Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Képes lesz-e Donald Tusk erőteljesebbé és hitelesebb tenni az EU-t, kérdezi a Neue Zürcher Zeitung. Az Independent szerint Ukrajna helyesen járt el, amikor lezárta a vezetéket az orosz gáz előtt. Ha a Nyugat le akarja rövidíteni a háborút, érvényt kell szereznie az olajszankcióknak, írja a Bloomberg. A hírügynökség egy másik cikkének szerzője Kína és az Egyesült Államok együttműködésének szükségességéről, a Guardian a régi keletű orosz-kínai barátság új veszélyeiről ír. A brit lap a francia elnök hét évét is elemzi, szerinte Macron példája azt mutatja, mi történik akkor, ha a libereralizmust megfosztják az erkölcseitől és az értékeitől. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Képes lesz-e Donald Tusk erőteljesebbé és hitelesebb tenni az EU-t, kérdezi a Neue Zürcher Zeitung. Az Independent...","id":"20250103_nemzetkozi-lapszemle-orban-putyin-gaz-ukrajna-trump-kina-oroszorszag-egyesult-allamok-macron-tusk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"db9520f9-ab28-4000-93cb-fee0a17e31b2","keywords":null,"link":"/360/20250103_nemzetkozi-lapszemle-orban-putyin-gaz-ukrajna-trump-kina-oroszorszag-egyesult-allamok-macron-tusk","timestamp":"2025. január. 03. 10:30","title":"Frankfurter Rundschau: Orbán trükközik, hogy továbbra is hozzájusson Putyin földgázához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efd397fc-bfd3-4bb3-988c-ed8a99a766af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ez már valóban a bőség zavara: 2024-ben annyi játék jelent meg a Steam játékplatformon, amit már lehetetlen követni. A rekordszám jól hangzik, viszont felveti a kérdést: nem lenne jobb a kissé kevesebb?","shortLead":"Ez már valóban a bőség zavara: 2024-ben annyi játék jelent meg a Steam játékplatformon, amit már lehetetlen követni...","id":"20250102_steam-uj-jatekok-rekordev-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efd397fc-bfd3-4bb3-988c-ed8a99a766af.jpg","index":0,"item":"66dd155e-775a-4e73-8982-95edeb991f45","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_steam-uj-jatekok-rekordev-statisztika","timestamp":"2025. január. 02. 23:35","title":"Minden egyes nap 52 új játék: sosem volt még ennyire jó év PC-játékosoknak a Steamen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48dec77b-772e-41bc-b327-8ad9b108a83b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"2023 őszén került ebbe a pozícióba, amit most sikerült újra elnyernie. ","shortLead":"2023 őszén került ebbe a pozícióba, amit most sikerült újra elnyernie. ","id":"20250103_Mike-Johnson-republikanus-kepviselot-valasztotta-elnokeve-az-ujonnan-megalakult-amerikai-Kongresszus-alsohaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48dec77b-772e-41bc-b327-8ad9b108a83b.jpg","index":0,"item":"da9d8c8e-d886-4968-9f81-739f198c61fd","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Mike-Johnson-republikanus-kepviselot-valasztotta-elnokeve-az-ujonnan-megalakult-amerikai-Kongresszus-alsohaza","timestamp":"2025. január. 03. 22:06","title":"Mike Johnson republikánus képviselőt választotta elnökévé az újonnan megalakult amerikai Kongresszus alsóháza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c21268f-7a1e-4fcd-b680-9ffb7f5cd510","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elsősorban a tavalyi béremelés áll a háttérben, de sokan tértek vissza a nyugdíjból is. ","shortLead":"Elsősorban a tavalyi béremelés áll a háttérben, de sokan tértek vissza a nyugdíjból is. ","id":"20250102_Pedagogus-beremeles-nyugdijas-tanarhiany-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c21268f-7a1e-4fcd-b680-9ffb7f5cd510.jpg","index":0,"item":"41772d15-0c3b-4013-902d-25169e464ec8","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Pedagogus-beremeles-nyugdijas-tanarhiany-oktatas","timestamp":"2025. január. 02. 12:00","title":"Nőtt a pályán lévő pedagógusok száma 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08a41cd2-4f1a-4f90-9c05-c6374c8f996f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.","shortLead":"Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.","id":"20250102_utepites-hidepites-dragulas-epitoipar-tularazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08a41cd2-4f1a-4f90-9c05-c6374c8f996f.jpg","index":0,"item":"c34435fa-95e5-4163-90f9-bca74ea3822a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_utepites-hidepites-dragulas-epitoipar-tularazas","timestamp":"2025. január. 02. 09:59","title":"Egekbe szöktek az út- és hídépítések árai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e52c5a8-d22c-4463-a291-f524421292ef","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy pénzes táska miatt szállták meg a hatóságok egy iráni légitársaság járatát. Teherán szerint a saját nagykövetségüknek szánt iratok és pénz volt a csomagban.","shortLead":"Egy pénzes táska miatt szállták meg a hatóságok egy iráni légitársaság járatát. Teherán szerint a saját...","id":"20250103_libanon-iran-repulogep-hezbollah-bejrut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e52c5a8-d22c-4463-a291-f524421292ef.jpg","index":0,"item":"d0c0280a-9a0e-4539-adc6-dda66179050b","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_libanon-iran-repulogep-hezbollah-bejrut","timestamp":"2025. január. 03. 12:31","title":"Libanoni tisztviselők estek neki egy iráni gépnek, a Hezbollah millióit keresték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Januárban lett volna 104 éves.","shortLead":"Januárban lett volna 104 éves.","id":"20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"d1ba1ff1-2890-4045-9268-cf743c76fb2f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 08:27","title":"Meghalt Keleti Ágnes, a világ legidősebb olimpiai bajnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01fbc6ac-bbb3-4fa3-af76-9080b3c93cfc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Séta közben vette észre a gazdi, hogy szokatlan kolbászok hevernek a parkban.","shortLead":"Séta közben vette észre a gazdi, hogy szokatlan kolbászok hevernek a parkban.","id":"20250102_kolbasz-kutya-mergezes-buncselekmeny-Hodmezovasarhelyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01fbc6ac-bbb3-4fa3-af76-9080b3c93cfc.jpg","index":0,"item":"760245ed-57fe-44da-a4d2-c808ec560520","keywords":null,"link":"/elet/20250102_kolbasz-kutya-mergezes-buncselekmeny-Hodmezovasarhelyen","timestamp":"2025. január. 02. 12:17","title":"Szöges kolbásszal próbáltak kutyákat megölni Hódmezővásárhelyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.
Jelentősen megváltozott az Opel Astra, mondhatnánk forradalminak is a megújulást, de erről már a nemzetközi és a hazai bemutatón is írtunk. Most azt vizsgáltuk meg, milyen autó a dolgos hétköznapokon az Opel Astra. Ebben egy csúcsfelszereltségű 8,8 milliós, sportos kinézetű, ám páncélja alatt kedves, 1,7 literes, 125 lovas dízel és egy jól felszerelt 6,2 milliós 1,6 literes, 115 lovas benzines volt a segítségünkre. Az előbbi egy különc modell, ép ésszel senki sem rendel pont ilyent, de ugyanakkor megmutatja, mi mindennel csinosíthatjuk az Astrát, ha van pénzünk. Aki ilyen vadul felöltözteti az Astráját, bátran válassza az 1,6 literes, 180 lovas turbómotort, jobban illik hozzá. A benzines Astránk igazi középvezetői cégautó, minden jó van benne: tempomat, Bluetooth, multifunkciós bőrkormány, színes kárpit, kétzónás klíma, nappali fény, állítható futómű, 17 hüvelykes könnyűfém felnik, négy elektromos ablakemelők, ködlámpa, parkoló radarok elöl és hátul, duplapadlós csomagtér, ülésfűtés stb.
Autómenedzser.hu
A sportos Astránk 19 hüvelykes felniken futott, éreztük vele az út minden rezdülését, de megfelelő csillapítással. Még sport fokozatban sem volt kellemetlen az autózás, a motor renyhesége miatt ildomos volt ezt a gombot bekapcsolva tartani. Ilyenkor élénkebb a gázpedál, közvetlenebb a kormány és vörösben izzik a műszerfal. Sokkal inkább sportosnak éreztük az autót, előzéskor azonban gyakran imádkoztunk, bárcsak 20-25 lóerővel több lenne benne. A hasonlóan nem túl izmos benzines esetében kevesebbszer kapcsoltuk be a sport fokozatot, sok értelme nem volt, hisz pszichésen nem nyomasztott, nem pörgetett a sportos külalak, benzines Astránk teljesen normál kivitelű volt.
A dízelben bőrborítású sportülések kényeztettek elektromos gerinctámasszal, de a benzines normál üléseire sem volt panaszunk. Nagy melegben érdemes használnunk a klíma komfortfunkcióját: ehhez annyit kell tennünk, hogy végső állásba toljuk el a szellőzőrostélyok szabályzóját. Ekkor a rendszer úgy fújja be a szórtan a hideg levegőt, hogy az lehetőleg elkerülje az arcunkat. A beltérben több a puha, kellemes tapintású műanyag, mint a kopogós, de azért még maradt a régi Astrák emlékéből: ilyen a műszerórák fölötti árnyékoló, a kesztyűtartóm ajtaja, vagy a középkonzol díszítése.
A dízel érdes, egyenetlen motorhangját a magyarul kommunikáló DVD 800 navigációs és szórakoztató rendszer minőségi hangszóróival némítottuk el, a benzines változat halkan duruzsolt, igaz, a CD 400-as zenecucc nem szólt valami jól, de legalább a radiotext szöveget megjelenítette kis kijelzőjén. Az előbbi USB-ről is olvas, elvileg az iPodot is felsimeri, de nem mindegyiket, az én új 4 gigás Shuffle-met például nem. Az intelligens (kanyarkövető, napszak- és időjárásfüggő) AFL-fényszórórendszer a xenonfénnyel és a LED-es bumeránggal főként szürkületben és hajnalban óvott meg a vadbalesetektől, ha valamit, akkor ezt az extrát tudom ajánlani mindenkinek, igaz ára 300 ezer forint. Nagyon figyelmes gazdájával az Astra, ha kevés az üzemanyag, nem csupán a megfelelő ikon és visszajelző lámpa villan fel, hanem a navigáció kijelzőjén is megjelenik egy tankolásra felszólító felirat, sőt még a közelben található benzinkutakat is felkínálja.
Az Astra két ponton támadható. Az egyik és legdühítőbb a váltó, amely legyen öt-, vagy hatsebességes, pontatlanul, akadozva, lassan és nehézkesen vált. A dízelben a kettessel gyűlt meg a bajom, a benzinesben az egyessel és a hátramenettel. A csomagtartó mérete olyan adottság, amellyel együtt lehet élni, utazni azonban nehéz egy négytagú családnak vele. Kompromisszumokat kell kötni, de három személlyel már zavartalan a nyaralás. Viszonylag praktikus az Astra, pohártartó van mindenkinek, a dízel könyöktámasza sok apróságot képes elrejteni. A csúcsváltozat elektronikus rögzítő fékjével sem tudtam megbarátkozni, nem volt egyértelmű, hogy mikor rögzít és mikor nem, betegesen figyeltem a piros ikont a műszerfalon kiszállás előtt.
A több mint 850 kilométeres főként országúti tesztelés során 6,2 liter gázolajat fogyasztott a dízel Astra, a 300 kilométeres főként városi használatban 7,1 liter benzint kért az 1,6-os változat.
Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
Valahogy senki sem hökkent meg a nemzetközi bemutatón a 4,64 milliós alapáron. Oda se neki, ér ennyit az autó, sokat fejlődött: jól néz ki, biztonságos, praktikus, technikailag tökéletes, kényelmes, dinamikus. A listaár karcsúsodni fog, amint a szalonokba bekerül az autó, a német versenytársak hasonló áron mérik a kompaktjaikat, de aki esetleg az Astra Classicot cserélte volna le a J Astrára, alszik rá még egyet.
Februártól új motorokkal és felfrissített dizájnnal kerül a márkakereskedőkhöz az Opel Astra. Harmadik nemzedéke, az elmúlt két évben, 1,2 millió vevőre talált, és ezzel meghatározó szerepet játszik Európa autós statisztikájában. Az új Astra a Bolognai Autószalonon (december 7-17.) mutatkozik be, november végétől rendelhető.