Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"65865552-04bb-472b-a089-77bc00cd3043","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új robotporszívót mutatott be a CES 2025 kiállításon a kínai Roborock, ami egy pluszkarral parkolja el a földön fekvő tárgyakat.","shortLead":"Új robotporszívót mutatott be a CES 2025 kiállításon a kínai Roborock, ami egy pluszkarral parkolja el a földön fekvő...","id":"20250107_roborock-saros-z70-robotporszivo-kar-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65865552-04bb-472b-a089-77bc00cd3043.jpg","index":0,"item":"1707fa0c-9bd4-4e81-9355-3476b3149439","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_roborock-saros-z70-robotporszivo-kar-video","timestamp":"2025. január. 07. 10:03","title":"Nemcsak takarít, el is pakol az új kínai robotporszívó – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dd4be1d-fa46-4b41-9d34-a08c3d9021a0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kilencszeresére nőtt a számuk 2020 óta. ","shortLead":"Kilencszeresére nőtt a számuk 2020 óta. ","id":"20250106_villanyautok-szama-nott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dd4be1d-fa46-4b41-9d34-a08c3d9021a0.jpg","index":0,"item":"053fe0a1-0ba8-42cc-a69b-2b38c25988af","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_villanyautok-szama-nott","timestamp":"2025. január. 06. 15:14","title":"Már több, mint 70 ezer villanyautó van Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09ce41f8-1c85-4f5f-bdac-ebd9da85d17e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Nemzeti Színházban súlyosan megsérült színészek a Centrálban játszanak együtt. ","shortLead":"A Nemzeti Színházban súlyosan megsérült színészek a Centrálban játszanak együtt. ","id":"20250108_Szasz-Julia-Horvath-Lajos-Otto-baleset-Nemzeti-Szinhaz-bemutato-Central-Szinhaz-apa-lanya-szerep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09ce41f8-1c85-4f5f-bdac-ebd9da85d17e.jpg","index":0,"item":"369fa178-e1d8-44cd-a839-f7a7b6812f81","keywords":null,"link":"/kultura/20250108_Szasz-Julia-Horvath-Lajos-Otto-baleset-Nemzeti-Szinhaz-bemutato-Central-Szinhaz-apa-lanya-szerep","timestamp":"2025. január. 08. 10:46","title":"Februárban újra apa-lánya szerepben tér vissza a színpadra Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3d6b17-d429-42ac-a2b4-94e70f2fef8d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A NER mindent megtesz azért, hogy az eddig számos poszton kipróbált Zalán János legyen a Kolibri Színház igazgatója. A fővárosnak az állammal kötött, december 31-ével lejárt színházfenntartási szerződését negyed évvel meghosszabbították, és valószínű, változatlan formában kötik újra.","shortLead":"A NER mindent megtesz azért, hogy az eddig számos poszton kipróbált Zalán János legyen a Kolibri Színház igazgatója...","id":"20250107_kolibri-szinhaz-igazgatoi-palyazat-tarsulat-nyilt-level-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3d6b17-d429-42ac-a2b4-94e70f2fef8d.jpg","index":0,"item":"9ddcee7f-b5a2-419e-bad2-4b6cd27d67e9","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_kolibri-szinhaz-igazgatoi-palyazat-tarsulat-nyilt-level-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 16:45","title":"Eláruljuk, ki lesz három budapesti színház igazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f593eb7-a1b1-452d-a410-e5f8d8c9dc45","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fertőzött személy olyanokkal került kapcsolatba, akik nemrég Közép-Afrikában jártak.","shortLead":"A fertőzött személy olyanokkal került kapcsolatba, akik nemrég Közép-Afrikában jártak.","id":"20250107_majomhimlo-mpox-uj-varians-franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f593eb7-a1b1-452d-a410-e5f8d8c9dc45.jpg","index":0,"item":"99e6ce92-b9df-40c9-8971-fdf32ea2ac23","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_majomhimlo-mpox-uj-varians-franciaorszag","timestamp":"2025. január. 07. 09:35","title":"Franciaországban is megjelent a majomhimlő fertőzőbb változata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Der Standard, a Süddeutsche Zeitung és a Bloomberg is foglalkozik azzal, mi a dolgok állása Ausztriában. Utóbbi szerint Herbert Kickl a második világháború óta egyszerre a leginkább csodált és a leggyűlöltebb osztrák politikus. Anne Applebaum azt kéri, hogy akik most az ukrajnai békéről papolnak, árulják el, hogy miként képzelik a világot utána. A Financial Times szerint Elon Muskot senki választotta meg, mégis úgy lép fel, mintha társelnök volna Trump mellett. A Süddeutsche azt írja, kockázatos, hogy az olasz kormány Muskra akarja bízni kényes kommunikációs hálózatok és biztonsági rendszerek kiépítését. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Der Standard, a Süddeutsche Zeitung és a Bloomberg is foglalkozik azzal, mi a dolgok állása Ausztriában. Utóbbi...","id":"20250108_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-kickl-trump-musk-ukrajna-gronland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"82b1a281-344e-4435-a67f-e12e577fbebc","keywords":null,"link":"/360/20250108_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-kickl-trump-musk-ukrajna-gronland","timestamp":"2025. január. 08. 10:30","title":"A volt osztrák agrárminiszter a Der Standardban: Belháború is jöhet a Néppártban, ha a kancellári székbe segítik Kicklt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1132e4f8-501b-4c35-851b-972de0ae04c4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem volt jó ötlet a skandináv példa népszerűsítése.","shortLead":"Nem volt jó ötlet a skandináv példa népszerűsítése.","id":"20250107_belgium-karacsonyfa-eves-felhivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1132e4f8-501b-4c35-851b-972de0ae04c4.jpg","index":0,"item":"c236f764-a1e7-467f-93c1-c3274c47d47c","keywords":null,"link":"/elet/20250107_belgium-karacsonyfa-eves-felhivas","timestamp":"2025. január. 07. 20:56","title":"Belgiumban arra kérik az embereket, hogy ne egyék meg a karácsonyfájukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a462774-b7ae-4605-8435-01b0f134684a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volvo testvérmárkájaként jegyzett Lynk & Co egy vadonatúj plugin hibrid divatterepjáróval rukkolt elő.","shortLead":"A Volvo testvérmárkájaként jegyzett Lynk & Co egy vadonatúj plugin hibrid divatterepjáróval rukkolt elő.","id":"20250107_857-loerovel-es-gigantikus-6K-kijelzokkel-sokkol-a-legujabb-suv-lynk-co-900-volvo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a462774-b7ae-4605-8435-01b0f134684a.jpg","index":0,"item":"d7eb140b-e072-4743-a8b7-540ea5dcf519","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_857-loerovel-es-gigantikus-6K-kijelzokkel-sokkol-a-legujabb-suv-lynk-co-900-volvo","timestamp":"2025. január. 07. 07:59","title":"857 lóerővel és gigantikus 6K kijelzőkkel sokkol a legújabb SUV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
De nemcsak az új színek csábítóak: 1982, a Corsa bevezetése óta bizony sok autó legördült már a gyártósorokról, és...
De nemcsak az új színek csábítóak: 1982, a Corsa bevezetése óta bizony sok autó legördült már a gyártósorokról, és vége a spártai, puritán feelingnek. A kis Opel tágas, OPC-változata brutális fenevad. Az egykor Steffi Graf által is reklámozott kocsiból mindeddig vagy 11 millió talált gazdára. Mint a tájékoztatón elmondták, „szexisebb” Corsát szerettek volna faragni a korábbi modellből, és ez mindenképpen sikerült. A lámpák sasszemesebbek lettek, a hűtőrács sportosabb, mosolygósabb, a pop artos beütések pedig fiatalosak. A 15-féle karosszériaszínben ma már van „guacamole” is, miközben felszereltségben is történt néhány előrelépés. A Corsa kategóriájában például nem szokványos a kanyarfényszóró vagy a kormánykerék fűthetősége. Nem beszélve az igen praktikus flex-fix csomagtartó rendszerről, amelynek a segítségével néhány másodperc alatt a hátsó ajtó mögé szerelhetjük fel a kerékpárjainkat.
További képek a galériában
Opel
Az autó eddig sem mértéktelen étvágyát még lejjebb tornászták: állítólag 13 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a Corsák. Az 1,3 CDTi például papíron már átlag 3,5 liter gázolajjal is beéri száz kilométeren, a start/stop rendszer miatt pedig a károsanyag-kibocsátása is 99-ről 94 grammra csökkent. A piros lámpánál kuplungozásig leálló motort a fordulatszámmérő visszajelzőn a külön erre rendszeresített rovátkán pihenő mutató jelzi. A megoldás hamarosan más modellekben is debütálni fog. Addig is az Opel vigyázó szemét új piacokra emeli: a hírek szerint nemsokára Corsával járhatnak majd Chilében, Ausztráliában, de Izraelben is. A néhány órás tesztvezetés során az erősebb 1,3-as dízelt, az 1,2-es és az 1,4-es benzinest volt szerencsénk kipróbálni. Valóban vidámabb a beltér, a színes keret a légbeömlők körül kellemes hangulatot kölcsönözhet a sofőrnek, igaz, valahogy mégis a 2000-es évek elejére emlékeztet a dizájn. El lehet férni belül, ám azért akad egy kis hiányérzetünk. Egészen konkrétan nem találjuk a beígért 95 lóerőt. Meglehet, rossz autóba ültünk, de akárhogyan is nyomjuk a pedált, elég lomhán mozog a dízel autó. Aztán kiderül, 1265 kilogrammos a kicsi kocsi, és akkor elszégyelljük magunkat – hogyan is számíthattunk száguldásra? Mindenesetre megremegünk a gondolatra: mi lett volna, ha véletlenül a 75 lóerősbe ültetnek?! Csak a rosszmájúságunk miatt jegyezzük meg, hogy kormányfűtés van (jóllehet szerintünk felesleges plusz pénzt fizetni a kicsit visszataszító, rideg varánuszbőr-kormányért), sminktükör-világítás viszont nincs a Corsában. Na jó, még egy kritika: bizonyára, néhány hónap alatt beleszokik az ember, de addig elég furcsa az „elektronikus index”, vagyis nehéz elfogadni, hogy nem billen a kar, csupán finom kattogással jelzi azt, hogy működik az irányjelzőnk.
A következő megállónál aztán elpártol tőlünk a szerencse. Pontosabban megtalál minket a balszerencse, méghozzá egy tűzpiros, 1,2-es benzines Corsa formájában. Pedig mi tényleg mindent bevetettünk a kollégával, hogy ne ezt kapjuk: időben elkezdtünk sorban állni, szélesen mosolyogtunk, sőt, még néhány udvarias semmiséget is mondtunk franciául a francia opeles hölgynek. Mindez mit sem számított: gonosz módon száműztek az easytronicos kocsiba, és csak távolról szemlélhettük a durvább benzineseket. Ez volt a legeslegutolsó a választékban, mindenki menekült tőle. Okkal. A kocsi valódi büntetés, néhány nap benne, és a legkeményebb al-kaidás is feladja az ellenállást. A gázadásra nem gyorsul, hanem ugrál, mint egy megvadult teve. Melegebb motorral kicsit jobb a helyzet azért, de távol áll az ideálistól.
Opel
Miközben azon igyekezünk, hogy elkerüljük a szélvédővel való találkozást, András kolléga megjegyzi, a 85 lóerős autó szerinte nőknek ideális, mert a rendszer semmivel sem vált rosszabbul, mint az átlag női sofőr. Mi ezennel ünnepélyesen elhatárolódunk tőle és mélyen szexista megjegyzésétől. Egyébként pedig szerintünk nőknek sem való. Egy pillanatra a falábú kalózok ugrottak be lehetséges célcsoportként, ám nekik felesleges az olcsó, és nem is rossz minőségű, ámde térdmagasságban elhelyezett navigáció, elvégre ott ül a vállukon a mindentudó papagáj. Egyébként pedig az easytronic „félautomata” váltó azért jó, mert sokkal olcsóbb, mint az automata, viszont nem is fogyaszt annyit, mint szomjas féltestvérei. Cserében viszont sosem tudjuk, váltáskor előrelendül-e az autó, netán csak ugrik egyet.
Aztán ránkmosolyog Fortuna, és átülhetünk egy 1,4-es benzinesbe. Mit mondjunk, ég és föld. Előbbi afféle dodzsem, míg a második már igazi autó. Ez azért érdekes, mert mind a kettőnek ugyanaz a karosszériája, mégis, a motor és a belső felszereltség, az ülések komfortja és oldaltartása miatt határozottan a fenti érzéseket regisztráljuk magunkon. A nagyobbik benzinest kifejezetten dinamikusan lehet mozgatni, itt megtaláljuk mind a száz lovat, sőt! Ha ránk hallgatnak, ilyet vesznek, vagy a start/stopos kisdízelt. Ja, és persze valami testreszabott színes kiadásban…