Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon, hajlamosak vagyunk azt bagatellizálni egészen addig, amíg az már jelentősen rontja az életminőségünket. Különösen igaz ez a férfiakra, akiknél a prosztataproblémák eleinte kellemetlen, később pedig kezelés híján nagyon súlyos tüneteket és jelentős fájdalmat okozhatnak. Az alábbiakban két házaspár történetét meséljük el, akik ugyanazt a problémát eltérő módon kezelték és oldották meg.","shortLead":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon...","id":"20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad.jpg","index":0,"item":"12bf91b9-1275-4841-9949-5bd77c6073f9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 09. 07:30","title":"Egy probléma, két történet: ezért fontos, hogy figyeljünk a testünk jelzéseire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az AP újságíróit azért minősítették nem kívánatosnak az amerikai elnök hivatalában, mert nem voltak hajlandók Amerikai-öbölként hivatkozni a Mexikói-öbölre.","shortLead":"Az AP újságíróit azért minősítették nem kívánatosnak az amerikai elnök hivatalában, mert nem voltak hajlandók...","id":"20250409_ap-birosag-trump-kitiltas-alkotmany-mexikoi-obol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264.jpg","index":0,"item":"36fae89e-938e-49fa-ab46-32444b914b8a","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_ap-birosag-trump-kitiltas-alkotmany-mexikoi-obol","timestamp":"2025. április. 09. 08:46","title":"A bíróság szerint még Donald Trump sem tilthatja ki a neki nem tetsző újságírókat a Fehér Házból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes árkorlátozási vállalást tesz.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes...","id":"20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c.jpg","index":0,"item":"002ff539-20d6-4a4f-852e-8ca5ad4a955e","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","timestamp":"2025. április. 08. 21:41","title":"Az OTP, az MBH, a CIB és a K&H Bank is elhalasztja a számlavezetési díjak inflációs emelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ne vigye magával az ágyba a mobilját: egy friss vizsgálat szerint durván rontja az alvásminőségét, ha még nyomkodja, mielőtt lehunyná a szemét.","shortLead":"Ne vigye magával az ágyba a mobilját: egy friss vizsgálat szerint durván rontja az alvásminőségét, ha még nyomkodja...","id":"20250409_telefon-hasznalata-agyban-elalvas-elott-almatlansag-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44.jpg","index":0,"item":"e76ffdee-dc67-4fb7-bbb0-30b19a22c7cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_telefon-hasznalata-agyban-elalvas-elott-almatlansag-kutatas","timestamp":"2025. április. 09. 08:03","title":"63%-kal növeli az álmatlanság esélyét, 24 perccel rövidíti az alvást – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6451138d-890a-49ec-b538-18a05341d0d9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ország fővárosában, Santo Domingóban történt balesetben egy tartományi kormányzó, egy korábban első osztályban játszó profi baseballjátékos és egy népszerű énekes is életét vesztette.","shortLead":"Az ország fővárosában, Santo Domingóban történt balesetben egy tartományi kormányzó, egy korábban első osztályban...","id":"20250409_dominika-diszkobaleset-halottak-enekes-politikus-baseball-jatekos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6451138d-890a-49ec-b538-18a05341d0d9.jpg","index":0,"item":"7799d81a-266a-4809-825b-f83ff3da91ea","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_dominika-diszkobaleset-halottak-enekes-politikus-baseball-jatekos","timestamp":"2025. április. 09. 07:21","title":"Legalább 98-an meghaltak, amikor beomlott egy szórakozóhely teteje Dominikában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fd1fb17-3f0f-4151-a75c-f8633f54012f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elindult a 24 órás sebességmérési akció. ","shortLead":"Elindult a 24 órás sebességmérési akció. ","id":"20250409_Ma-minden-traffipaxot-bevet-a-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fd1fb17-3f0f-4151-a75c-f8633f54012f.jpg","index":0,"item":"7420a457-b913-466b-a3be-9df79fb6595d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Ma-minden-traffipaxot-bevet-a-rendorseg","timestamp":"2025. április. 09. 08:07","title":"Érdemes figyelni: ma minden traffipaxot bevet a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21e0a8fe-b07c-4900-b9cb-fce8bd9584a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók mintegy 62 000 ember betegadatait nézték át, hogy kiderüljön, mennyire használható a szív- és érrendszeri betegségek előrejelzésére egy, már használatban lévő vérvizsgálat. A jelek szerint a módszer hatékony.","shortLead":"Brit kutatók mintegy 62 000 ember betegadatait nézték át, hogy kiderüljön, mennyire használható a szív- és érrendszeri...","id":"20250408_szivinfarktus-stroke-betegseg-troponin-verteszt-vervizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21e0a8fe-b07c-4900-b9cb-fce8bd9584a5.jpg","index":0,"item":"16d498e5-4ec0-4647-8e55-3236499fd49c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_szivinfarktus-stroke-betegseg-troponin-verteszt-vervizsgalat","timestamp":"2025. április. 08. 20:03","title":"Egy 2400 forintos teszt segíthet megmondani, hogy lehet-e az embernek szívrohama vagy stroke-ja 10 éven belül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e3d365-59c4-4fd9-8649-30c4eae4c1aa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Peugeot e-208 hatótávja meghaladja a 430 kilométert.","shortLead":"A felfrissített Peugeot e-208 hatótávja meghaladja a 430 kilométert.","id":"20250410_nagyobb-hatotavval-tamad-a-legujabb-elektromos-peugeot-208","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e3d365-59c4-4fd9-8649-30c4eae4c1aa.jpg","index":0,"item":"1b0e5a0b-24ac-4902-8833-edd8f47873f5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_nagyobb-hatotavval-tamad-a-legujabb-elektromos-peugeot-208","timestamp":"2025. április. 10. 07:21","title":"Nagyobb hatótávval támad a legújabb elektromos Peugeot 208","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akinek csak tudom, ajánlom, hogy tegyék próbára a Skoda sportos családját.
Akinek csak tudom, ajánlom, hogy tegyék próbára a Skoda sportos családját. Az Octavia ebből a szempontból jó kezdés volt, megmutatva, hogy egy családi- vagy cégautó is lehet izmos, erős, dinamikus, szép és nem túl drága. Egy másik dimenzió. A Fabia RS tovább fokozza a márka sportosságát, mivel bődületes erőt szorítottak be egy kisautó pofás testébe. Nem ordít róla, hogy különleges, ám mégis megfordulnak utána, a teszt során csakúgy fürödtem az elismerő pillantásokban. Meg is dolgoztam érte… Féltem is csöppet, attól, hogy túl sokszor esek bűnbe és attól is, hogy csúnya halált halok, ha folytatom a száguldást.
A Skoda Fabia RS megjelenését nagyban meghatározza az erőt sugárzó első lökhárító. Az elülső hűtőrácsot az RS logó díszíti. Tesztautónk verseny kék színben pompázott, fehér tetővel, fehér hátsó szárnnyal és fehér 17 hüvelykes felnikkel (25 ezer forintos felárért). Hiányoltam a ma már szinte kötelező nappali LED-fényt, de a standard kerek ködlámpákat 26 250 forintos felárért ilyenre cserélhetjük. A háromküllős, multifunkciós bőrkormány alul nem vágott, váltófülekkel vezérelhető a DSG-váltó, a rádió és a telefon.
bcs
Alapfelszereltsége gazdag, tartalmazza az automatikus klímát, a hétsebességes DSG-váltót, az ülésfűtést, négy elektromos ablakemelőt, a kanyarfényt, a fehér tetőt, az audiorendszert, a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezést és az emelkedő-asszisztenst. A tesztautóban lévő extrákat sem mérik drágán: a multimédiás adapter 37 500 forintba kerül, a Bluetooth-ért 81 250 forintot kérnek, a multifunkciós bőrkormány 52 500 forint, a parkolóradar 76 250 forint.
A sportos hatást erősítik az autó hátulján látható elemek is, így az ötödik ajtó szárnya, a légterelő, a dupla kipufogócső és az RS logó. A vörösre fényezett féknyergek, a sötétített üvegek, a diffúzor hasonmás kiemeli a tömegből a kocsit. A fehér Gigaro könnyűfém kerekeket és a 205/40 R17 gumiabroncsokat kifejezetten az RS modellhez fejlesztették ki. A Bridgestone téli gumik a tapadást segítették, de elvettek jelentősen az autós sportosságából. A 10 milliméterrel leültetett futómű nagyon ráz, a keresztbordákon elpattog az autó. A peres gumik és a fehér felnik raliautó érzetet kölcsönöznek, így nem is zavar, sőt igényeljük a darálós menetet. A kátyúkat azonban érdemes kikerülni, mert könnyedén kudarcba fulladhat a bátor vezetés. Az ESP megengedő, ritkán avatkozik be, ki lehet kapcsolni.
A sportülések jól tartanak, sokszor túl jól is, a kiszállásnál és a beszállásnál csak a karcsú emberek nem szisszennek fel.
bcs
[[ Oldaltörés (1,4 literből 180 lóerő) ]]
A Skoda a tavalyi genfi szalonon mutatta be a Fabia RS utódját. Ezúttal benzines és a 130 lovas elődhöz képest igazán felpaprikázott változatban. A Skoda első ízben alkalmazott kettős feltöltésű, négyhengeres benzinmotort. A kis méregzsák teljesítménye mindössze 1,4 literes lökettérfogata ellenére is eléri a 132 kilowattot. A kompresszor és a turbófeltöltő e kifinomult kettőse lágy és harmonikus teljesítménynövekedést eredményez, s a 224 kilométer/óra csúcssebesség, valamint az álló helyzetből 100 kilométer/óráig mért 7,3 másodperc alatti gyorsulás komoly kihívás a kategóriában.
A turbó és a kompresszor által lélegeztetett motor hihetetlenül gyorssá teszi a hétköznapokba egyébként jelentősen beleszürkülő Fabiát. Padlógázzal, vagy sport fokozatban hátba vág a lendület, a váltó nem rángat soha, finoman dolgozik és 120-nál is szépen gyorsul. A dinamizmusa a 200 kilométer/óra fölötti tartományokban kissé visszafogottabb. A DSG akkor késlekedik, akkor torpan meg, ha négyes-ötösben nagy tempóval beesünk egy kanyarba. Ha azt akarjuk, hogy lendületesen hagyjuk el a kanyart, akkor a kézi kapcsolás révén be kell, hogy avatkozzunk visszaváltással, az automatika elveszíti a fonalat és elveszi az autó lendületét.
További képek a galériában
bcs
Már sima D fokozatban is erőteljesen ugrik az autó padlógázra, S fokozatban 4500-5000 ezer között vált a DSG. Ilyenkor gyönyörű a kocsi hangja, alapjáraton a tavaszi álmos légy zümmögését is lehet hallani a kocsiban.
Az ESP, ABS és ASR rendszerekkel felszerelt, sportosra hangolt futóműve egyértelműen a dinamikus, ám mindenkor biztonságos autózás jegyében született. Az XDS névre hallgató rendszer fejlett elektronikus szabályzással, kanyarban szükség szerint a belső íven gördülő első kerék célzott fékezésével avatkozik be, így növelve jelentősen a külső íven haladó első kerékre jutó forgatónyomatékot. Nagyon tapad az autó, öröm vele a kanyargós utakat legyőzni, ám nem versenyautó a Fabia RS, kormányzása nem annyira precíz és futóműve sem annyira tökéletes, hogy versenypályán az élre törjön. De ami az utakon, az utcán belefér a sportos közlekedésbe, azt könnyedén tudja.
Autópályán király a Fabia RS, egy pillanat alatt 160-170-nel száguldunk. A menet-, motor- és szélzaj ilyenkor bántó, nem is utazóautónak szánták. Imádtam, amikor 210-nél még képes volt váltani egy hetest a DSG. Akkor nem a hangzavarra, hanem az élmény elraktározására figyeltem.
A konszernen belül itthon nincs igazi ellenfele, a Seat Ibiza Cupra Bocanegra izompólós kiscsávó a Fabia mellett, a valódi kihívó, a Polo GTI pedig információink szerint hivatalosan nem jön Magyarországra. Az Audi S1 jöhet még majd szóba, de azt valószínűleg minimum kétszer drágábban kapnánk meg. A többi márka izompacsirtáival összehasonlítva sem találunk sok jobb választást, talán egyedül a brutális Mini Cooper John Cooper Works, valamint a Clio RS 203 lovas kétliteres motorjával és metál kemény futóművével veri meg a csehek vitézét.
A legerősebb Fabia a 900 kilométeres tesztelés során téli gumikkal és fűtéssel, sportosan vezetve, kevés városi használattal 8,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként.
bcs
Izmos kisautók
Típus
Teljesítmény
Vételár
Ajtók száma
Skoda Fabia RS
180 LE
5 650 000 Ft
5
Peugeot 207 RC
175 LE
5 610 000 Ft
3
Renault Clio R.S.
203 LE
6 540 000 Ft
3
Nissan Juke 1,6 DIG-T
190 LE
5 945 000 Ft
5
Mini Cooper JCW
211 LE
8 799 000 Ft
3
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
170 LE
5 595 000 Ft
3
Citroen DS3
150 LE
5 464 000 Ft
3
BMW 130i/120i
258/170 LE
11 845 000 Ft/ 8 436 000 Ft
5
Volvo C30 T5
230 LE
9 460 000 Ft
3
Opel Corsa OPC
192 LE
5 995 000 Ft
3
Seat Ibiza SC Cupra
180 LE
5 904 000 Ft
3
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Skoda Fabia RS
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1390
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
180 lóerő 6200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
250 Nm 2000-4500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2454
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4029/1642/1492
Csomagtér
300-1163 liter
Saját tömeg (kg)
1318
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
224
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
7,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7,7
Országúti
5,2
Vegyes
6,2
Tesztfogyasztás (gázzal)
8,2
CO2 kibocsátás (g/km)
148
ÁRA
5,653 millió forinttól a tesztelt változat ára 5,9 millió forint