Tetszett a cikk?

Vezető pozícióra törekszik az Audi a környezetkímélő autózás területén: a négykarikás márka a teljes egészében szén-dioxid-mentes közlekedést kívánja megvalósítani, ráadásul közvetlenül szerepet vállalnak az ehhez választott üzemanyag, az e-gáz előállításában – derült ki azon a workshopon, amelyet stílszerűen Hamburgban, Európa idei zöld fővárosában tartottak.

Balanced mobility, azaz kiegyensúlyozott mobilitás: ez a mottója az ingolstadti gyártó programjának, amely három évvel ezelőtt intenzív kutatásokkal vette kezdetét, s mostanában jut el a megvalósítás fázisába. A hamburgi eseményen egyértelműen megerősítést nyert, hogy a négykarikások az új technológiában látják a jövőt: bár a koncepció gázalapú, a kidolgozott folyamatnak köszönhetően a gázüzemű modellek mellett üzemanyaghoz jutnak az elektromos- és az üzemanyagcellás járművek is.

Audi
„Partnereivel együtt az Audi rátalált egy olyan metódusra, amelynek köszönhetően elérhető közelségbe kerül a szén-dioxid-semleges mobilitás” – mondta Michael Dick, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Technológiánknak megvan a potenciálja ahhoz, hogy új irányt adjon a megújuló energiaforrások kiterjesztéséről szóló tárgyalásoknak. Mi magunk vagyunk a kezdeményezők, s az elektromos mobilitás mellé egy olyan, hasonlóan környezetbarát koncepciót vonultatunk fel, amely megfelelő hosszú távokra is.”

Ahogyan arra a fejlesztési igazgató is utalt, a gyártó rendkívül komoly partnerek, igazi specialisták bevonásával dolgozik: a projektben fontos szerepet vállalt a Solar Fuel nevű cég, a Centre for Solar Energy and Hydrogen Research, a szélenergia szakértőjének számító Fraunhofer intézet, valamint az EWE Energie is.

Mint a Prototyp múzeumban tartott előadássorozaton kiderült, a projekt mérföldkőnek számít, mivel az Audi a világ első olyan autógyártója lesz, amely nem külső beszállítótól szerzett zöld energiával képzeli el a jövőt, hanem saját maga állítja elő a technológia alapjának számító e-gázt.


A rejtélyes gáz valójában mesterséges metán, amelyet környezetbarát módon állítanak elő: a szélerőművekben keletkező elektromosság révén elektrolízissel a vízből hidrogént nyernek, amelyet magas hőmérsékleten és nyomáson szén-dioxiddal vegyítenek, így a Sabatier-folyamat során metángáz jön létre.

A teljes cikk az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Vezettük az Audi A7-est

Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.

Biró Csongor Autó

Audi RS 3 teszt: vezettük a leggyorsabb magyar autót

Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

Izsák Norbert Autó

Teszt: akinek Audi A6-osa van, annyit is ér

Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.

Autó

Audi Q7 menetpróba: kis motorral is félelmetes

Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.

Biró Csongor Autó

Audi A1 próba: brutális luxus piciben

Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.

Biró Csongor Autó

Audi A1 teszt: a legdrágább Polo

Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.

Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.