Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"14f6c213-c913-4474-ad4e-50c0e5717047","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.","shortLead":"A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint...","id":"20250106_MVM-eon-Romania-gaz-energia-szolgaltato-Orban-Putyin-haztartas-felvasarlas-magyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14f6c213-c913-4474-ad4e-50c0e5717047.jpg","index":0,"item":"6065d788-2087-42f3-851b-d73632bc2716","keywords":null,"link":"/360/20250106_MVM-eon-Romania-gaz-energia-szolgaltato-Orban-Putyin-haztartas-felvasarlas-magyar","timestamp":"2025. január. 06. 09:30","title":"MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz, hanem valamikor később. Íme az eredmény.","shortLead":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz...","id":"20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d.jpg","index":0,"item":"56029189-6759-4747-b816-85aab3daaf8c","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:13","title":"Itt a szavazás eredménye: a HVG olvasói szerint ekkor lesznek a választások Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert a pályákat ellepte a hó, Hollandiában szintén legalább 70 járatot töröltek és többet késve indítottak a zord idő miatt.","shortLead":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert...","id":"20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb.jpg","index":0,"item":"8a466472-b799-4e7b-935e-4b3ad74e5a32","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","timestamp":"2025. január. 05. 13:17","title":"Késésekkel és járattörlésekkel küzdenek nagy európai repülőtereken a hó és jég miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról, a rejtőzködésről, a propaganda és a gyűlöletbeszéd hatásairól és azokról a szerelmes pillanatokról szól Kupihár Rebeka A heterók istenéhez című verseskötete, amik miatt mégis megéri. Interjú.","shortLead":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról...","id":"20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9.jpg","index":0,"item":"07daae5f-7329-4f13-8d27-376bf96f78fa","keywords":null,"link":"/kultura/20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","timestamp":"2025. január. 04. 20:00","title":"„Magyarország egy süllyedő hajó, de ez a kedvenc hajóm a világon”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani szőlész-borász hallgatóikban – mondja Nyitrainé dr. Sárdy Diána, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Budai Campusának főigazgatója, aki szerint ők az egyik legnagyobb nyertesei a gödöllői központú MATE létrejöttének.","shortLead":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani...","id":"20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6.jpg","index":0,"item":"56cd8c8b-0df2-439b-8e68-85bde1cf5050","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","timestamp":"2025. január. 05. 08:15","title":"„A hallgató keze az őszi félévben legyen koszos a cefrétől, télen pedig kapjon ínhüvelygyulladást a sok metszéstől”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e3f7c4-c3ed-4bce-b5c9-50fa037f2f68","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A német kancellár a Stern hetilapnak adott interjúban válaszolt az X tulajdonosának támadásaira.","shortLead":"A német kancellár a Stern hetilapnak adott interjúban válaszolt az X tulajdonosának támadásaira.","id":"20250105_Olaf-Scholz-kiosztotta-Elon-Muskot-Ne-etesd-a-trollt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e3f7c4-c3ed-4bce-b5c9-50fa037f2f68.jpg","index":0,"item":"c688e238-2807-4b6f-853f-d0eb828eaaee","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Olaf-Scholz-kiosztotta-Elon-Muskot-Ne-etesd-a-trollt","timestamp":"2025. január. 05. 09:08","title":"\"Ne etesd a trollt!\" - Olaf Scholz kiosztotta Elon Muskot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f18c2b8e-2899-420b-89d8-2d3a6f6067e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a nevelés hiánya állhat a városban tapasztalt károkozások hátterében.","shortLead":"A polgármester szerint a nevelés hiánya állhat a városban tapasztalt károkozások hátterében.","id":"20250104_pasztoi-mikulas-hangszoro-lopas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f18c2b8e-2899-420b-89d8-2d3a6f6067e8.jpg","index":0,"item":"9c63aaea-f6bf-418a-bdcd-3bb8ee49552d","keywords":null,"link":"/itthon/20250104_pasztoi-mikulas-hangszoro-lopas","timestamp":"2025. január. 04. 20:49","title":"Kilopták a hangszórót a pásztói Mikulás hátuljából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső időszaka. Reggel szürkeség fogad, aztán minden átmenet nélkül, délután 4-kor beáll az este, majd pár ehhez hasonló hét után megérkezik a még kevesebb napsütéssel kecsegtető tél.","shortLead":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső...","id":"20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7.jpg","index":0,"item":"bbff2391-a21a-4a61-a159-7ab3b5431ebd","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","timestamp":"2025. január. 06. 15:30","title":"Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""}]
Itthon a Suzuki SX4 az egyik legnépszerűbb mini SUV, de a Jimnyt, az Ignist és a Fiat Pandát is sokan választották összkerékhajtással. Ebbe a körbe furakodik be a különc Toyota. Az Urban Cruiser 4x4 igényes, intelligens, ám a magyar piacon mégsem életképes. Főként az ára miatt.
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser. A nyáron családostul töltöttem el két hetet elsőkerékhajtású, a mostaninál szegényesebb felszereltségű változatában. Ezúttal az összkerékhajtású csúcsmodellt (EXE AWD) tettük próbára. A motor maradt, az 1,4 literes dízel ugyanolyan referencia a Toyotánál, mint a PSA-csoportnál az 1,6 HDi. Erős, nyomatékos és nagyon takarékos. A nagy nyomáson működő piezoelektromos befecskendezők és a változó geometriájú turbófeltöltő egyaránt a teljesítmény növelését szolgálja. A kisautó sajtóanyaga szerint az 1,4 literes D-4D motorja az első a világon, amely összkerékhajtással 130 gramm/kilométer szén-dioxidot bocsát ki. A kétkerékhajtású modelleknél ez az érték 118 gramm/kilométer. A közel 700 kilométeres tesztelés soráén téli üzemben, állandó fűtéssel, vegyes használatban 5,3 liter gázolajat fogyasztott a mini SUV.
A klíma automatikus, a Bluetooth-os kapcsolat hamar megteremthető, az érintőképernyős, navigációt is tartalmazó multimédia rendszer bonyolult, tanulni kell a használatát.
A hátsó ülésen magam mögött kényelmesen elfértem, két utassal hosszú távon is kényelmes hátul. A hátsó üléspad 1/3-2/3 arányban osztottan és fokozatokban dönthető. Minden ajtózsebben palacktartó van, ezeken felül további négy pohártartó is rendelkezésünkre áll, a kesztyűtartó dupla rekeszes. A csomagtartó kicsi, a kalaptartó útban van, könnyen kibukik alaphelyzetéből, akadályozva nagyobb táskák bepakolását. Macskaköves úton recseg és ropog a középkonzol, rossz úton dilettánsan muzsikálnak a műanyagok.
Az Urban Cruiser nem egy különleges autó, mégis ritka, mint a rózsaszín elefánt. Közel egy éve van a piacon, mégis a két tesztautón kívül csak egy szlovén rendszámú Urban Cruiserrel találkoztam eddig, azzal is Rovinj egyik körforgalmában. Állítólag az Etele tér környékén szoktak látni egyet. Városi legenda. Még Pulmann Mercedesből és Audi R8-ból is többet látni. Jó hír azoknak, akik beleszerettek és leperkálták a minimum 4,6 millió forintot (2WD, alapfelszereltség, 1,33-as benzines). Ritkaságának okát eltúlzottan magas árában kell keresni.
Az üléspozíció magas, a kormány jó fogású, indirekt. A SUV-hatást nem érezni, kívülről a műanyag borítás jelzi erőkerülő mivoltát. A szembetűnő külső csalóka, az optikai elemek növelik a kisautó méretét. Ránézésre nem tűnik fel, hogy az Urban Cruiser akkora, mint egy Yaris.
Átlagos útviszonyok között az autó elsőkerékhajtású, de csúszós útra érve a rendszer automatikusan és folyamatosan (legfeljebb 50-50 százalékig) megosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Optimalizálja a tapadást és az úttartást, miközben a fogyasztás baráti marad.
Hogy megy terepen? (Oldaltörés)
A 4x4-es tulajdonságokhoz ideális téli időt fogtunk ki, volt hó, sár, latyak, jég – ám hiába hajtottuk úttalan utakon, az Urban Cruiser mégsem bizonyíthatta vérbeli terepjáró jellegét. Az akarat megvolt, de az adottságok nem. Az Urban Cruiser úgy viselkedik terepen, mint egy 150 centis center a Lakers palánkja alatt. Hasmagassága túl szerény, a 150 milliméteres érték sok hétköznapi autónál is adott. Terepen imádkoztunk, ne érjen le az alja. Első és hátsó terepszöge 19, illetve 33 fok. Rámpaszöge 16 fok, gázlómélysége 300 milliméter. Magas, 11,8 méteres fordulóköre szintén nem kedvez a terepgyakorlatokhoz, sőt ezzel a közúti forgalomban is szenvedünk. Soha egyetlen autóval sem történt még meg, hogy kertembe beálláskor elnéztem a kapu szélességét. Az Urban Cruiser mégis megtréfált egy előre jól kitervelt jobbra bekanyarodáskor - szégyenszemre tolatva javítottam. Minek ennek autó? -, láttam a kérdést a lassító autósok szemében.
A rövid sáros, jeges, vizes, latyakos, árkos földúton a terepjárás kezdő szintjét teljesítette az Urban Cruiser. Bizonyította, hogy akinek csak télen kell az összkerékhajtás vagy panorámás nyaralóját sárban is meg szeretné közelíteni, második, vagy harmadik autóként jól jár vele. Vadászni nem ajánlott, a vaddisznó csak bontva fér be, de pecázni, horgászni ideális, összehajtva még kétméteres harcsákat is szállíthatunk. Vitorlás hajót biztos nem húzunk vele, csupán 800 kilós terhet vontathat, a Fiat Panda Cross 900 kilót, a Suzuki SX4 1200 kilót, a Suzuki Jimny 1300 kilót.
A hosszú karú botváltó első fokozata is hosszabb, mint amit egy terepjárótól elvárnánk, kettesben már szépen kapaszkodik, ha biztosra akarunk menni, használjuk az elektronikus felezőt, ilyenkor 50-50 százalékos a nyomatékmegosztás a két tengely között.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.