szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Szakemberek 100 kilométer/óra sebességnél vizsgálták, mi történik egy balesetnél.

Szakemberek 100 kilométer/óra sebességnél vizsgálták, mi történik egy balesetnél. A szimulált karambolnál 15 méteres követési távolságnál próbált meg egy profi vezető megállni. Ám ez még egy profinak sem sikerült. A második autó teljes erővel nekiment az előtte haladónak.

A helytelen követési távolság miatt bekövetkezett balesetek általában szabad útszakaszokon történnek, olyan helyen, ahol nincsenek kereszteződések, elágazások. Szakértők szerint a karambol oka általában az, hogy a vezetők nem tudják helyesen megítélni a távolságot, a sebességet. Szakemberek megállapították továbbá azt is, hogy a ráfutásos balesetek okozói sok mindenben hasonlítanak egymásra. Eszerint elmondható, hogy az ilyen jellegű karambolt nagy részben a középkorú, jól szituált, erős motorú autóval rendelkező férfiak okozzák, aki ráadásul régóta és sokat vezetnek.

A kutatók szerint a balesetek elkerülésének legjobb módja az intelligens tempomat, amely vészfékezésre is képes. Ezenkívül szükség lenne több jelző berendezésre, vagyis, hogy ezután ne csak a nyitva maradt ajtót jelezze egy készülék a járműben, hanem azt is, ha túl közel megy az előtte haladóhoz (ilyen berendezés van egyes Mercedes, Audi, Volvo modellekben). És persze a balesetek csökkentése érdekében nem ártana több közlekedési kontroll, valamint gyakrabban kéne felhívni az emberek figyelmét arra, hogy a sebességük alapján számolják ki a helyes követési távolságot. (50 km/h sebességnél 25 méter, 100 km/h sebességnél 50 méter).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Hogyan üljünk az autóban?

A legjobb az lenne, ha már az autós iskolában megtanítanák a tanulóknak, hogyan kell ülni a járműben.

automenedzser.hu Autó

Traffipax helyett faültetés?

Ezt a tényt próbálták meg hasznukra fordítani a brit Norfolk megye vezetői: A főútvonalak mellé nagy lombú fákat...