szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott, 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.

4,2 millióért kínálja a Mazda megújult kisautóját, a TE Plus felszereltségben négy kerékre ható blokkolásgátlót, fékerőelosztót, vészfékrásegítőt és elektronikus menetstabilizátort, kipörgésgátlót, hat légzsákot, isofix gyerekülés rögzítő pontokat, esőérzékelő ablaktörlőt, fényérzékeny lámpákat (szürkületben nem kapcsolódik fel), ködfényszórót, fűthető és elektromosan behajtható visszapillantó tükröket, ülésfűtést, automatikus légkondicionálót, elektromos ablakokat, osztottan dönthető hátsó üléstámlákat, kormányról vezérelhető mp3-as rádiót ad. Nagyjából benne van minden, ami a biztonságos és kényelmes autózáshoz kell. Az, hogy csak vészkerékre támaszkodhatunk defekt esetén, már legyen annak a baja, aki a szép felnikkel kátyúkon át száguldozik. Nincs ezzel baj, a gyártók szeretik megspórolni a helyet a csomagok számára. Még mindig jobb, mintha a kompresszoros, defektjavító megoldásra lennénk kényszerítve.

bcs

Az autó orrán és fenekén alig észrevehetőek a változások, a beltér csinosabb lett. Nem szép most sem, de mindenképpen praktikusabb, egyszerűbb és tetszetősebb, mint az elődben. A kormány túl direkt, kikanyarodáskor félő, hogy nem találjuk el az útpályát, az ötsebességes váltó azonban a Mazdától megszokottan pontos, fegyelmezetten és rövid úton jár.

A belső anyagok olcsóságára és egyszerűségére utal, hogy a hirtelen jött nyári melegben állatkerti szagokkal telt meg az utastér (Enyhítésképpen megjegyzem, én is ludas vagyok, nem vettem észre ugyanis, hogy az utasülésen be volt kapcsolva az ülésfűtés. Addig nem is tudtam, hogy van ilyen a kocsiban, amíg nem szólt a fiam, hogy megsül.) Biogazdálkodó parasztnak éreztem magam, de ez nem rontotta egyáltalán az önbecsülésemet és az autóról alkotott összképet sem. Pár hűvösebb nap után visszavonultak a szagok, a hirtelen haragú tavaszi szellő kitessékelte őket.

bcs

Az ezerháromszáznegyvenkilenc köbcentis motor erősebb változata dolgozott a tesztautóban, 84 lóereje (két lóerővel gyengébb és 7 tizeddel lassabban gyorsul százra, mint a korábbi Euro 4-es) átlagos menetteljesítményeket ígért, nem is csalódtam benne sem a javára, sem a hátrányára nem tehetek megjegyzést. Hozza, amit elvárnak tőle, városban kifejezetten dinamikus, autópályán egy-egy előzés belefér, de bérelt helye a külső sávban van. Széllökésekre érzékeny, vezetővel alig több, mint egy tonna a tömege.  Ajánlott kétkezes kormányzása, a futóművet megvezetik az úthibák. Kanyarban is kisautósan viselkedik, sportosságot ne várjunk tőle, inkább mérsékeljük a kanyarsebességet.

A kettes Mazdának lelke van. Amikor épp azon morfondíroztam magamban, miért nem szeretem már a kisautókat, miért kényelmesedtem ennyire el, a kákán is csomót keresve, akkor fogta magát a Mazda és az egyik tároló fiókocskából kidobta a diktafonomat, mintegy jelezve, hogy ő nem tartozik az átlagos kisautók közé. A hisztije nem győzött meg, kisautót az vegyen, akinek nincs családja, vagy van másik autója, és aki a lakóhelye határait csak cunamiriadó esetén hagyja el.

Fogyasztása nem terheli meg a pénztárcánkat, a hatszáz kilométeres teszt során 6,1 literes átlagot mértünk, vegyes, főleg elővárosi-városi használat során. A csomagtartó nem cáfolja meg kisautós mivoltát, ahogy a beltér sem bőkezű az utasokkal. Magam mögé befértem, de kényelmet nem kaptam.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Mazda3 MPS teszt: nem szilikon, igazi

Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.

Biró Csongor Autó

Mazda CX-7 teszt: kék vér folyik a csöveiben

Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.

Biró Csongor Autó

Mazda MX-5: jobb, mint a drog – fotók

A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: nem öko, de alig fogyaszt

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Biró Csongor Autó

Mazda 6 kombi teszt: örök darab

Nyugodt utazásokhoz családi autó, sietős üzleti tárgyalásokhoz ideális cégautó a megújult Mazda 6 kombi. Szép a formája, takarékos és erős a dízelmotorja, a puttonyába minden befér.