Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet beszélünk róla. A várandósság vagy a szülés miatt kialakult aranyérre ez fokozottan igaz. Cikkünkben összeszedtük, mit érdemes tudni az ebben az időszakban kialakult betegségről.","shortLead":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet...","id":"20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e.jpg","index":0,"item":"f50775c0-aae9-4785-b03e-b8f390395830","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 26. 15:30","title":"Szinte mindenki küzd vele, mégsem szólnak előre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"64339147-8d8e-4166-bba3-49e06f41cfe2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap szerint Kovács Gergely megkereste Magyar Pétert, de a Tisza elnöke nem kért a koordinációból.","shortLead":"A lap szerint Kovács Gergely megkereste Magyar Pétert, de a Tisza elnöke nem kért a koordinációból.","id":"20250426_Magyar-Hang-nem-lesz-Kutya-Part-Tisza-egyuttmukodes-onalloan-indul-az-MKKP","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64339147-8d8e-4166-bba3-49e06f41cfe2.jpg","index":0,"item":"521d063d-961e-4620-8dd6-eda62c81661d","keywords":null,"link":"/itthon/20250426_Magyar-Hang-nem-lesz-Kutya-Part-Tisza-egyuttmukodes-onalloan-indul-az-MKKP","timestamp":"2025. április. 26. 15:23","title":"Magyar Hang: nem lesz Kutya Párt - Tisza együttműködés, önállóan indulnak jövőre a kétfarkúak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d672b027-be1e-4ddd-9d41-94840bed0494","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök fia egy budapesti üzleti konferencián vendégeskedett, ahol arról beszélt, hogy az USA-nak le kell válnia Kínáról, és szorosabbra kell fűznie a kapcsolatát Kelet-Európával, mert itt osztják a Trump-kormányzat értékrendjét, és mert az emberek itt valóban dolgozni akarnak.","shortLead":"Az amerikai elnök fia egy budapesti üzleti konferencián vendégeskedett, ahol arról beszélt, hogy az USA-nak le kell...","id":"20250428_Donald-Trump-Jr-interju-Gulag-befektetesek-Magyarorszag-woke-Kina-fugges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d672b027-be1e-4ddd-9d41-94840bed0494.jpg","index":0,"item":"cbf6cd6d-f2a9-4449-a1c6-93dcecf7585c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Donald-Trump-Jr-interju-Gulag-befektetesek-Magyarorszag-woke-Kina-fugges","timestamp":"2025. április. 28. 08:32","title":"Donald Trump Jr. szerint Amerika túlságosan függ olyanoktól, akik legszívesebben gulágra küldenék őket, ha tehetnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a997d73f-f71b-458b-86da-3bedd3844d9f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Minden jó, ha jó vége.","shortLead":"Minden jó, ha jó vége.","id":"20250427_girokopter-pogany-baleset-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a997d73f-f71b-458b-86da-3bedd3844d9f.jpg","index":0,"item":"d75f9be5-8c68-4235-b4d8-584484742be9","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_girokopter-pogany-baleset-zuhanas","timestamp":"2025. április. 27. 20:11","title":"Tűzoltók és mentőhelikopter kereste a Baranyában lezuhant gépet, aztán kiderült, hogy csak egy zuhanási manővert gyakorolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d67b627-4808-4e67-9b4b-f785c1991598","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Legalább 115-en megsérültek, amikor egyelőre ismeretlen okokból hatalmas robbanás történt szombaton az iráni Bandar-Abbász kikötőjében. A hatóságok attól tartanak, hogy halálos áldozatok is lehetnek, mivel a robbanás idején nagyon sokan tartózkodtak a kikötőben.","shortLead":"Legalább 115-en megsérültek, amikor egyelőre ismeretlen okokból hatalmas robbanás történt szombaton az iráni...","id":"20250426_Oriasi-robbanas-tortent-egy-irani-kikotoben-sokan-megsebesultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d67b627-4808-4e67-9b4b-f785c1991598.jpg","index":0,"item":"6423164d-d5c1-40cf-b3a6-8364a4cbd987","keywords":null,"link":"/vilag/20250426_Oriasi-robbanas-tortent-egy-irani-kikotoben-sokan-megsebesultek","timestamp":"2025. április. 26. 13:05","title":"Óriási robbanás történt egy iráni kikötőben, sokan megsebesültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Kim Dzsong Un hősként hivatkozott a katonáira.","shortLead":"Kim Dzsong Un hősként hivatkozott a katonáira.","id":"20250428_Eszak-Korea-megerositette-hogy-katonakat-kuldott-az-orosz-ukran-haboruba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b.jpg","index":0,"item":"026ed02a-ffa5-4973-80d3-b2d39ac2da6c","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_Eszak-Korea-megerositette-hogy-katonakat-kuldott-az-orosz-ukran-haboruba","timestamp":"2025. április. 28. 05:33","title":"Észak-Korea megerősítette, hogy katonákat küldött az orosz-ukrán háborúba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Telitalálatos szelvény nincs, de ötösökből azért jó pár született.","shortLead":"Telitalálatos szelvény nincs, de ötösökből azért jó pár született.","id":"20250427_hatoslotto-17-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf.jpg","index":0,"item":"5e4d8e8f-ba98-471c-afcc-0f25c5959294","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_hatoslotto-17-het","timestamp":"2025. április. 27. 16:59","title":"Kihúzták a hatoslottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Itthon a Suzuki SX4 az egyik legnépszerűbb mini SUV, de a Jimnyt, az Ignist és a Fiat Pandát is sokan választották összkerékhajtással. Ebbe a körbe furakodik be a különc Toyota. Az Urban Cruiser 4x4 igényes, intelligens, ám a magyar piacon mégsem életképes. Főként az ára miatt.
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser. A nyáron családostul töltöttem el két hetet elsőkerékhajtású, a mostaninál szegényesebb felszereltségű változatában. Ezúttal az összkerékhajtású csúcsmodellt (EXE AWD) tettük próbára. A motor maradt, az 1,4 literes dízel ugyanolyan referencia a Toyotánál, mint a PSA-csoportnál az 1,6 HDi. Erős, nyomatékos és nagyon takarékos. A nagy nyomáson működő piezoelektromos befecskendezők és a változó geometriájú turbófeltöltő egyaránt a teljesítmény növelését szolgálja. A kisautó sajtóanyaga szerint az 1,4 literes D-4D motorja az első a világon, amely összkerékhajtással 130 gramm/kilométer szén-dioxidot bocsát ki. A kétkerékhajtású modelleknél ez az érték 118 gramm/kilométer. A közel 700 kilométeres tesztelés soráén téli üzemben, állandó fűtéssel, vegyes használatban 5,3 liter gázolajat fogyasztott a mini SUV.
A klíma automatikus, a Bluetooth-os kapcsolat hamar megteremthető, az érintőképernyős, navigációt is tartalmazó multimédia rendszer bonyolult, tanulni kell a használatát.
A hátsó ülésen magam mögött kényelmesen elfértem, két utassal hosszú távon is kényelmes hátul. A hátsó üléspad 1/3-2/3 arányban osztottan és fokozatokban dönthető. Minden ajtózsebben palacktartó van, ezeken felül további négy pohártartó is rendelkezésünkre áll, a kesztyűtartó dupla rekeszes. A csomagtartó kicsi, a kalaptartó útban van, könnyen kibukik alaphelyzetéből, akadályozva nagyobb táskák bepakolását. Macskaköves úton recseg és ropog a középkonzol, rossz úton dilettánsan muzsikálnak a műanyagok.
Az Urban Cruiser nem egy különleges autó, mégis ritka, mint a rózsaszín elefánt. Közel egy éve van a piacon, mégis a két tesztautón kívül csak egy szlovén rendszámú Urban Cruiserrel találkoztam eddig, azzal is Rovinj egyik körforgalmában. Állítólag az Etele tér környékén szoktak látni egyet. Városi legenda. Még Pulmann Mercedesből és Audi R8-ból is többet látni. Jó hír azoknak, akik beleszerettek és leperkálták a minimum 4,6 millió forintot (2WD, alapfelszereltség, 1,33-as benzines). Ritkaságának okát eltúlzottan magas árában kell keresni.
Az üléspozíció magas, a kormány jó fogású, indirekt. A SUV-hatást nem érezni, kívülről a műanyag borítás jelzi erőkerülő mivoltát. A szembetűnő külső csalóka, az optikai elemek növelik a kisautó méretét. Ránézésre nem tűnik fel, hogy az Urban Cruiser akkora, mint egy Yaris.
Átlagos útviszonyok között az autó elsőkerékhajtású, de csúszós útra érve a rendszer automatikusan és folyamatosan (legfeljebb 50-50 százalékig) megosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Optimalizálja a tapadást és az úttartást, miközben a fogyasztás baráti marad.
Hogy megy terepen? (Oldaltörés)
A 4x4-es tulajdonságokhoz ideális téli időt fogtunk ki, volt hó, sár, latyak, jég – ám hiába hajtottuk úttalan utakon, az Urban Cruiser mégsem bizonyíthatta vérbeli terepjáró jellegét. Az akarat megvolt, de az adottságok nem. Az Urban Cruiser úgy viselkedik terepen, mint egy 150 centis center a Lakers palánkja alatt. Hasmagassága túl szerény, a 150 milliméteres érték sok hétköznapi autónál is adott. Terepen imádkoztunk, ne érjen le az alja. Első és hátsó terepszöge 19, illetve 33 fok. Rámpaszöge 16 fok, gázlómélysége 300 milliméter. Magas, 11,8 méteres fordulóköre szintén nem kedvez a terepgyakorlatokhoz, sőt ezzel a közúti forgalomban is szenvedünk. Soha egyetlen autóval sem történt még meg, hogy kertembe beálláskor elnéztem a kapu szélességét. Az Urban Cruiser mégis megtréfált egy előre jól kitervelt jobbra bekanyarodáskor - szégyenszemre tolatva javítottam. Minek ennek autó? -, láttam a kérdést a lassító autósok szemében.
A rövid sáros, jeges, vizes, latyakos, árkos földúton a terepjárás kezdő szintjét teljesítette az Urban Cruiser. Bizonyította, hogy akinek csak télen kell az összkerékhajtás vagy panorámás nyaralóját sárban is meg szeretné közelíteni, második, vagy harmadik autóként jól jár vele. Vadászni nem ajánlott, a vaddisznó csak bontva fér be, de pecázni, horgászni ideális, összehajtva még kétméteres harcsákat is szállíthatunk. Vitorlás hajót biztos nem húzunk vele, csupán 800 kilós terhet vontathat, a Fiat Panda Cross 900 kilót, a Suzuki SX4 1200 kilót, a Suzuki Jimny 1300 kilót.
A hosszú karú botváltó első fokozata is hosszabb, mint amit egy terepjárótól elvárnánk, kettesben már szépen kapaszkodik, ha biztosra akarunk menni, használjuk az elektronikus felezőt, ilyenkor 50-50 százalékos a nyomatékmegosztás a két tengely között.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.