szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

London, Párizs, Amszterdam, Brüsszel vagy Madrid sok mindenben különböző fővárosok, ellenben nem kell különösebb...

London, Párizs, Amszterdam, Brüsszel vagy Madrid sok mindenben különböző fővárosok, ellenben nem kell különösebb magyarázat ahhoz, hogy világosan lássa bárki: az urbánus autóhasználat immár mindenhol a polgárok életkörülményeinek rovására megy. A városokban átlagosan 3 kilométer megtételére használt, a forgalomban átlagosan 18-20 kilométer per órás sebességgel haladó autók (bringával is gyorsabban lehet tekerni) a nap 22 órájában sokkal hasznosabban is felhasználható városi tereket vesznek el a városlakóktól. Eközben jelentős egészségügyi-, zaj- és légszennyezettségi- kockázatokat jelentenek mindenkire nézve, beleértve a dugóban pöfögő jellemzően egy vagy két utast is. Összességében tehát a városi autóhasználat antidemokratikus, különösen, hogy az autótulajdonossal a mai napig alig egy-két tagállamban fizettetik meg választásuk külső környezeti terheit, miközben az utak infrastruktúráját a teljes lakosság adóbefizetéseiből finanszírozzák.

Így van ez a kontinens nagy többségének városaiban annak ellenére, hogy bárhol döntött is a helyi városvezetés a gépjárművek kiszorításáról, csakis pozitív hozadékokról, felértékelődő ingatlanokról, javuló közlekedésbaleseti és egészségügyi statisztikákról és teljesebb életről számolnak be a híradások.

Folytatás a Tagok vagyunk blogon
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!