Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a4367960-70ad-4b37-b0f1-eccb7b67cd69","c_author":"Földvári Zsuzsa","category":"360","description":"Egyelőre inkább az alkata és a kopaszsága miatt nevezik osztrák Churchillnek Christian Stocker új osztrák kancellárt, aki a vidéki prókátor furfangjával kovácsolt koalíciót.","shortLead":"Egyelőre inkább az alkata és a kopaszsága miatt nevezik osztrák Churchillnek Christian Stocker új osztrák kancellárt...","id":"20250524_hvg-kontur-christian-stocker-osztrak-kancellar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4367960-70ad-4b37-b0f1-eccb7b67cd69.jpg","index":0,"item":"72b39891-1527-4c92-9982-c35f2c3cbc62","keywords":null,"link":"/360/20250524_hvg-kontur-christian-stocker-osztrak-kancellar","timestamp":"2025. május. 24. 13:00","title":"Vespával jár és szaxofonozik a kisvárosból érkezett osztrák kancellár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d71449b1-8013-4c61-8b47-c1d9e00bb38c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt polgármester nagylelkűségét nem nézték jó szemmel párttársai sem, tavaly ősszel ki akarták zárni a Fideszből.","shortLead":"A volt polgármester nagylelkűségét nem nézték jó szemmel párttársai sem, tavaly ősszel ki akarták zárni a Fideszből.","id":"20250523_paks-vegkielegites-polgarmester-fidesz-onkormanyzat-birosag-peci-torvenyszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d71449b1-8013-4c61-8b47-c1d9e00bb38c.jpg","index":0,"item":"fed66e6c-0fdd-4601-829f-879a60d6d32b","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_paks-vegkielegites-polgarmester-fidesz-onkormanyzat-birosag-peci-torvenyszek","timestamp":"2025. május. 23. 19:29","title":"Több mint 40 milliót kellene visszafizetnie a volt paksi főjegyzőnek a 63 milliós végkielégítéséből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni a trolimegállóban. Soproni Tamás intézkedett, most már van pad. Válaszlevelet is küldött.","shortLead":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni...","id":"20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44.jpg","index":0,"item":"1b23078d-5116-4011-96ab-ce90397d4870","keywords":null,"link":"/elet/20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","timestamp":"2025. május. 23. 16:57","title":"Szemétládázva kérte számon egy nyugdíjas a padot Soproni Tamás polgármesteren, aki csattanós választ adott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bb3c25-c476-4546-a3b4-80c58df41d56","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az 51 éves támadó megsebesített egy középkorú nőt is, őt kórházba szállították. ","shortLead":"Az 51 éves támadó megsebesített egy középkorú nőt is, őt kórházba szállították. ","id":"20250525_keseles-tamadas-veszprem-megye-rendorseg-bunugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bb3c25-c476-4546-a3b4-80c58df41d56.jpg","index":0,"item":"a64c2078-2457-4f65-9ec5-181fef6dd93a","keywords":null,"link":"/itthon/20250525_keseles-tamadas-veszprem-megye-rendorseg-bunugy","timestamp":"2025. május. 25. 09:49","title":"Pápa környékén halálra késelte ismerősét egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1399d6a3-29ef-49ea-9b4d-07221f40aef6","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az egyik müzli csomagolásán nem tüntettek fel egy allergént, ami veszélyes lehet az arra érzékenyekre.","shortLead":"Az egyik müzli csomagolásán nem tüntettek fel egy allergént, ami veszélyes lehet az arra érzékenyekre.","id":"20250524_Visszahivott-egy-termeket-a-Drogerie-Markt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1399d6a3-29ef-49ea-9b4d-07221f40aef6.jpg","index":0,"item":"b932a408-49c0-453e-99df-ca5d8926418c","keywords":null,"link":"/kkv/20250524_Visszahivott-egy-termeket-a-Drogerie-Markt","timestamp":"2025. május. 24. 14:25","title":"Visszahívott egy terméket a DM","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea7f29b-ca49-4f13-8726-c875623011a5","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Szűk győzelemmel került a lengyel elnökválasztás döntőjébe a liberális Rafal Trzaskowski. A konzervatív Karol Nawrocki potenciális póttábora nagyobb, s ha nyer, a kormánykoalíció bénult marad, de akár szét is eshet.","shortLead":"Szűk győzelemmel került a lengyel elnökválasztás döntőjébe a liberális Rafal Trzaskowski. A konzervatív Karol Nawrocki...","id":"20250524_lengyel-elnokvalasztas-izgalmas-finis-magas-tet-harombol-ketto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea7f29b-ca49-4f13-8726-c875623011a5.jpg","index":0,"item":"5f474723-eb70-444c-bdf8-9f25c6bca28d","keywords":null,"link":"/360/20250524_lengyel-elnokvalasztas-izgalmas-finis-magas-tet-harombol-ketto","timestamp":"2025. május. 24. 14:00","title":"Polgármester és történész párbaján múlik a lengyel kormány működőképessége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2fcf5c12-be83-41ad-ab4b-7d334d8ebb3f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A jövő hét végére azonban újabb hidegfront érkezik.","shortLead":"A jövő hét végére azonban újabb hidegfront érkezik.","id":"20250523_Elege-van-a-rossz-idobol-Hetvegen-kicsit-jobb-lesz-idojarasjelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2fcf5c12-be83-41ad-ab4b-7d334d8ebb3f.jpg","index":0,"item":"0d0f236c-9870-49fe-8ccc-333f3959eb65","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Elege-van-a-rossz-idobol-Hetvegen-kicsit-jobb-lesz-idojarasjelentes","timestamp":"2025. május. 23. 18:25","title":"Elege van a rossz időből? Hétvégén kicsit jobb lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3141cd5-fcec-4759-b4a2-eaf70ceadae2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.","shortLead":"A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.","id":"20250523_GVH-Mol-kiskutak-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3141cd5-fcec-4759-b4a2-eaf70ceadae2.jpg","index":0,"item":"d13b51e2-f64a-4d92-bd23-2864831cdeeb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_GVH-Mol-kiskutak-per","timestamp":"2025. május. 23. 18:00","title":"Már zajlik a per, hogy kiderítsék: miért nem vizsgálta a GVH a Molt a benzinárstop idején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Honda CR-Z a tisztább üzemű benzines-elektromos hibrid hajtóművet kombinálja hatfokozatú manuális sebességváltóval, stílusos kupékarosszériában. Ék alakja, alacsony motorházteteje stabil, atletikus kiállást sejtet. Az osztott üvegű csomagtérajtón át rossz a kilátás, de sebaj, ha a sport gombot megnyomjuk, igazi sportautóvá alakul a CR-Z. Igaz, a 124 lóerő nem a mai fiatalokat csábítja, inkább azokat, akik 10-20 éve az ős CR-X-ben kapcsolták a sebességet és autóztatták a csajokat, és megspóroltak 6,5 millió forintot. Ennyi a CR-Z ára.
A benzinmotor és az IMA-rendszer összesített teljesítménye 124 lóerő, ennél komolyabbnak hangzik a nyomatéka, ami 174 Nm. A csúcsnyomaték azonos az 1,8 literes Civicével, és már 1500-as percenkénti fordulaton jelentkezik, azaz rögtön.
A Honda nem a Toyota full hibrid koncepcióját követi, sokkal inkább a párhuzamos hibridben hisz. Első ízben kombinálták a benzintakarékos, csekély emissziójú párhuzamos hibridet hatfokozatú sebességváltóval. A manuális váltóműhöz csatlakozó 1,5-ös, négyhengeres i-VTEC motor újdonság Európában. Alapja a Jazz néhány, Európában nem árusított változatának erőforrása. Könnyen pörög fel, amit még élénkebbé tesz a motor és a tengelykapcsoló közé beépített 14 lóerős villanymotor 78 Nm-es nyomatéka. A villanymotor alacsony és közepes fordulatszámokon segít rá. A CR-Z 100,8 voltos nikkel-fémhidrid akkumulátora bevált egység a Hondánál, ugyanezt alkalmazzák az Insightban.
A CR-Z károsanyag-kibocsátása 117 gramm/kilométer, a sajtanyag szerint a fogyasztása 5 liter vegyes ciklusban. A rövid túrán volt olyan pillanat, amikor 5 liter alatt is mutatott értéket a fedélzeti számítógép, de a hajtós, pörgős hegyi túra végén, kiszálláskor már 10 liternél tartott a számláló.
Autómenedzser
Háromféle hajtási módot kapott a CR-Z. Ezekben más-más a gáz- és kormányreakció, az alapjárati leállítás időzítése, a klímaszabályozás és az IMA-rendszer rásegítése. Sport állásban erősebben, nagyobb induló nyomatékkal lép be a villanymotor, jobban ugrik az autó, s direktebb érzést ad a kormány. Az econ módban az elektronikus gázadás, a központi elektronika (ECU), a légkondicionáló és a hibridrendszer egyaránt a fogyasztás csökkentésére áll át. Minden egyéb helyzetben a normál mód ajánlott, így is indul az autó. A kulcs elfordítása után start gombbal rajtolunk, megállítani azonban a kulcs elfordításával lehet.
A sebességmérő háttérvilágítása, akárcsak az Insight és az FCX Clarity modellekben, segít a takarékos és környezetkímélő vezetésben, kiegészítve az eco assist funkciót, kapcsolatban áll a háromféle hajtásmóddal. Normál módban kéken világít, econ módban kék egyre zöldebbé válik, illetve zöld virág jelenik meg, ha gazdaságosan vezetünk, a vörös világítás pedig azt jelenti, hogy sport módban van a CR-Z. Az eddig létező hibridautókétól eltérően nagyon gondosan hangolták a kipufogót, hogy hatékonyságától függetlenül minden eddigi kompakt hibridnél szebben szóljon (csak sport fokozatban). Az egyéb alkatrészeket, például a motortartó bakokat és a hangszigetelő betéteket úgy tervezték meg, hogy csak a sportos motorhang legyen hallható, de a sportos autózással gyakorta együtt járó kellemetlen zajok ne érvényesüljenek.
A CR-Z külleme a 80-as évek ikonszerű CR-X-ére emlékeztet, a kicsi, stílusos és kimagaslóan gazdaságos kisméretű autóéra. A CR-X jellegzetesen alacsony tetőíve és az éles metszésű fara szolgált mintaként az 1999-es Insight és az FCX Clarity modellekhez is.
Autómenedzser
A sorozatgyártású autó utasterét a 2007-es Tokyo Motor Show alkalmával bemutatott CR-Z Concept ihlette, háromdimenziós műszerekkel és vezetőorientált berendezéssel. A high-tech műszeregység minden kezelőszervet jól elérhetően csoportosít, hogy csak a vezetésre lehessen összpontosítani. Az összetett, kétszintű műszerfal sötét felső része mintha lebegne a középkonzolba és az ajtóborításokba átmenő, világosabb alsó szint fölött. A sok színes kijelző és a szétdobált kapcsolók elsőre megzavarnak, idő kell, amíg minden funkció a helyére kerül. A rövid próbaúton amúgy sem a műszerfalra összpontosítottunk sokkal inkább a vezetési élménynek adtuk át magunkat, és közben rettegtünk (áldottuk az eget, hogy csak 124 lovas, átkoztuk, hogy miért esik az eső), nehogy a Nagyvillám környéki sziklákra felkenjük a kis sportautót.
A CR-Z gazdag alapfelszereltsége tartalmaz hat légzsákot, aktív fejtámlákat, menetstabilizálót és emelkedőn elindulást segítő asszisztenst. Nem hiányzik belőle a klímaberendezés, a hat hangszórós CD-rádió, az USB iPod-csatlakozó és a motorindító gomb. A közepes és felső szinteken bőrbevonatú ülés és kormány, illetve könnyűfém pedálsor is van. A csúcsmodell vásárlójának Bluetooth kihangosító, sebességrögzítő, panoráma üvegtető, xenon világítás és a csomagtartóban elhelyezett mélynyomót tartalmazó 360 wattos hangrendszer szerez örömöt.
Az enteriőr 2+2-es elrendezésű, de a második sorba ember nem nagyon fér be. Kisebbecske gyermek talán igen. De csajozni minek is vinnénk a gyereket? A hátsó támla egy mozdulattal ledönthető, így sík padlójú, meglepően tágas, 382 literes csomagtér (VDA szerint) alakul ki, amely összemérhető egy alsó-középkategóriájú (ám ötszemélyes) lejtőshátú gépkocsiéval. A padló alatt még van egy 19 literes rakodóhely, ahová a szem elől elrejteni kívánt dolgok tehetők. A csomagtartó alapból 214 literes.
A vezetés élvezetét hangsúlyozó autó kifejlesztésében fontos szerep jutott a futóműnek. A padlóváz részben közös a Jazz és az Insight modellekével, de eltérő a tengelytáv, a nyomtáv és a hangolás. A CR-Z tengelytávja 115, hossza 310 milliméterrel kisebb az Insighténál, ezáltal élénkebb és 57 kilogrammal könnyebb is lett az ötajtós, mint ötüléses márkatársa.
A CR-Z saját rugó- és csillapítóbeállításokat kapott. Jelentős változás, hogy a MacPherson rendszerű első futómű alsó lengőkarja már nem préselt acél, mint az Insight esetében, hanem alumíniumból készül. Ez darabonként 2 kilóval könnyebb, noha a nagyobb nyomtáv és a szélesebb gumik miatt a futómű szilárdabb kivitelű.
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
Nézzünk bátran a jövő szemébe: előbb-utóbb az olajlobbi is belátja, lehet pénzt csinálni az alternatív hajtású autókból. És akkor minden zöld lesz, mindenki zöldautót hajt majd, és biztos eljön a tartós béke is. Mi az első lépést megtettük: kipróbáltuk a jövő autóját. Egy álmot megér.
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
Gyerekkorom óta álmodom egy Accordról. Sternből és Paris Matchból vagdostam ki a képét. Eltelt húsz év, az Accord még mindig úton van, és most nekem is megadatik. Sőt, egyszerre kettőt is tesztelhetek. Kézi váltós 150 lovas dízel és automatikus váltós 150 lovas kombi. Szépek, jók, szeretem.