Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b88236f-10e2-40c9-9136-e6f1238c065a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Már két napja tüntetnek az új kukáscég ellen. A kanizsai polgármester szerint kaposvári fideszes érdekkörök akarták megszerezni maguknak a hulladékszállítást.","shortLead":"Már két napja tüntetnek az új kukáscég ellen. A kanizsai polgármester szerint kaposvári fideszes érdekkörök akarták...","id":"20250102_tojas-kukasauto-nagykanizsa-kaposvari-ceg-szemetszallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b88236f-10e2-40c9-9136-e6f1238c065a.jpg","index":0,"item":"5222bd8a-05ab-4f05-94ce-66e30e8a93f0","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_tojas-kukasauto-nagykanizsa-kaposvari-ceg-szemetszallitas","timestamp":"2025. január. 02. 17:20","title":"Tojással dobálták a kukásautókat Nagykanizsán, miután átvette egy kaposvári cég a szemétszállítást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A másodfokon eljáró bíróság szerint is letartóztatásban kell lennie F. Jánosnak.","shortLead":"A másodfokon eljáró bíróság szerint is letartóztatásban kell lennie F. Jánosnak.","id":"20250102_fellebbezes-Till-Tamas-gyilkos-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69.jpg","index":0,"item":"4490fdfd-bbfe-4378-8117-d87f33669317","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_fellebbezes-Till-Tamas-gyilkos-letartoztatas","timestamp":"2025. január. 02. 16:09","title":"Hiába fellebbezett Till Tamás gyilkosa, marad a börtönben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A korrupcióval gyanúsított politikus Magyarországon kapott politikai menedékjogot, ez pedig komoly botrányt okozott Lengyelországban.","shortLead":"A korrupcióval gyanúsított politikus Magyarországon kapott politikai menedékjogot, ez pedig komoly botrányt okozott...","id":"20250103_szijjarto-romanowski-szanalmas-gyerekes-lengyel-unios-elnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"0aeab728-ad26-45e8-bc16-659d1b8003a6","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_szijjarto-romanowski-szanalmas-gyerekes-lengyel-unios-elnokseg","timestamp":"2025. január. 03. 12:36","title":"„Szánalmas és gyerekes” – reagált Szijjártó arra, hogy a lengyelek nem hívták meg a magyarokat a Romanowski-ügy miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2be71c-6c9c-4b0b-b9c1-c958921deb0d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Négy év pereskedés után sikerült elérni, hogy bocsánatot kérjen az önkormányzat a férfitől. ","shortLead":"Négy év pereskedés után sikerült elérni, hogy bocsánatot kérjen az önkormányzat a férfitől. ","id":"20250102_Jegyzo-per-onkormanyzat-gyamsag-elmebeteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2be71c-6c9c-4b0b-b9c1-c958921deb0d.jpg","index":0,"item":"de6be8ee-8f56-44dc-a39e-7b06b82d7333","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Jegyzo-per-onkormanyzat-gyamsag-elmebeteg","timestamp":"2025. január. 02. 14:55","title":"Elmebeteggé akart nyilváníttatni egy ramocsaházi férfit a jegyző, amiért kérdéseket tett fel a falu helyzetéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48dec77b-772e-41bc-b327-8ad9b108a83b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"2023 őszén került ebbe a pozícióba, amit most sikerült újra elnyernie. ","shortLead":"2023 őszén került ebbe a pozícióba, amit most sikerült újra elnyernie. ","id":"20250103_Mike-Johnson-republikanus-kepviselot-valasztotta-elnokeve-az-ujonnan-megalakult-amerikai-Kongresszus-alsohaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48dec77b-772e-41bc-b327-8ad9b108a83b.jpg","index":0,"item":"da9d8c8e-d886-4968-9f81-739f198c61fd","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Mike-Johnson-republikanus-kepviselot-valasztotta-elnokeve-az-ujonnan-megalakult-amerikai-Kongresszus-alsohaza","timestamp":"2025. január. 03. 22:06","title":"Mike Johnson republikánus képviselőt választotta elnökévé az újonnan megalakult amerikai Kongresszus alsóháza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vályi István beszélt a távozás okairól és arról is, hogyan képzelik el a további munkát.","shortLead":"Vályi István beszélt a távozás okairól és arról is, hogyan képzelik el a további munkát.","id":"20250102_speedzone-ujsagiro-valyi-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73.jpg","index":0,"item":"f48e8f53-0f0a-4db8-9960-13e7cd763d30","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_speedzone-ujsagiro-valyi-istvan","timestamp":"2025. január. 02. 19:12","title":"Új néven folytatják a Speedzone újságírói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. ","shortLead":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024...","id":"20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a.jpg","index":0,"item":"731b6d6d-1228-4ab7-8e9a-5440dabf86ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 10:48","title":"Rohamtempóban nő a csomagautomaták száma, mégis gyakoriak a fennakadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Valami ilyesmi történt esetünkben is. E rovat legendás szerkesztője egy amatőrre bízta a dízel Infiniti FX kulcsait, ő meg elsuhant messze földre kipihenni a sok utazgatás, pezsgőzgetés és a márkakereskedőkkel való egyezkedés fáradalmait. Persze máris pontosítanunk kell: az ipszilonért kiáltó nevű Infiniti kulcsait nem kaptuk meg, csupán néhány percig élvezhettük az új autó nyújtotta örömöket.
További képek a galériában
Infiniti
Mondjuk, túl sok értelmét nem láttuk a Váci út forgatagában kerek 13 percen át cammogni, akárhogy is hegyeztük a fülünket, éleztük a szemünket, és masszíroztuk a lábunkat, miközben szóval tartottuk a biztonsági okok miatt mellénk ültetett infinitis értékesítőt, alig hallottunk, láttunk, éreztünk valamit a dízelmotorból. Jó, volt neki dízel hangja, a szélvédőn át nagyjából annyit látunk, mint az X-Trailből (két pajzán domborulatot valahol a motorháztető elejénél), a jobb lábunk rugdalózására meg egy kicsit lomhán ébredő, ám annál virgoncabban gyorsuló autót. A benzines motorokhoz képest biztos tök jó a fogyasztása, szépen váltogat az automata az egyes és a kettes között, ám ennél többet nem tudtunk meg a „tesztvezetés” során. Sőt, mivel hamar kiadták az utunkat, még a néhány száz kilóval könnyebb EX-ben sem tudtuk kipróbálni az új motort.
De hagyjuk a morgolódást, mert nyilván nem gondolta komolyan az Infiniti, hogy szűk negyedóra alatt valóban megmutatja majd, mit tud a dízeles kocsi. Az esemény tulajdonképpen csak afféle önleleplezés, önigazolás volt. „Helló fiúk, tényleg van dízelünk, és még gurul is!” – nagyjából ennyi értéke volt a napnak, no meg egypár vastagbukszás érdeklődő elbűvölése. Mindkét apropó elérte a célját: a japán prémiummárka 21 éves fennállása óta most először pakolt gázolajos erőforrást néhány modelljébe, s (tudva, hogy tucatnyi ember már látatlanban megrendelte a dízel crossovert) nyilván többen szánták el magukat e nap tapasztalatai alapján a vásárlásra.
Lehet, felbőszítek néhány szakértőt, de az Infiniti nem BMW-paródia, még csak nem is BMW-versenytárs – igaz, ők maguk is szokták japán béemvézni magukat. Mégis, Kelet-Közép-Európában a BMW a kopaszok választása, legalábbis ez a kép rögzült az autós társadalomban. Az Infinitihez eddig még nem tapadt semmilyen negatív bélyeg, legfeljebb a bömösök néznek rájuk szánakozóan, mi több, lesajnálóan. Pedig nem kéne arcoskodniuk, nem olyan rossz egy háromliteres dízeltől az 550 newtonméter és a 238 lóerő. A 21-es felnikre húzott kerekekkel elég merész látvány, annak ellenére, hogy az egész karosszéria valami teljes kategóriafelettiséget sugall. Nem doboz, nem kisautó, nem nagyautó, crossover, na. Van benne némi könnyed elegancia, mintha a gyártók sem vették volna teljesen komolyan magukat.
Ugyanez az exkluzivitás köszön vissza a belső térben is. Komolyan kell venni, mert rettentő minőségi (pl. a magnézium kormányváltó fülei), ugyanakkor visszafogott is. A külső és a belső harmonizál, nem érzünk disszonanciát. Nem ismerjük a benzinmotort, ezért csak akkor érzékelünk némi zavart az erőben, amikor finoman nyomjuk le a gázpedált: a gázolajos motorral, kis lábnyomás után kifejezetten teherautónak gondolnánk az FX-et. Gondolkodik a váltáson, hangja is van, és a fekvőrendőrön is zajosan döccen át.
Infiniti
Nagyjából egy árban van a benzines és a dízel csúcs FX, mindkettő 19 millió forint körüli áron vihető el, ámbár utóbbi városban nyilván kábé feleannyit eszik. Persze, Amerikában, ahova eredetileg az Infiniti készült, 20 évvel ezelőtt nem dőltek a kardjukba az emberek, ha pár gallonnal többet kellett a tankba tölteni. Hiába is győzködnek a budapesti szalonban, hogy ezek a modellek már totálisan európaisodott Infinitik, nem hiszünk nekik. Lehet, jobb minőségű pár belső anyag, mert az öreg kontinens vásárlóit már nem lehet megtéveszteni olcsóbb cuccokkal, mégis, az Infiniti, mint koncepció, amerikás dolog. Nagy, bőrös, kényelmes (legalábbis elől), tekintélyt parancsoló, és végletekig a különcködni vágyó és minőségi kényeztetést elváró fogyasztók számára épült. Ráadásul nem is túl nagy csomagtartóval, hiszen aki az Újvilágban hetente költözködni akar, úgyis platós kisteherautót vesz – persze bevásárlókocsinak ez is jó, 6-7 cipelősszatyor ebbe is gond nélkül elfér. Kit érdekel Amerikában a széles motorválaszték, könnyű parkolhatóság? Bőven elég egy, maximum két benzines, oszt’ jónapot. Fogadjunk, nem a középnyugati ranch-tulajdonosok sírták ki a dízelmotort, meg a körbelátó kamerákat a parkolás megsegítésére!
Jó hír az is, hogy a márka a gyermekbetegségeket már rég kinőtte, ifjúkorában a japán Lincolnnak is csúfolták a Q45-öt annak pocsék kormányozhatósága miatt – az FX-ben már kifejezetten élvezetesen lehet tekergetni a kormányt. Mindez azonban szinte másodlagos. Minden bizonnyal a korai vásárlók fogják hamarosan eldönteni, milyen imázsa lesz Magyarországon az Infinitinek. Mi drukkolunk nekik, s ha a kereslet és a kínálat egymásra talál, velük fogunk örülni: a budapesti forgalomban tulajdonképpen elfér néhány vicces kinézetű crossover – még akkor is, ha belül kicsit furcsán is duruzsol az a dízelmotor.