant-posztolva-allt-ki-Le-Pen-mellett-andrew-romania-eroszak-sikkasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bfaffe7-d0f8-47b6-b160-d645a6d99c32.jpg","index":0,"item":"b2e8543e-db56-4d37-bfaa-853dc99bc56d","keywords":null,"link":"/elet/20250331_Az-ifjabb-Tate-fiver-Orbant-posztolva-allt-ki-Le-Pen-mellett-andrew-romania-eroszak-sikkasztas","timestamp":"2025. március. 31. 18:53","title":"Orbánt posztolt az ifjabb Tate fivér, hogy kiálljon Le Pen mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","shortLead":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","id":"20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46.jpg","index":0,"item":"8182e7ec-7189-4101-b238-e447b5207465","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","timestamp":"2025. március. 31. 20:31","title":"A Fidesz benyújtotta a kétgyermekes anyák szja-mentességéről szóló törvényjavaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyerekkorom óta álmodom egy Accordról. Sternből és Paris Matchból vagdostam ki a képét. Eltelt húsz év, az Accord még mindig úton van, és most nekem is megadatik. Sőt, egyszerre kettőt is tesztelhetek. Kézi váltós 150 lovas dízel és automatikus váltós 150 lovas kombi. Szépek, jók, szeretem.
Hangulatában, főbb arcvonásaiban alig változott elődjéhez képest az új Honda Accord, kevésbé agresszív, sokkal inkább futurisztikus a formavilága. A terebélyes külső azonban megtévesztő, a kombi még csak, de a szedán hátul nem kínál limuzinos kényelmet. Főleg a lábtér kevés. A hátra be- és kiszállás körülményes, és esetenként fájdalmas.
A belső kidolgozás japán alaposságról árulkodik, bár az anyagok minősége lehetne németesen lágyabb, találkozunk kellemetlen tapintású és túl merev pvc-vel is. A felszereltség gazdag, a szedán minden hájjal megkent változatában igazi kényeztetés volt utazni, de a kicsivel puritánabb kombi is tartalmazott csúcshifit (dobozhanggal), ülésfűtést, xenon fényszórókat, elektromos panorámatetőt, elektromos csomagtérnyitást (ez néha sztrájkolt), tempomatot és Bluetooth-kihangosítást. Ezen túl a szedánban bőrkárpitban terpeszkedtünk, kicsit elavult grafikájú navigációs képernyőre hagyatkozhattunk, a tempomat adaptív (azaz automatikusan tartja az előttünk haladóktól a távolságot), ráfutásra radar figyelmeztet, és az autó egyenesben tartásában korrekciókra képes sávasszisztens segített (ez nem tetszett, hadd kormányozzak én). A középkonzol és a műszerfal kapcsolóit tanulni kell, az ergonómia nem tökéletes.
Az autóban lakozó lady minden gombnyomást angolul felolvas, azt is, ha éppen megcsúszott az autó és dolgozik az ESP, de felolvassa a rádióállomások nevét. Kikapcsolni nem sikerült, így egymást boldogítottuk a pár nap során. A Bluetooth-kapcsolódással megszenvedtem. Két órán keresztül ordítottam a ladyvel, hogy setup, phone, pair, delete, cancel. Korábban is küzdöttem Hondában telefon beállítással, ennek ellenére nem sikerült elsőre. A probléma az, hogy nem gombokkal és manuálisan kell összekapcsolódni, hanem hangutasítások alapján. Attól függően, hogy a lady milyen hangulatban van, ez vagy sikerül, vagy nem. Félrehallások és félreértések hangjátéka következett. Bekapcsolta az ablakfűtést, pofámba fújta a forró levegőt, kiírta, hogy az USB-port nincs használatban, bekapcsolta az ablaktörlőt, a cédét, mindent, csak a telefont nem. Finnül is megpróbáltam, japánul is. Miután az összes hangszálam megnyúlt, félreálltam egy parkolóba és megpróbáltam újra. A phone setup volt a varázsszó. Lassan, lépésről lépésre összejött. Azt a boldogságot és büszkeséget el nem tudom mesélni.
Az autó hajlamos a büdösödésre, valami gond lehet a szellőző rendszerével, mindkét autóba több gázolajszag jutott be, mint amennyit elvisel az ember taknyos orra és szervezete. Félóránként szellőztetnem kellett.
Kemény futómű, szintetikus kormány (Oldaltörés)
Menet közben a kemény irányzatot képviseli az Accord, a kombit puhábbnak éreztem. Az egyenetlenségeken azonban ez is rázott, főleg a jégbordákon. Ebben az esetben örültem is neki, legalább talajt fogott néha az autó, a jégpáncélon autózás nem tartozik a lieblingjeim közé.
Száraz úton kanyarban remek, sportos stílusa lenyűgözne, ha nem fojtaná el enyhe alulkormányzottsági hajlama, valamint az érzéketlen, merev kormány.
A motor karcos, hajnali hidegben riasztóan az, viszont van benne szufla, kifejezetten jól gyorsul, hamar lendületbe jön. Csak a kopogós hangja jelzi, hogy dízel, a dinamizmusa benzineseket megszégyenít.
A hatsebességes kézi váltó rövid úton jár, élvezetes tologatni, az automatikus váltó meglepően finoman kapcsol, téli dugójárásban kifejezetten jó volt. A kéziváltós szedánnal többet csúszkáltam volna. A vezetés élményéből semmit nem vesz el.
A hidegben üzemeltetés nem ütött vissza a tankolásnál, a fedélzeti számítógép adataira is rácáfolt a mért fogyasztás. A szedán 300 kilométeres tesztelés alatt 6,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként, a bejáratós kombit (41 kilométerrel vettem át) 400 kilométeren át faggattam. 8 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként.
Praktikumban egyértelműen nyer a kombi, a hatalmas méretei ellenére azonban nem használható teljes szélessége, a kerékjáratoknál szűkül.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.